29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jerry 25.9.2006 14:57

Re: Re: ... a dokončení

Cituji Petra Nárožného ve hře Tři Alberti a slečna Julie: ,,Člověče, tak blbej jste jen vy, nebo celá vaše rodina."Ale to nemyslím na nikoho adresně.

jerry 25.9.2006 15:01

Re: Re: Re: ... a dokončení

pardon, ještě mi tam vypadl ?

jerry 25.9.2006 14:52

Re: ... a dokončení

Naprosto souhlasím-já , moje žena i roční syn na cyklosedačce jsme se zůčastnili cyklojízdy v Liberci ke dni bez aut. V Liberci je situace sice lepší než v Praze , ale jen proto, že je tam menší provoz. Cyklostezek zatím pomálu. Já osobně jezdím každý den asi 2 km do práce na kole, v zimě pěšky. Po Liberci používám auto, jen když chci přivést něco těžkého a rozměrného. Dřív jsem radši jezdil vlakem, ale zkuste jezdit vlakem s kočárkem! V Německu jsem jezdil na kole třeba v Lubecku, Rostocku nebo Schwerinu a je to neporovnatelné! Jenže ideálem pana Bartoně je kuřák , řítící se autem a vyfukující kouř na své děti na zadních sedadlech...Neměli by být vlastně kuřáci chráněni a zapsáni do Červené knihy ohrožených?

jarda 25.9.2006 17:37

Re: ... a dokončení

Trochu mi to připomíná akce maminek s kočárky které se rozčilují, že se nedostanou všude kam by chtěli. To bych chtěl vidět jak by pro ně třeba ve starší zástavbě dělali výtahy kdyby tam bydlely. Prostě někde to jde a nekde ne. Nutit si to mi přijde vhodné tak max do 5let kdy si děti věci vyřvou.

Radek J. 25.9.2006 10:43

Manipulace-začátek

„Inu proto, že se nápadu jednoho francouzského města chopily chtivé ruce manipulátorů společenského života.“  Nejjednodušší metoda, jak se zbavit povinnosti arguentovat, je onálepkovat protivníka. Ještě dodejte „ztroskotanci a samozvanci“ a bude to dokonalé.

 

„Politik, který jinak neudělá krok bez auta, si navlékne cyklistický dres, helmu a vyjede v průvodu cyklistů,….“  Když jsem na cyklojízdu jel, připravil jsem se na to, že se s ní samozřejmě sveze i spousta politiků a jiných zájmových sdružení – koneckonců, je před volbami. Ano, byli tam, ale byl jsem příjemně překvapen, že se nesnažili zbytečně narvat do popředí, nebo nedejbože řečnit. Pokud chcete cyklojízdu kvůli tomuhle sestřelit, poslužte si.

„…v němž naprosto dominují děti školou povinné a které se tak zcela jistě rády ulijí ze školy.“ Další pitomina a svinská manipulace, která má vzbudit dojem, že dětičky a studentíci nevědí, co činí. Cyklojízda mimochodem začínala v šest večer, to se děti určitě rády ulily z odpoledního vyučování. Za Vaše dělnický peníze, samozřejmě. Jaké bylo skutečné věkové složení pelotonu lze těžko odhadovat, ale mohu Vás ujistit, že občanů věku středního i pokročilého bylo dost.

Vladimir 25.9.2006 14:02

Re: Manipulace-začátek

Povinnosti argumentovat ? Co tim myslite ? Kdo neni zaslepeny vykrikovanim "auta smrdi", tak autorovi rozumi. Sponzorem tohoto levicoveaktivistickyzeleneho svatku jsou bohuzel verejne rozpocty, vedeny snahou zastupitelu se zviditelnit, a ztratove Ceske drahy, z nasich dani. Sponzoruji hrstku silencu, kteri se v den bez aut jedou exhibovat tzv. cyklojizdam do mist, kam by normalne ani nepachli a prekazet pri tom doprave, ktera do tech mist na rozdil od nich potrebuje, anebo se v jine dny ti sami silenci vrhaji pod kola automobilove doprave, aby dokazali ze je malo cyklostezek a ze jsou auta nebezpecna. 

Ja vam neco reknu. Cyklisti smrdi !

Neldelinde 25.9.2006 10:37

Kuřáci a MHD

Zajímavé spojení, asi jsou to hlavní věci, které autora pálí.

Ano, kuřáci jsou diskriminováni tím, že musí kouřit na vyhrazených místech. Jenže na rozdíl od rasy, naboženství apod. kuřáctví je jen málokdy součástí osobnosti. A je to stejná diskriminace, jako zákaz močení na ulici či zákaz hlasité hudby v kanceláři. Navíc povolení kouřit je diskriminace nekuřáků, takže ze dvou se vybírá ta společensky a zdravotně "prospěšnější".

Den bez aut je podle pozitivní. Má upozornit na to, že je tady MHD, která funguje. Myšlenka je podle mně přesvědčit lidi, kteří jezdí autem, aby to jednou za rok zkusili. Nic se jim nevnucuje, ale jen nabízí. Za posledních několik let šla kvalita MHD nahoru. A přednost je logická - je tam více lidí. Dopravu auty více blokují řidiči, kteří si zaparkují, kde chtějí, zahýbají kam chtějí, nedávají přednost apod.

Pikantní na celém dni bez aut bylo, když jsem v Praze potkal více revizorů než jiné dny. Že by byli záměrně připraveni na cestující, kteří podlehli klamu (jako málem já), že i v Praze je ten den MHD zdarma.

Vladimir 25.9.2006 14:05

Re: Kuřáci a MHD

Den bez aut v tom provedeni jak byl letos rozhodne neupozornoval na to, ze je tady MHD ktera funguje (mimochodem, nesouhlasim, nefunguje). Ne-prednosti MHD jsou logicke - je tam smrad a spina a nejezdi to tam kam je potreba a nejezdi to vcas.

Navic v ramci dne bez aut magori na kolech zablokuji prujezd nejen autum, ale i MHD, jako se to stalo loni v Praze.

Martina 25.9.2006 10:16

diskriminace kuřáků ???

Skutečně mne pobavil Váš názor, že nový protikuřácký zákon terorizuje kuřáky na veřejných místech. 

Chudák terorizovaný kuřák, který kouří v restauraci naprosto bez omezení.

A skutečně si připadám jako terorista, když jako nekuřačka s manželem nekuřákem a s tříletou dcerkou dovoluji si vstoupit do těchto posvátných míst.

Naštěstí u nás boj s tetorismem (ovšem ve vašem pojetí obráceně) funguje a proto po zjištění nedýchatelnosti prostoru restaurace poraženě všichni tři vyklízíme pole a přenecháváme prostor utlačovaným kuřákům.

Kam jedeme? Domů, vařit, aby bylo co jíst, neb v restauraci nemáme šanci. (Skutečná situace - restaurace Ixcatlan v Plzni)

Jan Pechanec 25.9.2006 10:31

Re: diskriminace kuřáků ???

Ale Martino, zde bys mela vycinit majitelum restauraci ;-) Pravda je, ze kolikrat nabizeji nekuracke prostory, ktere jsou jasne ohranicene a vymezene (v jedne mistnosti s kurackou zonou ;-))

JW 25.9.2006 11:44

Re: diskriminace kuřáků ???

Milá Martino, denně chodimě na obědy do restaurace, kde máme tzv. závodní stravování, tedy každý den dohodnuté jídlo stejné pro všechny a kde máme vyhražená místa v prostoru pro nekuřáky, která jsou jinak prázdná. Majitel restaurace je rád, že je někdo zaplní, protože v oddělené části pro kuřáky je narváno. Mimo nás je tam nekuřáků minimum. Očekávám, kdy majitel restaurace, který je nekuřák, oddělení pro nekuřáky z ekonomických důvodů zruší. Určitě by se mu podstatně zvedla tržba.

vladimirekk 25.9.2006 9:46

Den bez aut

Den bez aut byl pro mě užitečný - znovu jsem si připoměl narvané trolejáky za komančů. (Podotýkám, že běžně kombinuji auto a MHDčko - do práce a po okrajích města autem, po centru města tramvají.) Teď při Dnu bez aut bylo v Brně MHD zadarmo, což mělo (očekávaný) efekt, že někteří nechali auta doma a jeli tramvají - nemohlo to být moc, protože aut na silnicích příliš neubylo. Každopádně i toto malé zvýšení mělo efekt, že vozy MHD byly plné - nebylo to nepříjemné, ale naznačilo to negativa, která by nastala při uzavření centra (či omezení vjezdu aut do města) a která známe z doby minulé, a na které se již zapomíná (spolu s tím, jak se zapomíná na blahodárný vliv konkurence). Toto rozhodnutí by totiž postavilo MHD do pozice blízké monopolu se všemi negativy, která u monopolů známe. Tzn. to, že je současné MHD docela rozumné je výsledek právě toho, že jeho uživatelů ubývá, což je způsobeno jen konkurencí v podobě aut a tedy MHD se musí o pasažéry snažit starat. Odstraněním konkurence se vrátíme do starých kolejí. Zkráceně, omezením aut ve městě nenastane ráj, kdy budeme jezdit v hezkých čistých vozech hromadné dopravy se slušnými řidiči a dodržovaným jízdním řádem, ale ve vozech narvaných, naštvaných a nepřesných. A tato negativa jsou pro mě výraznější než ve špičce zacpaná silnice.

(k omezení špatných ekologických dopadů aut na město - cestu vidím v tlaku na "ekologizaci" individuální dopravy - daňové zvýhodnění motorů s nízkou produkcí zplodin apod.)

kirast 25.9.2006 10:17

Re: Den bez aut

K vašemu příspěvku bych chtěl dodat, že pokud se budou prostředky z daní utrácet na provoz MHD (ředitelé, generální, uklízečky, techničtí náměstci, správa budov, mluvčí MHD a já nevím co ještě) a dopravní tepny mrzačit ve prospěch MHD (vyhrazené pruhy, kolejiště uprostřed ulice, refíže zužující vozovku na jeden pruh před křižovatkou), prostředky na řešení dopravy už nikdy nezbudou. Nevzniknou parkovací domy a parkující auta budou dá zužovat komunikace, nevznikne centrální navigační systém, který by nejefektivněji provedl auto od startu do požadovaného cíle, atd. Budeme si tedy připlácet z daní a doplácet na jízdném za to, abychom město překonávali průměrnou rychlostí 25 km/h, vstoje, jako když vezou dobytek na jatka, s rukama vytahanýma od nákupních kabel, které není kam složit, uvaření od zběsilého topení přesto, že jsme oblečeni do zimního počasí a ve společnosti tuberáků a vůbec přenašečů všemožných chorob a taky lidí, kteří obývají okraj společnosti a jejich domácího zvířectva (popřípadě hmyzu). Já jsem pro to, aby všichni, kdo tak chtějí cestovat, měli tu možnost, ale za své a ne za mé peníze. Pak zde nebudu psát pobouřené komentáře.

Orisny 25.9.2006 13:33

Re: Den bez aut

Jenže za nízkou produkci zplodin se musí platit a tak si takové auto stejně mohu dovolit jen ti nejbohatší - podívejte se kolik stojí Toyota Prius - auto s kombinovaným pohonem. Nebo Lexus - také auto s kombinovaným pohonem, ale lizusnější podoba - lik lidí si ho bude moci dovolit? I když jednu takovou z doslechu znám. Vydělala si na to - vlastní totiž lékárnu.

petr 25.9.2006 9:43

ach ti chudinkové kuřáci

K diskriminaci kuřáků - bohužel si často myslívají, že mají právo smrdět nekuřákům pod nos a ještě se tvářit ublíženě když se ohradí. Věřím, že jsou ohleduplní kuřáci, znám jich pár. Bohužel je víc vidět ta parta bezohledných, kteří si zapálí kdykoli a kdekoli a po upozornění, že tady se nekouří začnou s takovým tím " .. ale dyť se za tu chviličku nic nestane, nééé  ... a zjevně se nechystají  ten svůj smrad típnout.

Kouření v práci je už vůbec úžasná věc - sečtete-li rauchpauzy zjistíte, že kuřák pracuje tak na 0,8 - 0,9 a plat má kupodivu celý ??? 

Ptal jsem se zaměstnavatele - když je kuřácký koutek, jestli by mohl zřídit hudební salónek, že bych chtěl cvičit na hudební nástroj - těch 5-6 čtvrthodinek denně mi zajistí solidní průpravu. Zatím se nevyjádřil  ...

cca 25.9.2006 9:48

Re: ach ti chudinkové kuřáci

jednoduché řešení - kuřácký koutek je mimo pracoviště - opouští-li kuřák pracoviště musí se "odpíchnout" nebo se nedostane ven - pracovní doba se přeruší.....;-)

X 25.9.2006 8:29

X

Kouření není terorizování nekuřáků?

Šárka 25.9.2006 8:19

Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Já to také tak cítím. jsou to naprosto trapné akce. Kdyby pro den bez aut radši řešili síť cyklostezek ve městech a mimo města, propojení vesnic. Pak by nastal čas pro celý rok bez aut. Autem by jezdili jen ti, kteří by převáželi zboží a nebo ti, co cestují na velké vzdálenosti. Já jezdím do práce autem jedině proto, že cestováním na kole jsem ohrožena na životě v provozu mezi auty a po cestě z práce potřebuji nakoupit a to by mi zas kolo ukradli. Takže pro ČR neřešitelná situace.  Proto jezdím do Rakouska na kole a také  mohu kolo kdekoliv v Rakousku ponechat bez obav, že by bylo odzcizeno.  Kdyby zbytečně nedláždili chodníky (při kvalitě práce do půl roku znovu vyboulené) a udělali cyklo asfaltové, spousta lidí by uvítala cestovaní na bruslích. Proč jsou Norové velice úspěšní na běžkách? Protože mohou trénovat i v létě na svých asfaltových chodnících a stezkách.

ptakopysk 25.9.2006 8:44

Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

náhodou se kyklostezky budujou. Minulý týden jsem jel kolem Lázní Bohdaneč a dělňasové tam vyšívali stezku vedle silnice, radost pohledět. Doufám, že to stihnou do zimy, protože když tam jedete potmě, tak je to o hubu. Místní ninžové oblečení do černých hadrů jezdí na neosvětlených byciklech a musíte mít voči vypleštěný až na sklo, abyste je nesklepli ze silnice....

Šárka 25.9.2006 10:42

Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Že bych jezdila do práce z Kroměříže do Kroměříže přes Bohdaneč? Možná se v Čechách budují cyklostezky vedle silnice, ale na Moravě je to ojedinělý úkaz, tam už nejsou finance. 

honzak 25.9.2006 13:32

Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

V Kroměříži (byl jsem tam párkrát autem) je taková rovina, že je radost jet kolmo do práce. Chce to jen  olepit kolo reflexní fólií a tutéž fólii ve formě pásků na sucháč obtočit kolem kotníků. Vzadu blikačku, vepředu  slušné světlo a je vymalováno. Kolo musí být odřené, případně přetřené štětkou, aby za něj v bazaru nedali ani korunu. A pořádný zámek. Hovoří ze mě letitá praxe, i když teď zajíždím cestou do práce horáka za 30 litrů...

Šárka 25.9.2006 14:17

Re: Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Za bílého dne můžu být olepená jak chci. Pokud zavčas nevletím s kolem na chodník, tak mě smete kamion s vlekem, který mě předjíždí v zatáčce nebo na kruhovém objezdu.  Na kruhovém objezdu jde cyklistovi takřka o život pořád. Vím co píši. Nehledě na "zdravé zplodiny". Denně jsem jezdila na kole 5-7 km do práce cca 30 let. Neřeším ani rovinu ani kolo araba.  Dobře si člověk zajezdí také do kopce a z kopce. Řeším jen to, že jediné rozumné řešení je v postupném budování cyklostezek, jenom to, že je naprosto normální v civilizovaném světě oddělit automobilovou dopravu od chodců, cyklistů a bruslařů. A jestli je to rovina nebo kopec je úplně jedno. V Norsku jsou i tunely zvlášť pro pěší a cyklisty. Takže nejde o hurá akci "Den bez aut", ale o promyšlené budování. Proč má maminka s dětmi a kočárkem chodit z jedné vesnice do druhé po frenkventované  cestě plné aut? Má také sednout do auta a jet 2-3 km zbytečně? Jenom proto, že pár sebestředňáků hájí své zájmy automobilistů? Jenom proto se mají děti odmalička odnaučovat používat nohy? Nikdy nebýval takový provoz, jako je teď a menší rozhodně nebude. I pro řidiče je bezpečnější, když jsou chodci a cyklisté oddělení na stezkách pro ně určené.

Bananovnik 25.9.2006 17:19

Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Tohle je typický příklad moravského pocitu ublížení, věřte, že tady u Prahy se těch cyklostezek fakt moc nestaví, ale na moravě sem je viděl v každé dědině (byl jsem v okolí Kojetína).

L 25.9.2006 8:18

Lidova basen

Nekuraci jsou dobri v praci, zdravi jsou a neutraci.

Kurakum vsak smrdi z huby a maji cerne  zuby.

Václav 25.9.2006 8:12

Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Ne nebyla vážený pane autore. Barvu kůže si totiž nevyberete, s tou se už narodíte, to kdo budou Vaši rodiče a jestli náhodou nepatří k nějaké minoritě, taky nemáte možnost ovlivnit, ale cigareta byla kdysi dávno Vaše svobodná volba. Nesrovnávejte nesrovnatelné.

hufv 25.9.2006 8:52

Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Ale je zajímavé, že totéž jako rasová je také náboženská diskriminace - a náboženství si přece vybíráte sám. A obdobně - nesmí se diskriminovat lidé obézní - a opět se obézními stali sami. Je prostě zajímavé, že některé diskriminace mají být OK a některé ne. A kdo rozhodne, která z nich je která?

Jan Pechanec 25.9.2006 10:38

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Kdo rozhodne? Zakonodarci, soudci, pak mozna zamestnavatele... ohledne kuraku pak obezni verici cigani.

LOBO 25.9.2006 11:02

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Myslim, ze je to jednoduchy, kde zacinaji prava jednoho, konci prava druheho. Kurak v mistnosti s nekurakem ubira pravo nekuraka na cisty vzduch. Coz tloustik nebo katolik neni :-D;-D

Jenda 25.9.2006 18:12

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

No pokud se narodite muslimum tak si moc vybirat nemuzete. Teda jestli chcete prezit.

AGO 25.9.2006 8:00

Konečné řešení kouření!

Podle wevropské směrnive 180888/Br budou muset od roku 2012 používat všichni kuřáci skafandr s vnitřní cirkulací vzduchu.Pro obě strany to přinese spoustu výhod.Nekuřáci se zbaví nechutného zápachu a škodlivého kouře od každého kuřáka.Kuřáci nebudou okolní společností diskriminováni,jejich cigareta bude pouze pro ně, klesne spotřeba cigaret,neboť kouř jedné cigarety vydrží ve skafandru 3 dny.