3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr Benes 16.6.2009 22:10

Re: Naprostý souhlas

nema na to ty spravne kamaradicky. :-P

Míra 16.6.2009 14:02

Vy snad spíte.

Jak můžete napsat, že komunisti tu už dvacet let nevládnou, když (1) prezident je komunista, sice neregistrovaný, ale komunista; (2) předseda sněmovny Vlček je komunista, dnes dělá, že členem KSČ nikdy nebyl, a k idejím a činům komunistů se sice nehlásí, ale jedná podle nich; (3) předseda senátu Sobotka je komunista, prý taky bývalý, ale čert mu věř; (4) předseda vlády Fischer je taky komunista, bývalý - to je jako bývalý černoch; (5) ve vládě není jediný člověk, který by v minulosti netrpěl příchylností ke komunismu, (6) v čele pravicové ODS je komunista Topolánek, připravený nasadit život za socialismus a KSČ; (7) předsedou ČSSD je komunista Paroubek, který se sympatiemi ke komunistům netají. Tak mi ukažte někoho z politiků a vysokých vládních úředníků, který nebyl/a vyznavačem myšlenek Marxe, Lenina nebo Stalina.

České dráhy jsou v rukou komunistů nepřetržitě od poloviny 40. let až do teď, a vypadá to podle toho. Údržbu tratí provádí spřátelené firmy (třeba Viamont s. Řebíčka, bývalého ministra dopravy). A Vámi citované Železniční vojsko bylo vytvořeno, aby stát získal na nucené práce mladé, fyzicky zdatné muže s minimálním zaopatřením: strava, ubytování a minimální kapesné.

A ani v tak lukrativních ekonomických podmínkách nebyla železniční doprava výdělečná a musela být dotovaná z jiných zdrojů. Vychází mi to tak, že Vy jste nemlich stejný, jako komunisti: hledáte důvody, proč to nejde. Příště se zkuste zamyslet, proč má mít GŘ ČD jeden z nejvyšších platů mezi státními zaměstanci, k čemu je 7 úrovní řízení ztrátového podniku, kdo dal odborářům právo zasahovat do řízení firmy a proč vydělávají všechny privátní firmy napojené na ČD, jen samotné ČD jsou těžce prodělečné.

miroslav.vojta@volny.cz

Kanuk 16.6.2009 0:11

Re: Pseudopodnikání?

Gnomone, pro vaši informaci. Osobní a nákladní železniční dopravu provádějí dvě víceméně nezávislé společnosti, České dráhy a CD cargo. Ředitel ČD, p. Žaluda, je v CD cargo jenom členem představenstva.

V nedávných letech jsem byl několikrát v ČR, a cestoval jsem na trati Praha - Brno a zpět. Rychlíky ve směru Praha Brno jezdily když ne úplně, tak skoro na čas, větší zpoždění mívaly rychlíky Brno - Praha, přijíždějící ze Slovenska, Maďarska nebo čertvíodkud.

Honza 15.6.2009 23:00

Re: Naprostý souhlas

Není Vám nevolno? Pletete si totiž silniční daň se spotřební. Možná to netušíte, ale je v tom rozdíl. Velký. A co se týká konkurenceschopnosti ČD, tak nejdřív by se tam muselo investovat, ořezat nevytížené spoje (nebo je transparentně při veřejném zájmu dotovat), ale hned potom by museli přijít čerti, aby přes nesouhlas odborů vyházeli minimálně třetinu současných vyžírků, odborářských zaměstnanců. Ale to se nerado slyší, s nataženýma rukama s podporou odborů tam umí stávkou vyhrožovat kde kdo. Prostě současný stav je takový, že ČD bez odpovědnosti za výsledek prakticky řídí lecjaký odborář co má do (Y) otvor.

gnomon 15.6.2009 22:48

Re: Naprostý souhlas

Já to  u Českých drah vidím jinak. Stát naopak ČD nepodporuje ale dělá vše pro to aby se jezdilo více po silnici Např. ČD stále platí  v ceně nafty silniční daň i když  motorové lokomotivy a soupravy jezdí po kolejích. Současné zákony zavádějí konkurenci na kolejích a naopak soukromí přepravci mají neoprávněné zvýhodnění  např. v ucelených vlacích. Vše se dělá i pro vstup zahraničních přepravců (z tranzitní přepravy jsou největší a nejméně pracné tržby) a snížení kontroly státu nad železniční dopravou. Organizační, obchodní  i technologické problémy na železnici zvenku nejsou tak vidět, za špatného vedení se ale projeví v osobní přepravě. Českým politikům bych zaplatil pobyt ve Švýcarsku aby se tam seznámili s tamější  státní dopravní politikou.

Honza 15.6.2009 22:28

Re: Naprostý souhlas

Pete, vkrádá se mi na mysl možná kacířská myšlenka. Proč to nejdete kurnik dělat sám, když je to tak jednoduché? Buď jste Mirek Dušín, nebo na to sám nemáte. V čem to je?

Honza 15.6.2009 22:20

32989076

..... můj příspěvek s tímto číslem nebyl uložen, nejspíš formulaci "na každou svi_ni se někde vaří voda" neumí cenzor schroupnout. Takže pane cenzore SVI_NĚ je samice od vepře domácího, kdybyste to v Praze nevěděli. Znova to psát nebudu, bylo to příliš geniální. I na mě. ;-€

Pete 15.6.2009 21:44

Naprostý souhlas

Tihle státní manažeři řídí firmy, které nemohou zkrachovat, stát jim vytváří svými zákony prostor, omezuje konkurenci a navíc je často dotuje. ČEZ, České dráhy, Česká pošta - v takových podmínkách by řídit firmu dokázal cvičený šimpanz. Přesto tyto firmy většinou obludně klopýtají. Platy těchto státních top manažerů jsou přirozeně vysoce nemorální a nejen jejich, ale celých státních dozorčích rad. Ale v Česku se to nechápe, protože se má za to, že vlastně všichni bohatí jsou nemorální, včetně těch, kteří vydupou firmu ze země a úspěšně ji rozšíří v normálním konkurenčním prostředí. Protože ti zas přece kradou. A tak se nám to plete dohromady a tihle státem vydržovaní šizuňkové se v tom obecně rozšířeném primitivním náhledu hezky ztrácejí.

káma 15.6.2009 21:24

Re: Článek mně připadá hloupý.

Myslím si,jestliže ředitel ČD pracuje ,jak říkáte,na politickou objednávku,má v podstatě nalinkováno ,co má dělat.Pak nepotřebuji toho člověka platit astronomickým platem.A nesrovnávejte,jak bylo na železnici za socialismu.Jednak se po nádražích nepovalovali bezdomovci a netábořili tam různí špinavci,kvůli kterým jsou haly prázdné a není si na co sednout.Vlaky na venkově jsou vesměs prastaré a také notně špinavé.Povětšinou je používají mladí,kteří jsou velmi nenucení a přesvědčí Vás o tom,že auto není zas tak drahá legrace ve srovnání se zážitkem z cestování.Naši zázrační "manažeři" jsou jen dosazení panáci.,jejichž platy vůbec neodpovídají jejich výkonu a je to jen další tunelování firmy.

gnomon 15.6.2009 20:20

Pseudopodnikání?

Ředitel českých drah je ředitelem největšího podniku v ČR. Přesto má menší plat než ředitel nějaké banky s menším počtem zaměstnanců. Nesmíte  posuzovat činnost ČD podle osobní přepravy, ta je především politikum, hlavní je přeprava nákladní a tranzitní. Pokud někdo zná nebo podnikal v  železniční dopravě a setkal se  a řešil  tam problémy uzná i velikost platu vedoucích pracovníků. Osobní vlaky  u Českých drah nemůžou jezdit tak přesně jako ve Švýcarsku nebo v Německu, protože  nádražní hodiny v ČR nemají vteřinovou ručičku jako tam.. 

Kanuk 15.6.2009 19:26

Re: C.a K. zakony

Dráhy nikdy nevydělávaly.

Kanuk 15.6.2009 19:24

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

Libore, mám podezření, že to, co na "soukromých vlacích" ČD (či někdo jiný) prodělává (řízení traťového provozu, údržba trati a pod) je mnohem víc, než plat nějakého půlmilionového ředitele.

Josef 15.6.2009 18:27

Re: Sociální demokrati jsou chucpe

Mate pravdu. ten Roman nic genialniho zatim nepredvedl. A ten Zaluda na draze take nic nepredvadi ! Co je na tom genialniho - rozprodavat drazni budovy? S tim vystaci letos. Co bude delat pristim rokem? Vsadim se, ze ty prazdne rychliky nenaplni ani z 10% !!  

Josef 15.6.2009 18:14

Re: Podle Vás je lepší sedět a nedělat nic?

Nechte ho byt, ma pravdu ! Uz v tom clanku bylo zmineno, ze u nas v CR kazda debata, stiznost, narek, nakonec vysumi. To si nepamatujete na 90. leta ? Kolik senzacnich miliardovych tunelu tenkrat bylo popsanu v tisku ! Za tyden vse vysumelo a oleje LTO se pasovaly dal (asi 3 roky). Politicka opozice take nebude brojit proti necemu, co lidi nezajima ! Kdyz nas to nezajima, tak nam to asi nevadi, ze platime z nasich dani tak nehorazne platy ! A kde je psano, ze genialni pojistovaci manager musi byt genialni i na draze? To uz si nepamatujete Tvrdika? Ten take byl genialni na vojne a jak skoncil u jineho dopravce -CSA ? Co zde mame si zaslouzime !!

Kanuk 15.6.2009 18:12

Re: kdyz ctu blaboly modrych bolseviku, musim se smat

R, nemohu se hádat, ale i v hustě osídlených oblastech osobní doprava je obecně ztrátová. Protože ty linky musejí jezdit i v noci, kdy je cestujících málo, a jezdějí i přes den, kdy je také cestujících podstatně míň, než ve špičkách. Problém - nebo aspoň jeden z problémů - je ten, že ve špičkách je nával cestujících a musí proto jet - řekněme - hodně vlaků. Pak je šest hodin mrtvo, ale co s těmi zaměstnanci, kteří pracovali ve špičce? U bývalých Elektrických podniků HMP byly t. zv. šejdry, vlaky, které přes den zatahovaly. Pokud vím, služba na nich nebyla příliš oblíbená.

Kanuk 15.6.2009 17:59

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Bobane, já bych řekl, že banky odíraj smyslně, aby byly zisky na platy manažerům a ostatním poskokům. Ale odírají nestydatě.

Kanuk 15.6.2009 17:56

Re: C.a K. zakony

R, máte to trochu pomíchané. Za Rakouska a první republiky platy u dráhy nebo na poště nebyly nic moc, ale zaměstnanci MĚLI DEFINITIVU A BYLI POD PENZÍ. "Mít definitivu" znamenalo, že zaměstnanec mohl být propuštěn jen v důsledku nějakého průšvihu projednávaného soudně, nebo tak nějak, a ne když se pan šéf špatně vyspal nebo potřeboval víc peněz pro sebe. Definitivu zaměstnanec získal po několika letech služby.

Kanuk 15.6.2009 17:43

Re: jejda

ČD jsou moloch který polyká miliardy ze státního rozpočtu, což je vinou současného menežmentu, kteří neumí hospodařit coby, zástupci státu....Jejdo, tohle je ptákovina. Osobní železniční doprava nevydělává snad nikde na světě. Jinak máte v lecčems pravdu.

janoryna 15.6.2009 16:59

takže jestli tomu rozumím, státní podnik má

vžedy prodělávat a být nesoběstačnej. a když to tak nebude, vedení budiž potrestáno ! když chceme od státu dotace a nechceme platit daně, tak holt i stát musí vydělávat !

Mary 15.6.2009 14:45

Re: Prázdné vlaky

Přála bych vám vidět "prázdné vlaky "z Berouna do Prahy. Teď už jezdí po půlhodině, ve špičce i po 10 minutách a člověk si občas ani nesedne. Chtěla bych vidět, kdyby rázem ti lidé, co v těch vlacích sedí, usedli do aut a vydali se do práce. Jak by se, byť nebržděni železničními přejedy (pokud by se ty podle milého Joudy zbytečné vlaky zrušily) promotávali v kolonách na úzkých silnicích údolí Berounky.  Zaplaťpánbůh za fungující železnici.

Prorok 15.6.2009 14:31

Podle Vás je lepší sedět a nedělat nic?

Předpokládám, že číháte celý den jestli vaše nicnedělání nepřivodilo nějakou zásadní změnu. Nebojte se, dnes jste apokalypsu rozhodně nezpůsobil.

R 15.6.2009 14:21

Re: kdyz ctu blaboly modrych bolseviku, musim se smat

Průměrná obsazenost vlaků, při kterých přestávají být ztrátové, se pohybuje podle mého názoru tak poloviny až 2 /3  obsazených míst.  Linky procházející oblastmi s vysokou hustotou osídlení a vysokou hustotou fabrik a jiných zaměstnavatelů bývají obsazeny hodně a měly by být ziskové. Dále potom budou ziskové dálkové luxusní a výletní linky, protože tam zas nehraje cena jízdenky tak velkou roli jako komfort a rychlost, takže cena jízdenek může jít výše až někde k cenám letenek nízkorozpočtových leteckých společností.

Martin 15.6.2009 14:15

Re: Sociální demokrati jsou chucpe

N aželeznici aspoň musí konkurovat autobusům a kamionům a řešit vandaly ve vlacích. To je nekonečně krát víc starostí na hlavu ředitele drah, než na hlavu šéfa čezu :-)

Martin 15.6.2009 14:13

Sociální demokrati jsou chucpe

To mají sice pravdu, že by manažeři státních a polostátních firem měli zveřejnit platy a mají pravdu, pokud říkají, že by ty platy neměly dosahovat statisíců a milionů, ale jsou to zase oni, kdo dosadili romana a další podobné do vedení čezu a umožnili jim tam vydělávat stovky milionů ročně. Placené samozřejmě z kapes odběratelů elektřiny.V tomto duchu je nějaký neustálý boj o poslanecké platy směšný. Jeden sociálnědemokratický manažer čezu vydělává víc, než všichni poslanci dohromady. Jinak pokud jim jde o ředitele českých drah, je to totéž, akorát že ten vydělává řádově méně, takže starost o něj je v tomto kontextu směšná. Nevím co se mohlo změnit na politické situaci, jak se píše v článku, protože i v českých drahách se vydělávají těžké miliony už mnoho let, rozhodně to nezačalo za topolánka, ti tomu pouze neučinili přítrž. Ten palt několik set tisíc u ředitele drah je ještě jakž takž v mezích normy, dá se pořád ještě s přimhouřením oka říct, že za špičkově odváíděnou práci špičkově a jedinečně vzdělaného a schopného manažera ve státní firmě je to akjorát. To už ale nepaltí o stamilionech ročně v čezu. Tam by stejněj výkon podlao mnoho jiných skělých manažerů za zlomek té částky. Ono dostat prakticky monopolní firmu a skupovat okolní firmy a udržet si domianntní psotavení s takjovou výhodou na startu, to by snad dokázal každej hospodskej. Tím chci říct, že tam už ten výkon není adekvátní platu, to sipak můžou dovolit v soukromých firmách, kde to je jen jejich věc, tady je to věc nás všech. O ty stamiliony ročně (krát několik takto palcených manažerů) všichni paltíme víc na elektřině.

R 15.6.2009 14:12

Re: jejda

Opravdu nerozumí ekonomice.

Jinak ČD mají politiky nadstavené mantinely. Levné jízdné a dodržení veškeré dopravní obslužnosti. S největší pravděpodobností to je nesplnitelné bez masívních dotací. Vysoké manažerské platy vedení ČD je potom jen alibismus politiků, odvádí se tím pozornost od těch politicky daných mantinelů a může se žvanit o vysokých platech.

R 15.6.2009 14:06

Re: C.a K. zakony

Za Rakouska Uherska a snad ještě za první republiky byly pošty a železnice špička, co se týká platů a požitků. Na nejposlednější místo na dráze a poště se stály fronty. Tehdy to bylo prestižní zaměstnání podobně jako je dnes třeba práce u velkých leteckých společností nebo v USA u NASA atd, navíc ještě to byly místa pod důchodem, což tehdy nebylo automatické. Dráha a pošta si mohli vybírat z nejlepších a podle toho taky ta úroveň služeb vypadala. Dneska je to prakticky opačně, obě dvě firmy platí velmi málo a benefity taky nejsou nic moc.

jejda 15.6.2009 14:02

jejda

Ekonomice nerozumím, ale na věci se dívám selským rozumem. Když přišel ten kouzelný převrat, tak nám bylo neustále opakováno, že stát neumí ve firmách hospodařit. Všechno se tedy privatizovalo a firmy zprivatizovali bívalí manažeři socialistických podniků. To kteří neuměli hospodařit, se rázem stali těmi, kteří hospodařit umí. jak to všechno dopadlo jsme viděli. Firmy které fungovaly přestaly fungovat a socialističtí privatizátoři za pomoci zákonů džungle, které tu nastavila ODS, podniky vytunelovali a ukázali světu jak soukromníci umí hospodařit. ten tunel většinou začal tím, že si menežment stanovil platy, které neodpovídaly výkonu firmy. Končilo to tím, že ve firmě zůstal majitel, který si držel plat tím, že rozprodával podstatu firmy. Pokud se jedná o polostátní firmu typu ČD, tak se šéfové chovají obdobným způsobem.  ČD jsou moloch který polyká miliardy ze státního rozpočtu, což je vinou současného menežmentu, kteří neumí hospodařit coby, zástupci státu. Všude jinde ve světě, by za takové "hospodaření" šli do basy. Tady ovšem jsou placeni za okecávání. Přesně tak jak to fungovalo za socializmu. To že měl pan ředitel v soukromé pojišťovně jednou tolik svědčí o tom, že i ta pojišťovna je pěkně zlodějský podnik. Při slušném podnikání by se i zisky pohybovaly v mezích slušnosti. jakým způsobem "vydělávají" pojišťovny a banky není nutné rozvádět. Zkušenost s nimi má asi každý.

R 15.6.2009 13:55

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

To jsou správné otázky.R^

R 15.6.2009 13:53

Re: Prázdné vlaky

Podle mně je ten plat obyčejné politikum. ČD se stejně musí řídit politickými příkazy právě vládnoucí vlády, ale ten vysoký plat šéfa ČD umožňuje  politikům ve vládě říkat asi zhruba toto" ČD ve ztrátě? Mají dostat další miliardy?  Jak je to možné, vždyť je vede špičkový manažer se špičkovým platem? Nemělo by to tak být. " Ve skutečnosti kdyby ČD vedl státem dosazený nějaký trochu lepší úředník za pár desítek tisíc měsíčně, který by jen prováděl příkazy ministerstva dopravy a podobných, výsledek by byl stejný. Ale politici by museli říkat. " No, my jsme se rozhodli, že dráhy nebudou rušit žádné koleje. No, my jsme se rozhodli, že dopravní obslužnost ČD i na nejzapadlejších tratích bude muset být zachována, bohužel ale potom budeme muset každý rok vrážet do ČD 3 miliardy ( 6 nebo 15 nebo .... miliard) " ČD by potom byly stejný systém jako třeba je zdravotnictví a politici by si na dotacích na dopravu rvali svůj politický kapitál podobně jak to bylo ve zdravotnictví s poplatky.

boban 15.6.2009 13:44

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Bodejť by nebyly, platí jim to klienti, které banka nesmyslně odírá :-P