15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Leni 28.5.2008 10:08

Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Takových zákonů máme hodně. Proto se napíšou nové, které také nebude nikdo dodržovat.:-/

Tx 28.5.2008 10:08

To je těžký,

všechno je v lidech. V Indii neexistují řidičské zkoušky, řidičák dostanete na požádání. Chápou, že Vás to asi někdo naučil. Řidiči jsou maximálně opatrní a tolerantní. V Číně jsou zkoušky tvrdé. Poté pravidla nikdo nectí (no, teď už občas i na červenou zastaví, zejména když je tam policajt), ale nehod pomálu, protože jsou řidiči opatrní a tolerantní. U nás jsou řidiči zhusta dobytkové a proto je tolik nehod. O motorkářích nemluvě, snad jenom "čopraři", starší pánové, kteří si jízdu 80km/h vychutnávají, ostatní jsou opravdu "dobrovolní dárci orgánů (180-200-290..). Těch mi tedy moc líto není. Kdo chce kam...

rv 28.5.2008 10:04

Re: Re: napsal to opravdu Hvížďala?

V případech, že někoho poškodíte  je to jasné - postaráte se o náhradu a třeba vás stát navíc zavře. Ale jindy, když porušíte "zákon" a nikoho tím nepoškodíte - neexistuje "oběť" vašeho "zločinu"  tak od policajta stejně dostanete pokutu, popřípadě vás i zavřou, či zabaví majetek.

vltava 28.5.2008 10:03

Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Tvrdý postih nic neřeší. Zákon máme, ale nikdo ho neprosazuje.

Pokud jsem v poslední době vůbec někde viděl u silnice policisty, tak buď u nehody, nebo zavazeli v připojovacím pruhu u dálnice a kontrolovali známky.

Hlavní problém je, že pokud mladý řidič (stejně jako ten zkušený) poruší providla - tak mu to projde. To pak vede ke zvyku pravidla porušovat.

xtl 28.5.2008 9:55

Re: Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Pomalu by bylo, kdybych tam, kde zákon ukládá maximální rychlost 90 km/h, jel například 70 km/h, přestože by moje vozidlo a moje schopnosti dovolovaly jet rychleji. Je demagogie se domýšlet, že když někdo dodržuje zákon, že jede pomalu, protože nepřekračuje povolenou rychlost. A je také alibismus ospravedlňovat porušení zákona tím, že i když překročím povolenou rychlost, jedu stále bezpečně, což je většinou pravda. Problém je právě v tom, co příspěvek komentuje, totiž v respektování zákona a slova "jet pomalu není totéž, co jet bezpečně" dokazují, že Ladislav N. má k respektování zákona daleko.

AD 28.5.2008 9:52

uroven autora clanku

dojemna historie o lodicce, budete se divit, ale i u nas je dost lidi kteri nedelaji pojistne podvody a nemusi byt ani ve statni sluzbe, nechtel bych se pohybovat ve vasem prostredi kde vsichni podvadeji a kradou (asi novinari a vam politicky blizke okoli soude podle vasi osoby), kdyz takova normalni vec jako nekrast byla pro vas prvotnim zazitkem,

jinak vy naivni hvizdalo, pokud nekteri pravnici v nemecku delaji pojistne podvody tak si k tomu neberou spolecniky jako jste vy, netroskari na nejake lodicce a navic to nedelaji ve prospech nekoho jineho

Fojt 28.5.2008 9:50

Re: Re: (2) Autor splácal páté přes deváté...

A existuje ještě jedno nařízení, které většina respektuje - a tím jsou fyzikální zákony, hlavně zákon o neprostupnosti hmoty (omlouvám se za nepřesný název). Ti, kdo ho poruší závažným způsobem většinou nepředají své geny další generaci, takže by časem měli být nositelé těchto genů přirozeným způsobem vyhubeni :-D. Problém ovšem představuje to, když se do toho karambolu připletou nevinní :-(

tosek 28.5.2008 9:48

Re: Bodový systém

No nejlepší by bylo zrušit dopravní značky (nemalá finanční úspora), dopravní předpisy i dopravní policii (ještě větší finanční úspora), konec konců státu do dopravy nic není, ať si to občané a firmy mezi sebou vyřídí jak chtějí ne?

tosek 28.5.2008 9:45

Re: Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

No a co by se jako stalo, kdyby všichni jeli tou čtyřicítkou? Minimálně by to všichni přežili. Lidí, kteří např. na padesátce jedou 120 a zabijí se mi prostě nemůže být líto. Mělo by navíc platit pravidlo, že pokud někdo způsobí nehodu porušením předpisů, měl by všechny škody na svém vozidle, na vozidlech ostatních poškozených, na zdraví zraněných, na dopravních zařízeních platit sám a nikoli pojišťovna. Samozřejmě pokud někoho zabije, rovněž zaplatit pozůstalým ušlý příjem rodiny po dobu řekněme 10ti let.

enderv 28.5.2008 9:44

Re: Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Aha, a o tom ze jedete bezpecne rozhoduje kdo? No, podle Vas nejspise Vy.

Dovolim si rici ze i kdyby jste byli nejlepsi ridic na svete, a jeli "bezpecne" rekneme 120, tak pokud Vam nejakej blb vleti do cesty to proste na par desitkach metru neubrzdite (bez toho aby jste vyleteli ze silnice). Bezpecnost neni jen o tom jestli Vy jedete bezpecne a mate reflexy pilota stihacky, ale jestli fyzicky muzete nekdy neco udelat a v pripade ze nemuzete tak minimalizovani skody.

Pripomenu fyziku stredni skoly - energie je umerna ctverci rychlosti, takze pokud jedete 60km misto 50km, nezpusobite "jenom" o petinu vetsi mazec, ale skoro o polovinu (1.44 abych byl presnej).  To same plati o 110 misto 90. Pokud do Vas narazi nekdo v 40km/h, budete nastvanej. Pokud to do Vas narve nekdo v 110km/h, budete v lepsim pripade v nemocnici, v horsim v marnici.

At jste sebelepsim ridicem, fyziku neoblafnete.

kvid 28.5.2008 9:39

Re: Autor se snaží vyrovnat Pehe

 Pravidla siničního provozu, jsou jedny z mála, která se stále vyžadují a tudíž i dodržují , autor má pravdu pokud si neuděláme pořádek i v ostatním, postupně zavládne chaos i na silnicích, ...a kdo jiný by nám měl jít příklad dem než právě prezident, ministři, poslanci a další vrcholní státní úředníci?

  Pokud Vám jde o válku, přihlašte se do armády, ona vám ji zprostředkuje, ale do Evropy nám ji, prosím, netahejte.

Pája 28.5.2008 9:38

Re: (2) Autor splácal páté přes deváté...

Ale existuje podle mne jedno nařízení, které je všemi respektováno, navzdory obecné nechuti k dodržování předpisů.  Tímto nařízením je celodenní svícení. Domnívám se, že za chováním i v dopravě je také jistý druh exhibicionismu - být vidět, slyšet atd. U těch pár aut, které někdy potkáme bez světel, se podle mne jedná spíš o opomenutí než o úmysl.

Netřeba 28.5.2008 9:19

Re: jet pomalu není totéž, co jet bezpečně.

Souhlas.   Pomalá jízda = bezpečná jízda je podle logiky :  "Kdyby všichni jeli čtyřicítkou jako já, ani na té dálnici se jim nic nemůže stát."

Didi 28.5.2008 9:09

Re: vlastní přesvědčení

Ta věta "máme lidská práva dělat si co chceme" má ještě pokračování o kterém se moc nemluví. Ono pokračování zní "a nést za to plnou odpovědnost." Jenže vysvětlujte to (nejen) mladým lidem, kteří jsou dlouhodobě zpracovávání soudruhy v médiích, že když z nich vyrostou bambulové co nic neumí, úřad práce se o ně postará, když se budou v práci flákat, dostanou stejně jako ti pracovitější, když si fetováním zhuntují zdraví, "bezplatné" zdravotnictví je vyléčí, když budou dlabat na výchovu svých dětí, škola z nich ty vzorové občany vychová sama, a tak dále a tak podobně pořád dokola.

Aleš 28.5.2008 8:55

Re: Re: Aleš IP: 212.158.130.xxx

Nehodovost  vyřeší vždy jen komplex- jednoduchý, přísný zákon, ne=platná policie, která ho důsledně kontroluje,  dobrý stav silnic, jejich přiměřené značení, vychovaní, ohleduplní řidiči.

Proč to jde v Rakousku a ne u nás??

Jsem přesvdčen, že nejméně 60% problému jsou řidiči.

Ladislav N. 28.5.2008 8:53

Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Asi to bude v tom, že jet pomalu není totéž, co jet bezpečně...;-)

Ladislav N. 28.5.2008 8:50

Re: vlastní přesvědčení

V 80. letech byla ČSLA zkostnatělou, neschopnou, mizerně vyzbrojenou a na buzeraci založenou komunistickou armádou. Není divu, že v období Gorbačovovy "glásnosti" už si z komunistů a jejich lampasáků dělali mladí legraci... ;-P

xtl 28.5.2008 8:50

Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce

Stejná je moje zkušenost. Zrovna poslední neděli na úseku dlouhém 80 km se kromě mne našli pouze dva stejní blbci, kteří jeli předepsaných 90 km/h.

Ladislav N. 28.5.2008 8:46

Re: Aleš IP: 212.158.130.xxx

Taky v té době policie pořádala manévry z nařízení Paroubka a jeho party a navíc bylo extrémně slunečné a teplé počasí, takže všichni hleděli sedět někde ve stínu nebo u vody, než se pařit v autě na silnici. Pokles nehodovosti nenastal, nastal jenom krátkodobý  pokles smrtelných nehod a celkově policií vykazovaných dopravnéch nehod - těch, u nichž byla přizvána. Pojišťovny pokles nehod popíraly. Jenomže ti, co žijí v bludu, že zákon je schopen vyřešit nehodovost na českých silnicích, se jej zřejmě budou držet i nadále...

Corsini 28.5.2008 8:32

Autor se snaží vyrovnat Pehe

Takže už je to nad slunce jasné - za dopravní nehody může Klaus! Myslel jsem, že něco takového  by dokázal vymyslet pouze Pehe.

Ostatně - myslím si, že za tím (agresivita v běžném životě, nerespektování svobody druhých a pod.) je i to, že dlouho nebyla v Evropě válka (nepočítám Balkán).

Pavel72 28.5.2008 8:28

Re: Re: Re: A zacina to uz ve skole

To je pravda, ale skola v tom "pokracuje" za kvileni ochrancu prav, psychologu a ruznych "Dzamil". Jenom aby ditko nebylo pretezovano, aby se hlavicka nenamahala moc.

Skola je prakticky prvni "instituci", prvnim statnim aparatem, se kterym se dite v takove velke mire setkava, takze misto pro ziskani jistych navyku by tu bylo. 

Aleš 28.5.2008 8:17

zdá se, že zase místo rozumu emoce

Stačí si vzpomenout jak to vypadalo 1.7.2006 a několik následujících měsíců- ze dne na den se jelo 50 či 90 tam, kde byla předepsána  a počet nehod a zraněných  neuvěřitelně poklesl, se zpochybňování nových pravidel prakticky všemi politiky a s malou kontrolní činností policie řidičům otrnulo.Je nepochybně pravda, že úcta k previdlu a jejich respektování po totalitě je u nás neporovnatelně menší než třeba v Rakousku, které má s ČR společné kořeny po tisíciletí.Myslím, že  je nezbytný tvrdý postih,  řidičáky na zkoušku, prevence- upozorňování na rizika, výchova a zejména dohled policie na silnicích.

 Jak může  vážnosti změn prospět , když v čele  dopravní komise parlamentu komise stojí usvědčený lhář, poslanec který řídil  v silné opilosti a v podstatě nikdo se nad tím nezastaví, ani strana  za kterou je poslancem.

 

 

 

Pišta 28.5.2008 8:15

Re: Re: Re: A zacina to uz ve skole

Když dostane malý capart dětské kolo, jezdí na něm ne proto, aby někam dojel, ale aby se svezl. Když přestane mít problémy s udržením rovnováhy za jízdy, začné své zážitky vylepšovat o akrobatické kousky.Jízdu bez držení řídítek a různé smyky. Za komunistů, puberťáci na Pionýrech a jiných prskoletech dokazovali svou zmužilost , jízdou od kostela ke kravínu a zpět. Jeden čas bylo v módě držet za jízdy brýle proti slunci za jednu nožičku v zubech. Dnešní puberťáci (a post.), mají už možností víc. Ale důvod proč sedají za volanty a nebo řídítka motocyklů je tentýž. Chtějí si to prostě užít. Navíc přibylo hodně řidičů, kteří za bolševika na auto neměli, a na stará kolena chtějí dohnat co zameškali. Najetých kilometrů a zkušeností minimum, touha sobě a jiným něco dokázat veliká. Výsledkem je situace, kterou zažíváme,

J.B.Marconi 28.5.2008 8:10

Bodový systém

znamená obrovské administrativní náklady - přínos zvýšená zaměstnanost ve státní správě jinak NULA. Okamžité zrušení - úspory financí ihned. Rv

Pavel 28.5.2008 8:02

vlastní přesvědčení

Tohle je článek, který má jen doložit vlastní omezené přesvědčení pisatele. Já bych se spíše přikláněl k názoru, že jde o následek obecněji rozšířeného problému této naší současné "civilizace", a to naprostá ztráta pocitu "autority a odpovědnosti za své jednání" u nové generace. A začalo to již mnohem dříve, vzpomínám, jak si v 80.letech jeden můj známý z Belgie stěžoval na laxnost, lhostejnost a pohrdání pravidly a autoritami u mladých rekrutů u nich. Když jsme pak to porovnali s tím, co jsem sám zažil v téže době v tehdejší ČSLA, rozdíl v jednání tehdejších mladých lidí nebyl žádný. Po skončení studené války, po informačním boomu internetu a po vytvoření a označení nového nepřítele západní civilizace - zemí nedodržujících lidská práva se dostavila hromadná reakce mladých lidí v celé Evropě ve smyslu "máme lidská práva dělat si co chceme". V dopravě jsou následky jaksi nejviditelnější. A nemůže za to podle mne Klaus a ti ostatní u nás, to jsou již jen další polínka do dávno rozdělaného a hořícího ohně.

PPP 28.5.2008 8:00

Re: napsal to opravdu Hvížďala?

Něco na tom jistě je, jenomže problém je v tom, že KAŽDÝ zákon může někdo považovat za nesmysl. To by dovolovalo pachatelům napřed spáchat cokoli, pokud se sám rozhodne, že zákon je nesmyslný. Tak tomu jistě není ani v tom šťastném Karáčí.

Henry 28.5.2008 7:45

napsal to opravdu Hvížďala?

Zásadní problém je v systému a je prosté jej definovat. Dopravní infrastruktura již dávno neodpovídá počtu vozidel. Proč to není zřejmé "odborníkům" a politikům je zřejmé - raději buzerovat, než pracně budovat. 

Statisticky jistě častěji chybují mladí řidiči bez zkušeností. Jenže co to má společného s tím, že smečka indolentních hlupců - pardon, expertů na dopravní problematiku, cílevědomě předkládá ke schvalování nehorázné nesmysly, a další smečka blbů - pardon, zákonodárců, tyto kraviny posvěcuje. Jak na běžícím pásu generují předpisy, které nelze dodržet ani při sebeupřímnější snaze. Jen pro ilustraci ještě uvedu např. Karáčí v Pákistánu - 14 mega obyvatel, kteří nikdy do autoškoly nechodili (autoškoly nemají), dopravní předpisy neznají - a přesto je tam méně dopravních nehod než v Praze. Nestojí to za zamyšlení?   

vendy 28.5.2008 7:35

Re: Re: A zacina to uz ve skole

Ne ve škole. Ono to začíná v rodině.

jan hájek 28.5.2008 7:23

Re: Zkusil si někdo opravdu představit, jak by to vypadalo?

Možná ještě žijí pamětníci pasivní resistence, kdy byla železniční doprava téměř ochromena důsledným dodržováním všech předpisů.

zk 28.5.2008 7:11

Re: A zacina to uz ve skole

Souhlasím, bohužel máte pravdu!!