18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ok 15.6.2009 9:06

to je ale jelito...

to je ale jelito... zpět na základní školu a doučit se základy ekonomie!

Honza42 15.6.2009 8:50

Re: chjo....

Z velké části pravda, má to ovšem i pár háčků. Stát by se neměl vzdát vlastnictví sítí a jiných přirozených monopolů jako je pitná voda, produktovody, železniční síť, rozvody VVN.

Tyto firmy vždy vytvoří zisk jaký si vzpomenou, protože jsou to přirozené monopoly. Odměňování je potom též problém. A privatizací si moc nepomůžete.

Máme obecní nový vodovod (obce jsou prodloužená ruka státu) a díky tomu máme 1/4 cenu vody než mají obce kolem od soukromých firem. Obec nevytváří na vodě zisk. Vodné účtuje za náklady a odpisy. Ovšem obec je asi poslední místo, kde jsou podobné záležitosti  pod veřejnou kontrolou.

Karel Novak 15.6.2009 8:49

C.a K. zakony

Sam si to nepamatuji , ale z  vypraveni svych rodicu jsem se dozvedel , ze vsechny zakony C.a K. Rakousko-Uherska , pokud neovlivnovaly novou republiku, platily i nadale, po 28.10.1918.  Sluzby obcanum, jako posta a doprava nesmely vydelat na obcanech ani korunu ( zlaty ), nebo se vydelek musel investovat do zlepseni. Plati to dosud ?. Prominte muj text, pisi ze Svedska.

Dr. Troškrt 15.6.2009 8:34

Re: kdyz ctu blaboly modrych bolseviku, musim se smat

Příspěvek je přesný. Jen bych do čela ČEZu dal papouška, za trochu toho zobu. A kdyby to byl Top papoušek, mohl by nám dokola omílat větu, že za vysokou cenu elektřiny nemůže. Výsledky hospodaření by byly pořád stejné.

BOMBON 15.6.2009 8:28

chjo....

cim to je, ze casem z kazdeho autora, s jehoz clanky zpocatku bez vyhrady souhlasim, zacnou padat nesmysly?:-/

Státem ovládaná firma žádný zisk nemá co vytvářet.... co to je za nesmysl? kdyz uz stat v nejake oblasti podnika, jaky je rozdil mezi firmou statem vlastnenou a vlastnenou nestatnimi subjekty? co kdyz ma stat jen nejaky podil ve firme? odkdy je to statni firma? od jakeho podilu? jak se budou resit spoluvlastnici - ti take nesmeji ocekavat zisk? to je prece hovadina...

Sám má působit jen v těch sférách, které soukromníci nemohou nebo nechtějí zaplnit. Všechny ostatní sféry stát jako vlastník či spoluvlastník křiví a poškozuje. ... nema pusobit v zadnych sfrerach, rpotoze stat tu neni od toho, aby podnikal. a ve sferach, ktere nejsou ekonomicky zajimave uz tuplem ne. stat totiz nevi lip nez obcan sam, kam investovat obcanovy penize... a delat neco jineho nez obcan chce - to uz stat delat vubec nema, ne?;-)

to, ze lidi lezou do statnich funkci (a tedy i do funkci ve statem vlastnenych/zrizovanych podnicich ci institucich) muze byt prekvapeni snad jen pro nekoho, kdo priletel z marsu. resenim vsak neni ostrouhat platy (to pak zacnou do statnich pozic lezt jeste vetsi zoufalci nez nyni, pripadne tam vleze jen nekdo, kdo bude vydelavat uz jen tim, ze si bude prikradat prostrednictvim zakazek pro sve firmy ci brat uplatky), resenim je rusit, rusit a rusit. bez nahrady. vira v americkeho "mzdoveho cara" je pouze dokladem toho, ajk autor skocil na bezvyznamny populisticko-marketingovy tah americkych politiku utracejicich stovky miliard dolaru, ktere jim nepatri...

takze: CHJO!:-(

Kanuk 15.6.2009 8:27

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

No, tak s tou privatizací jsem trochu ujel. Faktem ale asi zůstává, že p. Žaluda, o kterém se píše, že je ředitelem ČD, je u ČD cargo jenom člen představenstva. A kdyby se náhodou k veslu dostala ODS, tak ČD cargo bude zprivatizováno jen to frkne.

Náčelník Skvrnitý ocas 15.6.2009 8:21

Re: Prázdné vlaky

Tam točí Kozla

Kanuk 15.6.2009 8:19

Re: kdyz ctu blaboly modrych bolseviku, musim se smat

vyjimkou jsou rychlodrahy u velkych mest, tzv. primestska doprava.....Dohodo, jste si jist tím, že tyto dráhy vydělávají bez dotací? Já bych na to krk nesázel.

honzak 15.6.2009 8:13

Re: Prázdné vlaky

Ty toho o železniční dopravě, konkrétně osobní musíš vědět hodně! Jinak bys takové moudro nemohl napsat.

Kolik Starobrn v sobě máš, když počítáš lidi ve vlaku?

tich@dohoda 15.6.2009 8:05

kdyz ctu blaboly modrych bolseviku, musim se smat

v podstate jediny statni podnik, ktery pusobi ve skutecne trznim prostredi, to je Budvar . CEZ, CD, Ceska posta a pod. to vse jsou monopoly . Soudruh Roman je naprosto prumerny manager, stacilo by totiz udelat "skatule hejbejte se" , soudruha Romana soupnout do CD a toho "ajzenbonaka" do CEZ'u = CEZ bude dal vysoce ziskovy /no bodejt :-)/ a soudruh Roman povede ztratovou firmu. Jsem si jist, ze by se dalo sehnat na tyto pozice managery/reditele za cca 60-100 tisic Kc /mesic , a jeste by byli radi, ty firmy by fungovaly uplne stejne. Jinak, v USA drahy/osobni doprava/ tezce prodelava a porad se nejak dotuje, vyjimkou jsou rychlodrahy u velkych mest, tzv. primestska doprava = povrchove metro. Cest :-)

Jan 15.6.2009 7:59

Re: Za co je placen ředitel ČD? Za Kanukovy bláboly ne.

Kdopak že to "zprivatizoval" nákladní dopravu, pane blábolil?

ČD Carrgo je sice a.s., jejím stoprocentním vlastníkem je však ČD, a.s. a TA JE VE STOPROCENTNÍM VLASTNICTVÍ STÁTU.

Označit firmu ve stoprocentním vlastnictví státu za privatizovanou může, s prominutím, jen d.b.l.

Náčelník Skvrnitý ocas 15.6.2009 7:47

Prázdné vlaky

Sedněte si někdy, třeba v Bílovicích nad Svitavou, do zahrádky některé hospody na pivo (všechny jsou poblíž trati) a pozorujte provoz na železnici. Během hodiny projedou v obou směrech nejméně čtyři dlouhé, úplně prázdné vlaky. Některé nablýskané rakouské nebo německé soupravy, jiné špinavější naše. V žádné ale nenapočítáte za okny víc než tři cestující.

ranbow 15.6.2009 7:46

Ono j to vlastně jednoduché

Zrovna v tomhle případě je to jednoduché. Stát přece osobní dopravu dotuje. Takže stačí aby si nechal vyčíslit náklady - tolik a tolik za energii, tolik a tolik jako odpisy vlaků, tolik a tolik za platy zaměstnanců v těch vlacích, strojvůdci, průvodčí, to berem.. A copak je tohle ? Platy vyššího managementu? To dotovat nebudem na to ať si dráha vydělá...A jestliže je dráha tak výnosný podnik, že si kromě dotací vydělá i na půlmilionový plat svého generálního, je to jen a jen její věc..

Standa 15.6.2009 7:40

Zodpovězte si

otázku: Kdo to po roce 1989 nastavil? Stačí je vyměňovat v řízení, když nebudou mít výsledky. Pokud se se měla železnice zrušit jako konkurent atomobilové dopravě, pak se to provedlo dobře z hlediska autodopravy, ale ta nám zase zhoršila životní podmínky. Takže vyhodit, plat snížit na úroveň do 100 000,- Kč. Však on se vždy najde, kdo to bude řídit i za nižší plat. Lidí za branou je dost. Pokud jsou dráhy špinavé a neplní dopravní obslužnost, pak je neschopné řízení. V Japonsku najdete spoje, které byly založeny i r. 1930 a dodnes jezdí přesně!

Novák 15.6.2009 7:29

Re: Za co je placen ředitel ČD?

No, pane Haškovec, oni ti komunisté už tu ale 20 let nevládnou a ta údržba tratí vypadá nemlich stejně, jenom je mnohem dražší, protože už ji nedělá přímo provozovatel nebo třeba Železniční vojsko v rámci svého výcviku.

GLOWi 15.6.2009 7:25

Re: Článek mně připadá hloupý.

Hmm, zaprve nikdo soudny nechce, aby mel sef drah plat jako posledni delnik. Samozrejme, ze by mel mit plat vysoky a znacne nadprumerny. Ovsem to je i plat napr. sto/dveste tisic mesicne.

Za druhe manazeru s milionovymi platy u nas zas tolik neni a schopnych lidi je nepomerne vice.

Za treti si sam odporujete, kdyz zduvodnujete potrebu spickoveho manazera a pritom vypisujete duvody, proc s CD nikdo nehne.

Za ctvrte muzete zkusit obhajit pusobeni soucasneho sefa Zaluda a popsat, cim si svuj plat zaslouzil a cim bylo/je tak uspesne. To nemyslim ironicky.

Jsem ochoten prijmout jeho plat, pokud ma smysl.

Kanuk 15.6.2009 7:16

Re: Za co je placen ředitel ČD?

Jo, pane Haškovec, otázka je, kdo hrabe. Kdo provádí údržbu a stavby nových tratí? Nedělají to náhodou soukromé firmy na objednávku od ČD, nebo jánevímkoho?

R 15.6.2009 6:51

Článek mně připadá hloupý.

 Čím jiným než takovým vysokým platem přesvědčit nějakého kvalitního manažera, aby šéfa Českých drah vůbec dělal. Když za prvé to není žádný prestižní flek jako je třeba šéf Čezu. Když za druhé nemůže provádět žádná rozumná větší personální opatření, protože mu to zablokují odbory. Když za třetí naše železniční síť nebyla stavěna na zisk z osobní přepravy, ale výhradně na zisk z nákladní přepravy. Kterou z velké části už stejně převzaly kamióny.  Když za čtvrté musí na politickou objednávku držet všechny koleje a taky  sociální ceny jízdného a kromě prodeje majetku drah je nemá z čeho dotovat, protože zase politickým rozhodnutím byla nákladní doprava oddělena....

Socialismus, kdy takový ředitel mohl mít klidně plat stejný jako poslední dělník a nic se nedělo, stejně musel relativně kvalitně ředitelovat, protože ho hlídali jeho přímí podřízení komunisté  i  dělníci komunisté a v poslední řadě třeba různí tajní udavači, tady už není. Když takový šéf tak velkého podniku dnes dostane  neadekvátně malý plat, buď si najde další flek ještě někde jinde a té původní práci se bude věnovat hodinku denně nebo ještě hůř začne přihrávat různé tunely známým ve zpřátelených firmách a stejně si nakonec přijde na své. V každém případě by to pro České dráhy byla podstatně dražší varianta než adekvátně vysoký plat takového šéfa.

Haškovec 15.6.2009 6:09

Re: Za co je placen ředitel ČD?

Každý soudruh ředitel nějakým způsobem dráhu poškodil. Nyní už v mnoha stanicích nejsou ani čekárny! Argumrnt? Prý, na autobusy lidé také čekají na dešti! O návaznosti vlaků raději nemluvit. Prostě, to, co na dráze po staletí fungovalo, nyní upadá. Celá léta komunisté nic nedělali a dnes je to samá výluka, aby se po zdevastovaných tratích dalo vůbec jezdit. A soudruzi hrabou hrabou a hrabou. Nejen na tratích, ale hlavně, pod sebe!;-D

#13 15.6.2009 6:06

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

Zae jeden vymytý mozek od oranžových jehovistů

8-o

-F 15.6.2009 6:05

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

 socialismu bylo co? Všichni plnili plán, základní živtotní potřeby byby nedostatkovým zbožíma lidé dělali za almužnu. Komunisté dovedli republiku k bankrotuza 5 let. Ještě něco? Něčeho se vám nedostává? Spíš přebívá a sice závist.;-D(Y)

Haškovec 15.6.2009 6:02

ČESKÉ DRÁHY

mi připomínají bordel. Ředitelé se tam střídají, stejně, jako zákazníci ve výše zmíněném zařízení, jen s tím rozdíle, že bordelmamá (stát), místo aby od nich inkasovala, je bohorovně obdarovává. :-/

-F 15.6.2009 6:02

šéf

Otázka zní: Kdo stanovil výši platu ředitelů státních podniků? Určitě to nejsou sami ředitelé? Kdo to ví, informujte neznalé.

Kanuk 15.6.2009 5:07

Za co je placen ředitel ČD?

Nákladní doprava, která byla jediná zisková složka ČD, byla zprivatizována. O osobní dopravu se žádní privatizátoři nederou, protože snad neexistuje zamě, kde by osobní doprava byla výdělečná. S výjimkou případů, kdy provozovatel dostává státní subvenci.  Takže p. ředitel ČD je placen za to, aby schodek činil jen 10 milionů, místo 20. Nebo možná miliard. Já nevím.

Havelka 15.6.2009 1:39

Re: začátek likvidace státního pseudopodnikáni

Máš na mysli to, co předváděli manageři posledních 20 let? To raději znárodnit, protože to byla vrcholná rozkrádačka.

krab 15.6.2009 1:00

Re: co je nad dvacet tisíc hnije

to se mejlite. clovek ma neomezenou moznost spotreby. ma pouze omezene zdroje.

Rikate "pry", z toho mi plyne, ze to mate od nejakeho zdroje. Muzu se zeptat, kdo to je? I kdyz mam svuj tip...

vit 15.6.2009 0:53

co je nad dvacet tisíc hnije

člověk má omezenou možnost spotřeby. Prý dokáže spotřebovat a efektivně využít maximálně dvacet hadrů za měsíc pro osobní spotřebu. Co ej nad to je naprostá rozežranost, která zhnije navenek nebo dovnitř

krab 15.6.2009 0:31

začátek likvidace státního pseudopodnikáni

"chvályhodný začátek likvidace státního pseudopodnikání" je mozny jen jeden: prodat to a nechat motivovany lidi makat efektivne.

Vsechno ostatni je jen zaplatovani staryho deravyho pytle. Nema to reseni. Bez trhu nemam sanci zjistit, jestli plat 10 milionu je prilis malo nebo 50 tisic prilis mnoho.