27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Patří facka do školy?

Podle výpovědi pedagogického poradce školy musel ředitel odejít v hodině matematiky ze třídy, neboť v jídelně nastala rvačka, kterou učitelky nezvládaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 8.10.2015 3:58

Re: Uvažoval někdo

Tak jděte k policajtovi, vlepte mu facku a hned to zjistíte. :-)))

Jinak je dobré, pokud kritizujete, dát také nějaký nápad, co je špatně a zejména jak to řešit. Prostě konstruktivní návrh. Toho ovšem naprostá většina cancalů není schopna. Kritizovat umí každý tydýt. Nejlépe v hospodě a u piva.

P. Dvořák 8.10.2015 4:18

Re: Uvažoval někdo

No ten příklad s tím policajtem je opravdu ve stejné hladině jako výchovná facka nevycválanému a sprostému spratkovi.

Svým nápadem a konstruktivním návrhem jste zcela změnil situaci, ale do hospody už raději nechoďte. Takhle to úplně stačí.

A. Alda 8.10.2015 8:14

vy máte uvažování ve stylu "sprostý podezřelý"

Protože ředitel na toto sedmáka fysicky zaútočil, vy v něm hned vidíte nevycválaného a sprostého spratka.

Co ale podle vás sprostého řekl? Co nevycválaného udělal?

B. Volarik 8.10.2015 8:31

Re: vy máte uvažování ve stylu "sprostý podezřelý"

Řekl tohle: Od tebe to sedí! .... i s tím tykáním.

A. Alda 8.10.2015 10:38

A co je na tom špatného?

Ani jedno sprosté slovo. Je to naprosto neutrální věta.

A kdyby ředitel netykal těm dětem, netykaly by ani ony jemu. Ale budiž, tykání žáka mladšího 15 učiteli v pořádku není, ovšem rozhodně to není na facku.

I kdyby se ten žák dospustil vůči tomu učiteli verbální agrese (což se nedopustil, neboť slova "od tebe to sedí" rozhodně nejsou urážlivá ani výhružná), nemůže za to následovat vyšší stupeň agrese, to je fysická agrese.

To přeci už před téměř čtyřmi tisíci lety stanovil král Chamurapi, že odplata nesmí být těžší než způsobená újma: oko za oko a zub za zub. Takže za slova jen slova!

L. Křivan 8.10.2015 7:40

Re: "..policajtovi, vlepte mu facku.."

Hloupé přirovnání.  Velice hloupé.

P. Švejnoch 8.10.2015 7:50

Re: Uvažoval někdo

... a uvažoval jste Vy někdy?

J. Jurax 8.10.2015 14:17

Re: Uvažoval někdo

No, ředitel možná porušil blbý zákon, prosazený sluníčkovými lidskoprávními hlupci, co nikdy nestáli za katedrou.

A žáčci si zapamatují akorát to, že jsou nedotknutelní, že učiteli lze jakkoliv vulgárně vynadat a dostanou nanejvýš dvojku z chování, mnohdy ani to ne. Že učitel se nesmí bránit, i když mu žáčci či studenti s odpuštěním séřou na hlavu. Zejména ve vyšších ročnících ZŠ - žáčci jsou neplnoletí, za nic neodpovídající, vyhodit je nelze a opory u rodičů se učitel zřídka dovolá. Učitel si prý má zjednat autoritu - ale jak, to se alibisticky okecává.

P. Skřivan 8.10.2015 2:08

Vždycky se mi líbí,

když tu někdo lituje někoho, kdo musí chudáček končit, ač se dopustil jednoho přestupku.

Jsou ale jiní, které vyhodí z práce aniž by cokoliv udělali, nebo naopak proto, že dělali co měli. Vyhodí je a zůstane to tak i přesto, že soud ten vyhazov zruší. Ono totiž vzhledem k trvání soudů si tak jako tak musí najít novou práci a třeba po dvou letech, je ta původní celkem nezajímá. Co a kdo dělá pro tyto lidi ? Víte, že takový jedinec nedostane ani podporu v nezaměstnanosti ? Přestože neudělal nic a ještě si musí hledat práci a k tomu se soudit ?

Takže: ředitel školy dal žákovi facku, no tak končí. No a ? Prostě mu to jednou neprošlo.

S. Donát 8.10.2015 2:12

Re: Vždycky se mi líbí,

Mezi větu a otazník nepatří mezera. K obsahu se raději vyjadřovat nebudu.

P. Skřivan 8.10.2015 2:30

Re: Vždycky se mi líbí,

Ano, u nás se rádi zabýváme nepodstatnými detaily, ale podstata nám docela často uniká ... .

P. Švejnoch 8.10.2015 7:53

Re: Vždycky se mi líbí,

Ano - to přesně se stalo Vám.

Zabýváte se marginálií - tedy jednou fackou nevycválanému spratkovi, a uniká Vám, jak nedozírné následky má (nejen) tento případ na celkovou situaci (a opět: nejen) ve školství.

J. Jurax 8.10.2015 14:08

Re: Vždycky se mi líbí,

Přesně tak.

J. Strakoš 8.10.2015 6:33

Re: Vždycky se mi líbí,

Učitelé na školách jsou, bohužel, trošku jiný případ než ostatní zaměstnání - pomáhájí formovat následující generaci a definovat hranice slušnosti a chování. A dle diskuze si to lidé i uvědomují - proto to veřejné protřásání.

Tento případ bohužel opět trošku oslabil pozici učitelů a důsledkem bude: A,Více puberťáků, kteří budou drzejší a drzejší B,Více učitelů, kteří to "nějak" odučí - bez zájmu a bez jakýchkoliv ambicí s dětmi řešit jejich výchovu, protože to přináší především rizika.

Už teď dostávají na mnoha místech žáci lepší ohodnocení než by si zasloužili a nároky se zmenšují - na dobré známky si totiž nikdo nestěžuje a ať se postará ten, kdo je bude mít dále.

Takže předpovídám, že příště bude na místě ředitele člověk, kterému bude jedno, jestli žáci křičí, nic nedělají a jsou drzí - bude se jednoduše dívat jinam.

V. Heidlerová 8.10.2015 7:17

Re: Vždycky se mi líbí,

Můžete založit občanský spolek nebo sdružení, které se postaví a bude bojovat proti nespravedlivým vyhazovům. Dá to ovšem víc práce, než remcat v papučích u PC. Proč Vy něco neuděláte pro postižené pracovníky? Muže šlechtí čin!!!

P. Dvořák 8.10.2015 1:48

Jediný problém této facky je,

že přišla minimálně o pět let později a v množství menším než nepatrném.

J. Jurax 8.10.2015 1:52

Re: Jediný problém této facky je,

Přesně :-)

J. Jurax 8.10.2015 1:43

Patří facka do školy?

Pátří. Na některé nic jiného nezabere a i těm ostatním, není-li nadužívána, neuškodí.

Otřesem fackou vyvolaným ganglia poskočí, spoje se propojí a ve hlavě předtím zabedněné zjednati se tak múže jasno. A je lepší pár facek za lumpárnu hned než za tři týdny o té lumpárně hodinu planě žvanit na rodičovském sdružení.

B. Volarik 8.10.2015 8:28

Re: Patří facka do školy?

Na mé občas příliš neposedné dcerky platilo šlehnutí špičkami dvou prstů přes zadinku. Nezpůsobí to zranění, jen to trochu štípne a zcela pravidelně to fungovalo jako prostředek pro probuzení a návrat z lala do reality. Mlácení řvoucího potomka řemenem považuji za zhůvěřilost. Výchovný záhlavec nebo ono šlehnutí dvěma prsty však považuji za účinnou výchovnou metodu.

J. Jurax 8.10.2015 13:53

Re: Patří facka do školy?

No, ono jde pochopitelně o velikost facky. Facka, která skolí provinilého k nohám mapového stojanu je na místě akorát v sebeobraně, ale mírný lepanec je připomenutím prepubertálnímu rozjívenci, že tudy už ne. A je taky fakt, že facka vlepená jedinci v pubertě, najmě před třídním kolektivem, by měla být opravdu vyjímečná a přečin, za nějž byla uštědřena, adekvátní tomuto trestu.

Moje spolužačka z gymplu, která se stala učitelkou, na třídním srazu dávala k dobrému, jak jí žáček z deváté třídy, opakovaně napomenutý, aby v hodině nerušil, opáčil doslova "co se do mně furt sereš, p.čo" a dostal facku, jen to mlasklo, a vzápětí z druhé strany ještě jednu pojistnou. A byl pokoj, fracek zrudl a schlípl. Stalo se ovšem před lety víc jak třiceti, dnes by učitelka nejspíš čelila žalobě za ublížení na těle a omezení nezadatelných lidských práv ubohého děcka. Tehdy byl klid, fracek se zřejmě doma nepochlubil a pedagogický sbor kvitoval zákrok jednoznačně kladně.

Mlácení řvoucího potomka řemenem nebo šňůrou od žehličky - no, obdržel jsem od milujících rodičů toto ponaučení asi dvakrát, a s odstupem let musím konstatovat, že bylo zcela na místě. Ono občas dítě - tedy tehdy já - vyvede strašlivé hovadiny, radši je tu ani zveřejňovat nebudu ...

J. Vintr 8.10.2015 1:09

Když si vezmete model

"výchovy" dítěte, který platí od dob, kdy jsou děti hromadně odkládány do takzvaných předškolních zařízení, tak dítě se od nejútlejšího věku v podstatě setkává jenom s tím, že dospělí lidé jsou tady od toho, aby mu sloužili a dělali kašpary. V prostředí, kde tyto děti vyrůstají, jsou děti vždy vždy středem pozornosti, nikdo si jim v podstatě nedovolí odporovat, natožpak aby na ně vztáhl ruku. Pokud alespoň trochu funguje jejich rodina, může tento vliv nějakým způsobem kompenzovat. Díky vysoké rozvodovosti, pracovnímu zaneprázdnění rodičů a také kvůli tomu, že sami rodiče jsou rovněž produktem tohoto "výchovného" systému, ale spousta dětí toto štěstí nemá a z řady z nich pak vyrostou pěkní parchanti ...

P. Skřivan 8.10.2015 2:10

Re: Když si vezmete model

Jmenujte země, kde se smí používat tělesné tresty ... .

J. Vintr 8.10.2015 2:28

Re: Když si vezmete model

Výchovné plácnutí přes zadek nebo pohlavek nejsou tělesné tresty. To je jen další krok tam, kde jsou slova neúčinná. Bez demonstrace převahy na pravém místě si dospělý u dítěte někdy nezíská autoritu. A bez autority není možné výchovné působení. Pro dítě je nějaká ta rána od rodiče určitě lepší, než když mu pak naplácá sám život.

P. Skřivan 8.10.2015 2:49

Re: Když si vezmete model

Bohužel soudy na věc mají jiný názor a od vykládání zákonů tu nejste Vy, ale soudy. Debatovat o vhodnosti facky můžete v parlamentu, pokud se tam tedy dostanete, ale jinak se obávám, že jsme všichni povinni respektovat to, co platí teď. ... a teď platí zákaz. I pro ředitele, který to moc dobře ví. Takže smůla ... .

J. Jurax 8.10.2015 13:56

Re: Když si vezmete model

No, ono blbost byť do zákona vtělená nepřestane býti blbostí. Nejen v diskutovaném případě.

A. Alda 8.10.2015 8:15

Když někomu srazím fackou brýle,

nejde o žádný výchovný pohlavek. Je to hrubá agrese silnějšího proti výrazně slabšímu.

B. Volarik 8.10.2015 8:24

Re: Když někomu srazím fackou brýle,

Tak je nutno ty brýle před výkonem trestu sundat.

J. Jurax 8.10.2015 14:02

Re: Když si vezmete model

Pár facek nelze mít za tělesný trest.

Pod pojmem tělesný trest si představuju exekuci, při níž je provinilci na holou vyplaceno pětadvacet rákoskou, řemenem či šňůrou od žehličky (tu najdete v každé domácnosti), případně bičem, devítiocasou kočkou či lanem namočeným do slané (nejlépe mořské) vody.

J. Jurax 8.10.2015 14:06

Re: Když si vezmete model

Mám dojem, že v Singapuru. Tam dostal nějaký americký fracek za tuším posprejování nebo nějakou takovou podobnou zhůvěřilost deset ran rákoskou na holou. Exekuce byla podle zákona vykonána pod lékařským dohledem; způsobila, pokud vím, velké pozdvižení, neboť fracek nebyl zjevně uvyklý nést následky svých činů a stěžoval si na ambasádě nebo kde.

V. Husák 8.10.2015 1:07

Souhlasím a tleskám !!!

Před šedesáti lety jsem jich od učitelů také pár naprosto zaslouženě dostal. Doma jsem to samozřejmě neřekl, protože táta by mi přidal několik dalších. Fyzické tresty přiměřené intenzity, nelze-li cíle dosáhnout přesvědčováním a vyjednáváním, jsou při výchově dětí v podstatě nenahraditelné.