1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jouda Joudovič 15.6.2009 10:16

Re: Prázdné vlaky

Totéž Praha: Čakovice, Kbely (4 přejezdy), Satalice - skoro na každém přejezdu čeká ráno mezi sedmou a osmou nejméně 20, ale někdy i 200 lidí, aby projel prázdný vlak, kde je jen průvodčí a strojvedoucí, někdy vezou cca do 10 cestujících. Ale vždycky mají přednost před těmi stovkami, co by se potřebovali rychle dostat do práce, ale nemůžou, protože "ekologická" a "výhodná" železniční doprava má přednost. Až na to, že ten (prázdnej) ekologickej vlak má motor s asi 3x větší spotřebou než autobus a dělá o 40 dB větší kravál... ale je to ekologický jako sviňa...

Mary 15.6.2009 14:45

Re: Prázdné vlaky

Přála bych vám vidět "prázdné vlaky "z Berouna do Prahy. Teď už jezdí po půlhodině, ve špičce i po 10 minutách a člověk si občas ani nesedne. Chtěla bych vidět, kdyby rázem ti lidé, co v těch vlacích sedí, usedli do aut a vydali se do práce. Jak by se, byť nebržděni železničními přejedy (pokud by se ty podle milého Joudy zbytečné vlaky zrušily) promotávali v kolonách na úzkých silnicích údolí Berounky.  Zaplaťpánbůh za fungující železnici.

Marat 15.6.2009 12:29

Re: Prázdné vlaky

Doba od padesátých a šedesátých let se hodně změnila. V padesátých létech před svátky se cestující velice těžko dostávali do přeplněného vlaku. O moc lepší to nebylo v létech šedesátých. V 60 roce jsem jel s mou nastávající manželkou k  jejím rodičum do Šale. Celou cestu jsme museli stát v natřísknutém rychlíku a byli jsme rádí, že jsme se vůbec do vlaku dostali. V 93 roce jsem si jako někdejší zaměstnanec ČSD chtěl jet vlakem. Jel jsem s Pardubic do U. H. přes Brno. Vlak byl takřka prázdný. Na vagon připadali nejvíce tři cestující. Je jasné, že dráha na sebe nevydělává a vydělávat nemůže. Za těchto okolnosti je tak  vysoký plat ředitele víc jak nemravný. Jak je možné že ředitel státního podniku má daleko vyší plat, jak jeho nadřizený ministr, pod něhož dráha a jemu podřízený ředitel? Nechtěl by to stát vyřešit  tak, že zvedne ministrum plat na milion Kč měsičně, aby neměli méně jak jím podřízení ředitelé? Stát dotuje ČR několika miliardami ročně a to i na tak nezaslouženě vysoké platy  úředníkum podniku na který tak doplácí, které nejen že nevydělávají, ale prodělávají značné peníze.

R 15.6.2009 13:53

Re: Prázdné vlaky

Podle mně je ten plat obyčejné politikum. ČD se stejně musí řídit politickými příkazy právě vládnoucí vlády, ale ten vysoký plat šéfa ČD umožňuje  politikům ve vládě říkat asi zhruba toto" ČD ve ztrátě? Mají dostat další miliardy?  Jak je to možné, vždyť je vede špičkový manažer se špičkovým platem? Nemělo by to tak být. " Ve skutečnosti kdyby ČD vedl státem dosazený nějaký trochu lepší úředník za pár desítek tisíc měsíčně, který by jen prováděl příkazy ministerstva dopravy a podobných, výsledek by byl stejný. Ale politici by museli říkat. " No, my jsme se rozhodli, že dráhy nebudou rušit žádné koleje. No, my jsme se rozhodli, že dopravní obslužnost ČD i na nejzapadlejších tratích bude muset být zachována, bohužel ale potom budeme muset každý rok vrážet do ČD 3 miliardy ( 6 nebo 15 nebo .... miliard) " ČD by potom byly stejný systém jako třeba je zdravotnictví a politici by si na dotacích na dopravu rvali svůj politický kapitál podobně jak to bylo ve zdravotnictví s poplatky.

ranbow 15.6.2009 7:46

Ono j to vlastně jednoduché

Zrovna v tomhle případě je to jednoduché. Stát přece osobní dopravu dotuje. Takže stačí aby si nechal vyčíslit náklady - tolik a tolik za energii, tolik a tolik jako odpisy vlaků, tolik a tolik za platy zaměstnanců v těch vlacích, strojvůdci, průvodčí, to berem.. A copak je tohle ? Platy vyššího managementu? To dotovat nebudem na to ať si dráha vydělá...A jestliže je dráha tak výnosný podnik, že si kromě dotací vydělá i na půlmilionový plat svého generálního, je to jen a jen její věc..

Standa 15.6.2009 7:40

Zodpovězte si

otázku: Kdo to po roce 1989 nastavil? Stačí je vyměňovat v řízení, když nebudou mít výsledky. Pokud se se měla železnice zrušit jako konkurent atomobilové dopravě, pak se to provedlo dobře z hlediska autodopravy, ale ta nám zase zhoršila životní podmínky. Takže vyhodit, plat snížit na úroveň do 100 000,- Kč. Však on se vždy najde, kdo to bude řídit i za nižší plat. Lidí za branou je dost. Pokud jsou dráhy špinavé a neplní dopravní obslužnost, pak je neschopné řízení. V Japonsku najdete spoje, které byly založeny i r. 1930 a dodnes jezdí přesně!

R 15.6.2009 6:51

Článek mně připadá hloupý.

 Čím jiným než takovým vysokým platem přesvědčit nějakého kvalitního manažera, aby šéfa Českých drah vůbec dělal. Když za prvé to není žádný prestižní flek jako je třeba šéf Čezu. Když za druhé nemůže provádět žádná rozumná větší personální opatření, protože mu to zablokují odbory. Když za třetí naše železniční síť nebyla stavěna na zisk z osobní přepravy, ale výhradně na zisk z nákladní přepravy. Kterou z velké části už stejně převzaly kamióny.  Když za čtvrté musí na politickou objednávku držet všechny koleje a taky  sociální ceny jízdného a kromě prodeje majetku drah je nemá z čeho dotovat, protože zase politickým rozhodnutím byla nákladní doprava oddělena....

Socialismus, kdy takový ředitel mohl mít klidně plat stejný jako poslední dělník a nic se nedělo, stejně musel relativně kvalitně ředitelovat, protože ho hlídali jeho přímí podřízení komunisté  i  dělníci komunisté a v poslední řadě třeba různí tajní udavači, tady už není. Když takový šéf tak velkého podniku dnes dostane  neadekvátně malý plat, buď si najde další flek ještě někde jinde a té původní práci se bude věnovat hodinku denně nebo ještě hůř začne přihrávat různé tunely známým ve zpřátelených firmách a stejně si nakonec přijde na své. V každém případě by to pro České dráhy byla podstatně dražší varianta než adekvátně vysoký plat takového šéfa.

GLOWi 15.6.2009 7:25

Re: Článek mně připadá hloupý.

Hmm, zaprve nikdo soudny nechce, aby mel sef drah plat jako posledni delnik. Samozrejme, ze by mel mit plat vysoky a znacne nadprumerny. Ovsem to je i plat napr. sto/dveste tisic mesicne.

Za druhe manazeru s milionovymi platy u nas zas tolik neni a schopnych lidi je nepomerne vice.

Za treti si sam odporujete, kdyz zduvodnujete potrebu spickoveho manazera a pritom vypisujete duvody, proc s CD nikdo nehne.

Za ctvrte muzete zkusit obhajit pusobeni soucasneho sefa Zaluda a popsat, cim si svuj plat zaslouzil a cim bylo/je tak uspesne. To nemyslim ironicky.

Jsem ochoten prijmout jeho plat, pokud ma smysl.

R 15.6.2009 9:50

Re: Článek mně připadá hloupý.

Otázka je, kdyby měl mít plat 100 - 200 tisíc, jestli by potom nešel za stejné peníze třeba dělat nějakého náměstka nebo náměstka náměstka třeba do Čezu nebo  do Škodovky v Mladé Boleslavi nebo něco podobného do cca 100 možná 500 dalších velkých firem v ČR, o zahraničí ani nemluvě. Dělal by jen to, co mu jeho šéf přikáže a jen v jednom oboru, za který by byl tím náměstkem, takže ne všechno, měly by stejně peněz a mnohem větší klid.

Šéf ČD je vysloveně politická funkce, protože ČD jen plní to, co se na ministerstvu dopravy a v politice upeče. Jenže nikdo z politiků to nepřizná a tak z politických důvodů je šéf ČD vrcholový manažer s vrcholovým platem. Nepřiznávají to proto, že to je politicky výhodné, dráhy prostě nejdou udělat neztrátové a když je v jejich čele ten vyrcholový manažer s vrcholovým platem, je ztráta potom vždy způsobena "špatným vedením ČD".  Snižte plat šéfům ČD a postavte do čela ČD úředníka, který plní příkazy politiků, což je skutečný stav a rázem mají zodpovědnost za ztráty ČD a neustálé dotace politici,co jsou právě u moci a to pávě politici nechtějí.

káma 15.6.2009 21:24

Re: Článek mně připadá hloupý.

Myslím si,jestliže ředitel ČD pracuje ,jak říkáte,na politickou objednávku,má v podstatě nalinkováno ,co má dělat.Pak nepotřebuji toho člověka platit astronomickým platem.A nesrovnávejte,jak bylo na železnici za socialismu.Jednak se po nádražích nepovalovali bezdomovci a netábořili tam různí špinavci,kvůli kterým jsou haly prázdné a není si na co sednout.Vlaky na venkově jsou vesměs prastaré a také notně špinavé.Povětšinou je používají mladí,kteří jsou velmi nenucení a přesvědčí Vás o tom,že auto není zas tak drahá legrace ve srovnání se zážitkem z cestování.Naši zázrační "manažeři" jsou jen dosazení panáci.,jejichž platy vůbec neodpovídají jejich výkonu a je to jen další tunelování firmy.

Haškovec 15.6.2009 6:02

ČESKÉ DRÁHY

mi připomínají bordel. Ředitelé se tam střídají, stejně, jako zákazníci ve výše zmíněném zařízení, jen s tím rozdíle, že bordelmamá (stát), místo aby od nich inkasovala, je bohorovně obdarovává. :-/

-F 15.6.2009 6:02

šéf

Otázka zní: Kdo stanovil výši platu ředitelů státních podniků? Určitě to nejsou sami ředitelé? Kdo to ví, informujte neznalé.

Kanuk 15.6.2009 5:07

Za co je placen ředitel ČD?

Nákladní doprava, která byla jediná zisková složka ČD, byla zprivatizována. O osobní dopravu se žádní privatizátoři nederou, protože snad neexistuje zamě, kde by osobní doprava byla výdělečná. S výjimkou případů, kdy provozovatel dostává státní subvenci.  Takže p. ředitel ČD je placen za to, aby schodek činil jen 10 milionů, místo 20. Nebo možná miliard. Já nevím.

Haškovec 15.6.2009 6:09

Re: Za co je placen ředitel ČD?

Každý soudruh ředitel nějakým způsobem dráhu poškodil. Nyní už v mnoha stanicích nejsou ani čekárny! Argumrnt? Prý, na autobusy lidé také čekají na dešti! O návaznosti vlaků raději nemluvit. Prostě, to, co na dráze po staletí fungovalo, nyní upadá. Celá léta komunisté nic nedělali a dnes je to samá výluka, aby se po zdevastovaných tratích dalo vůbec jezdit. A soudruzi hrabou hrabou a hrabou. Nejen na tratích, ale hlavně, pod sebe!;-D

Kanuk 15.6.2009 7:16

Re: Za co je placen ředitel ČD?

Jo, pane Haškovec, otázka je, kdo hrabe. Kdo provádí údržbu a stavby nových tratí? Nedělají to náhodou soukromé firmy na objednávku od ČD, nebo jánevímkoho?

Novák 15.6.2009 7:29

Re: Za co je placen ředitel ČD?

No, pane Haškovec, oni ti komunisté už tu ale 20 let nevládnou a ta údržba tratí vypadá nemlich stejně, jenom je mnohem dražší, protože už ji nedělá přímo provozovatel nebo třeba Železniční vojsko v rámci svého výcviku.

Míra 16.6.2009 14:02

Vy snad spíte.

Jak můžete napsat, že komunisti tu už dvacet let nevládnou, když (1) prezident je komunista, sice neregistrovaný, ale komunista; (2) předseda sněmovny Vlček je komunista, dnes dělá, že členem KSČ nikdy nebyl, a k idejím a činům komunistů se sice nehlásí, ale jedná podle nich; (3) předseda senátu Sobotka je komunista, prý taky bývalý, ale čert mu věř; (4) předseda vlády Fischer je taky komunista, bývalý - to je jako bývalý černoch; (5) ve vládě není jediný člověk, který by v minulosti netrpěl příchylností ke komunismu, (6) v čele pravicové ODS je komunista Topolánek, připravený nasadit život za socialismus a KSČ; (7) předsedou ČSSD je komunista Paroubek, který se sympatiemi ke komunistům netají. Tak mi ukažte někoho z politiků a vysokých vládních úředníků, který nebyl/a vyznavačem myšlenek Marxe, Lenina nebo Stalina.

České dráhy jsou v rukou komunistů nepřetržitě od poloviny 40. let až do teď, a vypadá to podle toho. Údržbu tratí provádí spřátelené firmy (třeba Viamont s. Řebíčka, bývalého ministra dopravy). A Vámi citované Železniční vojsko bylo vytvořeno, aby stát získal na nucené práce mladé, fyzicky zdatné muže s minimálním zaopatřením: strava, ubytování a minimální kapesné.

A ani v tak lukrativních ekonomických podmínkách nebyla železniční doprava výdělečná a musela být dotovaná z jiných zdrojů. Vychází mi to tak, že Vy jste nemlich stejný, jako komunisti: hledáte důvody, proč to nejde. Příště se zkuste zamyslet, proč má mít GŘ ČD jeden z nejvyšších platů mezi státními zaměstanci, k čemu je 7 úrovní řízení ztrátového podniku, kdo dal odborářům právo zasahovat do řízení firmy a proč vydělávají všechny privátní firmy napojené na ČD, jen samotné ČD jsou těžce prodělečné.

miroslav.vojta@volny.cz

Jan 15.6.2009 7:59

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

Kdopak že to "zprivatizoval" nákladní dopravu, pane blábolil?

ČD Carrgo je sice a.s., jejím stoprocentním vlastníkem je však ČD, a.s. a TA JE VE STOPROCENTNÍM VLASTNICTVÍ STÁTU.

Označit firmu ve stoprocentním vlastnictví státu za privatizovanou může, s prominutím, jen d.b.l.

Kanuk 15.6.2009 8:27

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

No, tak s tou privatizací jsem trochu ujel. Faktem ale asi zůstává, že p. Žaluda, o kterém se píše, že je ředitelem ČD, je u ČD cargo jenom člen představenstva. A kdyby se náhodou k veslu dostala ODS, tak ČD cargo bude zprivatizováno jen to frkne.

Libor 15.6.2009 11:59

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

Pozor. Po tratích se pohybují soukromé nákladní vlaky, které vozí hlavně uhlí /Viamont/ a nejlukrativnější zakázky ČD kargo sebrali a to se na trať chystá i Bakala uhlobaron z OKD a uhlí bude vozit sám. Takže ona to privatizace vlastně je. Proto ČD kargo odtrhli, aby nedej bože nemusela nějaká nákladní doprava dotovat osobní, jako to bylo i za CK mocnářsví za 1 republiky za protektorátu a za totáče. Je jen otázkou času, až kargo zmizí celé v soukromých rukách. Akciovka je vždy začátek. Stát z nákladní dopravy nebude mít ani korunu, jen daňoví poplatníci budou dotovat osobní dopravu a půl milionové platy manažerů.

Kanuk 15.6.2009 19:24

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

Libore, mám podezření, že to, co na "soukromých vlacích" ČD (či někdo jiný) prodělává (řízení traťového provozu, údržba trati a pod) je mnohem víc, než plat nějakého půlmilionového ředitele.

vit 15.6.2009 0:53

co je nad dvacet tisíc hnije

člověk má omezenou možnost spotřeby. Prý dokáže spotřebovat a efektivně využít maximálně dvacet hadrů za měsíc pro osobní spotřebu. Co ej nad to je naprostá rozežranost, která zhnije navenek nebo dovnitř

krab 15.6.2009 1:00

Re: co je nad dvacet tisíc hnije

to se mejlite. clovek ma neomezenou moznost spotreby. ma pouze omezene zdroje.

Rikate "pry", z toho mi plyne, ze to mate od nejakeho zdroje. Muzu se zeptat, kdo to je? I kdyz mam svuj tip...

sitzfleisch 15.6.2009 9:09

Re: co je nad dvacet tisíc hnije

No tahle replika je nesmysl, jako kdybych slyšel mé pubertální děti. Zkuste si s dvaceti měsíčně našetřit na byt nebo domek, naivko.

krab 15.6.2009 0:31

začátek likvidace státního pseudopodnikáni

"chvályhodný začátek likvidace státního pseudopodnikání" je mozny jen jeden: prodat to a nechat motivovany lidi makat efektivne.

Vsechno ostatni je jen zaplatovani staryho deravyho pytle. Nema to reseni. Bez trhu nemam sanci zjistit, jestli plat 10 milionu je prilis malo nebo 50 tisic prilis mnoho.

Havelka 15.6.2009 1:39

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

Máš na mysli to, co předváděli manageři posledních 20 let? To raději znárodnit, protože to byla vrcholná rozkrádačka.

-F 15.6.2009 6:05

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

 socialismu bylo co? Všichni plnili plán, základní živtotní potřeby byby nedostatkovým zbožíma lidé dělali za almužnu. Komunisté dovedli republiku k bankrotuza 5 let. Ještě něco? Něčeho se vám nedostává? Spíš přebívá a sice závist.;-D(Y)

#13 15.6.2009 6:06

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

Zae jeden vymytý mozek od oranžových jehovistů

8-o