28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ovoce z Lenina

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
drak 20.10.2008 11:30

Re: kvikot modrych prasat

Vítězství i prohry je třeba umět přijímat důstojně a s přehledem. Jak neumí levice přijímat nepřízeň osudu nám předvedl pan Paroubek v roce 2006 ve s vém povolebním projevu. Jak neumí levice přijímat přízeň osudu, nám tady zase předvádí řada primitvů, jako jste vy.

jm 20.10.2008 10:28

MILÍ JÁSAJÍCÍ ČLENOVÉ A PŘÍZNIVCI VOLEBNÍCH VÍTĚZŮ.

 MILÍ JÁSAJÍCÍ  ČLENOVÉ  A PŘÍZNIVCI VOLEBNÍCH VÍTĚZŮ. Ještě daleko máme, my standardní,normální,obyčejní občané čeští a jak nám ještě jinak vytlemenci vyvolení nadávají, k nedalekému vzoru občanské demokracie (Švýcarsko), kde již od roku 1848 nepřetržitě ďábelsky spolehlivě funguje  například to, že: - zastupitel voličský mandát v průběhu volebního období může ztratit rozhodnutím  svých voličů (mandantů). Například i při nenadálé, v Česku hojné, změně zastupitelova "vědomí a svědomí" nevyjímaje...- že na čem se neshodnou zastupitelé všech úrovní jednomyslně, o tom musí  rozhodnout  jejich mandanti(voliči) sami v referendu...

Mirka 20.10.2008 10:25

ODS neprohrála volby kvůli 30 Kč !

ODS nesplnila, co slibovala před volbami. Například 15% daň a zjednodušení daňového přiznání. Nejsem spokojená ani s tím, že má po novém roce začít platit zaměstnancům nemocenskou zaměstnavatel. Přitom si povinně platíme sociální pojištění, ale čerpání je dovoleno jen těm, kteří nechtějí pracovat. Proti těm žádnou reformu vláda neudělala. Když už se tedy tak chlubí těmi reformami. Navíc si z vláda dělala legraci, když jsme se mudeli dívat na bilboardy u silnic, kde se vláda chlubila, co všechno se jí povedlo. Za spoustu miliard z veřejného rozpočtu.

Esmerald 20.10.2008 11:10

Re: ODS neprohrála volby kvůli 30 Kč !

ODS volby prohrála proto, že nebyla schopna či ochotna důsledně a dopodrobna vysvětlit a zdůvodnit své kroky voličům jako Vy dosti důrazným a přesvědčujícím způsobem. Bohužel málokdo přemýšlí o tom, jestli je špatný program sám či jeho špatné chápání. Toto ovšem dává příležitost k manipulaci tohoto chápání protivníkem. A nabíjet kanon protivníkovi nedělá ani ten největší hlupák.

Marat 20.10.2008 13:20

Re: ODS neprohrála volby kvůli 30 Kč !

Kdyby čeští  voliči byli vyspělími občany,tak by vůbec nepotřebovali nějaké vysvětlování.Snadno by si také sami spočítali,jak to dopadne se sliby socdemáku.Protože vyspělími občany nejsou a počítat neumí,tak projevují obrovské nadšení na důtkami,které jíím za nedlouho budou dopadat na hřbet.Zaslouženě !

Don 20.10.2008 10:25

STOP ODS

Všem voličům ODS je nutno připomenout, že tato strana je v podstatě mafie, která se při rozkrádání ČR nezastaví před ničím. Proto: Vyžeňte modrá prasate ze senátu!!Rv

Honza42 20.10.2008 10:37

Re: STOP ODS

Souhlas. Prasátka byla vždy růžovoučká. A stačí jim plná korýtka.

Ovšem trvalý problém politiky je ten, že prasátek je mnohem víc než korýtek, bez ohledu na barvu.

FK 20.10.2008 10:19

Tento článek patří spíše do diskuzního příspěvku na Aktuálně.cz

Stupidní článek nějakého polovzdělaného dealera, který nechápe proč volby dopadly tak jak dopadly. Škoda, že se zabývá obchodem. Já bych ho poslal na nějaké školení v marketingu. Také  snad čas od času vycestuje směrem na západ od našich hranic, aby pochopil v čem je problém. A proboha ať pro nás není stále etalonem stupidní režim, který tady byl před dvaceti lety.

Zamysleme se, jaké byly důvody vedly k rozhodnutí části voličů (pravděpodobně, té která se cítí být více sociálně ohrožená) a jaká byla účast těch, kteří myslí více pravicově. Proč je naši pravicoví politici nedostali ve větším počtu k volbám. A nebo je této cílové skupině všechno jedno. On to někdo za ně rozhodne.   ....... no bohužel, už rozhodl.

Honza42 20.10.2008 10:30

Re: Tento článek patří spíše do diskuzního příspěvku na Aktuálně.cz

A můžete mně jako pravičákovi poradit koho mám asi tak volit? ČR od roku 1989 nikdy neměla pravicovou stranu. Můžu si akorát tak vybrat mezi bolševiky modrými, oranžovými, zelenými a modrými. A aby to drželo pohromadě, tak jako tmel je vždy použita KDU ČSL. A už mně to docela nebaví, ba docela s/e-r*e. A tak chodím k volbám a volím tak nějak střídavě, a je to jako volba mezi kopancem do zadku nebo pěstí mezi voči.

Roman Šula 20.10.2008 10:55

Re: Tento článek patří spíše do diskuzního příspěvku na Aktuálně.cz

No právě, ODS je pravicová strana s levicovým programem, jenže jiná pravicová strana, která je schopna překročit onu 5% hranici, tu momentálně není a nejspíš dlouho nebude.

FK 20.10.2008 11:31

Re: Tento článek patří spíše do diskuzního příspěvku na Aktuálně.cz

No víte, je to také o občanské společnosti a ta se buduje od zdola. Kenedy kdysi řekl: "neptejte se co Amerika udělá pro vás, ale co můžete vy udělat pro Ameriku" (parafrázuji). A tak bych se zeptal: Jak jste aktivní? Co jste udělal například na komunální úrovni? To jsou legitimní otázky. Pokud se totiž nedostanou do politiky slušní a pracovití lidé tak se nic nemůže stát. Já jsem si také dříve myslel, že se v kapitalizmu nekrade, že to je jen v socializmu. Páni, to jsem se spletl. Zkusil jste třeba srovnat slušnost lidí u nás a třeba např. v takovém Turecku (pardon, pokud jste jej navštívil). Já ano a styděl jsem se občas, že jsem Čech. Pak se nedivte, že se politici chovají tak, jak se chovají. To se jen naše společnost dívá do zrcadla. 

A jakou mají naši lidé víru? No prachy a zas jen prachy (tedy hlavně ti křiklouni). To nás vše naučil tzv. socializmus se svou pokřivenou ekonomikou a deformovaný hodnotový systém. Četl jste to tady? Bilo pivo a Becherovka. Ale v hospodě, že když jsem šel na záchod tak jsem pak půl dne zvracel. A každý měl za škodovkou vozíček, aby se jim lépe kradlo. A jak se špiclovalo. A nejen StB. Tak ať ti pohrobci blbě nežvaní. No a z pekla se ráj nestane ze dne na den.

Ale já věřím, že to bude lepší. Ta lepší část našich lidí je přeci jen více slyšet.

Roman Šula 20.10.2008 11:45

Re: Tento článek patří spíše do diskuzního příspěvku na Aktuálně.cz

Jistě, kdo tehdy nekradl, okrádal rodinu.

Ale ono ty prachy jsou víra skoro všude, nedělám si iluze. Pouze někde vědí, že se musí vydělat a nelze je dostat z ničeho. Ono v ekonomice podobně jako ve fyzice platí určité zákony zachování. A v USA už hezky dojeli na nekryté úvěry a má to teď dopad na celosvětovou ekonomiku.

jm 20.10.2008 10:17

JE NEPŘEKVAPIVÉ KDYŽ REDAKCE NEVIDITELNÉHO PSA STŘÍDÁ KOMENTÁŘE POBLITOLOGŮ

 JE NEPŘEKVAPIVÉ KDYŽ  REDAKCE NEVIDITELNÉHO PSA STŘÍDÁ KOMENTÁŘE POBLITOLOGŮ kteří společně  s ministranty 3kolkové vlády a jejich pážátek na všech úrovních, s podporou dalších modročernězeleno pernatých poblitlogů českých, podporováni promýváním mozků rozumově nedovybavených a názorově neukotvených občanů libertiánskými hesly od public relation agentur, s „koláči výsledků“ výzkumných agentur průměrné blbosti české v zádech, společně nerozumí jasnému sdělení voličů – spojte ruce v řetěz a táhněte ...

alan 20.10.2008 10:16

Ve většině krajů

mohou vytvořit ČSSD a KSČM většinu,potřebnou k vládnutí...To je dobře,ne?Alespoň se bude moci na to poukazovat,bušit na poplach a psát burcující články...A budou korunky a dovolené...Několik politických stran hned bude mít alespoň nějaký důvod ke své existenci,nějakou tu nosnou,objevnou myšlenku...Samá pozitiva a vy nad tím pláčete?(Komunistickému nebezpečí neuvěřím potud,pokud neuvidím v ranním oparu stát Auroru u Mánesova mostu,hotovící se k palbě na Strakovu akademii,s ostatním folklórem se,milý autore,jděte vycpat!)

krucipísek 20.10.2008 13:46

Re: Ve většině krajů

Synku, Aurory netřeba. Odhaduji, že když umíš psát, umíš jistě i číst. Přečti si něco o roku 1948 a dalších rocích. Nejlépe komunistickou literaturu. Tam to uvidíš v plné nahotě.

alan 20.10.2008 18:20

Re: Ve většině krajů

Milý Cipísku,slyšel jste někdy ,,nevstoupíš dvakrát do stejné řeky?" Mnohem nebezpečnější než KSČM jsou bývalé bolševické kádry nalezlé ve všech ostatních,ba i pravicových stranách.Tuto temnou,stranickou linku lze vystopovat především v ODS,kde se chování a vystupování jejich špiček ničím neliší od byvší stranické věrchušky.Od nich jsou výzvy k boji proti bolševikům obvzláště pikantní,vyzývat k sebevraždě...A to o svazácích nemluvě.

Normální člověk 20.10.2008 10:12

Sobotní volby

Výsledek sobotních voleb se dal vzhledem k politice ODS a jejímu opovrhování názory voličů celkem jasně předvídat.Tato vláda se rozhodla rozhodovat o nás bez nás a teď se ji jen vrací co zasela.Témat je víc:kdo chce radar,komu pomohla uprava daní,způsob získávaní hlasů při různých volbách,rozdíl při nemocenské pro poslance a obyčejné lidi atd..Snažit se to vše hodit na 30Kč poplatek u lékaře je ubohé a zoufalé.Voliči jen vystavili panu Topolánkovi účet.V této zemi nebydlí pouze podnikatelé a politici a nepůjde donekonečna řešit reformy jen na účet střední a nižší vrstvy obyvatelstva.

Marek Beneš 20.10.2008 10:07

Pravá příčina proč ODS prohrála volby je inflace

Tady se pořád diskutuje, že nějakých 30 Kč rozhodlo volby. To přece není pravda. Důvody pro porážku ODS jsou zcela jasné. Clinton kdysi řekl: "Je to o ekonomice , blbče." Tady si asi nikdo z diskutujících nevšiml jak byla vysoká inflace v posledních 24 měcících, vždyťdělala až 7%! Každý průměrný čech se podíval do peněženky a viděl, že musí začít šetřit. Tady reálné platy skoro klesly. Ceny mnoha zboží jsou vyšší než v Německu. Tady energetické monopoly se utrhly z řetězu: cena plynu stoupla o 30% za rok, ČEZ má zisk 50 mld. Kč ročně a to přitom cenyaropy už klesla o 50%. V této situaci, kdy si nikdo neumí poradit s monopoly přece ODS nemáže čekat, že bude volena. I její skalní voliči tentokrát roztrpčení zůstali doma. Tento národ není tak rudý jak se říká, ale musel dát ODS lekci. ODS se musí vzpamatovat a dělat prolitiku hlavně pro střední třídu, kterou opustila a nepodporuje. Pokud ale veškerá reakce ODS a pravice bude zhrzené odsuzování českého národa, který nechápe jejich osvícenou politiku, a pokud ODS nesníží daně střední třídě, pak bude porážka v příštích volbách drtivá. Lidé musejí mít pocit, že jim vláda naslouchá. ODS to nedělala a nechala socany obsadit jejich pozice.

mpscz 20.10.2008 16:09

Re: Pravá příčina proč ODS prohrála volby je inflace

Hezký vtip :-D

občan 20.10.2008 22:42

Re: Pravá příčina proč ODS prohrála volby je inflace

co to je za blbost ?Koho zajímá reálný plat ? Prostě utrácej jen to,co máš k dispozici a za co to utratíš,je tvoje věc.Inflace nikoho REÄLNĚ nezajímá.Buď něco umíš a lidi to potřebujou.....nebo.....

K.Oblich 20.10.2008 10:00

Chlastu a kuřiva bylo dost?

Tak to ani náhodou. Možná tak rum, zelená a Startky, ale pokud se pamatuji, tak Sparty byly pod pultem, o Fernetu, Becherovce nebo vodce jste si mohl nechat jen zdát, jakákoli lepší lihovina byla jen v Tuzexu a víno? Darmo povídat...

Na vývěsních tabulích hospod mnohokrát stálo "pivo není" a navíc prakticky všechny měly o víkendu zavřeno.

I-Worm 20.10.2008 10:08

Re: Chlastu a kuřiva bylo dost?

nepletete si Sparty a Tvrdý Sparty? Ty druhý byly pod pultem, to je pravda, ale proč se mluví i dnes tolik o korupci, když už je všechno v pořádku?

K.Oblich 20.10.2008 10:12

Re: Chlastu a kuřiva bylo dost?

Vy musíte někoho uplácet, abyste si mohl koupit cigarety?

-ferry- 20.10.2008 10:22

Re: Chlastu a kuřiva bylo dost?

Pardon,pane Oblichu ! Odkud jste? Takhle katastrofální to snad nebylo,já to aspoň nepamatuju.Já kouřil Marsky,těch bývalo dost.Sparty stávaly 8 korun,s těmi se ale skutečně kšeftovalo.Pro nás nebývaly,kdo ale dal dvacku,dostal je.To vím z vlastní zkušenosti.Zavřené hospody, Nedostatek piva? No nevím,stávalo se,že třeba došlo ale to byl řídký případ.Naopak k obligátní desítce u nás na vesnici míval v neděli hospodký i dvanáctku Budvar i Plzeň.Za tři,čtyři koruny... Mimochodem,nemyslíte,že z těch tehdejších kšeftmanů se vyvinuli ti dnešní? Mnohonásobně horší? Víte,ono vždycky záleželo na lidech.V těch hospodách.Já vzpomínám jen na ty skvělé.A bylo jich dost.Ti špatní obvykle nikde dlouho nevydrželi.Co se týká Becherovky,ta bývala u nás vždycky.Fernet jak bysmet.V r.1974 jsem byl v lázních na Moravě.S lázeňským topičem (stal se tam mým nejlepším kamarádem) jsme zašli o polednách na pivo do hospody.Měli rozbité chlazení a tak to pít nešlo.Fanda navrhl,abysme si dali Ferneta.On ho zaplatl a já ho otočil.On zas a já zas.Po šestém mi říkal,že myslel,že vydržím víc.Po jedenáctém jsem ho vedl domů.Tam zjistil,že je v montérkách a tak zpátky do lázní.Tam ho chytila jeho žena.Mně vynadala (jako bych za to já mohl) a jeho si odvedla domů.Fanda měl druhý den dovolenou.A víte,že já ještě večer hrál pingpong a pak šel na pivo? Chlazení už fungovalo ... Neříkejte mi,že nebyl Fernet. Můj šéf v práci říkával,že Fernet je lík,že se pije na konci pití... Tak se mějte,pane Oblichu a dejte si jeden za mne ...

Karl&Egon 20.10.2008 15:57

Re: Chlastu a kuřiva bylo dost?

Jen si dovolim upozornit, ze platy tehdy byly cca 2k, dnes je prumer nad 20k, takze 10x vice, a ta Plzen/Budvarek je pod 40 kc, rohlik stal 0.40 Kc, dnes se opet pod 4 Kc vejdete, takze je skoro levnejsi. Pokud se nejedna o petihvezdickovy hotel... a duchody byly tenkrat cca 800 Kc, kdyby si duchodci chteli stezovat.

Prijde mi, ze si vsichni mysli, ze kdyz toho je ted vsude plno, ze to musi mit (nebo ze na to maji pravo, vsechno mit), ale i tenkrat musel clovek umet hospodarit, i kdyz nebylo poradne za co utracet...

občan 20.10.2008 22:47

Re: Chlastu a kuřiva bylo dost?

dík,souhlas.Já tu furt tvrdím,že se máme líp ve všech směrech a to bez rozdílu...Já byl chudej a jsem chudej,ale na úplně jiný úrovni.Dneska si můžu VYBÏRAT,co si odepřu,a to je SVOBODA...bez ironie

-ferry- 20.10.2008 9:57

Klikl jsem si pane Šulo ..

.. na to Vaše www. Usoudil jsem dvě věci : 1. že dealer by měl být vzdělaný a  2. že dealer by měl být slušný.Jinak nic neprodá.

 Jak je to u Vás nevím.Mluvi z Vás srdce,ne rozum.Fronty na banány! Už skoro 20 let otřepaná fráze,která už na nikoho nepůsobí.Je možné,že banány kdysi nebývaly,nevím,já je nejím,tehdy,ani dnes.Za to vím,že bývalo daleko víc ovoce,než je dnes.A lacino,mnohdy zadarmo.Jablka,hrušky,třešně,švestky,rybíz,ostružiny ... co ještě.Je-li Vám třicet let,tak tohle nepamatujete.U nás na vesnici by se z vyjmenovaného ovoce nikdy nic neprodalo,všichni to měli doma.A kdo ne (jako má rodina),byla tím zavalena od sousedů.Chlastu a kuřiva bylo dost.To je pravda.A bylo laciné.Taky pravda.Ale bývalo míň ožralů,než je teď.A nechlastali mladí.Mně hospodský nedal pivo i když jsem s ním v hospodě hrával šachy.Do mých 18 let.Kdyby mi ho dal,a někdo to řekl mému tátovi,přišel by hospodskému vynadat.Tedy minimálně ... A nebyly drogy.A nybyly nonstopy.To obojí je sice vynález demokracie,ale je to pro zlost.Vím,o čem mluvím,nonstop mám pod oknem,přes ulici ..

 Píšete opět o agentovi Falmerovi.To je taky ohraná píseň.Má to být dnešní předseda KSČM. Proto jen do něj,to se může,je to i beztrestné.Trochu to přehlušil ten případ Kundery.To je jiný kafe.To je modla,ikona a čert ví co ještě.Na ty se nesahá.To by se pak mohlo sáhnout i jinam,i výš... A to už zase bude lépe ten Ústav zrušit.

 Jinak co vadí.To,že reformy dělají ti,kteří stáli u zrodu té obludné zlodějny z 90.let.Že duchovní otec toho se dnes válí na Hradě a že další z jeho party jsou za vodou.Že na daňové reformě vydělal třeba Topolánek 22 tisíc,zatímco já po lednovém zvýšení důchodu prodělal 50 korun.Vadí mi úpadek morálky,vadí mi,že se vše měří penězi,vadí mi,že zajištění lidi se vysmívají těm druhým,vadí mi,že někdejší vlezpr ... jsou dnes největšími bojovníky proti komunistům ,vadí mi ... no jo no,to by mohlo být nekonečné ...

K.Oblich 20.10.2008 10:10

Re: Klikl jsem si pane Šulo ..

No, jo, milý příteli, jste-li opravdu důchodce, tak za vašeho mládí bylo možno koupit v hospodě pivo hned, jak jste dostal občanku, tedy v 15ti letech.

Nebyly drogy, nebyli opilci? Vy jste snad žil v jiném Československu, než já. Nebo jste to posuzoval pohledem socialistického realisty, který si to maloval, jak to Rudé právo psalo - tedy, v tomto případě, nepsalo.

Pusťte si v televizi majora Zemana a Ženu za pultem, můžete při tom plakat, jak bylo u nás krásně a pod ochranou Rudé armády i bezpečno. A zajištěným lidem nezáviďte, někdo se staral o jiné, někdo o sebe...

-ferry- 20.10.2008 10:43

Re: Klikl jsem si pane Šulo ..

Majora Zemana si  už nepustím.Jirka Janeček ho prodal ! Myslím tím generálního ředitele veřejnoprávní televize.Že ho oslovuju podomácky se nedivte.Známe se přes třicet let.Dělal u nás technologa,přes stranický průkaz se dostal k tisku a k televizi.Po převratu změnil názor.Za ty peníze se mu nedivím ... A na mě neútočte.Já přece píšu že pivo až od osmnácti let.Ne od patnácti.Zkuste dobře číst. No,drogy asi i tehdy existovaly,viz Kamarád do deště I. a II. Ale v mých okolích (těch okolích jsem měl několik) ne. My byli sluší lidi.Ale do průvodů jsme nechodili.Na prvomájové pivo ano. A opilci jistě byli taky.Ale takoví nějací kulturnější,dá-li se to tak říct.Já jistě taky,i když já byl pověstný,že hodně snesu.A bývala větší sranda.No,možná,že i to se mi jen už zdá ...

Roman Šula 20.10.2008 11:00

Re: Klikl jsem si pane Šulo ..

Chlastalo se milý pane od nějakých patnácti, kousek od gymplu byla u nás (a ještě je) vyhlášená hospoda. Rozhodně jsem jako 15-, 16-, 17-ti letý neměl problém dostat pivo ať ve městě či na venkově. Kouřil jsem startky bez filtru, na jiné jsem jako student neměl.