Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Jak testujete slyšení a vnímání hudby?
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Přeci slyšením a vnímáním hudby.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Soundblaster samozřejmě ne, on se totiž pokouší zvuk "vylepšit", takže pro hudbu je asi ta nejhorší volba.
S těmi 20000 přeháníte.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Nepřeháním, ale jak už jsem uvedl, někdo slyší, jiný ne.
Znáte tu lidovou poudačku, že dobrý muzikant zahraje na všechno? (což ovšem dobrý muzikant nikdy neřekne) Tak na to my máme takovou protiprůpovídku, a to, že dobrý závodník vyhraje Le Mans a trabantem.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Zvukař je velmi důležitý (ví, kam šáhnout), zvláště u toho masteru, ale jde také o použité vercajky. Dost hudebníků si myslí, že udělá profi zvuk na PCčku se zvukovkou za 5-20 tisíc a nějakým tím nahrávacím SW s příslušnými plaginami. Jenže třeba takový hall (dozvuk) je natolik složitý jev, že na něj výkonem i našlapané PCčko v realtimu pořádně nestačí (je to naprogramováno ořezaně aby stačilo, kvalita je ale pryč), přičemž v hardwarově koncipovaném efektu je třeba 16 specializovaných DSPček, a celé to má pak pro daný účel mnohem větší výpočetní výkon, než PC. Takové mašinky ovšem stoji až statisíce.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Zvukař je především technik, který by měl dokolnale rozumět technické stránce zpracování zvuku (jak jej technikou nezkazit, ale věrně zachovat - alespoň pokud se klasických nástrojů a zpěvu týče), a krom toho i tvorbě zvuku elektronickou cestou (nástrojem je elektronická hudební "černá skříňka"). Je možné, že někteří ze zvukařů se vypracují na umělce podobně, jako se dnes běžně stávají umělci DJ-ové s vlastní hudební tvorbou. Ale na ně snad lze použít klasické autorské právo a netřeba vytvářet nějaké zvláštnosti.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Tak to jste teda trochu šlápl do ..., ne? Zvukař přece není jen o propojení skříněk káblama atp. Zvukař, zvláště ten mixovací a masterovací, musí být jedno velké ucho, mít cit pro zvuk, vyvážení nástrojů, barvu, vnímat dynamiku a umět správně nastavit dynamické procesy a korekce, a mnoho dalších věcí kolem. A obvykle je to muzikant.
Nevím jak jste to myslel, ale myslím, že naprosto syrový zvuk ze studia by se asi moc nelíbil (vzhledem k akustickým podmínkám aj. okolnostem).
BTW: O DJ jsem vůbec nemluvil.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Ale ano, v tom s vámi souhlasím, ale trvám na tom, že zvukař je především technik, umělec až ve zúženém výběru. Pokud je současně i muzikant.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Věřím že syrový zvuk ze studia by se vám líbil víc než ten výsledný zkomprimovaný hnůj na většině CD.
Re: Balík z Plzně ve svém svatém hněvu prozrazuje neznalost věcí
Syrový zvuk ze studia znám opravdu velmi důvěrně a setkávám se s ním velmi často. A vy ho znáte?
A co osvětlovači?
Obyčejný osvětlovač svítí černobíle a teprve ten dobrý, organizovaný, svítí barevně jak reklama na prací prášek....Občane zaplať
je to jinak
Platit někomu něco co nemusí, může fakt jen balík z Plzně. OSA nemá v článku popisovaném případě žádné zákonné právo něco požadovat! Je sice fakt, že to často zkouší, jestli se jako někdo nepřipopos/ere a třeba nezaplatí. Taky jsem hrával a na nás to také zkoušeli, dokonce v upomínkách vždycky vyhrožovali soudem. Ovšem my jsme jim to nebaštili a nakonec to vždycky vyčichlo. Oni moc dobře ví, že by to u soudu projeli.
K poplatkům - to je úlitba za to, že autorský zákon umožňuje pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu. Zrušením poplatku by tato možnost musela definitivně zaniknout a kopírování by pak zřejmě bylo trestným činem. Mimochodem, ten výběr poplatků nenahradí autorům ztráty kopírováním.
Pokud jde o presumpci neviny, tak si v té vaší jánošíkovské straně také dejte do programu třeba zrušení dotací na drážní dopravu. Proč ji mám(e) dotovat já/my, kteří ji vůbec nepoužíváme?! To balíkům z Plzně nevadí? A takových by se našlo (MHD...).
Re: je to jinak
A co třeba různé pobídky zahraničním montovnám, proč to mám platit? Proč mám platit dvojnásobně předražené dálnice? Proč mám platit předražené projekty typu INDOŠ-blboš-hňupoš? A desítky, stovky, tisíce předražených státních zakázek.
Re: je to jinak
kopírování by pak zřejmě bylo trestným činem.
No a? Alespoň to urychlí vývoj. Už se začínají objevovat mladé kapely, které umožňují stáhnout si jejich písničky za DOBROVOLNÝ poplatek.
Re: pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu
Hmmmmmmmmm, hezký
A jak pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu souvisí třeba s CF kartou, kterou nacpu jen do některejch foťáků. Pokud je mi známo, tak CF kartu mimo foťáku a čtečky nic jiného nežere
Re: pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu
No protože jste rafinovanej, tak čtečku připojíte přes USB do hi-fi věže. I na takový ptáčky má OSA svoje háčky.
Re: pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu
Pokud je mi známo, tak CF kartu mimo foťáku a čtečky nic jiného nežere - třeba je to proto, kdyby náhodou ty CF karty něco žrát začlo.
Re: pořízení kopie autorsky chráněného obsahu pro svou vlastní potřebu
Supr
V tom případě všechny chlapy preventivně potrestat za znásilnění. Taky by náhodou třeba někdy mohli
Svatá pravda
Kde se dá zaregistrovat? Výpalné od OSA a podobných je neslušné a nikdo neví, kam peníze jdou. Pochybuji, pochybuji, že se rozdělují správně. A za vybírat za paměťová média je perverzní.
Re: Svatá pravda
To s tou neprůhledností rozdělování tak je. OSA a myslím že i Dilia nemají ze zákona nějakou povinnost skládat někomu účty. Takže když většinu vybraného prožerou, nikdo (ani autoři) se to nedoví.