1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pepen 7.5.2008 10:08

Re: Má být křesťan levicový? Nebo pravicový?

Může, byl-li Ježíš prvním komunistou!

kasparek 7.5.2008 10:57

Ježíš prvním komunistou?

8-o Jěžíš byl jistě "revolucionářem", ale komunistou? Že by pod Golgotou stavěli gulagy?;-D

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 11:11

Re: Ježíš prvním komunistou?

nebo že by se Jožka Stalin obětoval ? :-))

Nemo 7.5.2008 11:25

Re: Ježíš prvním komunistou?

Ale víte přece, co jsou kibucy.

jezevec 7.5.2008 15:50

Re: Re: Ježíš prvním komunistou?

Kibucy jsou velmi správný příměr. (ač nejsou teda křesťanské ale židovské :-)

Bible píše, že lidi mají být solidární a milosrdní, poměrně přesně popisuje kolik (desátky) kdo (bohatí), a jak (nechť neví levice, co dává pravice).

Nikde se ale v Bibli nepíše - že když bohatí takoví nebudou - že lůza má právo přijít a brát si násilím. Vzhledem k tomu že stát má k redistribuci dobra násilné prostředky - věřící křesťan se nikdy nemůže snížit k levicovým myšlenkám o spřípustnosti nebo dokonce spravedlivosti násilného přerozdělování. Pkud tedy čteme jednu Bibli.

Jura Jurax 7.5.2008 16:08

Re: Re: Ježíš prvním komunistou?

Jenže kibucy fungovaly na základě dobrovolnosti, což se o komunistických kolchozech či JZD tvrdit nedá.

Lenka 7.5.2008 9:39

Jen důsledné oddělování politiky - víry (kultury) - a hospodářství může pomoci!

Doporučuji si prostudovat vše, co se týká teorie trojčlennosti sociálního organismu (Rudolf Steiner, Athroposofie, atd). Volnost - rovnost - bratrství nelze spojovat dohromady, lze je jen prožívat odděleně. Člověk žije stále paralelně ve třech sférách: ekonomické (tělo - bratrství) - poliutické (duše- rovnost) - kulturní a náboženské (duch - volnost). Jakmile se začne plést dohromady politika s náboženstvím nebo s hospodářstvím, vždy vznikají konflikty. Historie to ukazuje, a ukazuje to i dnešní korupce, totality, atd.

pepan 7.5.2008 9:16

pravice-levice

Pravice i levice je založena na materialismu a atheismu. KDU-ČSL jako křesťanská strana měla by mít ale jiné priority. Proto jakostředová strana je přitažlivější než když před volbama inzeruje přítulnost k ODS. Vždyť v rámci čtyřkoalice znamenala nebezpečí pro levici i pravici. Zlatá střední cesta. Jak říkal Josef Lux: sociálně tržní. Vzájemná nenávist levice a pravice a soutěžení v hulvátství tomuto státu nic dobrého nepřináší. Tato zem potřebuje stranu středu, které se dá věřit a která nezakrývá pod nutnými reformami mafiánské praktiky. Jinak budou k volbám chodit jen fanatičtí levičáři a pravičáři a účast u voleb bude žalostná, protože není koho si vybrat.

Naivita některých lidovců, že volbou Klauze projde v ateistickém státě cirkevní zákon, svědčí o nedůvěryhodnosti této strany. Hašteření ve straně zelených, která by s KDU mohla být proti velkým stranám protiváhou, rovněž nedává žádné záruky. Přednost karieře a hmotnému prospěchu proti původním ideologii obě strany znevěrohodnocuje.

 

ok 7.5.2008 10:00

Re: pravice-levice

souhlas s prvním odstavcem...

Jura Jurax 7.5.2008 16:16

Re: pravice-levice

Nesouhlas s prvním odstavcem. Lidovci jsou ochotni kooperovat, neřkuli kolaborovat s jakoukouliv vládou (a taky ji pěkně vydírat) v zájmu udržení se u koryt a moci. Dělají to přece ku větší slávě Boží.

A strana středu, jíž se dá věřit, rozhodně nejsou lidovci. A střední cesta kompromisů občas zaručuje cestu do pekel, neboť nikdo vlastně není spokojen a nic se, díky kompromisům - nedá pořádně vyřešit.

pepan 7.5.2008 23:02

Re: Re: pravice-levice

Otázkou je co je pravicové a co levicové? Záladem politiky je Gottwaldovské a Klausovské "Kdo není s náma je proti nám". Proto hlavní zájem politiků je vzájemná nenávist. Zásadová, nekompromisní politika založená na aroganci a bezohlednosti však nahrává opozici. Přední politici dnes považují koalici za národní frontu a proto jiné názory označují za komunistické. Připadá mi způsob dnešního vládnutí způsobům totalitním. Pro bolševiky s modrým ptákem je demokracie neznámý pojem. Neviditelná ruka trhu prosperující na korubci bude naší zhoubou. Musíme jí však tleskat, aby jsme nebyli označeni za komouše.

Středová politika není obracející se korouhev. Musí být založena především na morálce a zdravém rozumu a prosperitě všech, nejen drzých a bezohledných.

BOMBON 7.5.2008 9:12

uz je to skoro dobre....:-)

"Tam, kde se stát nedokáže postarat o bezpečnost svých obyvatel a o spravedlivé soudy, tam hrozí, že bude sociální péče masivně zneužívána"

to je pekna ptakovina... nekde v nigerii se stat nedokaze postarat o bezpecnost svych obyvatel a ze by tam byla socialni pece nejak masivne zneuzivana....

ale jinak to neni spatne, delate pokroky ;-) casem trebas zjistite, ze trh (rozumej nebuzerovani lide) vyresi jeste mnohem vic, nez si ted myslite...

nevim sice, proc vsechna moudra je nutne hledat v bibli, ale pokud jakymkoliv zpusobem dochazite k zaveru, ze je lepsi, kdyz mi stat neuloupi me penize a nebude me buzerovat, podepisu vam to:-)

MUDr Jiří Kilian 7.5.2008 9:33

Re: uz je to skoro dobre....:-)

zase ten výklad solidarity .-))

Honza42 7.5.2008 9:07

Křesťan je samozřejmě pravičák jako Brno.

Jeho myšlení a konání je založeno na svobodném a zcela samostatném rozhodnování, které je determinováno jen jeho svědomím. Ruku v ruce s tím je ochoten nést zcela osobní a konkrétní odpovědnost za své konání. Dobročinnost musí být též svobodným a dobrovolným aktem, jinak to není dobročinnost, ale loupež (nejčastěji ji koná stát prostřednictvím daní).

S levicovým pohledem na svět se mně naopak vybavují hesla typu:  Já  nic, taková byla (je ) doba. Vždyť to dělají všichni. Všichni jsme tak trochu kamarádi a všechno je tak trochu všech. Mimochodem reklama je levicovým útokem, neboť vyvolává masovou konzumaci téhož zboží, jehož vlastnictví je motivováno touhou mít to co kamarád, nikoliv vlastní potřebou výrobek mít a používat. Být IN je levicový akt a je motivován touhou splynout s davem.

portwyn 7.5.2008 14:58

Docela zajímavá myšlenka

...něco na tom možná bude. Vzhledem k tomu, kam nás tlačí byznys reklamou, lze tedy dodat, že všudypřítomnost komerce je vítězstvím levicovosti? A provozují ji levičáci pro levičáky, nebo ji provozují vyčůraní pravičáci pro hloupé levičáky?

Jura Jurax 7.5.2008 16:22

Re: Křesťan je samozřejmě pravičák jako Brno.

Jeho (křesťana) myšlení a konání je založeno na svobodném a zcela samostatném rozhodnování, které je determinováno jen jeho svědomím. Hlavně ovšem je determinováno mantinely jeho víry. Ovšem je-li obratný a v písmu svatém honěný, nalezne v něm oporu pro cokoliv - jen je třeba slovo Boží správně vyložit.

Být IN je levicový akt a je motivován touhou splynout s davem. - a křesťan není motivován touhou splynout s davem - s tím správným ovšem, věřícím, a rozplynout se v Bohu a víře? Není-li, měl by ;-)

teta 7.5.2008 8:36

rozum

Brát vážně polemiky "zběhlého" letničního faráře k problematice křesťanského pohledu na svět, je stejné jako brát vážně poctivost Melčáka a Pohanky. Navíc tento pán byl vždy údajně nevěřící, tedy k biblickým výkladům spíše kritický. Hledat v bibli politiku je sice zajímavé, nakonec i komunisté tvrdili že Kristus byl první komunista, ale pan Drápal posuzuje věci bez duchovního nadhledu.

Karotka 7.5.2008 9:18

Re: rozum

No vidíte, já jsem nevěděl, že je pan Drápal nevěřící, a článek mi připadá (i coby věřícímu) docela smysluplný a rozumný a klidně bych se pod něj podepsal.

Přivádí mě to k otázce, nakolik jsou předsudky ovlivňujícím faktorem při přijímání nějaké informace. Budu o tom ještě přemýšlet, teď se mi totiž zdá, že naprosto rozhodující.Říká-li jeden člověk A, pak jiný člověk s předsudkem, že ten první bude říkat B, slyší B, i kdyby ten první křičel A s hlasitostí přistávajícího Boeingu.

Víra pana Drápala je jeho osobní věc (no dobře, působil-li jako pastor, tak ne tak docela, ale pro rámec této diskuse to tak cítím) a maximálně mi může přijít líto, že s takovým rozhledem ještě nepocítil dotyk Boha, možná by se mu to líbilo.

Karotka 7.5.2008 9:19

Re: Re: rozum

Navíc ještě píšete "údajně nevěřící", vida...

Angua 7.5.2008 10:52

Re: rozum

O vlastním duchovním nadhledu příliš nesvědčí prohlášení, že někdo posuzuje věci bez duchovního nadhledu. Proč posuzujete autora článku místo článku samotného?

Tomas Pansky 7.5.2008 8:33

... krestanstvi a politika ...

Pane Drapale, opet s povdekem kvituji Vami nadnesene tema.  Osobne is myslim, ze viru a politiku je potreba oddelit - proc?  Vira se promita do osbniho zivota a nuti cloveka zit s zit s urcitymi zasadami.  Vira je vec osobni a clovek si vybira, jak hluboce se ji necha ispirovat v dennim zivote.  Politika je prorstor pro hledani optimalni formy spocnosti.  Je to nekoncici cesta, protoze spolecnost se vyviji.  Je chybou, ze se KDU-CSL presentuje (nebo je presentovana) jako "strana vericich".  Proc by tomu tak melo byt?  Tim se zamerne jinymi stranami (a nezamerne ortodoxnimi krestany) snizume atraktivnost strany pro neverici cast populace.  A to je chyba.  KDU-CSL by mela byt presentovana jako konzervativni strana vychazejici ze svobody cloveka a jeho zodpovednosti za sebe a za ty, kteri nejsou schopni se postarat sami o sebe.  Tady se nabizi siroky prostor pusobnosti pro jekehokoli slusneho cloveka.  Zapadaji verici spise na levici nebo pravici? Je treba se na toto ptat?  Je prece jedno, kam verici spadaji.  Je to osobni volba.  Verici by se ale meli aktivne angazovat v zivote sveho okoli a pomahat tem, kteri pomoci potrebuji.  Kazdy ma ale sve osobni meritko a proti tomu nelze nic namitat.  V politickem zivote vetsina vericich patrne spadne do pravicove-konzervativni casti spolecnosti vyznavajici osobni zodpovednost a nutnost pomoci slavsim.  Samozrejme, nekteri patri i k levici, kde veri, ze se vzdaji sve svobody ve prospech lepsi

rovnopravnejsi spolecnosti jako celku. - Pokud by KDU-CSL nesla nazev napri. Konzervativni lidova stran, mohla by mit mnohem vice volicu (o ty, ktere okrazuje slovo krestanstvi).  Pojdme jako verici tedy radeji mluvit o konzervativnich principech v politice (zahrnujici i

krestanske idealy) nez krestanskem konzervatismu.  top0625top@hotmail.com

Milan Kralovic 7.5.2008 8:18

Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli.

Pisete:

"Co však v Písmu nenacházím, je to, co lze nazvat „vynucenou solidaritou“. Levičák, který říká, že „stát“ by se měl postarat o chudé, pro mě není věrohodný, pokud sám není štědrý ve svém dávání. Ježíšovi jde především o naše srdce, ne o naše myšlenky, ...".

Bible je plna nejen "vynucene solidarity", ale predevsim "vynucene poslusnosti". Jenom ten jedinec z pohanskych narodu se mohl stat clenem Izraelskeho naroda, ktery se dal obrezat a poslouchal knezi a Mojzisuv zakon. To je sice dobrovolna, vsak nicmene vynucena solidarota a poslusnost. Krome toho stat se ze zakona musel starat o vdovy a sirotky. Chudi se vzdy mohli v synagoze zadarmo najist a oblect. Atd.

Ze neznate Bibli, to vyplyva z vasi tucne vytistene vety. Z ni je jasne, ze nevite, co Bible mini pod pojmen SRDCE. Strucne a mozna ne dost presne receno jsou to lidske myslenky uprednostnujici telesne pozadavky / pozitky pred duchovnymi. Teda SRDCE je jisty druh, skupina myslenek. Jine myslenky jsou ty, ktere se naopak zabyvaji duchovnymi potrebami cloveka. Ty nejsou SRDCE. Oba druhy myslenek dohromady tvori LIDSKY DUCH. Lidsky duch je to, co nasmu mozku vybira myslenky a navadi ho k postojum a ke konani. Kazdy clovek ma jineho, jemu samemu vlastniho ducha. Proto je kazdy clovek jiny, nez jiny clovek. Proto jste vy jiny (a schopen jinych veci), nezli ja. Proto take vy nikdy nemuzete myslet myma myslenkama a ja vasima. Od schopnosti ducha kazdeho jednotlivce uprednostnovat bud telesne, nebo duchovni veci zavisi vse. Muj i vas zdejsi i budouci zivot.

Antonín Hrbek 7.5.2008 9:08

Re: Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli.

Dovoluji si doplnit - Ježíš byl pravověrný Žid a jako takový podléhal řadě "vynucených" povinností, stanovených v Thóře. Mimo jiné i povinná chrámová daň, podpora chudých, propouštění otroků, atd. Plnění těchto povinností považoval za nutné, ale nikoliv dostačující.

Nelze směšovat vztah Ježíše k státu "dávajte císařovo císaři" s jeho vztahem k bohatým "spíše projde velbloud uchem jehly" nebo "prodej co máš a dej chudým". Přitom kladl důraz na řádné hospodaření, čili na práci a tvorbu hodnot.

Nakonec ani Ježíš ani apoštolové neměli peníze. Jejich společné jmění spravoval Jidáš. A jak vyplývá z bible, velmi tvrdě. I první křesťanské obce měly společné jmění a u nás je následovali husité. Zcela podle hesla - každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb. A podle slov bible "Neboj se malé stádce, neboť se zalíbilo Otci vašemu dáti vám království. Prodejte co máte a dejte almužnou. Udělejte si měšce, které nevetšejí, poklad nepomíjející na zemi, kde s zloděj nepřibližuije, ani mol nekazí. Neboť kde je poklad váš, tam bude i srdce vaše". Bohatý má tedy podle Ježíše na srdci jen bohatství.

Karotka 7.5.2008 9:21

Re: Re: Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli.

Teda vy jste tu zase chytří, jupí.

Angua 7.5.2008 10:58

Re: Re: Re: Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli.

Že? ;-D

kasparek 7.5.2008 11:05

Re: Re: Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli.

no škoda že já žádné miliony k rozdávání nemám. Ihned bych Vám jich pár poslal, jenom proto, aby pak někdo Vám podobný mohl chodit a říkat, že jste jasnej krvežíznivej kapitalistickej bastard.

Btw me tak napada, ze kdyz ani 2000 let potvrzených (tímto) pokusu  o komunismus nedokaze lidem ukazat jasne, ze tato idea je naprosto nefunknční, že jsme pěkně v ....

janoryna 7.5.2008 10:02

Re: Pane Drapale, vy znate jine veci, ja znam Bibli. dodržovat

zákon nepovažuji za donucování. představte si společnost bez zákonů nebo ignorující zákony

Rostislav Zídek 7.5.2008 10:57

Pane Kralovici,

celá věta z článku pana Drápala je "Ježíšovi jde především o naše srdce, ne o naše myšlenky, jak by měl být svět lépe uspořádán", což dává poněkud jiný smysl než Vámi vytržená část.

Vynucená solidarita v Bibli - jak vynucená? Mojžíšův zákon ustanovuje jak jednat - ale neustanovuje žádný stát, který vybere peníze a pak je dá jiným. Vše závisí na jednání jednotlivce. Zákon (tóra) říká, co je před Bohem správné a za některé závažné přestupky stanoví tresty avšak platné pouze pro Izrael. Ježíš k tomu dodává, že zákon je nedostatečný a vše se má dít z lásky, nikoliv z povinnosti. A rovněž neustanovuje dohlížitele.

To, co říkáte o biblickém pojetí srdce - to v Bibli nenacházím. Srdce bych charakterizoval jako způsob uvažování člověka.

Asi čtete jinou bibli.

Sýček 7.5.2008 8:15

Jidáš = první komunista?

Jan 12,1-8

12,1 Šest dní před velikonocemi přišel Ježíš do Betanie, kde bydlel Lazar, kterého vzkřísil z mrtvých. 12,2 Připravili mu tam večeři; Marta při ní obsluhovala a Lazar byl jeden z těch, kteří byli s Ježíšem u stolu. 12,3 Tu vzala Marie libru drahého oleje z pravého nardu, pomazala Ježíšovi nohy a otřela je svými vlasy. Dům se naplnil vůní té masti. 12,4 Jidáš Iškariotský, jeden z jeho učedníků, který jej měl zradit, řekl: 12,5 "Proč nebyl ten olej prodán za tři sta denárů a peníze dány chudým?" 12,6 To řekl ne proto, že by mu záleželo na chudých, ale že byl zloděj: měl na starosti pokladnici a bral z toho, co se do ní dávalo. 12,7 Ježíš řekl: "Nech ji, uchovala to ke dni mého pohřbu! 12,8 Chudé máte vždycky s sebou, ale mne nemáte vždycky."

liberal shark 7.5.2008 8:02

souhlasím a podepisuji

Primární funkcí státu je vytvářet stabilní právní prostředí a chránit základní občanská práva (osobní bezpečnost, majetek, rovnost před zákonem). Zneužití instituce státu k nucenému přerozdělování majetku je nepřípustné.