29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirka.s. 22.7.2008 11:20

Re: Re: pan docent

Pravidla buď jsou anebo nejsou! Přívlastky jako "debilní" nepřísluší pravidlům, ale těm, kterým dělá potíže se s nimi vypořádat! Dle tvého výlevu soudím, že patříš mezi onu skupinu deviantů, kterým se zatmí před očima, když si představí, že by měli zastavit před přechodem a nechat přejít maminu s kočárkem, viď ? ;-(

marek 22.7.2008 11:13

zóna blbosti

Skoro každá vesnice pohrdá špatným zákonem který omezuje rychlost vozidel na 50 km a vytváří takzvané zóny s omezením na 40 i 30 km!Za bolševikú při výrobě poloaut která nejezdila a nebrzdila balo povoleno 60 km!Myslíte že obecní úřady které značnou část daně dostávají od motoristů si to uvědomí a nebudou je časem nutit aby si najmuli obecního drába,který je s červeným praporkem za úplatu převede přes obec,cestou bude sledovat zda nevydávají nepovolené výstražné zvukové zařízení(skřípající zuby),neodplyvující nad bolševiky na radnicích kteří by  snad chtěli zpoplatnit zákonem kdeco (porušování lidských práv je zákonem povoleno) a jinak co nemůžou lidem zpoplatnit zakázat ...Pan doktor(snad za léta ředitelování ještě je) může jezdit s modrým majáčkem - vždyť zachraňuje daňového poplatníka-a ostatním vip bych používání modrého majáku povolil za poplatek podle výše funkce a vytunelovaných peněz zestupně.Doufám pane řediteli že ve vaší nemocnici nezemře pomocí vašich zaměstnanců více lidí než po střetu s vozidlem jež nedodržuje50,40,30,20 ba i 5 km/hod       Marek

Harry 22.7.2008 11:13

Re: A takoví lezou do politiky, potěš koště.

"nevedl tento systém ke snížení nehodovosti, přestože bylo odebráno přes 7000 řidičských oprávnění" No ja bych rekl, ze ti postizeni proste dal ridi bez ridicaku a spolehaji ze pravnik je z toho vyseka odkazem na nejruznejsi duvody. Pokud by chlapka co mu vzali ridicak a ridi okamzite vzali do klepet a soupli do bane a to natvrdo na napr. 3 roky za mareni uredniho vykonu tak by se to teprve zacalo zlepsovat.

Skoroprduch 22.7.2008 11:12

spěchálkové

Opět diskuze o tom jak přesně dodržovat rychlost, jsou to pouze a pouze výmluvy. Pokud ujedu s často používaným vozem cca 2000 km musím mít v uchu zvuk motoru při příslušné rychlosti tak co. Další výmluva je spěchám OK co s "ušetřeným" časem udělám, v převážném počtu nic. Tak proč spěchat. Opravdu se úroveň společnosti odvíjí od schopnosti dodržovat vlastní zákony a to je vše.

Bubik 22.7.2008 11:12

No, proti měření rychlosti v obci nelze nic namítat, pokud by

1/ městská policie, která byly primárně založena za účelem pořádkové služby, dělala kromě měření rychlosti a odtahování vozidel ještě tu pořádkovou službu

2/ obce pomalu systémem krok sun krok nesnižovaly povolenou rychlost v obci, zejména na úsecích, které jsou sice chodců prosty, ale bohatě osazeny radary. Příkladů takových, kde bylo původně povoleno 80, pak 70, nyní 50 jen v Praze mohu vyjmenovat řadu. Poslední opatření je konec dálnice D5 vedoucí průmyslovou oblastí a oddělené valem hlíny od sídliště, kde byla rychlost snížena ze 100 na 80.

3/ kdyby se přístup obcí k povolené rychlosti v obci řídil stanoviskem bezpečnosti ( na okrajích 100, pak 80, blíže centru 70 a obytných územích 50), stejně tak jak je tomu léta třeba v Německu a jak se v poslední době děje i v Rakousku. Onu maximálně povolenou padesátku třeba na volné silnici mezi třeba Běchovicemi a Dubčí vedoucí poli pak nedodržuje opravdu nikdo. Ani policie.

Neznám situaci v celé republice a nechci paušalizovat, ale poslední dobou v Praze vidím zajímavý cyklus: na periferní ulici je osazena 80ka, jejíž dodržování pravidelně měří MP. Když počet hříšníků klesá, sníží se rychlost na 70. Když i poté počet hříšníků klesá, sníží se rychlost na 50. No a ve finále se před přechody umístí lokální třicítka.........a MP měří a měří.......

jirka.s. 22.7.2008 11:07

Re: pan docent

No, vřele bych ti doporučoval, péťo, aby ses na pana doktora Hegera obrátil! V hradecké fakultce mají i psychiatrickou kliniku a určitě by ti tam nějaké to klecové lůžko sehnal. Rozhodně by to ale nebylo z protekce! ;-P

Harry 22.7.2008 11:03

Re: Ad co to melete

"Vámi někdo jede 45 a vy ho nemáte šanci předjet, protože se pak sami dopustíte přestupku zvýšené rychlosti. Co na tom, že Vás řidič před Vámi "omezoval". Padesátkou ho budete předjíždět "dva dny".! Zkuste si spocitat kolik sveho drahocenneho casu ztratite kdyz za nejakym snekem pojedete 20 minut o 5 km mene nezli Vam dovoluje znacka a nerisknete predjizdeni. Mozna si tim jednou usetrite zivot. Mestska policie ma u nas jedina sanci vychmatnout piraty co si ze silnice delaji adrenalinovy okruh. U nas je to nekolik motorkaru co si zavodi i v obci, je to vetsi vzruso jednou o sebe skrtli a motorka se valila na chodnik. Asi se budeme muset rozhodnout zda s tim stavem opravdu neco udelame nebo se budou hledat zaminky jak to hodit do autu.

romadur 22.7.2008 11:02

autor nerozladil ty co jezdi radi rychle

ale ty co nemaji radi vsudypritomnou buzeraci. a ze se o buzeraci jedna nelze schovat pod libiva slovicky o jakesi hypoteticke bezpecnosti. kazdy prece vi ze buzerbudky urady zrizuji proto aby se plnila obecni kasa (eventuelne kasa estebaku z firmy czech radar), nikoliv proto aby se prispelo vetsi bezpecnosti chodcu!!

zubr 22.7.2008 10:59

Re: Re: Co to melete,

ještě k tomu měření:tzv.fakturační měřicí přístroj musí mít třídu přesnost 0,5% anebo lepší (zbývají jen 0,2 a 0,1%)Jsem zvědav,jestli tuto podmínku měřicí radary našich čackých strážníků (o policii nemluvě) splňují.V zájmu objektivity je nutno říci,že tuto tř.přesnosti lze nahradit cejchovní křivkou pro plný rozsah měření radaru a jejím každoročním obnovení či přecejchováním.Tato cejchovní křivka musí být přiložena ke každému přístroji a na požádání předložena a údaj měřidla s ní porovnán,aby se zjistila skutečná velikost měřené veličiny.Pokud tomu tak není,je měření jen informativní a nemůže být dle tohoto údaje fakturováno,tedy i pokutováno.Obávám se ,že o tom uživatelé radarů neví a vůbec netuši....

para 22.7.2008 10:53

Simpatické ale nedomyšlené úvahy pana Hegera.

Nic proti prosazování ideálů ohleduplnosti a respektování pravidel a to nejen na silnici pane Hegel. Městská policie na rozdíl od státní ale odvádí pokuty přímo obci a obec zas MP financuje - to asi víme všichni... Váš návrch idealisticky počítá s mediálním tlakem v případě zneužití pravomocí strážníků, navíc krytých zájmy obce. Za tím se skrývá řada nedomyšleností.  Ve výsledku to povede minimálně k pokutování zejména těch, kteří k "obci" nepatří a  v tlaku na místní média jsou bezmocní. Důslek by byl jen nerovnoprávnost před zákonem. Motivovat MP k postupům proti  excesům jednotlivců na silnicích s nejtragičtějšímy konci to taky nebude - proč se honit se s rizkantním výsledkem za jedním pirátem silnic, když se dá za tu dobu s přehledem ulovit celá řádka malých ale jistých?  Pokladny vychytralejších a hlavně menších obcí to však pomoci naplnit může - celek to poškodí a k obecnému zvýšení bezpečnosti na silnicích to nepovede - což měl být ale záměr ne?:-/

zubr 22.7.2008 10:50

Re: Re: Co to melete,

milý pane,vy asi nejste technik a vaše reakce ohledně pirátství při 51 km/h je pitomost na entou.Takže:tachometr je (elektro)mechanický přístroj pro měření rychlosti vozidla s jakousi vžitou konstantou že 1m se rovná jedné otáčce měřicího hřídele.Měřicí přístroj musí být dle platných (byť) nezávazných norem zařazen do tzv.třídy přesnosti.Ta číselně vyjadřuje chybu měření v % z celého měřicího rozsahu (tedy ne z právě měřené rychlosti).Smůlou je,že tato chyba se uplatňuje kdekoliv v měřicín rozsahu a její výskyt je statisticky náhodný.Pokud na měřidle není třída přesnosti,platí pravidlo,že se jedná o nejmenší povolenou přesnost,tedy 5% z celého rozsahu.Mám-li na tachometru plný rozsah rychlosti např.220 km/h,činí chyba měření  (není-li tř.přesnosri vyznačena-a to tedy není) 5% z 220 = 11 km/h.Ukazuje-li mi tachometr přesně 50 km/h,mohu jet reálně libovolnou rychlostí od 39 do 61 km/h.A to je objektivní stav,nezávislý na mé vůli.Abych eliminoval tuto chybu,musel bych jezdit jen rychlostí 39 km/h,abych si byl jist,že nepáchám přestupek...Absolvoval jsem pár jízd se začátečníky-řidiči,kteří vytřeštěným zrakem sledovali-ne,nikoliv dopravní situaci kolem sebe,ale tachometr,aby nepřekročili indikovaných 50 km(h.Anžto člověk (Homo sapiens sapiens) není platýz,který má obě oči na sobě nazávislé tak,že mohou pozorovat dva různé objekty nebo situace,je zdroj pomačkaných plechů nasnadě...Jiná situace je u těch řidičů,co se předvádí...před slečnou,před spolupracovníky.před sebou....ale na ty Policie jaksi nemůže...a to je kámen úrazu.Mám ŘP jen 43 let,jedinou havárku jsem měl před lety,kdy do mne při objezdu náměstí (tehdy se tomu neříkalo kruhový objezd) zprava vhučel mladý divočák a odnesly to dveře...I já rád jezdím rychle,ale jen tam kde to jde....kdyby rychlost zabíjela,byl bych x-krát mrtev.Když jsem při průjezdu Bruselem nasadil rychlost něco mezi 50 a 60 km/h,začal mi dopravní strážník hrozit a točit pruhovaným pendrekem a upokojil se...až jsem tam měl mezi 90-100 km/h.

emil 22.7.2008 10:40

Re: Re: souhlasím

Jedni MP stojí proti Chuchelskému závodišti. Už to ví každý, kdo do Prahy po Strakonické jezdí. Přesto tam bývají i dvě Octavie MP, přestože na předchozím úseku je stabilní kamerový systém s radarem. I tak  tam MP stále stojí celé dopoledne. Proč tedy nejdou hlídat obecní problémy a drží se jako klíště silnice, když je problém s rychlostí vyřešen ? To trochu odporuje tomu, když říkáte, že když se bude dodržovat rychlost, začne se MP starat o jiné problémy. Není to pravda. Stav na Strakonické s účastí MPuž trvá déle než půl roku.

badaxe 22.7.2008 10:39

Re: Není o čem diskutovat

Mimochodem o vaší inteligenci a logice by bylo možno s úspěchem zapochybovat na základě prohlášení "Dopravní značka je zákon a zákon je nutno dodržovat" na rozdíl od vašeho přesvědčení je dopravní značka pouze dopravním značením a její tvar a umístění vyplývá z vyhlášky nikoli ze zákona. Možná vám to nikdo neřekl (v PSVB jste to možná nepotřebovali) ale zákon a vyhláška nejsou totéž a dopravní značení je už vůbec cosi jiného. Jen pro ilustraci dopravní značkou je i třeba značka označující vzdálenost od daného místa do místa jiného, třeba Lhota 4km :-) takže pokud ji někdo umístil třeba 3,5 km od zmíněné Lhoty pošlapal tím ten váš zákon :-) Značkou je i cedule parkoviště (taková modrá s velkým bílým P) a když stojí u dávno zaniklé plochy (třeba na dálnici kde je hned za ní závora) je to pregnantní porušení "zákona" které vám musí opravdu rozbouřit žaludeční vředy :-)

MB. 22.7.2008 10:39

Re: Re: Ad co to melete

Bod 1 i 2 jsou v poradku. Problem je, ze se nezabyvate, zda soucasne pravidlo o rychlosti splnuje podminku rozumnosti.

ok 22.7.2008 10:30

Re: Ad co to melete

nějak jste nepostřehl to nejpodstatnější z celého článku: civilizace je založena na

1. stanovení rozumných pravidel

2. důsledném vymáhání dodržování těchto pravidel

Pokud jedete 70km/h 5 metrů před koncem obce, skutečně PORUŠUJETE PRAVIDLA a nemůžete se divit, pokud jste pokutován. Taková jsou pravidla hry.

Aleš 22.7.2008 10:26

Re: Re: pan docent

debilní pravidla, která platí u nás jsou velmi podobná těm v zahraničí, kde jejich dodržování činí neporovnatelně mneší problémy a kde na silnicích umírá podsatně méně lidí.

badaxe 22.7.2008 10:25

Re: Re: Není o čem diskutovat 2

Zákon to opravdu jasně říká, vy jste ho ale nečetl, krom označení obce cedulí, je ještě další věc a tou je "souvislá zástavba" jak se praví v zákonu o obcích kde je definice "uzavřené obce" na kterou se vyhláška o provozu na pozemních komunikacích navazuje v tomto bodě. Takže posunutí cedule kamsi do polí a následné měření Městskými Pohůnky je docela sporné a dle zkona napadnutelné.

lary 22.7.2008 10:23

Re: zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

To je pane doktore na celém světě stejné, ale dopravní policie je tam na rozdíl od MP od toho.

badaxe 22.7.2008 10:11

Re: Re: souhlasím

Myslím že jste nepochopil, já si ze svých daní platím MP aby udržovala pořádek, tedy hlídala aby opilci neřvali, drobní lumpové nepřepadali stařenky v parku a obecně aby byl ve městě pořádek. Neplatím proto aby MP lezli po tom "co nese" a na ostatní kašlali, což se dnes děje. Na hlídání provozu na silnicích je to PČR ne městští zřízenci.

doktor 22.7.2008 10:07

zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

To ovšem dělá i státní dopravní policie. V oblasti, kde žiju, měří s oblibou těsně před výjezdem z měst, kde nejsou ani křižovatky, ani domy.

badaxe 22.7.2008 10:04

Re: Člověče víte co je fašismus?

Až na to že tam neměli fašismus, ale nacizmus a vy netušíte o čem píšete :-)

lary 22.7.2008 9:52

pan ředitel Heger

zjevně nepochopil důvod, proč je třeba odebrat městské policii měření rychlosti. MP se tím změnila v dopravní policii, která se přestala zabývat obecnou kriminalitou a veřejným pořádkem a nedělá nic jiného, než měří a odtahuje špatně parkující vizidla. Tuto činnost vykonává bez ohledu na bezpečnost , ale zaměřuje se pouze na místa, kde je největší výskyt přestupků aby vybrala pro město co nejvíce na pokutách.

Kenavp 22.7.2008 9:51

Měření rychlosti v obcích – jsem pro

Velmi dobře napsáno, správně argumentováno, jednoznačný souhlas. Děkuji.

honzak 22.7.2008 9:51

Re: Re: Re: Re: Co bude říkat?

Tak to u nás je pokrok - přejezd vlečky do bývalé FREFY už není označen a smí se tam 50!  Ten park na Karlovým náměstí a na každém stromě jeden voják bez disciplíny úplně vidím:-D!

badaxe 22.7.2008 9:49

Re: Já bych jen rád, aby mi předvedli

váš problém je že netušíte o čem píšete, rychloměry (tachometry) aut ukazují vždy více než je reálná rychlost, stačí si zkusit tam kde je měření s ukazatelem jet 50, na měření bude cca 47, takže tam ten problém není, ostatně podobnou toleranci mají i policejní radary je to opět cca 3 km a PČR právě z důvodu této tolerance (může být na obě strany) pokutuje až překročení vyšší než 4-5 km, MP jsou ale hloupější a slovo tolerance je pro ně neznámá sprosťárna a tak mnohde měří "přesně"

-- 22.7.2008 9:42

Re: Re: ja souhlasim

blbec...

badaxe 22.7.2008 9:42

Re: Re: Re: Re: Co bude říkat?

obávám se že vůbec nechápete že podobně jako v Mělníce se chová značná část MP v městech kde ji mají. Pro ně na rozdíl od PČR neplatí tolerance, i když jde o toleranci měřícího zařízení, takže vám radar naměří třeba 51 když vy jedete 48 (tolerance je právě ty 3 - 4 km pro rychlost 50 km/h). To je důvod mnoha těch kdo s měřením MP nesouhlasí, mně nejde o to jet si kolem školy třeba 70, na druhou stranu mi jde o to aby na okruhu kde nejsou chodníky, z obou stran je svodidlo a jde o přehledný úsek nebyla jen pro výběr pokut umístěna značka 50 a kousek za ní radar MP a výběr, to totiž nehodovost nijak nesníží. Bohužel jsem se s podobnými praktikami setkal (příkladem byl třeba výjezd z JH kde je 70, protože tudy jezdímčasto a značek je okolo "hafo" přehlédl jsem že ji bystří hošíci zakryli pytlem (tím se úsek stal městem s 50) a následně měřili (jde o čtyřproudovou silnici mimo zástavbu) samozřejmě že kasa se plnila a na otázku proč platím když jsem jel tak 60 se policajt usmál a vysvětli mi že zanačku zakryli, opravdu tím výrazně snížili nehodovost, že? Jen mimochodem, pokud jde o MP je dost pochybné jestli mohou měřit na silnicích 1. třídy, ty totiž nepatří městu, udržují se z rozpočtu státu (kraje) a městské komunikace jsou až ty nižších tříd. Paradoxně MP vybírají právě tam (je tam větší výběr). Nevadí mi když bude radar tam kde rychlost někoho ohrožuje, když se bude hlídat přejíždění plné čáry v zatáčce nebo třeba projíždění na červenou, ale vadí mi to že si města doplňují rozpočet tím že vybírají pokuty tam, kde to nikoho neohrožuje a následně užiteční hlupci, kteří si neuvědomují oč jde, je ještě hájí.

MR 22.7.2008 9:35

Ad co to melete

Nevím, jak říkat tomu kdo jede 80 místo 50 - arcipirát? Je možné, že u některých aut může být technická tolerance měření tachometru až 5km/hod. Představte si, že před Vámi někdo jede 45 a vy ho nemáte šanci předjet, protože se pak sami dopustíte přestupku zvýšené rychlosti. Co na tom, že Vás řidič před Vámi "omezoval". Padesátkou ho budete předjíždět "dva dny".  Takže ještě záleží na okolnostech a v tom je kámen úrazu. Celá ta diskuse o rychlosti je z valné části totiž hloupost.

Ptám se, kdo zanalyzoval skutečné problémy nehodovosti a vážných nehod s následky úmrtí. Napíše se jednoduše, že nejvetším problémem je zvýšená rychlost ale:

Kde se ty nehody staly, kde je překročení rychlosti opravdu nebezpečné, v jakém stavu jsou vozovky. Kdo stíhá opravdové piráty na silnicích (ne ty, kteří jedou 60-70  5m před koncem obce) atd. Statistiky jsou jedna věc ale realita a okolnosti druhá. Obávám se, že toto se spojuje minimálně a radar v rukou MP je opravdu jen dobrý na jednoduché přilepšení  do obecního rozpočtu (ne všude). V jednom takovém městečku chodím do práce, takže vím o čem mluvím.

Pišta 22.7.2008 9:34

Re: Re: Re: Co bude říkat?

Problém té vlečky je v tom, že je označena jako nechráněný železniční přejezd s povinností max.rychlosti do 30km.hod. Že tam léta nikdo vlak neviděl a ani vidět nemohl, protože je to vlečka nikoho nezajímá. Do nedávna byly o kousek dál dvě podobné vlečky kam ani nevedly koleje. Přesto byly označeny jako nechráněný železniční přejezd všemi potřebnými značkami. Švejk říkaval :"Disciplína musí bejt . kluci pitomí , jinak by lidi lezli po stromech jako vopice". Prostě piráty silnic je potřeba trestat všemi prostředky. Já bych těm zločincům co tam jeli 35 kilometrů za hodinu rovnou zabavil auta. Autor se mnou jistě bude souhlasit. Zločinci patří za mříže!!!

Petr 22.7.2008 9:27

pan docent

Pan docent se nam asi pomatl...... jestli on potrebuje k dodrzovani pravidel nad svym chovanim mestske poskoky aby nam nebco neprovedl na silnici, zajimalo by me, jak vede FN. Jestli ma nad sebou bic, protoze jak koukam, neni schopen se sam uhlidat.