24.5.2024 | Svátek má Jana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
scorpion 21.12.2007 10:29

Re: Naprosto s vámi souhlasím!

A myslíte, že za pádem Říma byli socialisti?

Hawk 21.12.2007 11:55

Re: Prosté jako facka

pokud moderní ekonomika způsobila zánik širší rodiny a globalizovaná ekonomika oslabuje rodinu nukleární, tak se bez sociálního systému neobejdete. Tečka. Nebo jen za cenu obrovských malérů.

Řeči o omezení volebního práva, jsou návrat o 100 let zpátky. Rozhodovat o tom jaký bude stát ve kterém žijí mají všichni, kteří jsou jeho občany.

mlg 24.12.2007 18:59

Re: Prosté jako facka

Stručný návod, jak dosíci revoluce neb něčeho jako občanská válka; měli by to ti "zvenku" jednodušší. Ale vlastně proč se takovým nesmyslem zabývat ...

Standa 21.12.2007 8:45

Náboženství

individualismu je hlavní příčinou zániků civilizací. Náboženství solidární společnosti je příčinou rozvoje cilizací. Nikdo nepotvrdil, že by to mohlo fungovat naopak. Kdyby to mělo fungovat obráceně - lidé by dávno vymřeli a nikdy by tedy nemohli dosáhnout pokroku. Jinak civilizace je pouze jedna a to celosvětová, vypichovat z celku jednu nebo druhou je obyčejná hloupost.

Alfons 21.12.2007 9:03

Re: Náboženství

Pro modré mozky je to na pochopení stupeň náročnosti 10. Takže u nás zánik pod vedením koalice probíhá. A Jidáši z KDU? Ti mají už rezervovaná místa v pekle, protože ti reformu podpořili vědomě.

Xury 21.12.2007 9:52

Re: Náboženství

Pokud je jediná světová civilizace, tak předpokládám, že už se pomalu učíte tlouct hlavou o zem směrem k Mecce, aby jste přijal novou formu náboženství solidární společnosti.;-D;-D;-D;-D

Xury 21.12.2007 10:01

Opravička

Mekce :-P

Jirka 21.12.2007 8:33

Zánik civilizace

Kdyby autor nesplácal do jednoho relativně krátkého článku plno problémů naší evropské civilizace bylo by to lepší. Ale i tak díky za to, že ještě někdo uvažuje docela rozumně...i když si neodpustím jednu výtku a tou je spousta cizích slov jak už několik diskutujících zmínilo. .

Plně souhlasím s tím, že:

1) Rodí se a přežívá spousta dětí, které by normálně nepřežily a co je horší dále se rozmnožují což oslabuje celou společnost

2) Veliká pozornost se věnuje různým anomáliím jako homosexualita, feminizmus což se díky médiím bere skoro jako norma

3) Computerem pod paždí svoji existenci neubráníš a spousta dalšího...

Schumacher 21.12.2007 11:31

Computerem pod paždí svoji existenci neubráníš

Soustruhem také ne. Ale dá se na něm vyrobit mašinkvér. Problém je jinde. Narůstá počet vlivných lidí prosazujících praxi, že užít krajního násilí při obraně vlastníchj zájmů  je nemorální a nezákonné.

zm 21.12.2007 7:54

bla bla bla

evropská civilizace končí, páč si sama sponzoruje vlastní parazity. Ostatně naše slavná modrá reforma, musí pocházet z pera nějakýho bláznivýho levičáka, páč nikoho nevzala tak dobře u huby, jako střední třídu dovolující si mít více dětí a nikoho se nedotkne méně než profesionálních parazitů. Asi podle hesla: ani jedno dítě do pracující rodiny.

SelskyRozum 21.12.2007 23:22

Re: bla bla bla

R^

Alfons 21.12.2007 7:51

V civilizovaných zemích seniory nehubí.

U nás nastává doba SENIO-GENOCIDNÍ od 1.1.2008. Takže proces zániku civilizace u nás probíhá. Co nepřináší zisk, podle modrého etického kodexu zlikvidujeme, ovšem PODLE ZÁKONA a s tichou podporou ústavního soudu. Senioři-nástup do rakví !!!

Netřeba 21.12.2007 7:34

Většina diskutujících je mimo mísu.

Autor totiž nepíše o zániku civilizace, ale o zániku evropské civilizace.

To je rozdíl!

dal 21.12.2007 13:48

Re: Většina diskutujících je mimo mísu.

evropská civilizace je teď to jediné, co vládne všude po světě. I takové Japonsko a Čína mají styly vlády a technplogie dovezené z Evropy. Navíc v globálním světě není možný pád jen Evropy, aby zůstal zbytek světa neovlivněn.

Kurt 21.12.2007 7:20

kmcl@seznam.cz

Vážení, pan Podracký nacpal do svého článku tolik cizích slov, že by to potřebovalo pro obyčejného občana překladatele. Jen v jednom se trochu mýlí! Lepší civilizaci nevybudujeme a nevybudujeme, protože zkrátka chybí zásady života, na kterých by se ta lidská společnost dala vybudovat, protože by je napřed musela přijmout většina.

Zj 15,4 Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo."

Netřeba 21.12.2007 7:36

Re: kmcl@seznam.cz

S poslední odstavcem souhlasím. Právě teď se miliony věřících sklání před Ním a vzdávají slávu Jeho Jménu.

Jenže kvůli tomu putovali do Mekky  ;-D.

petrph 21.12.2007 6:45

autor si v mnohém protiřečí

Hned v prvním odstavci píše "Většina civilizací zanikla na neschopnost přizpůsobit svoje ideje a pravidla života novým podmínkám,...zahleděnost do svých zdánlivě nepřekonatelných kulturních prvků"....,aby o několik odstavců přesně to samé napadal - změnu vztahu pohlaví, přerod rodiny, změna hodnotového žebříčku, specializace,..

a pak dále ""Lidé odvykají námaze a jsou stále více neschopni většího zatížení.

Ztrácejí řemeslné dovednosti, .. To

neumožňuje přirozený výběr silnějších a schopnějších jedinců"  . I to souvisí s tím přizpůsobováním novým podmínkám - prostě u žen a dívek nevítězí ten kdo dokáže zorat pole, unést kance (viz Bivoj), máchat mečem a nebo opravit traktor. Zvítězí u nich ten kdo dokáže ekonomicky zabezpečit rodinu, společensky se o ní postarat, no a i o tu fyzičku je zájem - viz sportovci. A na záměr malá otázka - na co bychom se měli "v rámci kurzů přežití civilizace" připravovat ? na atomovou válku, boj samopaly, meči nebo klacky? a co potom ? Jaké dovednosti a znalosti  budou výhodné? orba na poli,  oprava domů, kovářství, opraba elektrických zařízení, obnova infrastruktury, likvidace následků chemických a jaderných zbraní? Začneme od nuly a nebo navážeme na den před??

dal 21.12.2007 13:43

Re: autor si v mnohém protiřečí

Souhlasím s tebou. Autor článku vidí všechny změny jako špatné.

V každé době se lidé učí ty činnosti, které jim pomohou se uživit. Teď je to prostě práce na počítači, a odborné znalosti. Před vynálezem traktorů je taky nikdo neuměl opravovat, a vytvořeny byly zase jen proto, aby manuální práci ušetřily. A opět z dost sobeckých individualistických důvodů (kvůli většímu zisku, že). To samé platí o zdravotní péči a tezi o konci přirozeného výběru. Tehdy ti lidé umírali, protože jim nikdo nedokázal pomoct (byly tvrdší podmínky pro přežití), teď tak tvrdé nejsou, takže přežijí i lidi, kteří by jinak neměli šanci. Autor to vidí jako slabost, ale da se taky argumentovat rozšířením genofondu, což je pro druh jasná výhoda. Když pak přijde katastrofa, která výrazně zmenší oblast genů, které postačují k přežití, je větší šance, že přežije alespoň někdo.

Jak by se autor asi vyjádřil o člověku z Litvy,  o kterém bylo nedávno ve zprávách, že šel zpátky z Německa pěšky, protože mu ujel autobus, ikdyž měl 200eur? To je přece do nebe volající neschopnost přežít v současném světě. Po jaderné válce by to bylo asi uplně jinak.

Na závěr ještě o strachu z porodnosti třeba u islámských národů. Autor mluví o stagnaci či úpadku EuroAmerické civilizace, i když se vyvíjí nejrychleji za svou existenci. Tady není na místě strach z degenerace, ale z kolapsu v důsledku rychlých změn. Islám oproti tomu je ve stagnaci už od středověku, a jejich způsob života je toho důsledkem. Teď mají velkou porodnost právě díky západu a jeho technologiím, ten si tímhle stadiem prošel už přwd 100lety.

ortelius 21.12.2007 5:35

zanikání evropské civilizace

Přestože souhlasím s tím, že málo rozených dětí, je problém, nemyslím si, že by to mělo vést k zániku civilizace. Spíš je to přirozená reakce na přelidnění a především ke snižování porodnosti dochází na celém světě, včetně těch nejchudších zemích světa - (skoro)  žádný "třetí svět" už neexistuje: http://www.youtube.com/watch?v=RUwS1uAdUcI

Pokud jde o přistěhovalce, až jich u nás budou 3 miliony, bude třeba začít přemýšlet, co s nima. (A co s nima je jednoduché .- ať tu žije a pracuje, kdokoli je schopen se tu poctivě uživit bez parazitování na sociálních dávkách. Platí i pro "našince".

A obavy z odpoutání od hmotných starostí, hm, nechci to podceňovat, ale opravit traktor (obava někoho níže) v zásadě není až takový problém, aby se to člověk nenaučil během týdenního kurzu nejdéle.

MF 21.12.2007 9:33

Re: zanikání evropské civilizace

Až jich budou 3 miliony, bude pozdě. Už teď je vlastně pozdě.

Xury 21.12.2007 9:46

Re: zanikání evropské civilizace

Kdoví, jestli si Srbové v Kosovu neříkali : zatím je to dobré,ale až těch Albánců bude půl milionu, pak možná budeme mít problém.:-D:-D

Saul 21.12.2007 9:48

Re: zanikání evropské civilizace

Myslím, že Váš příspěvek je plný omylů:

1) Jestliže se málo dětí rodí v civilizovaných zemích a hodně v těch ostatních, není to nebezpečí pro lidstvo, ale je to nebezpečí pro tu civilizovanou část. Snižování porodnosti snad nastává, ale příliš pomalu, uvažte, jak rychlé bylo poslední zdvojnásobení počtu lidí na zemi.

2) Až budeme mít 3 miliony přistěhovalců, tj. 30 % obyvatelstva ČR (nebo i víc, když se my nebudeme množit), bude pozdě na jakékoliv zásahy a tím spíš na přemýšlení, jaké zásahy by to měly být (viz např. situaci ve Francii).

3) Máte-li dojem, že byste se naučil opravit traktor během týdenního kurzu, je zřejmé, že byste ve skutečnosti nedokázal opravit vůbec nic a že jste v tomto směru klasickou ukázkou stručně řečeno "ztráty praktické schopnosti přežít", o níž mluví autor článku.

Alfons 21.12.2007 4:29

A na co potřebujeme civilizaci?

Není civilizace v dnešní moderní době přežitek z minulosti? Kapitalizmuz, věčný a nezničitelný k životu civilizaci nepotřebuje, ba naopak se civilizace jeví jako brzda. :-)

SelskyRozum 21.12.2007 23:16

Re: A na co potřebujeme civilizaci?

Na vasem prispevku vidim, ze bez nejake drogy se ale neobejde.

Loki_F 21.12.2007 3:55

Nuže, pane autore, docela dobré... Ztotožňuji se však s komentátorem

Mironem T v tom, že článek se dotýká řady závažných témat(a je jasné, že více - pro rozsah článku - není možné), která tezi za tezí, by zasloužila vlastní podrobnější rozvedení a analýzu. Takto jsou to jenom výkřiky a konstatování více či méně obecně známých problémů, kde není zcela zřejmé autorovo stanovisko a návrh řešení. S některými naznačenými souhlasím s jinými však z plna hrdla nikoli (potlačení individualismu, sešikování pod praporem náboženské víry, direktivismus)...

Jinak dlužno podotknout, že celý článek vyznívá velmi frustrovaně a je plný despektu. Ta tzv. Západní civilizace založená na křesťanských kořenech je mýtus. Naopak individualismus, zde tolik tepaný, je jedním ze základních hybatelů evropských civilizací do doby, než se ve čtvrtém století definitivně v Evropě uhnízdilo to šílené náboženství importované z východu, podobně jako dnes probíhá import jednoho jeho neméně hnusného klonu. Křesťanství a snaha udržet římské říše za každou cenu (a cena krve byla proklatě vysoká), zdržely vývoj Evropy na nejméně 1500 let, nežli se projevilasíla individualismu v postupném sílícím sekularismu - to je dost jasná paralela - machometání mají tendenci tento vývoj zvrátit a nechat Evropu zopakovat si tento vývoj. Těch historických paralel by se dala uvést celá řada a české země si to velmi často odskákaly s plnou parádou - a přesto jsme tu.

Koneckonců nedávno uveřejněné výsledky průzkumu mezi mládeží - nad kterým tak naříkala Džamila - lze označit za velmi optimistický. Mladí si zřejmě nenechají namluvit úplně vše...

Možná byste měl, pane autore akceptovat, že některé konzervativní hodnoty jsou již příliš vyčpělé a jejich obhajováním se dostáváte o izolace. Zejména snaha stavět náboženství proti náboženství, je pokus vyhánět čerta ďáblem... Ale jistě své názory v budoucnu rozvedete!

Xury 21.12.2007 9:44

Re: Nuže, pane autore, docela dobré... Ztotožňuji se však s komentátorem

Nemyslím si, že by chtěl autor stavět náboženství proti náboženství. Spíš poukazuje na fakt, že současná Evropa není schopna proti islámu postavit nic. Naopak říká, že vše je vlastně rovnocené. Logicky pak muslimové nevidí důvod proč svou víru opustit. Tím spíš, že je jejich vůdci upozorňují na populační vývoj - Heslo :Porazíme křižáky dělohami našich žen.

Pokud jde o individualismus, myslím, že autor měl na mysli něco jiného, i když uznávám, že je problém to rozlišit. Předchozí společnost (mám na mysli před rokem 1900) byla nepochybně individualistická, ale přesto existovaly vazby na okolní komunitu. Jednak křesťanské a jednak národnostní resp. jejich ekvivalent (země, kmen, rod). Tato vazba dnes v Evropě moc neexistuje. V USA je ta situace, podle mě dostupných informací, lepší (přesto jsou považovány za velmi individualistickou zemi) snad díky rozšířenějšímu náboženství (to je jen můj odhad).

Snowy White 21.12.2007 1:53

Autor zapomněl zmínit zelené bratrstvo

K největším překážkám přežití evropské civilizace patří zelení hlasatelé nové pravdy. Ti spolu s mediálním prostředím vytvářejí poptávku po apokalyptických vizích, za které se dnes dobře platí. Umělost jejich tezí stojí na strachu. Strachu který je v pozadí sebeobranné snahy člověka chránit to, co má. Stále častěji pak můžeme sledovat jejich snahy ovlivňovat to, co dosud neovládli jejich předchůdci. Motorem je sobectví. Ano zelené sobectví skryté za tuto novou ideologii rovnostářství, kdy jsou si všichni rovni v povinnosti spotřebovávat, vlastnit, nakupovat a produkovat.

zdeněk 21.12.2007 22:25

Re: Autor zapomněl zmínit zelené bratrstvo

myslím, že ne. zelené bratrstvo je jedním z důsledků jevů autorem popisovaných, nikoli jednou z příčin

Hnyk 21.12.2007 1:36

Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Evropská civilizace se rozpadá, ničí ji dekadentní kultura, zpohodlnění, židovské názory rozvracející morálku v jak v obchodních jednáních tak i ve vztazích mezi muži a ženami. Demokracie se slabý systém který se nedokáže ubránit náporu židobolševizmu atd. Nová generace musí být pracovitá, mladí musí být sportovní a otužilí, bystří jako chrti a houževnatí jako Kruppova ocel. Základem společnosti musí být rodina kde muž pracuje pro blaho vlasti a žena chrání domácí krb. Dále pak trvání na národních hodnotách, posílování lidového kolektivu namísto egoistického individualismu a blábolivá neschopná demokracie musí být nahrazená vůdcovským principem.

Pan Vlastimil Podracký by se klidně mohl dát nick Dr. Goebbels(Y)!!

Miron T 21.12.2007 1:46

Re: Pan autor studoval "Mein Kampf" opravdu pozorně

Nemyslým, že je podstatné, že jeden z největších zločincům měl NĚKTERÉ názory podobné, abychom poslali celý článek do koše. Důležité jsou závěry a korektní analýza, to, co děláte Vy, obsahuje stejné chyby jako to, co občas dělá autor.