17.6.2024 | Svátek má Adolf


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
milanS 16.4.2007 14:15

Pátá kolona

To, že se odboráři nesnažili najít s vedením kompromis (který byl již i tak velmi nadstandardní) svědčí o jediném: chtějí stávku. Není to spíš vzkaz pravicové vládě, "podívejte se, jak točíme s Škodovkou, takhle jednou zatočíme s vámi". O odborech dosud nebylo moc slyšet ... tato stávka má být první zkouškou jejich síly po mnoha letech vlád ČSSD.

RZ 16.4.2007 14:15

Zvláštní logika

Co nejvíce poškodit firmu (která zaměstnance živí) a co nejméně zaměstnance (kteří jsou na firmě závislí).

Opravdu nechápu.

ok 16.4.2007 14:11

základy ekonomie

Vážení postkomunističtí rádobyekonomové, nastudujte si nějakou základní učebnici ekonomie, třeba Samuelsona, kterého má tak rád V. Klaus, abyste pochopili, že platy určuje trh.

Pokud zaměstnanci ve Škodovce vědí, že pracují pod cenou, začnou jako správní byznysmeni vyjednávat o zvýšení platů. Riskují přitom, že Jahn naloží celou Škodovku na kamiony směr Ukrajina. Vědí ale, že trocha toho rizika k byznysu patří, obzvlášť pokud je to riziko Jahnova odjezdu na Ukrajinu MINIMÁLNÍ.

Ve svobodné společnosti jsou zaměstnanci svobodní lidé, kteří prodávají 8 hodin svého času denně svým zaměstnavatelům za TRŽNÍ CENU. Vydíráním to může nazvat jen feudál nebo komunista.

ok 16.4.2007 14:03

Re: Re: Re: Re: Re: pro ok:

právě jste prokázal, že netušíte, jak se vyrábí... šroubky utahuje elektrický šroubovák, dělník ho jen drží - to jeještě nižší kvalifikace než utahování, milý Bubíku.Rv

Lapil 16.4.2007 14:01

Re: Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

To si jako fakt myslíte, že "prostý lid" půjde stávkovat za zvýšení už tak nadprůměrných platů ve Škodovce? Nebo že generální stávka způsobí, že sem přijde nový investor?

Pytel 16.4.2007 13:55

Re: rada Auto Škodě

Nebo to znárodněte!

Proč by  měl z našich mozolů tloustnout Fritzek, když to za něj může zvládnou český byrokrat?

Není lepší, když z české práce bohatnou Češi (a v Londýně si objednají láhev vína La Romanée Conti z roku 1985 za 5000 liber) ?

jirka 16.4.2007 13:53

Re: Bolševický relikt - odboráři

Proboha,byl jsi někdy v normální společnosti.V Západní Evropě mají odbory daleko větší moc než tady.Neříkám,jestli je to dobře,ale je to tak.

JL 16.4.2007 13:51

Re: Pro úplnost.

Přesně tak. Pokud se nezrychlí oběh peněz v ekonomice, musí růst cen (v tomto případě mezd, jako ceny za práci) odrazit v ekonomice někde jinde .. poklesem jiné ceny. Inflaci ovlivňuje jen množství peněz v ekonomice, případně rychlost jejich oběhu.

milan007 16.4.2007 13:50

Re: pane bartoni-kolik vám platí za vaší servilnost-co servilnost-přímo lži a manipulaci s fakty-co jen si to odbory dovoluhjí-revoluce-co takhle je zakázat-jste ubožák ve službách majetných

Do dneška jsem se domníval, že nemajetní hlupáci jako komol, jsou i negramotní. Inu vyjímka potvrzuje pravidlo.

JL 16.4.2007 13:47

rada Auto Škodě

Sbalte celou výrobu a přestěhujte ji někam dál na východ, kde si nabízených kráslovských podmínek budou víc vážit.

Xury 16.4.2007 13:39

Re: jen v rychlosti

Obávám se, že o těch asijských vozech psal BIS, který je podle příspěvku spíše rudý soudruh.

Ivan Nový 16.4.2007 13:39

Johny,

Váš pohled je ale zaměřen jen jedním směrem, opačným směrem šly v minulosti technologie a investice. Myslíte, že ten zisk je už zaplatil?

Johny 16.4.2007 13:29

Ono to má vždy dva pohledy

Škodovky jako auta už nejsou levné východní zboží ale prodávají se za cenu stejnou (u nás dokonce někdy i vyšší) jako podobná auta v zahraničí. Náklady na pracovní sílu jsou u nás ale zhruba poloviční než třeba v Německu a Francii - ten rozdíl tvoří zisk majitele automobilky a proto je škoda auto z celého koncernu VAG nejvýnosnější. V rámci koncernu je tento zisk použit na dotování ztrátových projektů např. nedávno SEAT ve španělsku a nebo totální komerční propadák VW phaeton. Takže se nedivím, že zaměstnanci, kteří pracují stejně jako jejich koncernoví kolegové nechtějí dotovat socialistické vymoženosti jiných např. ve španělsku či německu.

Na druhé straně, pokud mzdové náklady stoupna nad určitopu úroveň, výroba se zřejmě přesune někam do asie a v MB zůstane (pokud vůbec) pouze vedení.

Dle mého ale mzdy mohou klidně ve škodovce stoupat a pokud se ukočíruje inflace, bude to mít pozitivní přínos pro ostatní.

czenda 16.4.2007 13:28

Re: pro autora

:-D:-D:-D A kdo vás nutí pracovat na směny ? Zkuste nabídnout váš článek do novin - třeba se uživíte i jinak než postáváním u výrobního pásu. :-D Asi vás to nenapadlo.

czenda 16.4.2007 13:24

Re: pane bartoni-kolik vám platí za vaší servilnost-co servilnost-přímo lži a manipulaci s fakty-co jen si to odbory dovoluhjí-revoluce-co takhle je zakázat-jste ubožák ve službách majetných

takže z uvedeného lze soudit, že vy jste nemajetný - dobře vám tedy tak. Někdy to chce více zapojit hlavu a na něco přijít a dobře prodat. Evidentně tento potenciál nemáte - takže zůstanete nemajetným. To co dál zůstanete, to nechám už na vás. :-D

malstoka 16.4.2007 13:22

Kdo chce hodně, nemusí mít hodně

Když člověk vidí představitele odborů Škody auto tak se musí ptát kdo ten pán je. Huhňá a mumlá naučené fráze, které mají vyznít jako silné argumenty. Vedení Škody auto zatím se snažilo s odboráři jednat. Vstřícnost  odborářů byla na "0". Hrnec přetekl a byla zrušena vstřícná nabídka od vedení podniku. Stávka bude, ale tím je vydán jen signál do budoucna. Jestli si odboráři myslí, že Škodovky musí být vyráběny jen u nás, nesmírně se mýlí. Až se začnou stěhovat linky do zahraničí, potom můžou odboráři hřímat nad planinou a utěšovat nejen těch 15 tisíc nezaměstnaných, kteří ctěli čím dál více až zůstali na žebračence!

harry 16.4.2007 13:17

Re: Re: pro ok:

No nas vyrobce elektrickych jisticu atd. presunul cast vyroby do Rumunska, kde byla lacinejsi prace, ale jelikoz se mu zvysil neunosne pocet reklamaci tak se zase stahuje dom. Ono take jde o urcitou tradici ve kvalite prace a urcite urovne lidi, vzdelanosti a navyku. U nas Skodovka mela dobre renome a snad si ji i udrzi.

Fojt 16.4.2007 13:12

Re: pane bartoni-kolik vám platí za vaší servilnost-co servilnost-přímo lži a manipulaci s fakty-co jen si to odbory dovoluhjí-revoluce-co takhle je zakázat-jste ubožák ve službách majetných

Kamol je asi namol;-€

Ivan Nový 16.4.2007 13:08

L,

to by záleželo na firemní kultuře, jakou si firma uchovala z 1. republiky. Tam, kde nebyla tolik narušena komunisty, firmy nebyly vytunelovány. No a ono to platí dodnes, nepřiměřené nároky odborů, firmu mohou zničit také.

kamol 16.4.2007 13:07

pane bartoni-kolik vám platí za vaší servilnost-co servilnost-přímo lži a manipulaci s fakty-co jen si to odbory dovoluhjí-revoluce-co takhle je zakázat-jste ubožák ve službách majetných

Ivan Nový 16.4.2007 13:06

Re: Pro úplnost.

No a nezávisle na centrální bance je tam automaticky pumpuje Euro.

Petr Novák 16.4.2007 12:52

Re: schoda auto

15 000, - Kč čistého je cca 20 000, - Kč hrubého. Průměrna mzda se vždy udává ve hrubém. Tedy - tvrzení, že dělník ve schoda auto má 20 000 korun je pravdivé.

tich@dohoda 16.4.2007 12:50

jen v rychlosti

modrym komunistum vadi pozadavky skodovackych odboru, osobne odborare taky moc nemusim. Ovsem ve Skode MB se dela dost dobra kvalita/alespon se to tvrdi/ tak by se snad to zvyseni mezd dalo akceptovat/mozne ne tak moc 17% ?/. Kdyz uvazim, ze napr. politici si od sametu prubezne pridavaji a to se vseobecne vi o "kvalite" zakonu co soudruzi politici vyrabi. Premyslim, jak by asi ty skodovky sly na odbyt , pokud by ti odborari v MB delali tak jako poslanci ci senatori v CR. Take "kvalita"  prace uredniku, policajtu, celniku, soudcu, stat. zastupcu je "prikladna" . Tam vsude se navysuje prubezne bez ohledu zda dotycni vyrabi zmetky nebo kvalitu. Ovsem u skodovackych odborari je to podraz/vydirani , chtit za kvalitni praci vice penez. Jinak pochopitelne souhlasim s tim, ze zvysovani mezd musi byt umerne aby ta auta byla schopna konkurence a vyplacelo se je v CR vyrabet. Osobne povazuji Skodovku za vysoce predrazene auto. Usmev ve me vyvolalo tvrzeni nejakeho modreho soudruha v diskusi, kdyz o Honde, Toyote , resp. korejskych vozech psal jako o lacinnem suntu. Pokud je mi znamo, tak Honda Accord ci Toyota Camry jsou vzhledm k cene povazovany za nejlepsi auta na svete a v USA snad uz 20 let drzi absolutni pozici v prodeji i hodnoceni J.D Power & associates, podobne v Nemecku je hodnoti ADAC ci jak se to jmenuje/TUV ?/ Cest :-)

brabus 16.4.2007 12:37

Re: Re: Re: Bolševický relikt - odboráři

R^R^R^

brabus 16.4.2007 12:33

Re: Re: Re: Teď začínáte

A já myslel, že se bavíme o úrovni německého dělníka. ;-P Omlouvám se, ale při psaní se někdy to písmenko zapomene EU=EUR;-(.  Můžete navštívit dělníka na mostecku nebo ostravsku a zeptat, zda by se jim líbilo 25.000kč? Že kolegům v MB ty penízky moc nešmakujou. A to se nebavím o rozdílů a náročnosti pracovního prostředí mezi MB a ostravskem nebo mosteckem. Plat v roce 2006 byl  na pásu ve VW cca 2.300 EUR. Je pravda, že mají obdobu 13 platu, ale to mají v MB taky. Jinak se jeďte do VW podívat a zjistíte, že tam maká 60% turků atd. Proč? Protože, je tam ta Vaše parádní pracovní a životní úroveň. Tvrdím: zlatá dělnická práce v MB!!

ladik53 16.4.2007 12:32

Re: Re: Re: Re: Re: Zimo,

Jste mimo! Ty podniky přestaly být řízeny, proto zkrachovaly. Sám jsem v jednom takovém pracoval. Klasika. Známý v bance, zástava pastoušky (v ceně 20 000) za 300 milionů, skoupení akcií, potom z metrem do podniku a kdepak řídit nějakou výrobu. Všechno změřit a pronajmout, nebo rozprodat.

Šedovous 16.4.2007 12:31

Co to žvaníš,

permanentně jsem tu školenej , že podnikatelé jsem všichni, základní stupeň ponnikatele je ten copodniká pronájmem svojí pracovní síly, co co mi tu ty negramotnej bolševiky vytíráš zrak !?

Plzák 16.4.2007 12:19

Oprava

...přírůstku produktivity práce neodpovídající, ...

Plzák 16.4.2007 12:17

Pro úplnost.

Autor nezdůraznil to co je pro nezaujatou diskusi potřeba. Inflace nevzniká tím, že odbory vyhádají někde nepřiměřené, přírůstku produktivity práce odpovídající, zvýšení platů.

Za inflaci jsou odpovídají národní banky, resp. Evropská centrální banka, pokud začnou do oběhu pumpovat dodatečné peníze, které neodpovídají hospodářskému růstu dané země.

L 16.4.2007 12:14

Utocne jednotky ODS=Sturm truppen ODS

Kdyby to byvali zprivatizovali jiz davno Sturm truppen ODS, tedy utocne a uderne jednotky ODS, byla by automobilka uz davno ve srotu. Za srot se dobre plati a odbornici z ODS to vedi. Na co je jim automobilka, kdyz jsou s ni jen starosti. Za srot dostaneme rovnou penize a budeme se dobre mit.