28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Patří facka do školy?

Podle výpovědi pedagogického poradce školy musel ředitel odejít v hodině matematiky ze třídy, neboť v jídelně nastala rvačka, kterou učitelky nezvládaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 8.10.2015 10:26

Facka do školy nepatří a když, tak po dohodě.

Sama jsem několik let dělala vychovatelku 15ti letých. S trochou psychologie, vytyčením hranic a  přístupu k žákům v tom, že jsem se k nim chovala ne stejně ale jako k dospělým, jsem nemusela nikdy řešit větší problém. Nechat bandu o samotě a předpokládat, že budou samostatně pracovat je debilita a nadávat jim je zbytečné. Během několika let se vyskytnul jeden případ problémové dívčiny a ten jsem vyřešila tak, že mi její maminka dala souhlas děvence jednu vrazit. O tom jsem děvčicu informovala a byl klid.

A. Alda 8.10.2015 10:28

Tak.

Když se někdo chová k dětem hrubě, povýšeně a násilnicky, nemůže očekávat, že mu to budou oplácet slušností a respektem.

Chci-li od někoho slušnost, musím se nejprve já chovat slušně k němu. Chci-li od někoho respekt, musím respektovat i já jeho.

J. Hanzal 8.10.2015 11:34

Re: Tak.

Hele Aldo, nebo jak se ve skutečnosti jmenujete, ve škole jsem si mohl vybrat- poznámka nebo "přes hubu". Vybral jsem si vždy první možnost a byl klid, poněvadž jsem věděl za co. A v žádném případě jsem na sobě nikdy nepociťoval učitelovu nadřazenost či nedejbože násilnost. Ono vážený za blbost se platí a né že né.

P. Aron 8.10.2015 12:25

Re: Tak.

Ještě se pamatuji na dobu své školní docházky. Pokud byl kantor slušný a neměl autoritu, která spočívá v schopnosti minimálně něčím pohrozit a být rázný byla mu slušnost k ničemu a byl žactvu či studenstvu za slabocha. A to jsme na střední škole ve třídě, žádné vyslovené grázly neměli.

J. Jurax 8.10.2015 19:53

Re: Tak.

Hezké. Takové moudré.

Nicméně - když se dítě chová k vrstevníkům či pedagogovi - ono to dítě může být taky čtrnáctiletý osmdesátikilový spratek - hrubě, povýšeně a násilnicky, nemůže očekávat, že mu to budou oplácet slušností a respektem.

A když co pedagog budete takového spratka "respektovat", namaže si Vás na chleba.

J. Hejna 8.10.2015 11:24

Re: Facka do školy nepatří a když, tak po dohodě.

Mně připadá jako debilita spíše váš názor.

Diskutovat v tomto případě nemá smysl.

R. Morava 8.10.2015 13:02

Re: Facka do školy nepatří a když, tak po dohodě.

Za nás nechat bandu o samotě sice neznamenalo klid, ale pokud jste zadala práci, dokončili jsme ji už proto, že by byla jinak špatná známka. Možná jste pedagogický genius, ne každý musí zajít na fyzické tresty. Ale, učila jste někdy v Praze nebo na speciální škole? Ten ředitel předtím pacifikoval autistického žáka. Měla by jste nervy v poho? Neměla!

Ś. Svobodová 8.10.2015 18:06

Re: Facka do školy nepatří a když, tak po dohodě.

Učila jsem v Praze v půlce 90tých let. Na speciálku bych nervy neměla a proto bych tam neučila.

Je pravda, že doba se dost změnila a možná by moje metody (nijak geniální, ale účinné) dnes nefungovaly, co já vím. Ale myslím, že pokud musel projevit ředitel svou autoritu, mohl žáka třeba na 14 dní vyloučit. To je totiž docela výchovné i pro rodiče. Moje sestra dosud učí a divil byste se, jak takové opatření budí u rodičů výchovné pudy :-)

J. Jurax 8.10.2015 20:03

Re: Facka do školy nepatří a když, tak po dohodě.

Na střední škole, potažmo učiliště vyloučit lze. Na základní škole ne.

Š. Hašek 8.10.2015 10:13

Patří.

J. Hruška 8.10.2015 10:08

Zločin a trest.

Dobrý den. S autorem článku plně souhlasím. Zároveň by měl následovat exemplární trest udělený onomu drzounovi. Takový, který by okamžitě pocítili právě jeho rodiče a jim podobní. Byla by na místě citelná pokuta a pokorná omluva po veřejném projednávání před přestupkovou komisí magistrátu. Zdař Bůh, Josef.

T. Kočí 8.10.2015 15:29

Re: Zločin a trest.

A co takhle vyloučit zmetka ze školy?

Ś. Svobodová 8.10.2015 18:12

Re: Zločin a trest.

ANo, vyloučení na 14 dní dělá u rodičů divy. Zatím se aplikuje málo, ale výsledky jsou přesvědčivé.

J. Sinnreich 8.10.2015 9:57

Priklad ze Singapore

Za vandalizmus dostal americky spratek 12 ran ratanovou holi. Ulice jsou zde vsak ciste, auta neposkozena, sprejovani neexistuje. Socialni system-osvicena diktatura, proti ktere moralne nadrazena, humanisticka Evropa stale vehementne protestuje.

A. Alda 8.10.2015 10:22

Jenomže tam je to součást trestního práva.

Fysické tresty jsou tam právně zavedeny a uděluje je soud po řádném prošetření věci a s možností odvolání. A postihuje tím dospělé.

U nás to taky bývalo, tzv. prügelpatent. Urazil jste třeba starostu a od soudu jste za to dostal 5 ran holí.

Jenomže trestní odpovědnost je až od 15 let a tak i kdyby u nás byl trest výprasku holí znovu zaveden, na toho chlapce by nedopadl. Nehledě na to, že vyšetřování by ho zcela jistě zprostilo viny, protože ani slova "jo vážně?", ani slova "od tebe to sedí", nejsou nijak vulgární ani hrubé, ani nepředstavují žádnou neposlušnost.

P. Švejnoch 8.10.2015 12:16

Re: Jenomže tam je to součást trestního práva.

Tykání řediteli školy není hrubé? Vážený pane Aldo, považoval bych za naprosto nepřijatelné, aby mi kdokoli tykal (a to dokonce i člověk společensky váženější než jsem já) bez toho, že se na tomto typu oslovení domluvíme.

V jaké společnosti se to pohybujete, že tam tykání staršímu a společensky významnějšímu člověku není hrubé??? V kravíně? V hospodě V. cenové skupiny? Ne, ne, ne - jsem přesvědčen, že dokonce i ve jmenovaných místech jsou si lidé vědomi, že chování toho fakana bylo VÍCE než hrubé.

Vzhledem k výše uvedenému je tedy Váš ctěný názor na vhodnost či nevhodnost chování spratka úplně bezcenný.

A. Alda 8.10.2015 12:37

Vy fackujete lidi, kteří Vám tykají?

A co tedy děláte s lidmi, kteří naopak dají facku Vám. Zastřelíte je?

P. Švejnoch 8.10.2015 13:12

Re: Vy fackujete lidi, kteří Vám tykají?

Milý pane Aldo, mohl byste mi vysvětlit, co má společného jakási moje potenciální reakce s Vaším tvrzením, že tykat řediteli školy není hrubé (a vůbec je to tak nějak prima - soudě z Vašeho vyjádření)?

J. Sinnreich 8.10.2015 12:53

Re: Jenomže tam je to součást trestního práva.

V tisku chybi zaver invektivy zaka vuci rediteli, tedy".....od tebe to sedi ty debile".

V. Říha 8.10.2015 9:44

Rozvrat školství

je jedním z prvních kroků upevňování moci totalitního státu. Nevzdělaný plnoprávný volič bez odpovědnosti je nejlepším voličem.

J. Slanina 8.10.2015 9:15

Pan ředitel....

... udělala jedinou chybu. Nepozval si onoho dobytka za dveře, jako to dělal jeden můj učitel, i když ten by si mohl dovolit tu facku klidně uštědřit před celou třídou. V té době totiž panovaly takové zvyklosti, že kdyby si kdokoliv z nás žáků doma postěžoval, dostal by od otce další facku.

J. Kavalír 8.10.2015 9:33

Re: Pan ředitel....

Tak to jste mne předběhl, je to tak, problém není v dětech, které se chovají tak, jak jim je to umožněno, ale v jejich rodičích. Tenkrát byl učitel autorita, dnes je to špatně placený slouha, který má naučit děti alespoň základní vědomosti, pokud ovšem ony budou o to stát. Peníze jsou dnes měřítkem všeho a čím bohatší, tím se cítí výše nad ostatními. Proč by měl tedy jeho potomka otloukat nějaký "chudák"?

D. Polanský 8.10.2015 14:53

Re: Pan ředitel....

O penězích to není. Nikdy učitelé nebyli moc placeni. Je to o autoritě.

J. Bořický 8.10.2015 9:12

Pardon,

to patří Aldovi.

J. Bořický 8.10.2015 9:11

Jistě

Vaše děti jsou Vámi vzorně vychovávány,ve škole nezlobí,jen kantor jim jen tak pro vlastní zábavu dal facku.

R. Tesařík 8.10.2015 8:39

Pepa Fousek

U lavice dítě stálo

učitele mlátilo

všechny děti pomáhaly

moc se jim to líbilo.

L. Křivan 8.10.2015 10:58

Re: Pepa Fousek

Ježíšmarjá,  to je jak ze života,...  nejste vy ten chudák mlácenej učitel ?  Ale básnickou žílu máte, to se musí uznat !  Díky za pobavení !!!

M. Krátký 8.10.2015 8:28

Ta facka sedla naprosto správně

trochu lépe to však vyřešila postava učitele ( Zdeněk Svěrák ) va Vratných lahvích - vyždímat frackovi smradlavou vodu z houby na mytí tabule je naprosto geniální tah. Hezký den

B. Martinák 8.10.2015 8:22

Holt Makarenko

Za našich mladých časů, když jsme ve škole něco provedli a dostali facana či ukazovátkem a doma se prořekli, co se stalo dostali jsem znova.. A jsme tu .. To co vidím jak to v školách chodí, hrůza, dětičky těch vlivnějších pomalu diktují co se bude ve škole dělat.. Pseudohumanizmus nám vychovává kopu spratků a kriminálníků, čest vyjímkám.

L. Křivan 8.10.2015 8:25

Re: vychovává kopu spratků a kriminálníků

jedním slovem "nové politiky".