17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 16.4.2007 9:45

Re: Re: Bolševický relikt - odboráři

Samozřejmě, že záleží i na šikovnosti a pracovitosti dělníka - ale bez fabriky, strojů a obchodníků je ta šikovnost sama o sobě na ho.. (pokud ta šikovnost nezahrnuje schopnost pořídit si vlastní vybavení, schpnost zorganizovat výrobu a schopnost prodávat - ale to už pak asi nepůjde o dělníka). V čistě námezdném vztahu by mělo být pouze v kompetenci zaměstnavatele, jakou mzdu bude dělníkům vyplácet. To že by v dnešní době někdo platil dobrému dělníkovi nepřiměřeně málo, moc nehrozí. To by byl zaměstnavatel sám proti sobě.

Konkrétně u pásové výroby, což je případ drtivé většiny zaměstnanců automobilky, ale vůbec nejde o kvalifikované profese - tu práci by většinou zvládl i průměrně inteligentní šimpanz. Pokud takoví lidé mají pocit, že více jak dvacetitisícové platy jsou za to, co dělají nízké, tak jsou padlí na hlavu. A budou plakat, až automobilka přesune výrobu na Ukrajinu nebo do Číny a oni budou marně chodit na pracák ...

Vlali 16.4.2007 9:45

Re: Re: to nám to pěkně jde

Jde snad o náklady a výnosy jako dvě položky podnikání. Propříroda to je snad jasné. Nebudeme se poučovat o základech.

JJ 16.4.2007 9:44

Re: Nikdo tady není, aby tomu rozuměl

Zamky a doplnky muze montovat kazdy, platy v sro budou nizsi, nez ve skodovce a taky to bude pravdepodobne jedina cast, ktera i ve stavce pojede dal.

JJ 16.4.2007 9:40

Ale odbory jsou o tom

ze se lidi sami od sebe davaji dohromady, aby mohli kolektivne vyjednavat s vedenim. Profesionalni odborari maji uplne jinou agendu, nez blaho zamestnancu.

ok 16.4.2007 9:38

Re: Nikdo tady není, aby tomu rozuměl

Taky mám pocit, že ti řadoví zaměstnanci na management "něco vědí"... Proto ta tvrdost z jejich strany.

eTony 16.4.2007 9:36

Re: to nám to pěkně jde

propouštění může znamenat snížení mzdových nákladů. Snížení mzdy je snížení mzdových nákladů při možném zachování počtu zaměstnanců.

Ladik53 16.4.2007 9:35

Re: Bolševický relikt - odboráři

Ale ti bezcenní námezdní dělníci si to něco co vyrobí taky koupí. Jsou to zároveň zákazníci té firmy. No a bez zakázek nemůže žádná firma fungovat!

a m i Z .M 16.4.2007 9:35

Tím

ISO 9001 jste oslnil. To je argument. Ještě by to potřebovalo TQM.

Vlali 16.4.2007 9:30

to nám to pěkně jde

Mohl bych začít na Kladně a skončit na Ostravě. Snižováním mezd je také propouštění. Vy jste skutečně nikdy neslyšel o snižování nákladů formou snižování počtu pracovníků a tudíž i mezd?

Ladik53 16.4.2007 9:30

Re: Re: Re: Zimo,

Křišťálovou kouli nepotřebuji. Stačí se dívat okolo sebe. U nás v Brně jsme měli podniky, které zaměstnávaly tisíce lidí (Zbrojovka, Královopolská...), a které znal celý svět. Ty podniky přežily všechny režimy a pořád byl o jejich výrobu zájem. Ale pak byly privatizovány kuponovou metodou a běžte se podívat dnes. Jezdí tam buldozery a budou se tam stavět supermarkety a možná nějaké sklady na zboží z ciziny. Nechcete mi doufám tvrdit, že například několik tisíc Diků ( v lepším případě) roztroušených od Aše až po Humenné je lepší vlastnictví, než třeba státní.

Fantom 16.4.2007 9:28

Nikdo tady není, aby tomu rozuměl

Co se týká stávky, tak nevidím problém. Managoři odloží své límečky a kravaty, oblečou se do modráků, podepíší si dělnický plat a Škodovka pojede dál....

Teď vážně: byl jsem se podívat do výroby ve Škoda auto. Linka kvalitní, řízení dle ISO 9001. Co mne však vrcholně zarazilo bylo to, že montáž třeba zámků a doplňků do dveří do Š Octavia dělalo na patře nad linkou jakési s.r.o. Potom jsme měli sezení s jedním manažerem a ten s úsměvem (po mých dotazech kyselým) odpovídal na otázky. Má otázka č. 1 zněla: "Co tam dělá cizí firma? To nutněš musí podražovat výrobu!" Odpověď na ot. 1 zněla: "Nemusí, může to být opačně." Otázka má č.2: "To potom odporuje buď ekonomickým zákonům, nebo pronajímáte prostory zdarma, děláte jim agendu zdarma a tím se dopouštíte nekalých praktik".  Odpověď: "Zdarma nic nedáváme". No comment. Další otázka ode mne zněla: "A majitel oné firmy jaký má příbuzenský nebo kamarádský vztah s někým z vedení?" Odpověď: značně zkyslý úsměv.

A o to tu jde. Dělníci vidí, jak výroba, zisky rostou a místo aby jim patřila poměrná část, tak se pakujou různí příbuzní a kamarádíčci vedení. Takže když zastávkujou, mohou si máknout ti, co se pakují a prd dělají.

a m i Z .M 16.4.2007 9:27

Počkejte,

ostatně i to už tu bylo.

BERAN 16.4.2007 9:27

Re: Bolševický relikt - odboráři

Proč vozit Ukrajince do České republiky, když můžu vyrábět na Ukrajině, nebo raději rovnou v Číně?

Vlali 16.4.2007 9:27

Bolševický relikt - podnikoví funkcionáři

Teda honzo vy píšete jako komunista. Jen obráceně, jinak stejně hloupě. Ono to není o geniálních manažerech co na svých bedrech nesou tu lůzu co jen chce peníze a nic nedělá. Ta fabrika zvyšuje své zisky o desítky procent ročně a podíl ceny práce je podílem na končné ceně spíše menší než větší. Používáte-li mozku a ne jen stranickou (dříve rudou dnes modrou)legitmaci musí i vás napadnout, že cenu neurčuje manažer, ale trh. To jen pro vysvětlení pravičáku komunistická.

Zero 16.4.2007 9:25

Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

Souhlas, ale místo stěhování Škodovky bych čekal, že Škodovka v rámci úspor zatlačí na své dodavatele a teprve až ti se budou stěhovat na východ. Řekněme, že Škodovka má cca 25-30 tis. kmenových-přímých zaměstnanců, ale nepřímo zaměstnává min. dvojnásobek... ;-(

ok 16.4.2007 9:25

Re: Bolševický relikt - odboráři

Honzo, to myslíte ironicky nebo vážně? Pokud to myslíte vážně, tak zjevně o "dělnických" profesích nevíte vůbec nic. Fabrika je interaktivní proces mezi všemi, kteří tam pracují - neslyšel jste o japonských "zlepšovatelích"? Škodovka na Ukrajině bude prostě vyrábět méně kvalitní vozy - to je vám ale zjevně jedno, nevíte totiž, co je to kvalifikace člověka, který něco vyrábí vlastníma rukama, kolik je tam neviditelného "know-how".

BERAN 16.4.2007 9:24

klesá-li zisk majitel se postará, aby i dělníci podíl vzali

Můžete mi jmenovat tuzemskou firmu, kde se pravidelně snižují platy, protože je zaměstnavatel ve ztrátě.

Nejsou to snad České dráhy???

a m i Z .M 16.4.2007 9:23

Škoda, že o Vás

ohledně chytrosti raději pomlčet.

a m i Z .M 16.4.2007 9:22

Počítáte, jako

když soudruzi dokazovali, že je to nejlepší v ČSSR.

BERAN 16.4.2007 9:19

Raději ho nedrážděte, nebo končne zveřejní své ekonomické perpetum mobile

Zima ze předu, Zima ze zadu. Moudro ze všech stran.

Honza 16.4.2007 9:13

Bolševický relikt - odboráři

Typicky bolševická demagogie, pod heslem "Já jsem dělník a kdo je víc" pěstuje u primitivů představy, že oni si svou "poctivou prací" přece něco zaslouží! Nikdo takovým lidem nevysvětlí, že jejich práce námezdního dělníka je sama o sobě zcela bezcenná. Teprve když jim někdo poskytne stroje, na kterých něco dělají, poskytne materiál, který mohou zpracovávat, řekne jim co a jak mají dělat a hlavně PRODÁ to, co vyrobili - pak teprve dostane jejich práce nějakou cenu! A ten, kdo tohle všechno zajišťuje má plné právo určit, KOLIK jim za jejich práci zaplatí! A pokud se jim to nelíbí, můžou si najít někoho jiného, kdo by jim dal víc. Pochopili by to velmi rychle až v momentě, kdy by jim dal jejich zaměstnavatel padáka. To by ovšem platilo v normální společnosti. V našem polobolševickém státě, kde soudruzi poslanci schválili bolševický Zákoník práce je to tak, že zaměstnavatel nemůže (bez bolestivé finanční ztráty) nikoho jen tak propustit a do všeho můžou kecat samozvaní vyžírkové, nazývaní odboráři. Tihle šmejdi s bolševickým myšlením se samozřejmě snaží svou moc využít a rozeštvávají hlupáky v montérkách proti těm, kdo jim dávají práci a plat. Pokud se to rozšíří, tak to odskáčeme všichni. Přál bych těm debilům z Mladé Boleslavi, aby si jejich zaměstnavatel našel jiné dělníky třeba z Ukrajiny a oni mohli při vybírání sociální podpory vzpomínat na tu almužnu, kterou dostávali v automobilce.

a m i Z .M 16.4.2007 9:13

To není

jednoznačná záležitost. Přečtěte si např. Goeudevert (byl to VW šéf, který považuje za osobní úspěch definitivní akvizici Škodovky). Je to m.j. o služebních bytech, o kastovní společnosti, ve které např. ve čtvrti dělníků byly na taletách instalovaná černá prkénka, ve čtvrti Gruppenleiterů a výše bílá, a ty byty byly extrémně levné. Dnes je situace jiná, prakticky každý byt buďto vlastní, nebo si postavil dům. Tímto se dosahuje m.j. menší ochoty stávkovat a riskovat.

Jan 16.4.2007 9:11

Re: Re: Teď začínáte

Rychlym vyhledanim jsem si nasel, ze hruby mesicni plat v sektoru Manufacturing byl v Nemecku ( v roce 2004!)

2,569 euro.

Ja osobne vzdy zhruba polovinu roku travim pracovne v zamori a trvam na tom, ze zivotni uroven australskeho delnika je vyssi, nez ceskeho. Ze zivotni uroven jakehokoliv Australana na jakekoliv pracovni pozici je vyssi, nez jeho ceskeho kolegy.

Mimochodem, pro Vasi informaci, oficialni zkratka pro euro je EUR.

eTony 16.4.2007 9:08

Re: odborářští bossové

b) je správně..................

eTony 16.4.2007 9:07

Re: Začínáte se učit,

nevím, nevím, kdo by měl na sobě víc pracovat, je naprosto zřejmé a normální, že o veškeré činnosti spojené s řízením fabriky v Boleslavi je nejvyšší vedení informováno a zásadní problémy v rámci celého koncernu jsou řešeny a schvalovány koncepce řešení. Ale fabriku řídí její management. Kdyby ne, museli by odboráři do Německa na výlet a tam vyjednávat a protestovat apod. Pročpak tam asi nejedou, co ??

Vlali 16.4.2007 9:07

jakpak dosáhli?

Tak pan Bartoň nám protestuje (společně s Klausem) proti mzdovým požadavkům ve Škoda auto. Nechápu proč. Je-li pan Bartoň takový pravičák (jak se tváří) pak ví, že chce-li někdo něco musí si to vybojovat. Kvalifikovaná pracovní síla se prodává za tolik za kolik je možno ji prodat. Proto se pracující sdružují v odborech a ne politických stranách. Roste-li zisk majiteli chtějí i dělníci svůj podíl a klesá-li zisk majitel se postará, aby i dělníci podíl vzali. Proč něco tak jednoduchého jako je prodej práce na pracovním trhu zavšivují politici malí i velcí.

brabus 16.4.2007 8:59

Re: Teď začínáte

Německý dělník má cca 2000EU. Takže německý dělník si za výplatu koupí cca 23 nádrží (55l - octavi, vw golf atd). Český dělník má ve škodě cca 25.000 Kč, takže si koupí cca 16 nádrží. ;-) Problém je v tom, že normální byt wolfburgu stojí 600-700 EU, kdyžto v MB cca 5.000,- A o tom kolik stojí lékařská péče v německu nebo hromadná doprava, sportovní aktivity atd. se nemusíme bavit, takže trvám na tom, že životní úroveň dělníka v MB je větší než dělníka ve Wolfburgu!!

milan007 16.4.2007 8:56

Re: Teď začínáte

spíše zkuste kolik zaplatí za byt

milan007 16.4.2007 8:53

odborářští bossové

Musí to být krásné povolení, žádná odpovědnost a do všeho kecat. Kladu si otázku zda bojují o blaho dělníků, nebo o svůj vliv a prebendy.

a m i Z .M 16.4.2007 8:49

Teď začínáte

blbnout. Raději nic negarantujte, bude z toho velká "Rúckrufaktion". Spočítelte si např. kolikrát kdo z těch dvou za tu výplatu natankuje.