8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lapil 14.5.2006 4:21

Re: Re: Re Fafa - důchod jako jediný zdroj živobytí

Když já jsem přes ty počty: 16% z deseti miliónů je 1.6 miliónu, takže opravdu ne "milióny".

martin tamtaky 14.5.2006 1:50

tichá dohodo

developerské firmy staví o sto šest, byty se pronajímají nebo prodávají a platí se v nich tržní nájemné. To je Vámi kritizované podnikání a trh nastavil ceny, které jsou v Kotěhůlkách nižší než u Prahy.

Opakujete kecy Rudého Práva. Ten, kdo sháněl bydlení, ten to zná.

ticha@dohoda 14.5.2006 1:39

mam dojem Fafo, ze smesujete klasicke podnikani s tim co se deje v CR

zejmena ve zdravotnictvi ale take napr. s najemnim bydlenim, vytvari se atmosfera, jako by v techto oborech vladl v CR tuhy komunismus a podnikatelum se hazely jen klacky pod nohy. Aby bylo jasno, tak cinzak si muze postavit kazdy a pronajimat byty za trzni ceny, stejne jako si otevrit soukromou kliniku a nabizet sluzby treba cizincum co na to maji, porad je to pro ne za hubicku. Jenze do takoveho podnikani se nejak pravicovym soudruhum nechce, jejich predstava je takova, ze odkoupi od zadluzeneho podniku podnikove byty i s najemniky, treba za desetinu trzni ceny a pote zacnou rvat, ze jim bolsevicka vlada brani podnikat a pronajimat za trzni ceny, stejne je to s nemocnicemi, nikdo nejde do banky, neveme si uver a nepostavi si svou nemocnici. Ted rvou, ze jim VZP odmita uzavrit smlouvy ale nereknou, ze by chteli jen vyzobat rozinky a delat vyhodne operace a zakroky a slozitou a nakladnou peci hodit na krk fakultkam a stat. spitalum. V normalnim podnikani se bezne stava, ze konkurence snizuje ceny a vytvari konkurencni prostredi, cesti "podnikatele" ve zdravotnictvi chteji jistotu smlouvy s VZP, nedavno zubari chteli snad zaruky na 20 let, proboha , kdo by tak nechtel podnikat. Stat vybere benize a potom je skrze VZP necha rozkrast bandou grazlu, co vedi, ze VZP je berank otres se. Kazdy rok je v USA ozebraceno par tisic lidi, casto slusne zamozni lide, pojisteni, presto je zakerna choroba a nasledne ucty nemocnic a lekaru privedly na mizinu, do Kanady se poradaji zajezdy na nakup leku, 50-60 milionu obcanu USA nema zadne pojisteni. Nemyslim, ze zrovna ve zdravotnictvi bychom meli nasledovat americke soudruhy, o skolstvi plati to stejne. :-))

IS 14.5.2006 1:08

Re: Re Fafa - důchod jako jediný zdroj živobytí

Vlastně je to problém, se kterým se museli vyrovnávat už i komunisté, protože pro značnou část obyvatelstva byl důchod jediným zdrojem příjmu a neměli žádný majetek.  Ani lékař, který vystudoval a pracoval za komunistů, neměl šanci si z platu naspořit nějaký větší majetek, který by ho zajistil na stáří.  Případné úspory mu vzala inflace po listopadu 1989. Oficiálně je nyní pod hranicí chudoby cca 8% obyvatelstva a těsně nad ní asi také 8%, takže jde opravdu o milióny osob. 

Vyřešit situaci nebude jednoduché, ať už bude u vlády pravice nebo levice. Jisté je, že něco zvládne čas - důchodci vymřou. To je ovšem poněkud drsné řešení.

  

ctenar 14.5.2006 1:04

Re: To IS

se prijmy z privatizace mely pouzit na kapitalisaci spcialniho systemutoto bude kurzívouChachachatoto bude tučnějake prijmy kdyz se milardove majetky privatizovaly za

korunu nebo "vzduch" prelakovanym velkosoudruhum,eventualne bylo vytunelovano a ZNICENO po plysi za 2 000 000 000 000 korun.Ale hlavne ze ma Cesko sve miliardare,dobre tak pravi Klaus.

Jinak Ceska stupidita asi nema mezi nebot jiz stoleti lide vedi ze zlato jde jen nahoru,zatimci cesti idioti se zbavili pred paru lety tun zlata z bank za $260 za unci

(Y)

ctenar 14.5.2006 0:48

Re: co takhle

Jo ovsem taky doktori delali resekce zaludku misto potlaceni H Pylori,lidi si umyvali ruce benzinem a pitna voda sla olovenyma trubkama.

Zdravotnictvi je ZODPOVEDNOSTI STATU pokud stat vyzaduje i jednu korunu dani,nemluve o povinnosti obcana "branit vlast".

Kdepak, az prijde obcanstvo na to jak byli bulikovani a pekne rekne NECO ZA NECO NIC ZA NIC,bude po problemu.Stat ma povinnost udrzovat zdravi sveho obcana...jediny zdroj prijmu...tak jako udrzuje mosty,silnice,budovy a pudu.

Kdyz je zakonem dano se aspon minimalne postarat o zvirata

v privatnim ci verejnem vlastnictvi,obcan=danovy poplatnik by nemel byt min.

IS 14.5.2006 0:39

Re: Fafo nehrozí spíše nadměrná ordinace ?

Udává se, že asi 15-20% zdravotní péče v USA je zcela zbytečné, lékaři zneužívají své odborné převahy nad pacienty.Uvedené číslo nemusí být přesné, ale snaha zveličovat výkony a předepisovat zbytečně drahé léky se projevuje už i v ČR.

Fafa 14.5.2006 0:39

To IS

Treba moje pojistovna mi nabizi ruzne urovne spoluucasti. Mam ji pomerne velkou, takze dost usetrim na cene pojistky. Nesu riziko, ale ne takove, aby mne pripadna spoluucast opravdu financne bolela.

Ten argument s nizkymi platy za socialismu je zajimavy. Ja vim, kdyby.., ale podle mne se prijmy z privatizace mely pouzit na kapitalisaci spcialniho systemu. No nestalo se, tak budeme platit "as you go" a uvidime, kam dojdeme.

Fafa 14.5.2006 0:34

To IS,

Nesmesujte prijem a majetek. Cela rada tech lidi s prijmeme 8,000 - 9,000 ma majetek, takze si asi muzou tech 300 Kc dovolit. Navic si myslim, ze tech skutecne socialne potrebnych je podstatne mene nez miliony. Ale i pak se mi zda logicke vybudovat system s predpokladem, ze vetsina populace si urcite zdravotni vydaje muze dovolit a tem skutecne potrebnym pomahat.

Dnesni system, at uz zdravotni nebo socialni bere odpovednost jednotlivcum a rodinam a dava ji anonymnimu urednikovi. Jaky ma smysl vysoce danit deti s dobrymi prijmy a z jejich dani sanovat zdravotni a socialni system tak, aby si zdravotni peci mohli dovolit i jejich nemajetni rodice?    

  

IS 14.5.2006 0:32

Re: Fafa - spoluúčast je vyvlastnění, znárodnění nebo krádež !

Příklad s autem není zrovna šťastný. Asi by každý chtěl, aby mu pojišťovna zaplatila vše, ale žádná s ním takovou smlouvu neuzavře. Bez spoluúčasti kdysi fungovalo pojištění aut za komunistů, kteří zavedli také spoluúčast se stejným zdůvodněním jako prosazuje naše pravice. Ostatně pravice poměrně často používá komunistické argumentace.  

Ve zdravotnictví je však problém, co s lidmi, kteří měli nízké platy a mají  nyní nízké důchody. Za komunistů příjem nebyl jen nominální mzda, ale  spočíval v přerozdělování rozpočtu třeba tím, že se nepředpokládala žádná spoluúčast ve zdravotnictví, popřípadě jen zanedbatelná. Přerozdělováním státního rozpočtu dostával občan přibližně druhý plat.  Pak se ovšem odebírání části součásných důchodů (stanovených podle nominální mzdy)  v podobě spoluúčasti  jeví jako vyvlastnění občanského práva nebo dokonce až krádež.

baci 14.5.2006 0:16

kdo bude proti

-          žádný ministr(a jeho vláda)nemá dost síly, aby je spustil - nelze reformovat po krocích, některé změny musí proběhnout naráz - změny se dělí na ty, proti kterým se postaví -    lékaři,-   pacienti, nemocnice, -   kraje,- farmaceutický průmysl a  koaliční partneři

baci 13.5.2006 23:48

co takhle

do roku 1948 zde byl zdrav system dle Albert Nedvědova .Byla zde mixáž současného system a pokladenského.Takže pacient by byl ošetřen dostal účet a zaplatil,u nemajetných byly úlevy a doplatky státu a s účtem šel na pojištovnu kde dostal 80 az 90 % spátky.Proti tomuto systému budou pacient i lékaři ,ale je to náznak

Fafa 13.5.2006 23:19

Dohodo,

ad pojistka - mne osobne spoluucast pripada spravna. Pojistuju se pro pripad skody, ktera by mne mohla vyznamne postihnout pripadne zruinovat. Prece nebudu mit havarijni pojistku na kazde skrabnuti, stejne i v medicine by naklady na prvnich dejme tomu 5,000 Kc pece rocne mohl unest skoro kazdy a pomohlo by to redukovat pozadavky na peci. 

ad obvodaci a 150K - Kolik je tedy podle Vas "spravny plat" pro dejme tomu neurochirurga a obvodaka? Nemel by tohle urcovat trh?

ad neziskovy podnik - Jak to dela vase firma? Produkujete zisk pro majitele, pripadne platite odmeny vedeni? Nebo vracite zisk do systemu? A pokud mi reknete, ze vracite zisk do systemu, tak si uvedomte, ze zvysujete hodnotu firmy pro majitele, ktery ji muze prodat. Takova neziskova nemocnice nebo pojistovna se prodava tezko. 

IS 13.5.2006 23:14

re Fafa : kolik zdravotní péče se získá při měsíčním příjmu 350 $ ?

Vaše úvahy o cash 300 Kč za návštěvu u lékaře a ještě platbu za léky atd.neodpovídají realitě, že například starobní důchod milińů osob je cca 8000- 9000Kč za měsíc, což odpovídá kolem 350 $. Zkuste vysvětlit, kolik zdravotní péče byste si byl schopen zajistit a ještě přežít (bydlení, strava, oblečení, energie atd.) například v New Yorku, kde žije přibližně stejný počet obyvatel jako v ČR.  Nejde o žádný pokus o ironizování, ale  ČR se nachází stále v jiné ekonomice, než se snaží pravice prezentovat. Ty symbolické - drobné poplatky se stávají otázkou života a smrti.

Vileme, 13.5.2006 23:11

Utlum pece,

 No, ja nevim. Dejme tomu endoprotezy kycelnich kloubu. Pokud jejich pocet redujeme na dejme tomu 1000 rocne a udelama cekaci list, tak samozrejme usetrime penize. Prece jenom cast (a to dost podstatna) pacientu zemre drive, nez se dockaji endoprotezy. Nemam ale obavy, ze by cekala maminka mistniho krajskeho hejtmana nebo tatinek sefa interny. Ti nebudou cekat v zadnem systemu. Otazkou je, jak dlouho bude cekat majitel mistni nejvetsi firmy. Ja osobne si myslim, ze nebude cekat vubec a presun na vrchol cekaci listiny si soukrome (a cash) zaplati ortopedum, kteri prijem zapomenou napsat do danoveho priznani. IMHO by bylo fer, aby si mistni milionar mohl zaplatit vykon v soukrome ziskove nemocncici a pouzit k tomu castecne svoje penize a castecne pojistku. 

pavel 99 13.5.2006 22:29

Re: proč mám platit za někoho stravu?

No solidární platba je, když platíte jak mourovatá a NESMÍTE se vůbec zajímat, kam peníze jdou. A když náhodou po mnohaletém placení něco potřebujete, tak Vám řeknou, že na nic nemáte nárok - ostatně ty peníze jsou stejně utracené a všude samé dluhy po "neziskových" hospodářích.

ticha@dohoda 13.5.2006 21:56

no Fafo, pokud lekari nebudou chtit ordinovat, at neordinuji

dnes jich je snad 4 x vice nez v Nemecku/na pocet obyvatel/  ja si myslim, ze se porad najdou nejaci co ordinovat budou a radi, pri vsi ucte k lekarskemu stavu, o mnoha obvodacich mam docela pochybnost o jejich schopnostech. Jako v jinych oborech , mimo existujici spicky vladne jinak prumer, a jako opacny pol podprumer i mezi lekari.

IS 13.5.2006 21:46

Re: Re: H.K. Kolikpak sní pacient po resekci žaludku ?

Nepřilhávat si, pacient, který bydlí v nájemní domě, platí nájem - své spaní  i za dobu pobytu v nemocnici, platí často i služby spojené s pronájmem (vodu, elektřinu aj.). Určení diety bývá součástí léčby. Pacient je pak  propuštěn  domů s doporučením, co může a nesmí jíst. Ve smyslu vaší logiky by však mohl pacient zaplatit veškerou stravu a naopak  požadovat na lékařích takovou péči, aby se mohl stravovat  přesně tak jako dříve, než  byl hospizalizován.  Bylo by to ovšem absurdní, jen politruci vašeho typu , že problém je vlastně dvojstranný .  

HonzaV 13.5.2006 21:43

Re: Re: Re: Re: Re: Dneska jedině pojistit se soukromě

když jsme u tý přetvářky: typický příklad - minulý týden služební cesta do St. Margrethen, Švýcarsko. Celník ("nezaplaceno"): wohin geht die Reise? co tam budete dělat? kdy se vrátíte? nějaký příbuzný? tady to postav a dej sem pas! Servírka v hospodě, kde si večer dáme pivko ("zaplaceno"): grüezi, co to bude, děkuji, chutnalo vám? mějte se pěkně, děkuji, nashledanou. A pak že to nejde, slušný chování. Ale některým doktorům a alfonsům to ještě chvíli bude docvakávat. Holt život.

HonzaV 13.5.2006 21:37

Re: Re: Re: Re: Dneska jedině pojistit se soukromě

ale dá...

HonzaV 13.5.2006 21:35

Re: Re: Re: Alfonsi,

ale na Alfinse fakt dobrej vtip, co? ;-)

ctenar 13.5.2006 21:31

Re: obavam se Fafo, ze nemate pravdu, tedy mate jen castecnou :-))

Mate to presne popsane.

Z pojistek(kvalitnich) velkeho zamestnavatele ktere prijdou spolecnost $ 4500 na osobu a rok

se nejen uzivi "prodavaci" pojistek s mnohasettisicovymi platy a "premiemi" ale rocni bonusy prvnich executivu v desitkach milionu $.

Zhruba 30% pojistneho je na platy/bonusy a mozna obcas nejake dividenty pro akcionare.

Ceske zdravotnictvi potrebuje zvysit financovani ze 7% HDP na 9% coz staci ve Svycarsku na vybornou peci. A s temi penezi pod verejnou a pruhlednou kontrolou hospodarit.Take zvysit vychovu doktoru,pokud se nenajde dost mladych kteri se tomu chteji venovat,prijmout bystre lidi ze zemi kde na studium nemaji sanci.Kecy ze "po promoci utecou do Ameriky" jsou pitomost.

IS 13.5.2006 21:24

Re: Evropane, rozdílné otisky prstů neuznáváte?

Jsme jistě všichni rovni před zákonem, ale fyzicky každý z nás je naprosto jedinečný a na tom je založena všeobecně známá  kriminalistická metoda identifikace osob podle otisků prstů. Dalo by se odkázat i na jedinečnost DNA aj.  Rovnost je poněkud záludný pojem, užívaný hlavně ideology - politruky,aby zastřeli reálně existující a nevysvětlitelnou nerovnost zejména ve společenském postavení jedince.  

H.K. 13.5.2006 21:20

Re: uplna nepricetnost odesesackych sporilu

Každémukdo podepíše, že doma nesnídá, neobědvá a nevečeří a spává ve stodole pod slamou, bude platba odpuštěna.

Vilém 13.5.2006 21:15

To je bohužel jasné

právě tím zákonem mají PŘESTAT ordinovat, protože tolik kapacit ten systém neutáhne. Proto má být ta páteřní síť a zbytek má být redukován/utlumen.

Je to podle mne smutná záležitost, ale po deseti letech s 50 000 až 150 000 Kč měsíčně na soukromého lékaře a každoročním zvyšováním příjmu o desítky procent to jinak nemohlo dopadnout.

ticha@dohoda 13.5.2006 21:10

obavam se Fafo, ze nemate pravdu, tedy mate jen castecnou :-))

podle meho nazoru a ten koresponduje s tim co jsem napsal nize, tedy ten system je ufinancovatelny za predpokladu, ze se s vybrnymi prostredky bude hospodarne nakladat a pochopitelne se musi minimalizovat zneuzivani bezplatne pece. Ta poznamka o te spoluucasti/podobne jako pojistka auta/ tu neberu ani nahodou, prave komercni pojistovny jsou jasnym dukazem kudy be se zdravotnictvi ubirat nemelo, rozhodne ne zdravotnictvi zalozene na solidarnim systemu. Pojistovaky beru jako nutne zlo, podobne jako pravniky, cim je jich mene tim lepe. Pokud komercni pripojisteni, ano ale pouze a jednine skrze neziskovou pojistovnu. Nez me nejaci modri idioti zacnou kritizovat, co je to za blbost, tak vezte, ze neziskova pojistovna pochopitene podnika za ucelem zisku ale ten zisk se vraci zpet do systemu a ne do platu a odmen pojistovackych parazitu, resp dividend akcionaru. Spoluucast i u pojistky auta povazuju za vrchl zlodejiny, protoze vsechny pojistovny sveta okradaji klienty tak nehoraznym zpusobem a dosahuji takovych enormnich zisku, ze spolucast je proste lumparna, podobna te, kdyz ceske banky drou ze svych klientu kuzi skrze poplatky nebo praxe Ceskeho telecomu v dobe nedavno minule. Pokud by ceske zdravotnictvi fungovalo jako napr. americke, tak uz dnes by na stavajici peci bylo potreba vybrat zhruba 10 x tolik a kvalita by se zlepsila pro pacienta jen o malo, zato lekari/ spickovi/ by vydelavali 1 milion mesicne, ti "jen " dobri treba 500K a obvodaci 150K, reditele a managmnet by si na konci roku rozdavali ke svym kralovskym platum desitky milionu odmen/kazdemu/  a porad by se rvalo, ze neni dost penez, ze vyvoj leku je drahy, technika stoji penize, nemocnice je potreba modernizovat/skrze firmu svagra/.

Fafa 13.5.2006 21:10

Vileme,

co kdyz ti lekari bez penez nebudou chtit ordinovat? Co navrhujete potom? 

ctenar 13.5.2006 20:48

uplna nepricetnost odesesackych sporilu

Kdyz ctu v komentarich jak by meli pacienti platit za jidlo,povalovani se posteli je mi na bliti ze ceska hamizdnost nema konce a rovneho v civilizovanem svete. Statisticky se taky musi jednat o lidi( samozrejme ne vsichni) kteri pred nejakymi lety staveli chaloupku/chatu z ukradeneho,nepromeskali kdejakou rekreaci ROH,lazne predepsane dochtoorem.Ted jsou to sloupy kapitalismu se sekyrou praveho kapitalismy utnout kazdy halir od darmojedu v nemocnicich, povalujicich se polomrtvol s rakovinou a cert vi s cim.

Kdo neplati at nezere zni od Ase po Hodonin.

Fuj!

janoryna 13.5.2006 20:40

Re: Jan Oryna: na rozdíl od takového levičáka nikoho nutit nehodlám

rozhoduje trh, poptávka a nabídka. a z mého hlediska, za co dá kdo víc !

Vilém 13.5.2006 20:36

Univerzální práva

To bych rád věděl, co to je v představě pravičáka? Celosvětové právo nemít na ošetření u zubaře? Nebo právo firmy poskytovat kosmetické operace z prostředků veřejného zdravotního pojištění?

Zákon o neziskových nemocnicích je trapně opožděnou reakcí na sebezničující nadouvání zdravotního systému, ve kterém dosud neomezeně bobtnaly poskytovatelské kapacity. Nyní bude nutné omezit celý systém v jeho dalším růstu, který je neufinacovatelný. K tomu je možné zvolit dva postupy /nebo jejich kombinaci) - regulaci nabídky pomocí toho, co dělá Rath, nebo regulaci poptávky - zavedením plateb.

Je eticky lepší, když budou lékaři bez peněz než nemocní bez ošetření.