17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.V.Pospíšilová-Šteflová 28.3.2008 21:43

Pohlavky ? Jak které !

Zase už se paušalizuje, je to rozšířený jev a zkresluje problémy .Pohlavek dítěti jako výraz dominance či ventil vzteku silnějšího je trestuhodné, přirozeně. Ale jsou i pohlavky dítěti k dobru: jak chcete  vysvětlit tříletému , že nemá lézt do vozovky, protože  a) může jet auto, b)může je přejet, c) malej může být poraněný ( co to je mami?), může být zabitý a umřít (co to je mami ?) a matka je nemůže držet, protože veze kočárek a současně drží deštník. Soudím, že pohlavek dítěti  v té chvíli je docela  na místě k jeho dobru. Můj otec šel dokonce tak daleko, že nám dětem uštědřoval pohlavek už při výkladu, čeho se nemáme dopouštět; říkal tomu "pohlavky preventivní" a vysvětloval, že je to injekce proto chorobě mnohem vážnější, tak jako očkování. Nehledě k tomu že dítě si zvyká vyrovnávat se s fackami mnohem dřív, než se mu dostane facek životních. Jsem tedy pro pohlavky láskyplně účelové a samozřejmě proti pohlavkům, které  mají kompenzovat komplex agrese.. Toseví, kterak to postihnout zákonem ??

Gaston 27.3.2008 22:51

Pane Drápale, už poněkolikáté

zjišťuju, že máme zcela shodné obavy. Díky za to, že je veřejně vyslovujete...

rodič 27.3.2008 18:01

Chtěl bych vidět

jak vychovával ,nebo vychovává své děti ten co tohle vymyslel a co z těch dětí má a jsou -li z nich hajzlíci tak bych nařezal jemu, až by se mu rozbřesklo.Osobně se domnívám, že na to mohl přijít ten , co nemá děti a nebo je chudák potrefenej - úchyl.Přál bych mu brzké uzdravení, jinak ať nám dá pokoj.

richard 27.3.2008 17:16

Autore,

těm, co mj. zavádějí "liberální model ve výchově dětí" jde o to, abychom udělali místo jiné (islámské) civilisaci. Toť vše.

portwyn 27.3.2008 16:42

Jinak existují i tvrdší tresty, než nářez

Třeba odebrání mobilního telefonu na 2 hodiny je pro teenagera naprosto nelidské. O zákazu počítače na celý večer nebo nezakoupení módní mikiny za 2 tisíce ani nemluvím... ;-)

zyan 1.4.2008 11:59

Re: Jinak existují i tvrdší tresty, než nářez

 to je pěkná blbost....to nic nevyřeší.... :-D

clovek 27.3.2008 16:40

zdravý rozum

Zdravý rozum a normální soudnictví???   To bysme chtěli asi moc po našich  posrancích.

portwyn 27.3.2008 16:37

Fáze liberální výchovy

1. "Jéééé, to je roztomilý děťátko, nebudem mu nic zakazovat, to je KOMUNISTICKÝ. Ať je z něj svobodná osobnost." (tak do 8-9 let)

2. "No on je takovej hravej. On tím projevuje svoji svobodu a osobnost." (mladší školní věk)

3. "Ne, můj syn určitě nic takovýho nedělá. To se musíte mýlit, paní učitelko." (10 - 12 let)

4. "Vy ho nedokážete k tomu slušnýmu jednání motivovat. Poraďte si nějak, jste přece pedagogové." (starší školní věk)

5. "Paní učitelko, když my nevíme, co s ním dělat. On si z nás vůbec nic nedělá." (9. třída)

bludickaa 27.3.2008 16:44

Re: Fáze liberální výchovy

:-) vyborny. neni co dodat, souhlasim se vsemi fazemi.

Ivanhoe 27.3.2008 13:40

Držet děti 15 let v malé místnosti bez možnosti kontaktu s okolím je trestné. A co 15 let nevychovávat?

Člověk je tvor společenský, žijící v tlupách různé velikosti. Tyto tlupy jsou nezbytnou podmínkou jeho lidství - je-li dítě zbaveno kontaktu s tlupou, nevyroste z něho plnohodnotný dospělý člověk, schopný v takové tlupě žít, kdyby byl v dospělosti do ní navrácen (= Mauglí je pohádka, indické holčičky Amala a Kamala žijící několik let se zvířaty smutná realita). Existence tlupy je podmíněna nutností dodržovat určitá pravidla - bez toho by se tlupa rozpadla s katastrofickými následky pro všechny její členy, včetně těch, kteří se původně domnívali, že nedodržování pravidel jim přinese prospěch a zvýhodnění vůči členům, kteří je dodržují.

Základní složkou výchovy mláďat všech druhů, žijících v neanonymních skupinách, je naučit je co nejdříve a co nejlépe znát a dodržovat pravidla skupiny; zejména tehdy, je-li skupina uspořádána hierarchicky - zde je součástí výchovy i naučení pravidel, podle nichž je možno o postavení na žebříčku soupeřit.

Tato pravidla jsou u nás lidí zdaleka nejkomplikovanější ze všech živočichů - jen proto jsme tam, kde jsme - hůře vybavený mozek by je nevstřebal. Extrémně vyvinutý společenský život, a nikoli práce, polidštil opici - práce, kultura, náboženství, politika, sport - to vše jsou pouze projevy našeho společenského života; jsou definovány zákony, zvyky, obyčeji atd.

Žít podle pravidel je tedy součástí našeho fenotypu zcela stejně jako mít vlasy nebo sát mateřské mléko. Máme to v genech. A v genech máme i potřebu v dětství tato pravidla hledat. Povinností tlupy je pak umožnit dětem jejich nalezení! - ostatně, i to je jedno z našich pravidel... Dítě tedy zkoumá různé modely chování a hledá hranice, kam až může zajít. Tyto hranice jsou mnohdy tak komplikované, nebo v nejútlejším dětství tak důležité, že je není možno dětem v dané vývojové fázi rozumově vysvětlit - zde pomůže pouze "výchovný štulec" - nezaměňujte prosím s týráním, vždyť i ono je vlastně nedodržováním pravidel!

Dítě tedy hledá hranice - a co když je nenachází?

Jura Jurax 27.3.2008 13:54

Re: Držet děti 15 let v malé místnosti bez možnosti kontaktu s okolím je trestné. A co 15 let nevychovávat?

Bravo R^R^R^

S/kepti/cus M/axi/m/us 27.3.2008 14:12

Pěkně sepsáno, ale většina dospěláků rovněž nemá ponětí, proč je dobré to či ono dodržovat.

Jedním z důvodů je, že se ve školách biflují teoretické fantasmagorie místo toho, aby děti byli vyučováni v umění žít.

portwyn 27.3.2008 16:20

Re: Pěkně sepsáno, ale většina dospěláků rovněž nemá ponětí, proč je dobré to či ono dodržovat.

Skeptiku, děti mají vychovat rodiče - oni jediní na to mají páky.

Když se dítě ve škole chová jako zvíře, nemůžete jako učitel udělat vůbec nic - jen ho nabádat ke slušnosti, čemuž se pochopitelně vysměje. Poznámky a důtky jsou čáry na papíře, mají význam jen v případě, že následuje sankce ze strany rodičů. Pokud mají rodiče stejný názor jako Vy (za špatné choání dětí může neschopná učitelka), pravděpodobně ho budou ventilovat před dítětem. No a věta "ta kráva mu zas dala důtku" jistě velmi přispěje ke zlepšení chování...

Vyloženě směšně pak působí návody rozumprdů a krasoduchů, že si máte s hříšníkem sednou na půl hodiny na koberec a vysvětlovat. Ve třídě máte 25 dalších dětí - to je necháte bez dozoru?

portwyn 27.3.2008 16:22

Re: Pěkně sepsáno, ale většina dospěláků rovněž nemá ponětí, proč je dobré to či ono dodržovat.

K tomu "umění žít" - jo, přesně tohle tvrdil spisovatel Viewegh. Prý ho škola nenaučila jak žít, jak umírat a jak být dobrým manželem.Vzhledem k tomu, co si myslím o panu Vieweghovi, se takovému výroku ai nedivím.

Ovšem redaktorka dotyčného plátku se už PANA SPISOVATELE jaksi nezeptala, k čemu má tedy dítě rodiče...

Ivanhoe 27.3.2008 17:30

Re: Pěkně sepsáno, ale většina dospěláků rovněž nemá ponětí, proč je dobré to či ono dodržovat.

Tři poznámky:

První - ad "většina dospěláků rovněž nemá ponětí, proč je dobré... " - to máte docela pravdu, a podle mne právě toto je jeden ze zdrojů náboženství: máte-li např. před sebou skupinu negramotů živících se pastevectvím v polopouštních podmínkách, těžko jim vysvětlíte nebezpečí bakteriální infekce a nutnost mytí předkožky, zejména když vody stačí sotva na pití - elegantní řešení je tu kůžičku uříznout, ale to bolí... Co teď? Inu, stačí říci, že si to přeje jakási imaginární bytost, schopná je za nedodržování příkazu reálně trestat, diskuse končí, účelu bylo dosaženo, a máme tu náboženství. Podaří-li se nám oněm pastevcům nakukat, že tento zákrok z nich učiní cosi více, než jsou jiné národy, bude přijato přímo s nadšením... Pak už stačí jen dodat: - a já to budu kontrolovat!, a máme tu i církev.

Druhá - ad "se ve školách biflují teoretické fantasmagorie místo toho, aby ..." ne všechny teorie jsou fantasmagorické; a pak, jakkoli se zdůrazňuje výchovná složka školy, bez rodiny nezmůže škola takřka nic, a proti rodině už vůbec. Ostatně, studie v amerických ženských věznicích mluví jednoznačně o tom, že děti vychovávané v celách vlastními matkami, byť zlodějkami a vražedkyněmi, jsou vychované daleko lépe než děti vychovávané ve vězeňské mateřské škole vysokoškolsky vzdělanými učitelkami. Rodinu škola zkrátka nenahradí, a její cíle jsou a vždy byly více vzdělávací než výchovné.

Třetí - in cauda venenum - ad "děti byli vyučováni" - to kdo napíše, dokazuje, že zůstal nedotčen dokonce i tou vzdělávací složkou školy... 

gerontusinza 27.3.2008 15:13

Bravo pane....Re: Držet děti 15 let v malé místnosti bez možnosti kontaktu s okolím je trestné. A co 15 let nevychovávat?

vidím že byste byl dobrá nahrada Džamily.... a to prosím berte jako lichotku....je vidět že jste se zamyslil....R^R^R^

Harry 27.3.2008 15:35

Re: Držet děti 15 let v malé místnosti bez možnosti kontaktu s okolím je trestné. A co 15 let nevychovávat?

"Dítě tedy hledá hranice - a co když je nenachází?" Tak z nej vyroste neco, ceho se boji i vlastni rodice a dobre jim tak. Tzv. nekonfliktni ci nenasilna vychova je cesta do pekla a produkuje naprosto nesnesitelne fracky kteri nejsou schopni ve spolecnosti najit uplatneni. Kdo zamestna nymanda, ktery jedine co umi je nikoho neposlouchat, delat si co chce a klast si naprosto smesne pozadavky.

Jura Jurax 27.3.2008 12:48

Tak jsem se poučil skrze média

že italští školáci kradou u nás jak straky - jen tak z plezíru ... asi jsou moderně vychováváni, takže z nich vyrostly sebevědomé, nefrustrované osobnosti - a taky grázlové nedotčení vzděláním.

A v Brně gangy mladistvých terorizují kolem Hlavního nádraží i jinde ...

A žáček v deváté třídě dí učitelce, která mu domlouvá, že nelze v hodině popíjet kokakolu a hlasitě říhat, doslova já tě m*dám, pí*o  a na dotvrzení slov vydatně krkne ... zkušenost mé spolužačky, co učí na běžné ZŠ  (za první * dosaďte r, za druhou č - přímo napsat nelze, cenzor dostává kopřivku).

Mám takový dojem, že na takové ksindly patří pěstí do ksichtu a gumoléčba (gumovým pendrekem, lze nahradit násadou od krumpáče) - až jim otoky splasknou, zlomené nosy se zahojí, začnou vidět aspoň na jedno oko a místo vyražených zubů budou vloženy protézy, patrně se i v dutých lbích těchto primitivních grázlů vytvoří alespoň rámcova představa, že některé věci se opravdu nedělají. Ale tohle je nehumánní - práva grázlů nelze krátit ... ;-€

Kajda 27.3.2008 12:58

Re: Tak jsem se poučil skrze média

R^Moje řeč. Když vidím, co si dneska dovolí žáčci už v prvních třídách k učitelkám, tak mnou z těch pseudohumanistických idiotů lomcuje vztek!;-€

S/kepti/cus M/axi/m/us 27.3.2008 13:08

Chyba učitelek, když nezvládnou ani prvňáčky, tak nemají na škole co pohledávat.

Kajda 27.3.2008 13:17

Re: Chyba učitelek, když nezvládnou ani prvňáčky, tak nemají na škole co pohledávat.

Ono těžko zvládnout prvňáka, který řekne učitelce "ty krávo, trhni si nohou", když po domluvě přilítne do školy rozzuřený tatínek a stejným způsobem před svým nevychovaným synkem spílá učitelce, cože si to k jeho robátku dovolila, neb ono má liberální výchovu.

S/kepti/cus M/axi/m/us 27.3.2008 14:14

Kolik takových případů znáte? Jeden, dva? Pak lze navrhnout přeřazení do zvláštní školy a uvidíte, jak rodič změkne :-)

portwyn 27.3.2008 16:16

Dítě lze do zvláštní školy přeřadit pouze se souhlasem rodičů.školy a uvidíte, jak rodič změkne :-)

Co myslíte, bude tatínek souhlasit?

Netřeba 27.3.2008 13:50

Re: Chyba učitelek to určitě není.

Co  má dělat s prvňáčkem, který přijde do školy jednou za čtrnáct dní, je špinavý, usoplený, nemá knížky ani sešity. Učitelce řekne, že je kráva a jde pryč. Má mu snad napsat poznámku do neexistujícího deníčku, když rodiče sotva umí číst, pokud otec není zrovna v kriminále!

S/kepti/cus M/axi/m/us 27.3.2008 14:16

Do zvláštní školy, to je bez debat.

Není důvod zasviňovat řádné školy biologickým odpadem.

honzak 27.3.2008 14:16

Re: Chyba učitelek, když nezvládnou ani prvňáčky, tak nemají na škole co pohledávat.

tak běž učit, ty mudrci!!!! Oni by tě chlapečkové zpucovali....

S/kepti/cus M/axi/m/us 27.3.2008 15:15

Díky za nabídku, ale dokáži se dobře uživit v mezinárodním konkurenčním prostředí :-)

Tedy nemusím učit na prvním stupni základní školy :-)

gerontusinza 27.3.2008 15:30

Už jste někdy zažil ty parchanty v devítce.....?Re: Díky za nabídku, ale dokáži se dobře uživit v mezinárodním konkurenčním prostředí :-)

;-D Pamatujte si, že nikdo není chytřejší než 15 letý kluk... Leda ovšem 14 letá holka...;-D.. pokud to nevíte.... a kdybyste mě nechtěl věřit, tak je to jen volný cintát dle pana Settona.... ale obsahující strašnou pravdu....;-D

portwyn 27.3.2008 16:25

Re: Díky za nabídku, ale dokáži se dobře uživit v mezinárodním konkurenčním prostředí :-)

Takže jen silné řeči. Nevydržel byste to ani měsíc (já ostatně taky ne) a tak se schováváte za holedbání, že to dělat nemusíte.

messrey 27.3.2008 12:41

proutek ohýbej

dokud je mladý a starýho psa novým kouskům nenaučíš. Přiměřené tělesné tresty nemohou být na obtíž. Můj nebožtík otec vzpomínal, jak ve škole (za 1. republiky a protektorátu) dostávali za provinění rákoskou. A nikdo si nestěžoval, naopak.

Skvělý přístup měl i učitel Igor Hnízdo ve filmu Obecná škola. Někdy stačí jedna facka a ta vykoná zázraky.

Osobně jsem od svého otce dostal v životě třikrát. Poprvé jako malý kluk, když mě popadl záchvat vzteku a jal se zuřivě válet na zemi v pachu ulice, podruhé když jsem lhal a potřetí v pubertě, když jsem si otvíral na rodiče hubu. A pokaždé mě to srovnalo do latě.