4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fafa 11.4.2008 13:56

Petre,

omlouvam se, psal jsem to pozde vecer a nedaval moc pozor.

Vera 11.4.2008 8:09

Re: Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

Nejak vám ušlo, že v sedmém měsíci se potraty nedělají ;-D

Fafa 11.4.2008 14:23

Vera,

nekde bohuzel ano. Takovy "partial birth abortion", to je dost neuveritelna procedura.

Ale fajn,  pojdme se bavit o limitech. Pokud je potrat jenom zalezitosti zeny a spolecnost jej nema regulovat, tak jak zduvodnime casovy limit, kdy se potrat legalne dela?   

Vera 11.4.2008 8:19

Re: Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

Úplně mimo. Novorozenec má právní ochranu, nějak vám ušlo, že se debata týká něčeho jiného.

Vera 11.4.2008 8:15

Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

Bezvýhradný souhlas. Škoda, že jste přiznal, že nemáte děti. Teď se ná vás vrhne smečka moralizujících pokrytců.

Starý J. 11.4.2008 9:45

Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

....Do te doby je to pouze tvor, tedy zviratko....

U Vás se ta "přeměna" dodnes nepovedla! Zůstal jste zířátkem ještě dnes.

zalozak 11.4.2008 4:52

Vyjadreni otce je vyrazem vlastnictvi zeny...

Ted prosim nebit - nejsem opravda zadny pro feminista.

Realita ale je ze zena je tehotenstvim primo ovlivnena a v jeho prubehu ci pri porodu muze utrpet docasne ci dokonce trvale nasledky nebo dokonce zemrit. Tehotenstvi a porod nechava trvale zmeny na jejim tele (ktere jsou casto k lepsimu ale o to ted nejde:-) )

Tudiz bud deklarujeme zenu jako svepravnou bytost a pak musi mit moznost se rozhodnout zda uvedena risika podstoupi a nebo vyzadujeme podpis nekoho jineho a tim z nej de fakto delame vlasnika (ci spolu vlastnika)

Mimochodem ja chapu krestanske stanovisko a osobne nejsem pritelem preruseni... ale ta navrhovana zakona uprava je opravdu navrat do stredoveku. (TO ze jine debilni zeme na ni pristoupily na tom nic nemeni)

ja 11.4.2008 7:05

Re: Vyjadreni otce je vyrazem vlastnictvi zeny...

Drobná poznámka:

Kde začíná svéprávnost ženy? Před souloží a nebo až tehdy, když je "v tom"?

Svéprávnost znamená i zodpovědnost.

Vera 11.4.2008 8:11

Re: Re: Vyjadreni otce je vyrazem vlastnictvi zeny...

Začíná přesně tam, kde i mužova. Jenže žena riskuje mnohem víc.

zalozak 11.4.2008 8:18

Re: Re: Vyjadreni otce je vyrazem vlastnictvi zeny...

Motate dohromady dve naprosto rozlisne veci. Tohle neni o odpovednosti to je o tom zda clovek ma pravo nakladat se svym telem ci ne. Pokud nema (s cimz nesouhlasim ale nekteri si to mysli), pak proste zakazme potraty krome lekarskych pripadu ... coz sice nic nevyresi ale pravne bude alespon smyslupne.  Pokud ma - pak souhlas nemuze byt podminen souhlasem osoby ktera do prislusneho rizika neni zapojena.

Je to tak tezke pochopit?   Pokud VY budete mit pravo rozhodnout za svouji zenu, druzku ci dceru ze ona muze ci ne mit potrat - tak se ona stava vasim majetkem o kterem rozhodujete!

(Vcetne pripadneho nasledku rozhodnuti - coz muze byt trvala zdravotni ujma, ci i v krajnim pripade smrt)

PTR 11.4.2008 7:34

Re: Tato nová diskuse o potratech

V návrhu je: souhlas otce, je-li znám. Je to nesmyslné: žena v případě, že potrat chce buď opravdu neví kdo je otcem (prostitutka, znásilněná, diskotéková rozhoďnožka atd.), nebo prostě řekne, že neví. Ve fungujícím manželství,kdy se z nějakých důvodů žena pro potrat rozhodne, je to zpravidla dohoda obou.

zalozak 11.4.2008 9:14

Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

V tom pripade je cely navrh naprosta kravina... Co vlastne zde rikame je ze pokud zena uzna za vhodne uvest otce tak ten s tim pak musi souhlasit a tam kde zije v manzelstvi s tim stejne napred obvykle souhlasi oba pred rozhodnutim... takze .. k cemu ze je vlastne ten podpis dobry??;-D;-D;-D;-D

MoLa 11.4.2008 10:23

Re: Tato nová diskuse o potratech

Komický Komiku,  

muž se stává budoucím otcem poté, co jeho sperma oplodní vajíčko budoucí matky. Pokud je to slušný chlap, domluví se na početí člověka - jemuž předá svou polovinu chromozómů a u něhož výhradně on určuje pohlaví - s pečlivě vybranou ženou, u níž má jistotu, že bude i dobrou matkou dítěte, jemuž on chce být dobrým otcem. Pokud oba souhlasí, je velmi pravděpodobné, že se narodí zdravý a spokojený člověk, mající milující rodiče se zákonem plně zajištěnými právy obou zúčastněných stran. Pokud tomu tak není, žádná "práva" oplodňovatele nejsou reálná. V dobrém vztahu tato situace nenastane. V němsi oba partneři ve shodě rozhodnou, zda neplánované dítě zvládnou či ne. V obou variantách však veškerá rizika - zdravotní, duševní a často i finanční - nese žena. Těhotenství, porod, kojení, ale i možné psychické potíže jsou i v současné době značným rizikem a to je i důvod gynekologů, proč nepřejí porodům doma. Nikdy totiž není jisté, jak tak náročný proces, jakým je devítiměsíční vývoj plodu v těle z poloviny cizí ženy, dopadne. Právem ploditele je tak vlastně jen láska, pochopení a pomoc té, v jejímž bříšku roste to, jemuž bude otcem. Doporučuji vám  dát si - třeba jen na víkend - na břicho nejméně desetikilovou zátěž a vsugerovat si, že ji máte uvnitř těla. Pak se na celou tuhle debatu budete možná koukat jinak.

 

 

zajicek8 11.4.2008 10:56

Re: Re: Tato nová diskuse o potratech

Kdepak jenom tech 10 kilo. Staci pytlik s piskem, aby hezky tlacil na mocovy mechyr a potom imitace sberu  hracek rozhazenych po podlaze predchazejicim potomkem a potom veseni pradla.

Kdysi kdesi byl otisten prevzaty clanek, snad z  holandskych novin, kde porodni asistentka nechavala budouci otce okusit slasti tehotenstvi, mela na to ruzne pripravky. Samozrejme na jejich zadost. Komentare partnerek ke zmenam chovani partneru po absolvovani kurzu byly hezke i usmevne - jedne boty obouval a zavazoval uz jen manzel, druhe vyrobil nastroj ke sberu rozhazenych hracek, treti udelal posuvne snury na pradlo, dalsi prevzal veskerou starost o nakupy a jina zarizovani. Komentare partneru byly take usmevne, vesmes priznavali, ze i kdyz vedeli, do ceho jdou a neco si presetli, vzdy se nasla malickost, ktera je dohanela k nepricetnosti, treba chut na kysele okurky nebo nutnostvedet, kde je nejblizsi WC.

Komik 11.4.2008 23:39

Vážená MoLo,

myslím, že se mýlíte. Váš rozbor je podle mého názoru poněkud zbytečně široký. Je samozřejmé, že tam, kde oba dítě chtěli, není z hlediska potratů o čem hovořit. Tam, kde oba dítě nechtěli, ale nějak se s tím smíří, tak také ne. Z hlediska potratů má význam pouze ta situace, kdy někdo z nich dítě skutečně nechce.

Píšete, že v takovém případě žádná práva oplodňovatele nejsou reálná. Zato jeho povinnosti po narození dítěte jsou reálné až moc. Pokud nevěříte, zeptejte se mužů, kteří několik let platili výživné, dokud test DNA nevyloučil, že jsou (teď se mi Váš technický termín náramně hodí) oplodňovateli; takto nedůvodně zaplacené výživné se však přirozeně nevrací.

O skutečnosti, že oplodňovaná žena mohla zabránit již početí použitím antikoncepce (když už tak neučinil muž), takže se na svém oplodnění sama spolupodílela (a o jistě nejen nepoužitím antikoncepce), jste se nějak nezmínila. Ono i na to oplodnění musí být zpravidla dva.    

Představa, že je muž kdovíjak zvýhodněn tím, že (nevědomky) určuje pohlaví dítěte, je zcela mimo.

Dann 11.4.2008 0:37

Nejen duše,ale i tělo je dílem Božím?

Divím se,že Váš jediný dokonalý za své dílo neplatí alimenty nechá produkty svého díla pohazovat po popelnicích a strkat do baby-boxů!