12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dena 6.8.2009 7:10

souhlas

Úplně s Vámi souhlasím a ještě musím dodat,že mají najmutou tlupu  - inteligentních kontrolorů - které chodí potají na kontroly a dělají zápisy bez kontrlovaného subjektu a pak vám vyhrožýují soudy ,viz pobočka v Hradci Královém

zdenka 6.8.2009 7:05

Bravo Piráte

8-oJednou jsem četla článek, kolik si vydělá prostitutka za noc, nebo měsíc. Kolik z toho musí dát recepčnímu, aby přivřel oko, kolik taxikářovi atd atd. Sumy byly šílené a tak jsem si vlastně uvědomila, že prostituují především ty šedé neznámé myši. Ona prostitutka nesla na trh doslova svou kůži. Oni nic. A tohle je podobné. Bohužel to není jen  v oblasti, kterou zmiňujete, ale tak nějak všude kolem nás. Co proti tomu budeme dělat?

honzak 6.8.2009 6:59

znovu musím

připomenout slepé srovnávací testy v hifi klubu před lety 40.  Ti největší "machři" byli měli sluch vesměs v telefonní kvalitě (0,3 - 3,4 kHz). Dneska to nebude lepší, spíš horší - všudepřítomný rambajz nám ničí permanentně sluch. 

Povězme si upřímně, dnešní superhyper nahrávky (každý nástroj alespoň 2 stopy, zpracování přes hejno signálových procesorů) jsou vesměs sterilní, nehledě na obsah (tedy u hudby zvané populární). Děsběs, na který by stačilo elektronkové analogové studio a  LP deska.

K cenám CD - právě strkám do mechaniky INDIGO, které pánové vydali vlastním nákladem a vlastníma rukama prodávali na festivalu za 200,- Kč. A ještě přitom byla sranda!

těchňik 6.8.2009 6:54

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

To fakt nevím, ale pokusím se spekulovat. Větší vydavatelství dělají většinou komerční sr.čky, a tam ta poptávka po loudness waru bude mnohem větší, a tak se jí přizpůsobují. Specializovanější a/nebo menší labely (ECM, Naim Music, Chess Records, různí ti remastrovací audiofilní japonci se super zvukem, atd.) spíše vydávají žánr, který lidi ještě poslouchají přes něco, co opravdu hraje, a ne přes ty MP3krabičky, takže tam je naopak tlak na kvalitu, ocenitelnou jen přes seriózní audio řetězec.

Anti :°-( 6.8.2009 6:40

Mnoho úspěchů v nové funkci!

V

Ladislav N 6.8.2009 5:35

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

Zvukař je především technik, který by měl dokolnale rozumět technické stránce zpracování zvuku (jak jej technikou nezkazit, ale věrně zachovat - alespoň pokud se klasických nástrojů a zpěvu týče), a krom toho i tvorbě zvuku elektronickou cestou (nástrojem je elektronická hudební "černá skříňka"). Je možné, že někteří ze zvukařů se vypracují na umělce podobně, jako se dnes běžně stávají umělci DJ-ové s vlastní hudební tvorbou. Ale na ně snad lze použít klasické autorské právo a netřeba vytvářet nějaké zvláštnosti.

Ladislav N 6.8.2009 5:27

Pirátská strana má něco do sebe. Proto má šanci uspět.

Když totiž člověk vidí, jaká zvěrstva si do zákonů prosadili "ochránci autorských práv" - viz šílené poplatky za GB paměťových médií "flash karet" omezené od 1.1.2009 apod. - tak je jasné, že na jejich lobbystické a snad i korupční tlaky v zákonodárném procesu je nutno postavit účinnou protiváhu.

Fakt, že distributoři hudebních a filmových nahrávek nedokáží nabídnout autorsky chráněná díla na Internetu či je nedokáží nabídnout vůbec a v jakékoli formě, ačkoli je po nich poptávka, nutně vede ke svépomoci i jako formě ochrany před cenami "utrženými z řetězu" dnes zcela zbytečných distribučních mezičlánků založených na přemísťování hmotných nosičů z místa na místo za nehorázné ceny.

No a že se svého času stal vrchním mafiánem důchodce Petr Janda (Olympic), který z vybraných peněz nejspíš dostává vyplácenou důchodovou rentu, už je jenom trapnou "třešničkou na dortu". :-/

Yarda 6.8.2009 4:52

A co takhle založit OSPDČ?

(Ochranný svaz posluchačů, diváků a čtenářů)

Pokud bychom neexistovali, pro koho by umělci tvořili. Tak ať nám platí za to že si konzumací jejich děl třeba i proti naší vůli - například když nám vyhrávají v hypermarketech - opotřebováváme smysly. Myslím že poplatky za prázdné nosiče se zabýval i soudruh ombudsman, prý je to v pořádku.

gogo 6.8.2009 4:52

A co osvětlovači?

Obyčejný osvětlovač svítí černobíle a teprve ten dobrý, organizovaný, svítí barevně jak reklama na prací prášek....Občane zaplať

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 6.8.2009 4:06

Re: Svatá pravda

Zaregistrovat? Tady

Pavel 6.8.2009 3:16

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

Ano, to je přesně ono. Ale proč platí, že čím větší vydavatelství, tím horší?

mamina 6.8.2009 2:19

Re: je to jinak

kopírování by pak zřejmě bylo trestným činem.

No a? Alespoň to urychlí vývoj. Už se začínají objevovat mladé kapely, které umožňují stáhnout si jejich písničky za DOBROVOLNÝ poplatek. 

těchňik 6.8.2009 2:04

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

Tady je třeba rozlišit a oddělit zrno od plev. Je audiofilní kvalitativní kategorie (některá taková CDčka jsou čertovsky drahá - daň za mravenčí práci při remasteringu) která hraje super, a na opačném konci je pak je šunt, který je ovšem daný i poptávkou po rádo by hutném a líbivém zvuku do těch MP3 krabiček - z této poptávky vznikl fenomén (dle názoru lidí, co ještě slyší, velmi negativní, a pro zvuk i hudbu vražedný), pro který se vžil pojem loudness war. Nemá smysl nic popisovat - jediná animace zde vysvětlí víc než mnoho vět. Loudness war = konec seriózního zvuku. ;-(

Další problém špatného zvuku je šetření na nákladech. Točí se v garážových studiích s levnou obsluhou a důsledky jsou pak nasnadě.

těchňik 6.8.2009 1:52

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

Zvukař je velmi důležitý (ví, kam šáhnout), zvláště u toho masteru, ale jde také o použité vercajky. Dost hudebníků si myslí, že udělá profi zvuk na PCčku se zvukovkou za 5-20 tisíc a nějakým tím nahrávacím SW s příslušnými plaginami. Jenže třeba takový hall (dozvuk) je natolik složitý jev, že na něj výkonem i našlapané PCčko v realtimu pořádně nestačí (je to naprogramováno ořezaně aby stačilo, kvalita je ale pryč), přičemž v hardwarově koncipovaném efektu je třeba 16 specializovaných DSPček, a celé to má pak pro daný účel mnohem větší výpočetní výkon, než PC. Takové mašinky ovšem stoji až statisíce.

Pavel 6.8.2009 1:50

Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

Soudě podle kvality v jaký vychází CD ti zvukaři skutečně nejsou nic víc než "kluci co na nic nehrajou a jen hlídají aby to nějak hrálo"

R 6.8.2009 1:41

Piráti na obou stranách.

nojo. Piráti jsou na obou stranách. Jedni s vlajkou s lebkou a hnáty "nelegálně" kradou hotová díla a druzí v saku a kravatách s advokátským vzděláním  zkoumají a hledají, z čeho by oni nebo jejich firma mohla "legálně" dojit  poplatky nebo co by si mohli "legálně" dát patentovat, aby z toho mohli případně taky dojit. Nebo konkurenci znemožnit  dělat volně šiřitelný software.

O. M. 6.8.2009 1:23

Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí

či velmi subjektivní pohled - předně, ty "různé svazy" malířů a spisovatelů jsou čistě zájmová (občanská) sdružení, nikoli organizace zabývající se uplatňováním autorských práv, jednak DILIA (Divadelní a literární agentura) existovala dávno před r. 89, a je to ona, kdo v oblasti literární a dramatické tvorby vykonává tu činnost, jakou OSA v oblasti hudební tvorby.

Navíc se otírá o jinou hudební profesi - zvukaře. Asi vychází ze své bigbítové praxe, kdy zvukař byl ten kluk, kterej na nic nehrál a jen se staral, aby to nějak hrálo a nehoukalo. Podle toho to však taky vypadalo. Zřrejmě nikdy nic nenahrával, protože ve studiu je zvukař (nebo měl by být) rovnoprávným partnerem muzikantů, který svými technickými schopnostmi a hudební (či chcete-li zvukovou) kreativitou tu nahrávku "udělá"- a to je ta oblast, kterou zvukaři chtějí autorsky chránit, nikoli živá produkce. Skutečně kvalitní zvukaři jsou v branži velice ceněni a muzikanti za nimi jedou třeba přes půl zeměkoule (taky se jim anglicky říká sound designer - tvůrce zvuku).Na druhou stranu, někteří muzikanti si myslí, že všemu rozumí a zvukařům do toho kecají - "ten mikrofon mi dej semhle, vodsaď je to nejlepší, já to tak vždycky dělám" (jako by mu zvukař radil, jestli tohleto éčko má hrát prostředníkem nebo prsteníkem).

Zajímavé je, že ve zvukařině se již objevuje specializace - v jednom studiu s jedním maníkem se zvuk natočí, protože to "umí sejmout", a v jiném studiu se s jiným manikem postříhá a prožene efektama a třetí maník to zmástruje.

Ovšem, s jeho názory na některé praktiky organizace familiérně přezdívané OSA Nostra souhlasím.

těchňik 6.8.2009 1:04

Re: Svatá pravda

To s tou neprůhledností rozdělování tak je. OSA a myslím že i Dilia nemají ze zákona nějakou povinnost skládat někomu účty. Takže když většinu vybraného prožerou, nikdo (ani autoři) se to nedoví.

. 6.8.2009 0:48

Re: je to jinak

ty umělče

těchňik 6.8.2009 0:36

Re: je to jinak

A co třeba různé pobídky zahraničním montovnám, proč to mám platit? Proč mám platit dvojnásobně předražené dálnice? Proč mám platit předražené projekty typu INDOŠ-blboš-hňupoš? A desítky, stovky, tisíce předražených státních zakázek. ;-€

jazzrock 6.8.2009 0:29

je to jinak

Platit někomu něco co nemusí, může fakt jen balík z Plzně. OSA nemá v článku popisovaném případě žádné zákonné právo něco požadovat! Je sice fakt, že to často zkouší, jestli se jako někdo nepřipopos/ere a třeba nezaplatí. Taky jsem hrával a na nás to také zkoušeli, dokonce v upomínkách vždycky vyhrožovali soudem. Ovšem my jsme jim to nebaštili a nakonec to vždycky vyčichlo. Oni moc dobře ví, že by to u soudu projeli.

K poplatkům - to je úlitba za to, že autorský zákon umožňuje pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu. Zrušením poplatku by tato možnost musela definitivně zaniknout a kopírování by pak zřejmě bylo trestným činem. Mimochodem, ten výběr poplatků nenahradí autorům ztráty kopírováním.

Pokud jde o presumpci neviny, tak si v té vaší jánošíkovské straně také dejte do programu třeba zrušení dotací na drážní dopravu. Proč ji mám(e) dotovat já/my, kteří ji vůbec nepoužíváme?! To balíkům z Plzně nevadí? A takových by se našlo (MHD...).

novaja 6.8.2009 0:16

Svatá pravda

Kde se dá zaregistrovat? Výpalné od OSA a podobných je neslušné a nikdo neví, kam peníze jdou. Pochybuji, pochybuji, že se rozdělují správně. A za vybírat za paměťová média je perverzní.