17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fleischer 10.11.2007 18:53

Re: Re: Re: Nepřesné termíny

Dokonce Palacký ve svém návrhu na federalizaci Rakouska (jeho projev v ústavním výboru v Kroměříži, 23. ledna 1849) požadoval rozdělení českých zemí na českou a německou část.

Fleischer 10.11.2007 18:44

Re: Re: Nepřesné termíny

Jepice, je to pravda!

Fleischer 10.11.2007 18:35

Re: Re: Tatra

Juraxi, např. Gottwald, Fierlinger a mnoho a mnoho dalších jsou typicky česká jména z Vysočiny!

Fleischer 10.11.2007 18:31

Re: honba za celebritami

Jsem přesvědčen o tom, že čeští Němci, spáchali za války méně zločinů, než Češi po válce (BOHUŽEL).

Proč by čeští Němci měli chodit tvořit, vynalézat a podnikat co ciziny, když tady byli doma? Byli tady doma stejně jako my!

Fleischer 10.11.2007 18:24

Re: Nepoučitelní

Naprostý souhlas!!!

Gugu 10.11.2007 9:22

Re: mozna ze by bylo vhodne rozlisovat

.....ano, souhlasím s Vámi jen drobné detaily:

Pražští židé se z velké části hlásili k německé národnosti - skladatelé si obyčejně libreto nepíší, i když jazyk ovládají (to až Václav Klaus napíše obojí) - Franz Kafka byl židovského původu - Sigmund Freud (jeho otec se jmenoval Šolem a byl židovského původu), a na území ČR žil jen do tří let a pak se sem nikdy nevrátil - o jazykových schopnostech Imricha Bugára (Maďar, žijíc na Slovesku se údajně systematicky od dětství slovnenštinu odmítal učit) se vyprávějí různé veselé historky.

Á 9.11.2007 22:02

Re: Re: Nepoučitelní

Obávám se, že se odsun neudál na občanském principu ale na principu kolektivní viny. Odsun na občanském principu předpokládá např soudem prokázanou vlastizradu. Ale ani to by nebylo čisté, protože trestní řád, pokud vím, nemá ve výčtu trestů odsun cizích ani vlastních státních příslušníků.  Nejsem právník a tak to dál nerozvádím.   Z hlediska zdravého rozumu mi to ale silně připomíná princip krevní msty u primitivních národů. "Tvůj bratranec mi znásilnil tetičku, tak mám právo zabít tebe i celou tvou rodinu... "  Nemluvě o tom, že dekrety měly post faktum zlegalizovat divoký odsun i se všemi jeho svinstvy.

Buvol 9.11.2007 11:02

Re: Re: mozna ze by bylo vhodne rozlisovat

V podstatě se jednalo o organizační opatření v rámci uspořádání střední Evropy po válce ....

Buvol 9.11.2007 11:00

Re: mozna ze by bylo vhodne rozlisovat

"Takze treba je dulezitejsi statni prislusnost, ne?" Přesně tak! Proto bylo třeba tzv. sudetské Němce po válce odsunout, neboť se jednalo o cizí státní příslušníky! Oni totiž měli od roku 1938 občanství třetí říše potažmo Německa ....

Buvol 9.11.2007 10:54

Re: Nepoučitelní

Myslím, že jste s tím odsunem na omylu! Sám píšete, že kdysi "Státy byly vybudovány na principu občanském" a odsun se také udal na principu občanském! Ti sudetští Němci totiž byli od roku 1938 občani třetí říše potažmo Německa, takže tady po válce logicky neměli co dělat! Jednalo se o cizí státní příslušníky!

Lubomír Stejskal 9.11.2007 10:47

Reakce autora

Díky za upřesnění, vážený pane Kubeši, bylo-li tomu tak - a já nemám důvod Vám nevěřit - , pak pohnutý úděl Emila Škody-vnuka jen potvrzuje mé stále vzrůstající přesvědčení, že od mnohého  z toho, co se  v RČS po válce dělo - jakkoli to bylo lidsky "pochopitelné" -  se musíme  distancovat a  excesy - jak tehdy řekl sám Beneš "nehodné zeme Masarykovy" -nazvat po pravdě excesy a odsoudit je.

Pokud jde o e-mailový kontakt na mém webu: když otevřete Lubomírovy Listy, můžete si v levém MENU vybrat buď "Formulář pro vaše e-mailové vzkazy", nebo "Návštěvní knihu". V  obojím mi můžete zanechat vzkaz.

OneTearofBlueDeer 9.11.2007 8:45

Re: Re: Re: Tatra

omluva za chybu-auto President bylo dle internetu zhotoveno ve stejnem roce, co Hans Ledwinka do NW nastoupil - cili pokud se stavby tak prestizniho projektu ucastnil, tak chodil monterum tak pro pivo

R 9.11.2007 6:59

Re: Re: Tatra

Aha, takže Rakušan. No tady na severní Moravě se to moc nerozlišuje, jak mluví německy, je to němec.:-/

Existuje fotografie Presidenta s lidmi, kteří ho stavěli, Ledwinka na ní podle textu je taky jako učeň. Jestli ale 19 znamená věk, tak nevím, tehdy se nastupovalo do fabrik do zeměstnání v 15 - 16 letech.

MPL 8.11.2007 23:01

Re: Re: Při vší úctě, doktore, tato interpretace historie je jen jedna z mnoha, což jistě dobře víte.

Jo jo, Moravské pole taky kupodivu není na Moravě, ale v Rakousku. Ostrov Rujana a celé území na jih od ní byla dlouho osídleno Slovany. A v USA zase největší procento obyvatel představují původem Němci. Kdo se v tom má vyznat.

OneTearofBlueDeer 8.11.2007 21:26

mozna ze by bylo vhodne rozlisovat

statni prislusnost a narodnost. Totiz v CSR zilo mezi valkami 2 000 000 Cechoslovaku nemecke narodnosti, Pokud zajdeme dale do historie, tak Bedrich Smetana neumel poradne cesky a libreto na Prodanku musel napsat nekdo uplne jiny. Taky tady byl Franz Kafka a Zikmund (Sigismund) Freud, nemluve o Gregoru Mendelovi. Pak take existuji Romove, Zide, Rusini, Slovaci, Polaci, Madari a sposta dalsich narodnosti. Olympijsky vitez v hodu diskem Imre Bugar se nestihl nikdy naucit slovenstinu, zacal rovou cestinou. Takze treba je dulezitejsi statni prislusnost, ne?

Fafa 8.11.2007 21:21

Doktore,

U Fabryho je otazkou, jestli pomerne vysoky vyskyt ve Vidni a okoli nebyl prave Askenazim import.

Otazkou by spis bylo, co si predstavujete pod pojmem skupinovy puvod lidi. Pokud u etnicke skupiny prokazete pomoci mitochondrialni DNA, ze naprosta vetsina dnesnich prislusniku skupiny mela spolecnou matku, tak mne osobne to pripada jako pomerne dobry dukaz biologickeho zakladu jejich etnicity. To nic nemeni na tom, ze narodnost (politicky chapana) je IMHO ciste subjektivni pojem a treba Rudy Giuliani je American a ne Ital. Skeptik se mnou v tomhle nesouhlasi a dost veri na biologickou podminenost chovani. Docela by mne zajimal jeho nazor prave na Giulianiho. Skeptiku, jste jeste tady?   

OneTearofBlueDeer 8.11.2007 21:18

Re: Tatra

sorry, ale vecna chyba, Hans Ledwinka se narodil v Klosterneuburgu u Vidne jako Rakusan, statni prislusnosti rakousko-uherske. A byl v CSR po valce uveznen. Zemrel v Mnichove. O jeho podilu na stavbe Presidenta nevim,  President byl hotov ve stejnem roce, co 19 Ledwinka do NW  (Nesselsdorferwerke=Tatra Koprivnice) nastoupil

doktor 8.11.2007 20:53

Re: Doktore,

Kolego, to si nemusím nikde zadávat, ještě si něco pamatuji ze studií. Fabryho nemoc nemá se Židy společného nic, Tay Sachsova gangliosidosa i t.zv. modální haplotyp Kohenovy rabínské linie se vyskytují (velmi vzácně) jak u Aškenázských Židů, tak u Kavkazského plemene. Jenže to nic nedokazuje, protože jde o NEMOCI. Opakuji, že židovský, ani jakýkoliv jiný skupinový původ lidí nelze genetickými výzkumy odlišit. Všichni jsme poddruh Homo sapiens sapiens. Pomocí mitochondriálních chromosomů nebo chromosomů Y lze jen zjistit, kolik % našich předků POCHÁZELO z Evropy doby ledové, a kolik od pozdějších zemědělců z Předního Východu nebo (nověji) prý dokonce z Centrální Asie. Všichni přišli tisíce let před objevením se historických Židů na scéně dějin. Nevím, jak u těch, KTEŘÍ SE POKLÁDAJÍ ZA ŽIDY, ale v nás ostatních  v Evropě zcela převažuje krev Kromaňonců.

kop 8.11.2007 20:46

-

Emil Škoda (1839-1900), tschechischer Industrieller, Namensgeber der Marke Škoda

tak to stoji v nemecke vikipedii - cesky prumyslnik

kop 8.11.2007 20:42

Hitlera nechteji Nemci ani Rakusaci, dokonce se ho pokusili soupnout do Cech

To mate jako zda byl Kopernik Nemec nebo Polak. Nic nerozbesni Polaky vic, nez kdyz jim reknete, ze Kopernik byl Nemec. Zkuste to a o zabavu mate postarano.

strejda 8.11.2007 20:39

Re: Re: Re: Nepřesné termíny

To Čechische je typická rakouská němčina reflektující na pestrost Předlitavska. Sasové to jistě rádi převzali jako kolorit, ostaně k Čechám i Čechům měli blízko.

Rampouch 8.11.2007 20:33

Re: Sudetští "Češi"

Ale fuj. Ten přisluhovač nacistům?

strejda 8.11.2007 20:32

Re: Třeba při sčítání občanů. Ptejte se úřadů na to je máme :-)

Já se při sčítání nikam nepřihlašoval, vy ano? Jen jsem vyplnil kolonku dle své svobodné vůle, bez přihlašování. Vyplňoval jsem i více kolonek a auto, televizi jsem také nepřihlašoval. Kdybych byl býval věděl, že stačí zaškrtnout rubriku ve sčítacím archu, tak by sem se nehrnul na policii a poštu ty křápy přihlašovat. Apropó, to se opravdu, ale opravdu musím při každém vyplňování sčítacího archu znovu přihlašovat k národnosti. To neplatí napořád?

Kanuk 8.11.2007 20:18

Sudetští "Češi"

A co takhle pan Prof. Dr. h.c. Ferdinand Porsche, který se narodil ve Vratislavicích u Liberce a neměl ani pořádnou průmyslovku?

jepice 8.11.2007 20:05

Re: Re: Re: Nepřesné termíny

Souhlasím, Čumile, že v tom roce už byly nacionální karty rozdány. V tom sněmu zasedali vesměs samí ušlechtilci a vedli ušlechtilé řeči a já když jsem si četla jejich přepis, připadala jsem si jako v roce 90 ve federálu za pomlčkové války.

Kouba 8.11.2007 19:59

Re: Nepoučitelní

R^R^R^

Fafa 8.11.2007 19:47

Doktore,

zadejte si do googlu Cohen Modal Haplotype. Nebo se zamyslete nad tim, jestli treba vyssi vyskyt  morbus Tay-Sachs nebo morbus Fabry u Zidu nema neco spolecneho s jejich genetickou etnicitou.   

Fafa 8.11.2007 19:37

Skeptiku,

kdy se podle Vas treba Brit stane Australanem?

Fafa 8.11.2007 19:30

Jepice

existuje kniha "Ceske vcelarstvi". Vecer se do ni podivam a poslu ISBN kod. ;-D

Fafa 8.11.2007 19:26

Pisto,

Tech 27 popravenych bylo "ceskymi" pany ve smyslu prislusnosti k Ceskemu kralovstvi. Az se nejake roky dockame prvniho ministra v ceske vlade, ktery bude vietnamskeho puvodu, tak to porad bude cesky ministr. Jo a drobny dodatek, tech 27 "panu" nebyli jenom panove, ale i zemane a mestane.