16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vážný 11.2.2009 11:01

Proč dluhy a co se sociálkou

Nezapomeňte, že je tu poměrně silná vrstva společnosti (třeba skoro všichni mně známí důchodci), kteří jsou ochotní volit demokratické strany jen tehdy, pokud jim není příliš špatně, rozumnějte, pokud jejich životní úroveň příliš neklesne. Jakmile by ČSSD sáhla na podpory a důchody, posunuli by se více doleva a celá demokracie by dostala další ránu.

Jinak problém zdaleka není v podporách nezaměstnaným, v sociálních podporách atd., ale bohužel v důchodech které tvoří kolem 1/3 rozpočtu. Sice se na ně zatím vybere v sociálce, ale ta sociálka by měla být schopna platit nejen sociální podpory, nezaměstnanost ale hlavně infrastrukturní projekty pro rozvoj zaměstnanosti. A to už zdaleka není v možnostech vybraných peněz.

Proč? Protože nejsou sankcionováni černí pasažéři systému, čili ti, kdo se nestarají o budoucí plátce do systému - o děti. Děti jsou luxusní zboží, nikoli budoucnost a poklad země. Považuji za naprosto normální, aby sociálka vzrostla např. na 2x pro svobodné, klesla při péči o 1/2 dítěte na 1,5 současné dávky, při 1 dítěti na 0,9 současné dávky a při 1,5 dětech na 0,6 současné dávky a další růst by pak byl řešen prémií k důchodu. Koeficienty by měly být alespoň neutrální, co se týče celkových příjmů sociálního pojištění a měly by odrážet spravedlivě celkový příspěvek do systému na svůj důchod.

Pro ty co si myslí, že si na důchod kapitálově  našetří: Nikdy v dějinách nebyla dost dlouhá stabilní doba, aby  nedošlo za život k vyloupení v důsledku války, reparací, vyvlastnění, znehodnocení a pod. kapitálového majetku, pokud jste vyloženě nebyl investor a nebyl jste na správné straně. Nikdy nemůže být celý národ těmito investory.

tich@dohoda 10.2.2009 22:38

Ja bych dokonce chtel po lidech, aby si utahovali opasky cely zivot a aby se rozsah jejich spotreby urcoval podle jejich prijmu.

ahoj Fafo :-) / viz tvuj titulek/ . No, ten clanek je hlavne o moralce, dokonce je tam zminovan protestantsky model, jak dojit uspechu/bohatstvi/dostatku usilovnou praci/"utrpenim" . Presne toto jsem mel na mysli nekdy po sametu 89, tedy, ze ta nova cesta bude mit i eticky/moralni rozmer. Vystrizlivel jsem za par let, nasledoval bankovni socialismus/bolsevismus haleny do kenzervativne/liberalnich hesel . Urcite souhlasim, aby rozsah spotreby jedince odpovidal jeho prijmu. Clovek, ktery ale cti moralni hodnooty, se take zepta jak kdo toho prijmu/majetku dosahl. A zde zacina v  CR zasadni problem, prpotoze lidi, kteri tam dosahli velkych majetku, to jsou z 98 % zlodeji a grazlove, kteri ten majetek jednoduse ukradli, pravda, v souladu se zakonem, ovsem ty zakony delali oni sami, resp lide jimi placeni. Zacali to modri bolsevici, pozdeji se pridali dalsi. Panbickare a "isty" vsech denominaci a barev nemam rad, kdyz lidem rikaji ; "utahnete si opasky", oni sami si opasek povoli, jak jsou nenazrani. Protestantismus, budiz, seversky a dejme tomu evropsky, ovsem americky, tam couhaji penize nejen na prvnim miste ale i na 98 ci 274, mozna je tam nekde vzadu i Buh, moralka, etika, prostota, s vyjimkou toho Boha bych rad tyto veci videl na prvnich mistech. Cau :-)

vitriol 11.2.2009 0:08

Re: Ja bych dokonce chtel po lidech, aby si utahovali opasky cely zivot a aby se rozsah jejich spotreby urcoval podle jejich prijmu.

Jo, veselý Vánoce-tsung, Fáfo, starouši.

Fafa 11.2.2009 0:20

Re: Ja bych dokonce chtel po lidech, aby si utahovali opasky cely zivot a aby se rozsah jejich spotreby urcoval podle jejich prijmu.

Kdyz uz, tak Fafo ty mekka hlavo, starousi. Nadherna povidka. ;-)

Fafa 11.2.2009 0:22

Re: Ja bych dokonce chtel po lidech, aby si utahovali opasky cely zivot a aby se rozsah jejich spotreby urcoval podle jejich prijmu.

Cau Dohodo, to je pravda, ale IMHO i celkem OK. Pokud ostatni kradou, aby meli na cestu soukromym letadlem na Bahamy, tak ja krast snad nemusim. Holt ale nepoletim na Bahamy.

MR 10.2.2009 22:25

Pane Drápale

S první polovinou mám tedy vážný problém - to snad nemyslíte vážně, přemílat tady známe mediální mýty a nepravdy!

S druhou částí by se snad s Vámi dalo i souhlasit ale věřit na to, že někdo zde kouzelně zavede nějakou morálku a ještě k tomu asi dle Vašich "správných" představ? Morální je především ctít svobodu jednotlivce (ale ta není absolutní) a především právo vlastnit a nedotknutelnost vlastnictví!

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 22:28

Re: Pane Drápale

Jenomže ta nedotknutelnost vlastnictví platí evidentně jenom pro někoho, jiní o něj nezaviněně přicházejí.

Gaston 10.2.2009 23:59

Re: Pane Drápale

Na morálce je milý pane doposud ( ovšem s čím dál většími potížemi) tato společnost živa. Až padne úplně, svoboda jednotlivce a nedotknutelnost vlastnictví nebude vůbec žádné. Viva Klaus!

Vondra 10.2.2009 21:15

nad poměry

Žili jsme prý nad poměry. Kdo? Klaus? Macek? Autor článku, poslanci, učitelé, důchodci? Prosím upřesnit.

Fafa 10.2.2009 20:02

Ludvo

ale chtěl byste po lidech, aby si utahovali opasky tolik let ?

Ano, chtel. Ja bych dokonce chtel po lidech, aby si utahovali opasky cely zivot a aby se rozsah jejich spotreby urcoval podle jejich prijmu. Opacny postup vede v malem k exekutorum a ve velkem ke statnim krachum. A nerikejte mi, ze to delaji vsichni ostatni. Ono ti vsichni ostatni taky muzou zkrachovat.  

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 21:22

Re: Ludvo

Nejdřív by bylo potřeba zařídit, aby ten, kdo si utahuje opasek a šetří, nedopadl tak, že ho o jeho úspory může připravit někdo úplně jiný, tj. aby neplatilo "jak si kdo ustele, tak si MU TAM někdo lehne".

Fafa 10.2.2009 22:11

Re: Ludvo

stacilo by utahnout opasek na uroven prijmu. Ale ja spis mel na mysli utazeni opasku statniho rozpoctu. 

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 22:20

Re: Ludvo

Jo, to mi došlo dodatečně. Ale současná krize není krizí NAŠÍ nadměrně spotřeby, ale nadměrné spotřeby na západě a podvodného finančního sytému, který umožňuje míchat pasiva mezi aktiva a posílat je jinam. To je jako mezi legální peníze přimíchávat padělané. Nakonec si nutně banky přestanou navzájem důvěřovat a systém se zadrhne, a začně tím pádem kolabovat i ekonomika, i kdyby byla zdravá a spotřeba přiměřená.

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 21:55

Re: Ludvo

Nejdřív je třeba opravit systém, tj.nejdřív ucpat díry v sudu, a pak teprve do něj čerpat vodu, ne naopak. Pokud budou moct anonymní chytráci naspořené peníze klientů bank odčerpávat, nebude utahování opasků nic platné.

I-Worm 10.2.2009 21:59

Re: Ludvo

protože prosperita kapitalismu je založena na spotřebě, tak...

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 22:08

Re: Ludvo

Prosperita je založena na produktivitě práce a na rovnováze mezi výrobou a spotřebou.

Fafa 10.2.2009 22:09

I-Worme,

to ano, ale asi by se nemela financovat tistenim papirku s portretem mrtvych prezidentu.

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 22:24

Re: I-Worme,

Nějak mi tonejde do hromady. Vy mluvíte o tištění papírků (tomu bych rozuměl), ale ekonomové o "levných penězích", pod tím rozumím půjčování na nízký úrok, není zřejmé, proč to by mělo vést ke krizi.

Fafa 11.2.2009 0:24

Re: I-Worme,

mne to taky moc nejde do hlavy. Pod pojmem pujcovani na nizky urok bych si predstavoval, ze Franta ma 1,000 Kc a pujci je na 3 % uroku Honzovi. System ovsem funguje tak, ze Franta Centralni banker NEMA 1,000 Kc a presto je na 3 % uroku Honzovi pujci. ;-)

Vážný 10.2.2009 23:52

Re: I-Worme,

Ty papírky jsou a musí být naprosto virtuální, protože prostě neexistuje komodita, které by bylo dostatečné množství a byla dostatečně zajímavá pro většinu lidí. Takže v podstatě představují dvě věci: okamžitý poměr ceny předmětů a práce, a pak ceny poměr odložené spotřeby vůči dnešku.

A pokud dnes lidé nechtějí utrácet a chtějí si peníze nechat napotom, tak je zcela samozřejmé, že jejich cena klesne, čili je správné aby došlo k inflaci.

Kolemjdoucí (J.Š.) 10.2.2009 22:13

Re: Ludvo

momentálně tu máme krizi, která není naše, je sem importovaná ze západu. Pak nás čeká ještě jedna krize, naše vlastní, způsobená nadměrným zadlužením našeho státu. Pokud se obě krize setkají, bude to tím horší.

Fafa 10.2.2009 19:54

geronte:

Ten kdo se opírá o takový duševní póvl jako je Melčák a spol nemá nárok vládnout...... vy "pravičáku"..

Vy byste mne opravdu pobavil. Takze pokud pan Melcak ted zmeni nazor a bude podporovat CSSD, tak po zmenu nema narok vladnout pan Paroubek? Nebo podla Vas je poznavacim znakem dusevniho povlu to, ze clovek nepodporuje Vase nazory? ;-)

Vážný 10.2.2009 19:22

Proč dluhy a co se sociálkou

Nezapomeňte, že je tu poměrně silná vrstva společnosti (třeba skoro všichni mně známí důchodci), kteří jsou ochotní volit demokratické strany jen tehdy, pokud jim není příliš špatně, rozumnějte, pokud jejich životní úroveň příliš neklesne. Jakmile by ČSSD sáhla na podpory a důchody, posunuli by se více doleva a celá demokracie by dostala další ránu.

Jinak problém zdaleka není v podporách nezaměstnaným, v sociálních podporách atd., ale bohužel v důchodech které tvoří kolem 1/3 rozpočtu. Sice se na ně zatím vybere v sociálce, ale ta sociálka by měla být schopna platit nejen sociální podpory, nezaměstnanost ale hlavně infrastrukturní projekty pro rozvoj zaměstnanosti. A to už zdaleka není v možnostech vybraných peněz.

Proč? Protože nejsou sankcionováni černí pasažéři systému, čili ti, kdo se nestarají o budoucí plátce do systému - o děti. Děti jsou luxusní zboží, nikoli budoucnost a poklad země. Považuji za naprosto normální, aby sociálka vzrostla např. na 2x pro svobodné, klesla při péči o 1/2 dítěte na 1,5 současné dávky, při 1 dítěti na 0,9 současné dávky a při 1,5 dětech na 0,6 současné dávky a další růst by pak byl řešen prémií k důchodu. Koeficienty by měly být alespoň neutrální, co se týče celkových příjmů sociálního pojištění a měly by odrážet spravedlivě celkový příspěvek do systému na svůj důchod.

Pro ty co si myslí, že si na důchod kapitálově  našetří: Nikdy v dějinách nebyla dost dlouhá stabilní doba, aby  nedošlo za život k vyloupení v důsledku války, reparací, vyvlastnění, znehodnocení a pod. kapitálového majetku, pokud jste vyloženě nebyl investor a nebyl jste na správné straně. Nikdy nemůže být celý národ těmito investory.

Schumacher 10.2.2009 20:03

Nikdy nemůže být celý národ těmito investory.

A ze stejných důvodů nemůže být investorem ani stát. I ten může být postižen válkou a jinými pohromami.

Vážný 10.2.2009 23:41

Re: Nikdy nemůže být celý národ těmito investory.

Jenže tady nejde o investování, ale o průběžné financování. A to znamená, že úroveň důchodu odpovídá úrovni příjmů aktivní generace, bez ohledu na války apod.

Fafa 10.2.2009 20:08

Vazny

v mnohem mate pravdu. Ale proc do toho tahate stat a chcete zvysovat socialku pro bezdetne a pocitat indexy? Do tech indexu se vam tezko vejde uvaha o tom, jestli rodice vychovali 5 chovancu mistni veznice nebo jednoho genialniho architekta, ktery ale stavi sve projekty mimo dosah ceske socialky.

Co to zjednodusit? Minimalni duchod vsem. A na zbytek si kazdy padluje ve vlastni lodi.   

Vážný 10.2.2009 23:37

Re: Vazny

Dobrá, ale pak nechť se sníží sociálka a zároveň se zavede vymahatelnost důchodu na dětech do občanského zákoníku. Protože nelze přijmout, že mnozí staří budou "chcípat" za sociální minimum, které jim nepokryje ani sociální péči.

Jinak nevěřím v možnost si šetřit na důchod po celý život, stačí se podívat na státní bankroty v 19. století, zrušení platby státních dluhopisů nejprve fakticky protektorátem (byť platil dál) a pak komunisty definitivně, znárodněním penzijních fondů při měnové reformě 1953 apod.

Opakuji, že dějiny jsou příliš nejisté na to aby neplatila povinnost dětí se starat o rodiče ať už formou důchodů, nebo povinné péče a výživy.

Fafa 11.2.2009 0:26

Re: Vazny

Souhlas. Povinnost deti starat se o rodice a navic solidarni minimalni duchod vsem.

hleena 10.2.2009 19:12

Drápal lže jako když Rudé právo tiskne

Kdopak podle něj jsou ti, kteří si žili nad poměry, až kvůli nim vypukla celosvětová rýma, jak pravil senila tunelděda Klaus?Nakopat ho a jemu podobné do p*d*le.

mag 10.2.2009 19:11

diskuze i článek

ukazují jedno podstatné: už jsme zase v rici, aspoń ti řadoví. A řekl bych, že na dost dlouho.