Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Nesouhlas a údiv nejsou strach
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Zinga 1.8.2019 15:25Žena čte "Temné papežství" (já to četl už před léty) a vždy vyleze z pokojílku s oči navrch a řve: Nic se nezměnilo!, lidé jsou stejně zlí a blbí a nechají se válcovat ideologií: dříve církev, dnes Brusel a neziskovky. A užitečných idiotů bylo i tenkrát dost... |
P. Zinga 1.8.2019 15:19Že se Rxychetský uchýlí k takové argumentaci, to jsem nečekal. Strach nemám, ale občas mnou lomcuje nenávist. K idiotům, kteří říkají, že máme strach z migrantů, ačkoli žádné nemáme. ̈Máme černé neštovice? Máme choleru či tetanus? Nemáme a to proto, že jsme jim nedovolili se zde uchytit rozmnožit. S migranty to není jinak. Viz poslední dny v Německu... |
V. Student 1.8.2019 12:50Pane Křečku, klobouk dolů! Velmi zajímavý a trefný článek. Děkuji velice. |
M. Moravcová 1.8.2019 12:01až se pan Rychetský bude vracet z divadla některým z pražských podchodů sám, bude se vracet metrem a bude tvrdit to, co tvrdí, potom možná budu uvažovat o jeho slovech, že islám a muslimští a afričtí imigranti u nás nejsou. Jinak jsou to pouze jeho ničím nepodložené kecy. Protože to nemá, jako většina Pražanů, odzkoušeno. |
R. Meišner 1.8.2019 10:30Rychetský nám trošku hloupne (pokud tomu někdy bylo naopak, tak se omlouvám) ---stačí se podívat kolik je to asi tak kilometrů z Aše do Schonwaldu...a strach tady nemá nikdo (svíčkové báby nepočítám), jen je dost lidí pořádně naštvaných...sakra rozdíl, že ano. |
V. Braun 1.8.2019 11:03Tak naštvání, tedy agrese, je přirozenou reakcí na strach. |
M. Mikulec 1.8.2019 11:27Re: Braune, naštvanost cítí kdekdo. Jak se ventiluje, to je různé. Každý nemusí být agresivní, jenom třeba hnusný na druhé na netu, žejo. |
J. Ticháček 1.8.2019 16:00Re: Jasně. Takže když jsem naštvaný na pomalu jedoucí kolonu na Jižní spojce, je to ze strachu. To se bojím, že tam potkám vlka. |
A. Alda 1.8.2019 9:51Psychologická připravenost na vzájemné vraždění je už docela velká. A stále roste. |
J. Poživil 1.8.2019 8:52Inu, mám kamaráda. Dlouhou dobu spolu pracujeme na jedné aktivitě pro dospívající kluky. Známe se skoro patnáct let. Před rokem se stalo, že si mě přidal na facebooku. No a z příspěvků zjistil, že moje názory a postoje jsou úplně opačné, než ty jeho. Pár komentářů pod příspěvky jak z mojí, tak z jeho strany vedlo k tomu, že jsme se na FB několikrát chytli, nicméně se vší slušností. Já mu párkrát komentoval příspěvek způsobem "tady máš statistiky, data, údaje", on reagoval spíš způsobem, že slovíčkařil a pak debatu ukončil tím, že šířím lži a nenávist. No, časem se naše vzájemné komentáře zostřovaly. Pořád jsem měl ale potřebu si říkat, že je to člověk, se kterým dělám na dobré společné věci (i s dalšími lidmi), tak to nějak překousnu. Nicméně z jeho strany časem došlo i na osobní útoky typu "že mi chybí kritické myšlení", "že šířím lži" a "a že nejsem dobrý křesťan" (jsme oba věřící). Minulý týden mě ale už došla trpělivost, odebral jsem ho z přátel. Za dvě hodiny následoval telefonát, který se nesl v podobném duchu. Do telefonu zase věty typu "že mi chybí kritické myšlení", "že šířím lži", "že jsem pod vlivem strachu", "jestli mám vůbec svědomí" a podobně. Vrcholem všeho bylo ujištění, že musíme táhnout spolu za jeden provaz proti společnému nepříteli, tzn. Putinovi. Chvíli jsem ho ještě nechal mluvit, ale pak jsem hovor stroze ukončil. Mrzí mě, že dnešní doba je taková, že kvůli chybějící úctě k druhému se čím dál více navzájem vzdalujeme a nedokážeme diskutovat. Třeba se mýlím já a on má pravdu. Jenže my toho druhého onálepkujeme a tím pro nás věc končí. Člověk, se kterým nesouhlasíme, je zaškatulkován a my víme, že se s ním už dál nemusíme bavit. Důsledkem tohoto je, že končí spoustu přátelství, která by za normálních okolností vydržela. Spousta věcí nemá jednoduché bipolární řešení, většou je řešení někde mezi. |
I. Širůček 1.8.2019 9:20Re: Inu, mám kamaráda. To, že je někdo věřící křesťan ještě neznamená, že bude milovat jiné věřící křesťany. Byly dobym kdy se křesťané mezi sebou vraždili, obrazně řečeno, kvůli tomu, jestli se mají žalmy zpívat latinsky, nebo v rodném jazyce pěvce! A přitom byly napsány hebrejsky. Takže chybějící úcta k druhému příznakem dnešní doby ... |
J. Poživil 1.8.2019 9:29Re: Inu, mám kamaráda. Jo, máte pravdu. To, že je někdo křesťan, z něj ještě nedělá automaticky lepšího morálního člověka. A naopak. Morální a dobrý člověk nemusí být (a bohužel většinou ani není) křesťanem. |
F. Houžňák 1.8.2019 10:31No, takoví jsou všichni tihle, co vlastní tu jedinou pravdu. To nemá s křesťanstvím nic společného. Znám jich taky několik. |
M. Moravcová 1.8.2019 12:14Re: Inu, mám kamaráda. mám podobnou zkušenost. Chodíme do jedné stejné společnosti, ale spolu už se nebavíme. Nemám potřebu si nechat obsedantně nadávat. |
J. Anděl 1.8.2019 12:32Re: Inu, mám kamaráda. Mám přátelé s jinými až opačnými názory. Na Facebooku to fungovalo konfliktně, v osobním životě nikoliv. Zrušil jsem účet na Facebooku a zachoval kamarády. V osobním kontaktu to funguje jinak a snáze, i s těmi jinými názory. Ten rozdíl je tak velký, že za viníka konfliktu považuji jednoznačně prostředí sociálních sítí, nikoliv jiné názory samy o sobě. Rychleji tam vzniká něco, co v realitě dokáže jen velký dav či hodně alkoholu. |
B. Carina 3.8.2019 2:25Pane Anděli, myslím si to podobně. V klasické verbální komunikaci se vyvinuly mechanismy, které do jisté míry tlumí potenciál nesouhlasení v bezprostředně nepodstatných věcech, přerůstant ve vzájemnou antagonii mezi doposud spolupracujícími jedinci. Tyto "tlumící" mechanismy jsou evoluční výhodou. (Významně k tomu přispívá nonverbální složka komunikace.) Domnívám se, že však selhávají při komunikaci prostřednitvím sociálních sítí. Tato je příliš nová. Je však pravděpodobné, že se obdobné mechanismy vyvinou i pro tento způsob komunikace. Zatím se jen v bolestech tvoří. "Rozvoj" smajlíků a "náladových statusů" může být jeho součástí. |
L. Písařík 1.8.2019 8:48Není to strach, jen ostražitost Příklad = řezání na cirkule - kdo zachovává ostražitost, ten má všechny prsty na rozdíl od toho, kdo ostražitý není. Že zde nemáme migranty, to neznamená, že máme upustit od ostražitosti a vyskakovat jak arabové, když jim skončí ramadán. |
A. Alda 1.8.2019 9:52Přesné. Nemohu netleskat. |
M. Moravcová 1.8.2019 12:10Re: Není to strach, jen ostražitost máte samozřejmě pravdu až na jednu velikost, ty migranty tady máme, jen se o tom nemluví nebo přímo lže. Mě stačí se rozhlédnout po sídlišti na Černém mostě v Praze, kde bydlím, kam chodím nakupovat a na procházky do parku. Muslimů, bývalých sovětů, Rusů, Ukrajinců, Indů, Mongolů i Afričanů je zde dost. A to nemluvím o celé Praze. |
K. Janyška 1.8.2019 8:47Strach je základní vlastností spontánního řádu lidské mysli i lidského těla a bojovat proti strachu bez dalšího je bojem s lidstvím, jako takovým. Je totiž projevem jejich sebezáchovných, seberegerulačních a sebepořádacích účinků... Dzp. |
J. Svoboda 1.8.2019 8:18Blábolem z bulváru proti Rychetskému :o)
|
A. Alda 1.8.2019 9:55Vy vůbec nejste schopen pochopit, co se zde stalo. |
P. Brich 1.8.2019 12:02Re: Vy vůbec nejste schopen pochopit, 169 je takový genij a vy ho takhle osočujete. No fuj! |
M. Malovec 1.8.2019 7:52Pravda Pravda!!! |
V. Pisko 1.8.2019 6:10.Nalepky Tato pschychologie popisujici nesouhlas jako strach,xenophobii anebo rasismus asi pochazi z mesta New Yorku.Ovsem byla privezena Mexikanem z Kalifornie jako nakazliva choroba.Nas pan starosta si toho blbecka vybral jako reditele nasich mestskych skol.Vsichni ucitele musi projit (proverky!)specialni skoleni pro citlivost pro mensiny atd. Vetsina dobrych administratoru,vetsinou bilych a zidu byla "nahrazena" s people of color. |
J. Jurax 1.8.2019 12:40Zvolte si jiného starostu ... tedy pokud tam už nemáte víc preferovaných people of color menšin než normálních caucasians ... |
P. Klíma 1.8.2019 5:42Rychetský je senilní. Tečka.
|
V. Braun 1.8.2019 2:41Pan Křeček souhlasí, ale ...... Je zajímavé, že pan Křeček polemizuje s panem Rychetským když s ním v tom podstatném co cituje, souhlasí. A to je citát o tom, že lidi se cítí být nereprezentováni a dokonce i v tom výroku ústavního soudu o hoteliérovi v Ostravě, se kterým pan Rychetský také nesouhlasí. Takže pan Křeček jen vytrhl z kontextu zmínku o strachu a uvádí k tomu podivné zmínky o vybrání si pracovníků podle svých představ - zřejmě neví že zákony zakazují diskriminaci. Podivný, řekl bych až diskvalifikující, postoj od zástupce Ombudsmana. |
J. Jurax 1.8.2019 13:00Zákony jistě zakazují diskriminaci. Ovšem záleží, kdo rozhoduje o tom, co je dyzgrymynace a co ne a kdo vlastně diskriminuje koho. Nemohu se ubránit dojmu, že ono je to trošku komplikovanější. Ono když odmítnu pronajmout byt gadžovi, nikdo mi do toho kecat nebude. Ale když totéž učiním cikánské provokatérce vyslané ombudsmáňou, budu mít problém. A ještě - když si nemohu vybírat pracovníky podle svých představ, nejsem náhodou taky dyzgrymynován? Diskriminace (lat. discriminare = rozlišovat) je termín označující nějaké rozlišování. |
I. Koreň 1.8.2019 1:18Lež se nestane pravdou "Dozvídáme-li se o tom, že nejvyšší soudní instituce v Německu prohlásily dětské sňatky, uzavřené zde podle práva šaría, za souladné s ústavou", ani kdyby ji pan Křeček stokrát opakoval. V Německu nelze uzavřít právoplatné manželství jinak než v souladu s německým právem. Pan Křeček by nám měl sdělit, odkud kromě jeho blogu se takovou nehoráznost "dozvídáme" a proč tuto dezinformaci šíří. Vzhledem k tomu, že je právník, nevěřím, že by se jen tak uřekl. |