Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Re: enderv IP: 217.33.103.xxx
Kdyby letadla ridili mladici s cerstvym ridicakem ale hodne silnym sebevedomim tak jako nova auta od tatinka za maturitu tak by se asi letadlem neodvazil cestovat nikdo jiny nezli sebevrah.
Re: Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce
Pomalu by bylo, kdybych tam, kde zákon ukládá maximální rychlost 90 km/h, jel například 70 km/h, přestože by moje vozidlo a moje schopnosti dovolovaly jet rychleji. Je demagogie se domýšlet, že když někdo dodržuje zákon, že jede pomalu, protože nepřekračuje povolenou rychlost. A je také alibismus ospravedlňovat porušení zákona tím, že i když překročím povolenou rychlost, jedu stále bezpečně, což je většinou pravda. Problém je právě v tom, co příspěvek komentuje, totiž v respektování zákona a slova "jet pomalu není totéž, co jet bezpečně" dokazují, že Ladislav N. má k respektování zákona daleko.
Re: Re: Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce
Proto také doporučuji pro zvýšení bezpečnosti provozu nikoliv tzv. "jezdit bezpečně", ale především dodržovat zákon, pokud jeho porušení není třeba k záchraně majetku, zdraví nebo života. A pak takovou míru ohleduplnosti k ostatním na vozovkách, jakou bych chtěl, aby jiní poskytovali mně; řidiči by si měli stále připomínat, že je v jejich zájmu jezdit bez agresivity a emocí. Rovněž považuji za důležité předem promýšlet možnosti vzniku rizikových situací a způsoby jejich řešení, což krátí čas na reakci v případě, že se nakupí více krizových faktorů rychle za sebou nebo současně. Samotný pocit bezpečné jízdy je velmi subjektivní, může být klamný a krutě se vymstít.
Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce
Tvrdý postih nic neřeší. Zákon máme, ale nikdo ho neprosazuje.
Pokud jsem v poslední době vůbec někde viděl u silnice policisty, tak buď u nehody, nebo zavazeli v připojovacím pruhu u dálnice a kontrolovali známky.
Hlavní problém je, že pokud mladý řidič (stejně jako ten zkušený) poruší providla - tak mu to projde. To pak vede ke zvyku pravidla porušovat.
Re: Re: zdá se, že zase místo rozumu emoce
Takových zákonů máme hodně. Proto se napíšou nové, které také nebude nikdo dodržovat.
Bodový systém
znamená obrovské administrativní náklady - přínos zvýšená zaměstnanost ve státní správě jinak NULA. Okamžité zrušení - úspory financí ihned.
Re: Bodový systém
No nejlepší by bylo zrušit dopravní značky (nemalá finanční úspora), dopravní předpisy i dopravní policii (ještě větší finanční úspora), konec konců státu do dopravy nic není, ať si to občané a firmy mezi sebou vyřídí jak chtějí ne?
Re: Re: Bodový systém
No máte recht, vlastně stačí zrušit pojem "hlavní silnice" a každej pojede pomalu, bo bude muset dávat na každý křižovatce přednost zprava. V Anglii a Belgii už to tak dělaj a osvědčuje se to.
Re: Bodový systém
OK, a co navrhujete misto toho? Pocet dopravnich nehod je alarmujici a porad roste, cili je nutno neco delat. Co navrhujete VY???
vlastní přesvědčení
Tohle je článek, který má jen doložit vlastní omezené přesvědčení pisatele. Já bych se spíše přikláněl k názoru, že jde o následek obecněji rozšířeného problému této naší současné "civilizace", a to naprostá ztráta pocitu "autority a odpovědnosti za své jednání" u nové generace. A začalo to již mnohem dříve, vzpomínám, jak si v 80.letech jeden můj známý z Belgie stěžoval na laxnost, lhostejnost a pohrdání pravidly a autoritami u mladých rekrutů u nich. Když jsme pak to porovnali s tím, co jsem sám zažil v téže době v tehdejší ČSLA, rozdíl v jednání tehdejších mladých lidí nebyl žádný. Po skončení studené války, po informačním boomu internetu a po vytvoření a označení nového nepřítele západní civilizace - zemí nedodržujících lidská práva se dostavila hromadná reakce mladých lidí v celé Evropě ve smyslu "máme lidská práva dělat si co chceme". V dopravě jsou následky jaksi nejviditelnější. A nemůže za to podle mne Klaus a ti ostatní u nás, to jsou již jen další polínka do dávno rozdělaného a hořícího ohně.
Re: vlastní přesvědčení
V 80. letech byla ČSLA zkostnatělou, neschopnou, mizerně vyzbrojenou a na buzeraci založenou komunistickou armádou. Není divu, že v období Gorbačovovy "glásnosti" už si z komunistů a jejich lampasáků dělali mladí legraci...
Re: Boleslav IP: 213.168.179.xxx
Byl jste vůbec na vojně? Jako záklaďák, ne lampasák...
Re: vlastní přesvědčení
Ta věta "máme lidská práva dělat si co chceme" má ještě pokračování o kterém se moc nemluví. Ono pokračování zní "a nést za to plnou odpovědnost." Jenže vysvětlujte to (nejen) mladým lidem, kteří jsou dlouhodobě zpracovávání soudruhy v médiích, že když z nich vyrostou bambulové co nic neumí, úřad práce se o ně postará, když se budou v práci flákat, dostanou stejně jako ti pracovitější, když si fetováním zhuntují zdraví, "bezplatné" zdravotnictví je vyléčí, když budou dlabat na výchovu svých dětí, škola z nich ty vzorové občany vychová sama, a tak dále a tak podobně pořád dokola.
Re: Re: vlastní přesvědčení
A co druhá strana mince? Kdy bezohlednost a sobectví jsou základem úspěchu?
napsal to opravdu Hvížďala?
Zásadní problém je v systému a je prosté jej definovat. Dopravní infrastruktura již dávno neodpovídá počtu vozidel. Proč to není zřejmé "odborníkům" a politikům je zřejmé - raději buzerovat, než pracně budovat.
Statisticky jistě častěji chybují mladí řidiči bez zkušeností. Jenže co to má společného s tím, že smečka indolentních hlupců - pardon, expertů na dopravní problematiku, cílevědomě předkládá ke schvalování nehorázné nesmysly, a další smečka blbů - pardon, zákonodárců, tyto kraviny posvěcuje. Jak na běžícím pásu generují předpisy, které nelze dodržet ani při sebeupřímnější snaze. Jen pro ilustraci ještě uvedu např. Karáčí v Pákistánu - 14 mega obyvatel, kteří nikdy do autoškoly nechodili (autoškoly nemají), dopravní předpisy neznají - a přesto je tam méně dopravních nehod než v Praze. Nestojí to za zamyšlení?
Re: napsal to opravdu Hvížďala?
Něco na tom jistě je, jenomže problém je v tom, že KAŽDÝ zákon může někdo považovat za nesmysl. To by dovolovalo pachatelům napřed spáchat cokoli, pokud se sám rozhodne, že zákon je nesmyslný. Tak tomu jistě není ani v tom šťastném Karáčí.
Re: Re: napsal to opravdu Hvížďala?
V případech, že někoho poškodíte je to jasné - postaráte se o náhradu a třeba vás stát navíc zavře. Ale jindy, když porušíte "zákon" a nikoho tím nepoškodíte - neexistuje "oběť" vašeho "zločinu" tak od policajta stejně dostanete pokutu, popřípadě vás i zavřou, či zabaví majetek.
Zkusil si někdo opravdu představit, jak by to vypadalo?
Kdyby se striktně dodržovaly všechny, ale opravdu všechny předpisy. I ty nejpitomější, kterých bude pravděpodobně většina. Protože většina pitomých předpisů nevzniká z potřeby a nutnosti, ale z arogance, pýchy a pitomosti jejich předkladatelů.
Namátkově: Součková - balené koblihy, Džacosi - pohlavky v domácnosti, EU - rum není rum a na pískovišti se budou počítat bacily.
Příkladů se jistě najde dost a dost dalších . . . .
Re: Zkusil si někdo opravdu představit, jak by to vypadalo?
Možná ještě žijí pamětníci pasivní resistence, kdy byla železniční doprava téměř ochromena důsledným dodržováním všech předpisů.
Re: Zkusil si někdo opravdu představit, jak by to vypadalo?
No on je preci jenom rozdil mezi Rumem, ktery vznikl kvasenim melasy ze trtiny cukrove a zral 5 let v dubovem sudu... a syntetickym spiritusem do ktereho ve fabrice nalili drobet rumove esence (pokud me pamet neklame tak jsou to estery vyssich mastnych kyselin), pridali drobet cukroveho karamelu, zamichali, nalili do flasek a nalepili stitek "Rum". No a problem piskovist je ten, ze na piskoviste pred panelakem nejdriv najemnici pusti sve kocicky a pejsku se vycurat a vykakat a pak odpoledne tam maminky privedou deti aby si placaly babovicky. No a ta zviratka maji casto ruzne parazity a ti parazite se takto prenasi na deti.
Re: Re: Zkusil si někdo opravdu představit, jak by to vypadalo?
S tím rumem je to jasné. Hned je z něho lepší opice, taková evropská.
Co se týká pískovišt´ a psích Ho/ven, tak naopak úděsná sterilita prostředí dnešních dětí z nich vyrábí imunitní mrzáky. Jsou samá alergie, samý ekzém, samé astma, ho/vno vydrží v běžném prostředí. Naš generace (nar. 1955) vyrůstala v normálním prostředí a jsme tady.
Když vidím, v jakém prostředí žije naše specifické etnikum, jaká je jeho populační křivka, tak nebýt nějakých anomálií, jsou děti zdravé až hrůza. S přibývajícím věkem je začínají devastovat alkoholismus, drogy a pod.
Předpisy
Ono v řadě případů také záleží na tom, jestli předpisy mají smysl. Je těžké respektovat předpisy, které považuji za neoprávněné. Asi mne řada z vás odsoudí, kde v sobě beru aroganci hodnotit předpisy posvěcené naším parlamentem a aplikované našimi úřady -- ale ano, beru, obvykle podle zásad selského rozumu.
Ona stačí i jen ta omezená rychlost. Zatímco omezit ji v obci na 50 je asi rozumné, tak omezeni na 90 km/h na silnicích první třídy a 130 km/h na dálnicích je nesmysl. Proč to omezovat paušálně, všude stejně, když na řadě míst je silnice rovná, přehledná, široká,... Stačila by místní omezení na nebezpečných místech. Zlaté Německo s neomezenou rychlostí -- když tam je na dálnici omezená rychlost, je skoro vždy vidět proč. A omezení, které má smysluplný důvod, není problém respektovat.
Takže když jedu v Německu, tak rychlostní omezení obvykle dodržuji. Zatímco na našich dálnicích mi to dělá opravdu velký problém. A to opravdu nejsem mladý horkokrevný řidič. Všechny ostatní dopravní předpisy svědomitě dodržuji (tedy, s výjimkou pražských parkovacích zón, to je další nesmysl) -- ale paušální rychlostní omezení bez vztahu ke konkrétní místní situaci mne jaksi neoslovilo.
Re: Předpisy
Naprostý souhlas! Většina lidí má problém s respektováním něčeho, co vzhledem ke svým zkušenostem pokládá za nesmyslné. A přesně taková jsou rychlostní omezení mimo obec. Ten nešťastný 90 km/h limit je stejný od svého zavedení začátkem 70. let (tehdy mimochodem kvůli úsporám paliva, NIKOLIV kvůli bezpečnosti!). A srovnejte si dnešní průměrné auto (řekněme Fabii) a tehdejší (řekněme Š120).
O dálničních 130 km/h platí to samé, i když tento limit je novějšího data. Za normálních okolností (sucho, středně silný provoz...) nejsou rychlosti 160 - 180 km/h ani na D1 žádný problém, o novějších dálnicích nemluvě. A za deště / náledí / mlhy atd. přece není problém rychlost dočasně omezit značkami - proti tomu nebude nikdo rozumný protestovat a ani to omezení překračovat...
Autor splácal páté přes deváté...
Především nedodržování dopravních předpisů mladými řidiči (přesněji: jejich hrubé a záměrné porušování) je důsledkem chování, které je jejich věku a hladině hormonů v těle přiměřené. Proto v některých státech je tato riziková skupina řidičů "diskriminována" vyšším pojistným, řidičáky "na zkoušku" apod. Článek v Lidových novinách jsem četl, a bylo v něm také, že některým agresívním řidičům s rizikovým chováním doporučují psychologové odebrat řidičák natrvalo. To je problematika, která ale s obecnou nevolí vůči přebujelým zákonům a předpisům nižší právní síly v ČR nijak přímo nesouvisí, a už vůbec ne s dobrodružným výkladem práva prezidentem Klausem a KPR (viz pár dní staré diskuse....).
Obecná nevole k dodržování (často nesmyslných) přebujelých zákonů a vyhlášek je v Česku logická, zvláště když jsou do zákona vkládány paragrafy aktivitou poslanců s myšlením na úrovni idiocie, jejichž důsledkem v praxi je nesmyslné a svévolné vymáhání pokut za banality (viz opožděná výměna řidičského průkazu), zatímco mnohá závažná trestná činnost jzůstává nepostižena z čistě formálních důvodů, a odpovědnost nenese nikdo.
Na první skupinu (mladí řidiči) jednoduchý lék neexistuje - jenom policejní kontrola v běžném provozu a vychytávání a tvrdé trestání nebezpečných a agresívních řidičů (bez ohledu na věk a postavení) a ne podle stavu expirační doby obvazů v lékárničce.
(2) Autor splácal páté přes deváté...
Druhá, větší část občanů ignorujících nesmysly je přirozenou reakcí na stav zákonodárného procesu v ČR obecně a vyřešit ji lze pouze důslednou čistkou stávajicích právních předpisů. Nejméně před 10 lety právníci (např. i Dr. Rychetský) uváděli, že zhruba 30% platných právních předpisů v ČR by mělo být zrušeno BEZ náhrady. Co následovalo, víme. "Legislativní smršť " vlád ČSSD, která nesmysly náš právní řád zcela zahltila. A do přestupkového zákona s přesně a jmenovitě definovanými přestupky přidala paragraf, podle něhož má být přestupkem jakékoli porušení i dalších předpisů včetně krajských a obecních vyhlášek, s možností vyměření pokuty až do výše 30.000 Kč...
Zkuste za tohoto stavu někoho přesvědčovat, že zákony a další přepisy je nutno dodržovat...
Re: (2) Autor splácal páté přes deváté...
Ale existuje podle mne jedno nařízení, které je všemi respektováno, navzdory obecné nechuti k dodržování předpisů. Tímto nařízením je celodenní svícení. Domnívám se, že za chováním i v dopravě je také jistý druh exhibicionismu - být vidět, slyšet atd. U těch pár aut, které někdy potkáme bez světel, se podle mne jedná spíš o opomenutí než o úmysl.
Re: Re: (2) Autor splácal páté přes deváté...
A existuje ještě jedno nařízení, které většina respektuje - a tím jsou fyzikální zákony, hlavně zákon o neprostupnosti hmoty (omlouvám se za nepřesný název). Ti, kdo ho poruší závažným způsobem většinou nepředají své geny další generaci, takže by časem měli být nositelé těchto genů přirozeným způsobem vyhubeni . Problém ovšem představuje to, když se do toho karambolu připletou nevinní
Proč tedy mají v Kanadě mladí řidiči nejdražší pojistky?
Hm, důvodem k napsání článku asi bylo kopnout si do Klause a spol. Pročpak asi mají mladí řidiči mužského pohlaví i v Kanadě nejdražší pojistky? Taky tam mají Klause a Čunka, kteří jim jdou špatným příkladem? Pročpak jsme u Vancouveru viděli silnici, na které mladí s oblibou konali nelegální závody a občas se tam nějaký zabil? Taky za to může Klaus? Pardon, to bylo ještě v době, kdy Klaus dělal řadového bankovního zaměstnance....
Prostě homo sapiens mužského pohlaví obecně častněji riskuje víc, než homo sapiens pohlaví ženského. Většina dětí, které zemřou následkem úrazu, jsou chlapci. Někoho to přejde ve dvaceti, někoho v pětadvaceti, někoho ve třiceti a části pánů to zůstane až do smrti. A to, že se chovají v autech a na motorkách jak prasata, k tomu bohužel patří. Tím samozřejmě nezobecňuju, jsou pánové, chovající se klidně a neriskují celý život, a jsou slečny a paní, které trumfnou i leckterého pána.