29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jezevec 25.9.2006 14:12

Proč "den bez aut" není prvního září, nebo první školní den?

Kdo si vůbec vymyslel toto pitomé datum? Mnohokrát jsem se na to organizátory ptal - s přípodotekem, že "den bez aut" který má nějaký logický smysl než buzeraci, by přinesl větší úspěch akce a byl přínosem i pro vyplašené děti co se první den motají na silnicích.

A odpověď. No prostě se tok dělá, no, nikdo přesně neví proč, no ale tak nějak se to už dělá tak my v tom tak nějak budeme pokračovat. Pouze pohrůžka cenzury mne brání vyslovit svůj názor na vyhlášení takto buzerativní akce

Saša 25.9.2006 14:15

Protože v jiných EU zemích začíná školní rok i prázdniny jindy.

Ekoteroristi to samozřejmě nevědí, takové poznání převyšuje míru jejich průměrného intelektu.

Radek J. 25.9.2006 15:25

Re: Proč "den bez aut" není prvního září, nebo první školní den?

Vážení pánové/Vážené dámy, příště uspořádejte Den bez aut na nějaké snadno zapamatovatelné datum  Nebyl jste poslední dobou na Cimrmanovi? R^

janoryna 25.9.2006 13:07

a ještě je třeba dodat,

že za to může Paroubek

Duf 25.9.2006 12:29

diskriminace

Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou

ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Podle výkladu komise EU NENÍ nepřijetí do zaměstnání zdůvodněné kuřáctvím diskriminací. Tedy inzerát přijmu nekuřáka/nekuřačku NENÍ diskriminační...

Chris Kelvin 25.9.2006 12:26

Autor svůj článek jistě myslel jako...

...mírně nepodařenou parodii. V opačném případě bych si o něm musel myslet, že je naprostý... sorry, to nemůžu uvést, protože by můj příspěvek byl podle upozornění pod článkem smazán....

8-o8-o8-o8-o8-o

Alex 25.9.2006 19:26

Re: Autor svůj článek jistě myslel jako...

Tak mě napadlo něco velmi podobného, teda o tom autorovi.

pepe 25.9.2006 11:22

...toto

je ryze demagogický článek, téměř nemá cenu s tím polemizovat. Goebels by měl z vás radost...

hodne neRtah 25.9.2006 12:26

Re: ...toto

neni nad padne argumenty

Saša 25.9.2006 10:46

Je to teroristická akce,

jejímž cílem je tyranisovat lidi a omezovat jejich svobodu.

Cech z Nizozemi 25.9.2006 11:25

Re: Je to teroristická akce,

Pouze pro informaci: Tato akce je obcas poradana i v Holandsku - naulicich jsou pak vselijake kramky a vubec se kona legrace;-D.

Vladimir 25.9.2006 13:54

Re: Re: Je to teroristická akce,

...az do uplneho popukani. A vyhodi se spousta prachu z verejnych rozpoctu.

Saša 25.9.2006 14:17

Holandsko pro mne nepředstavuje zemi hodnou následování.

Ba právě naopak - v mých očích je Nizozemí domovem všeho zla a Holanďané byli jedním z hlavních důvodů, proč jsem hlasoval proti vstupu do EU.

Samael 25.9.2006 16:07

Re: Je to teroristická akce,

správně, neboť jen ve společnosti, kde si na vzájem omezujeme některá "práva" se dá přežít ;) o život na divokém západě nemám zájem.

Radek J. 25.9.2006 10:44

... a dokončení

„Ptám se proto, co tento den bez aut znamená, jaký má význam. …..Jak ale může tyto problémy vyřešit to, že se na jeden den vyhlásí akce bez aut?“ Berte to jako propagační akci, která má upozornit na problém cyklistické dopravy v Praze. Prostě dostatečně nahlas zařvat „my jsme tu taky!“ Cyklistická doprava po hlavním městě živoří, prakticky neexistuje. Nejsou cyklostezky, které by rozumně vedly odněkud-někam. Ty které jsou postavené, mají kvalitu, která by opravňovala zastřelení pánů radních za úsvitu atd. Je to bludný kruh - hodně zjednodušeně: nejsou cyklostezky, tak cyklistů jezdí málo, pro tu „hrstku“ není třeba stavět další stezky…..

 

„Zatím, zdůrazňuji slovo zatím, je to otázka dobrovolnosti.“

A tak to i zůstane. Jestli chcete, strašte se tím, že Vám zlí aktivisté seberou auto a budou Vás nutit šlapat do práce na Ukrajině, nebo Libertě. V Německu mají v každém druhém městě cyklostezky, po kterých se dá skutečně jezdit ( i do práce, představte si to ),  Holandsko jako zemi cyklistů je skoro zbytečné zmiňovat. Nezdá se mi, že by snad tyto země směřovaly k ultra-zelené diktatuře, které se obáváte.

Mimochodem, cyklojízdy se konají každý třetí čtvrtek v měsíci, začátek na náměstí Jiřího z Poděbrad.

honzak 25.9.2006 13:20

Re: ... a dokončení

Tvoje horování pro cyklostezky a argumentování Německem a Holandskem svědčí o velmi jednostranném pohledu. Praha je limitována výrazně kopcovitým terénem a cyklostezka "odněkud někam" je možná pouze někde. Vřele doporučuji zamyšlení nad cyklostezkou nahrazující např. trasu A metra. A následné zamyšlení v jakém že stavu dojedu ze Strašnické na kulaťák 20 např. listopadu (kdy je pravděpodobnost plískanice téměř 1). 

Pro kolo se hodí města v rovině (Nymburk, Pardubice, Poděbrady, Kolín). Na druhé straně např. Semily jsou pouze pro drsňáky z BC Sportu a přidružených oddílů.

Jak si přijel dnes do práce? Já na kole z Čerrnošic na Zahradní město.

Radek J. 25.9.2006 13:51

Re: Re: ... a dokončení

Do prace dnes MHD.

Tem kopeckum, co jsou v Praze,  snad nebudes rikat vazny problem. Je tu jeste moznost dopravit se s kolem kus metrem. Blby je, kdyz se treba zkousis prepravit na kole od vody smerem na Vinohrady - tahy nahoru jsou vsechny pro auta. Stejna ptakovina je treba smerem z Rep dolu na Andela. Pravy pruh ve Vrchlickeho ulici je asi na kilometr vyhrazeny pro MHD, levy pruh pro ostatni dopravu. Teoreticky bys mel jet na kole v levem pruhu, jenomze v pravem se kolem zacpy jenom mihnes. Jeste se mi nestalo, ze bych tam zdrzel autobus. Stacilo by vymezit, ze do praveho mohou i cykliste a mas cyklotrasu/stezku jak vysitou.Pro ridice osobaku by tohle nepredstavovalo dodatecne omezeni.

Ohledne pliskanic - uznavam. Pro kravataka problem. Na druhou stranu babicky ve fertochu, ktere jsou schopne ustat naledi jak na stadionu na kazde dedine jsou dost inspirujici :-o

honzak 26.9.2006 18:34

Re: Re: Re: ... a dokončení

otázka na tělo - kolik kol se vejde v ranní špičce do soupravy METRA? Odpověď - tak 2 za strašného ryku cestujících. Znovu opakuji, že cyklodoprava není pro Prahu řešení.Ono se to u klábosnice kecá - sucho, teplo a žádná námaha.

A to jezdím do práce 32. sezónu, od dubna do září na kole. A z místních diskutérů mám s největší pravděpodobností nejvíc najeto - zatím tak 7 tisíc (2 měsíce pauza po operaci kolena). A stejně mě ulice Před skalkami se svými 15% každé ráno dostane.

Ludek 26.9.2006 11:44

Re: Re: ... a dokončení

Fakt jsem se pobavil timhle vlaknem, obzvlaste tim, ze Praha je limitovana vyrazne kopcovitym terenem. Blbost na n-tou, ani kopcovita mesta v zahranici netrpi nedostatkem cyklistu a Praha neni co se kopcu tyce nic vyjimecneho; treba ja mam nadvahu, kazdy den vyjizdim "kopce" bohdalecky, sporilovsky a zpatky na Floru, o prazdninach jsem jezdil stoupak z Radotina na Trebotov, ono kolo ma takove udelatko, prevody, takze si muzete nastavit, jak malo/moc namahave slapat. A taky plno lidi, co mi rikalo, ze by rado jezdili po Praze na kole, tak se ani nezminili o kopcich, vzdycky to byl jen (opravneny) strach z automobilove dopravy. Nedivim se, zazil uz jsem tolik pokusu o zabiti ze stran ridicu (nedani prednosti, vytlaceni ze silnice, myska a nasledne odboceni), navic krajnice v Praze, to je neco neuveritelneho (propadle kanaly, vlny na asfaltu, soucastky z motoru), co se tyce "podpory" cyklistiky v Praze, tak to se jen tak nevidi (kvalita cyklostezek je takova, ze clovek radsi porusi zakon a pojede po silnici, navic zadne cyklopruhy, jo holedbani se cyklotrasama -to jest frekventovana silnice osazena zlutymi cedulemi-, nevyuziti opustenych chodniku, jednosmerek (nerikam ze to musi dojit az k videnskemu modelu, kde hodne bocnich ulic je autum uzavreno, pouze chodci a cykliste), prepravovani kol na nosici pred autobusem taky ne, prej by se tim ohrozili chodci (v Minneapolis kde to uspesne zavedli holt autobusaci dostali prikaz nenajizdet do chodcu), proste nekdo na uradech nema cyklisty rad.

Jeste k pocasi, v Holandsku jsem videl davy cyklistu v takove psi slote (dest + vitr), ze se mi ani z autobusu nechtelo vylezt, ve Finsku me zase fascinovali jizdou po ledovem chodniku (prisla v zime obleva, takze led a na nem voda), navic za tmy. Ale kdyz se nechce, vymluva se vzdycky najde ;)

honzak 26.9.2006 18:23

Re: Re: Re: ... a dokončení

jsi zřejmě dokonalý a my bastardi ti nesáháme ani ke kolenům. Přesto bych rád porovnal svoji trapnou výkonost s tebou - Třebotovka je trať pravidelné časovky KPO a párkrát jsem ji jel, Urči si termín a zkusíme to.

JK 25.9.2006 13:29

Re: ... a dokončení

Vaše argumentace je velmi zcestná. Jestliže jsem to pochopil, říkáte jinými slovy: zaplaťte nám cyklostezky, ať si můžem užívat na kole. Kdo to zaplatí? Tato odpověď mizi řádky chybí, dovozuji státní či obecní rozpočet - tj. my všichni. Jezdit po Praze na kole místo MHD je blbost, protože členitý terén zvládnou jen mesengeři nebo sportovci. Normální člověk Prahu neudejchá. Potom vznikne problém, kam s kolem, aby se neukradlo. Nebo nepoškodilo fasádu či něco jiného. Dostáváme se do dlouhého řetězce neřešitelných problémů. Dalším argumentem je počasí, tj. použitelné jsou jen v létě a když nebude pršet (konjunkce). Něco mezi 50 až 100 dny v roce. Uklízet se musí pořád. Ne, takhle ne. Cyklostezky v Praze ano, ale jen za účelem rekreace. Do centra zakázat vjezd.

Cyklostezky (pracovní) jsou skvělá věc na rovině. Holandsko, Vídeň, u nás Hradec Králové, Přerov. Ale nikde, kde jsou kopce.

Šárka 25.9.2006 13:43

Re: Re: ... a dokončení

Cyklostezky jen na rovině, takže cyklisté mají jezdit do kopců jen po pozemní komunikaci a nedejbože, když to budou serpentiny s plnou čárou, tak jeden cyklista při rychlosti 5-7 km/h v hodině způsobí dopravní kolaps. Myslím, že začínáme být čím dál více degenerovaní.  Nechodit, neběhat, nejezdit. Mohli bychom se zadýchat. Na nadváhu máme dietní programy a na celulitidu krémy a ostatní spláchnou plastičtí chirurgové. Cyklisté mimo pozemní komunikaci je jediné rozumné řešení. Vybudovaná cyklostezka, na které bude dostupnými prostředky zabráněno vjezdu jakékoliv těžké mechanizaci, tady bude pro nás na věky. Cyklisté ani bruslaři ji nezničí. Proč si nebereme příklad z Německa a z Holandska?

jezevec 25.9.2006 14:18

Re: Re: Re: ... a dokončení

to jste madame ale špatně pochopila.

Cyklostezky jen na rovině - takže vůbec nemají co dělat na místech, kde by způsobili dopravní kolaps. Pokud myslíte vážně, že motat se na úzkých silničkách pod koly aut a lokat přitom tuny smogu, není známkou degenrace - dejte si na hlavu obklad. 

Ludek 26.9.2006 11:51

Re: Re: Re: Re: ... a dokončení

Cykliste toho smogu lokaji mene nez ridici zavreni v autech, alespon to tvrdi nektere vyzkumy, kouknete na tabulku znecistujich latek (CO, NO2, benzen, toluen, xylen) vdechnutych cyklistou u frekventovane silnice a ridicem tamtez, viz http://www.nakole.cz/vemeste/zdravi_a_bezpecnost.php3

Homunkulus 25.9.2006 14:18

Re: Re: Re: ... a dokončení

Pravda, degenerujeme, je nacase konat. Cyklostezkama zacnem a postupne se propracujeme k prekazkove draze na chodniku! To bude panecku zdrava populace! mestska úpolicie by mohla pokutovat ty co se ulejvaji, straznici se beztak nepretrhnou. A kdyz uz budeme v tom, mohli by dostat slapaci auta, at nam zakon nezakrni

Radek J. 25.9.2006 14:07

Re: Re: ... a dokončení

Ano, chci vic penez na cyklostezky, ne kvuli "uzivani si", ale proto, aby byla realna sance dopravit se z mista A na misto B na kole. Kdo to zaplati? Stejni lide, kteri plati z dani silnice, MHD, policajty, uredniky na bernaku..... treba ja nebo Vy. Jezdit po Praze na kole místo MHD NENI blbost. Clenity teren je to posledni, co vas pali. Spis jde o to, jestli to do Vas nekdo nenapali. " Normální člověk Prahu neudejchá." To bude zrejme proto, ze cyklisti desne prdi a ten smrad se neda vydejchat. (Y) "Potom vznikne problém, kam s kolem, aby se neukradlo." Jo, stojanů na kola je málo. Jen tak cvicne, zkuste si predstavit 50 zaparkovanych aut a 50 kol a reknete mi, kolik zaberete mista s jednim a s druhym. "Dostáváme se do dlouhého řetězce neřešitelných problémů." Ty problemy jsou resitelne, jenomze kdyz se nechce, tak je to horsi, nez kdyz se nemuze. "Dalším argumentem je počasí" - tech 50-100 dnu jste vzal odkud? Ja kdyz to strelim od boku, tak reknu 150-200 (nebo 366? plnime petilektu na 105% :-). "Do centra zakázat vjezd. " Myslite autum? ;-P

honzak 25.9.2006 19:15

Re: Re: Re: ... a dokončení

Radku, zkus uvažovat v klidu a bez emocí. Představ si rodinu s 2 dětmi, tedy celkem 4 kola. Ta je třeba umístit v místě bydliště (ne každý má garáž) a poté v místě zaměstnání  (školy). A jsme u krádeží - doporučuji shlédnout cykloparkoviště u nádraží Choceň. Samé plečky, protože slušné kolo by nevydrželo. Další problém parkování kol venku je rez - zejména řetěz trpí velmi, pastorky méně. Kryt řetězu se na kole s přehazovačkou neuplatní, řazení v zadním náboji je sice funkční, zato dražší.

K těm kopcům v Praze - zkuste si v létě vyšlapat od vody na Flóru a pak mi dejte vědět. Já se spotím jak dveře od chlíva. Suma sumárum, cyklodoprava není v Praze univerzální řešení.

Babky ve fěrtochu jsem na Moravě viděl na náledí a jen jsem zíral. A to si myslím, že to už trochu umím.

Ludek 26.9.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: ... a dokončení

honzak: tak bez emoci, pouze vlastni zkusenosti. Mame zatim jen dve kola, povesene doma v predsini na hacich (nijak moc mista nezabiraji), sice je v dome vytah, ale klidne si to kolo do druheho patra vytahnu kazdy den po schodech, je mnohem lehci nez moje telo, ktere taky musim nahoru vynest ;) Az budou detska kola, tak se daji tam, kde je ted kocarek, zadny problem. V miste zamestnani mame cyklopristresek (v arealu hlidanem vratnym), mam dojem, ze zamestnavatel ma dokonce i povinnost ze zakona mit uloziste pro kola (ale kdyz neni zajem, tak co by se staral, ze jo).

Ke kopcum v Praze - slapu na Floru kazdy den (sice ne od vody, ale ze Slavie, zato to neni jediny kopec behem me jizdy), no a kdyz se spotim, tak se doma/v praci osprchuju, v cem je problem?

Rebak 25.9.2006 14:39

Re: Re: ... a dokončení

Stejné se dá podstrčit i řidičům, když někde chtějí novou silnici: "Zaplaťte nám silnice, dálnice, obchvaty, nadjezdy atd., ať se můžeme prohánět v autech. A velká parkoviště, ať je máme kam odložit, když jsme v práci nebo doma." A kdo to platí (protože silnice se na rozdíl od cyklostezek staví)? My všichni, tedy i cyklisté. Nebuďte sobec.

Pokud jde o počasí, není problém jezdit půl roku (sám jezdím do práce 7,5 měsíce v roce, ale uznávám, že zvláště v listopadu to už hraničí s posedlostí), těch deštivých dnů zase tolik není, jak byste si myslel. Záleží na konkrétní lokalitě. V posledních letech vídám dost cyklistů i přes zimu. Pokud nenasněží, je sucho a starý sníh odklizen, je to jen otázka vhodného oblečení.

Než kvůli počasí, víc jízd vynechám kvůli dovolené. Suma sumárum mám za sezónu > 120 jízd do práce. Po ulicích mezi auty samozřejmě, protože cyklostezky tady u nás vedou hlavně "po vašem", tj. rekreačně podél řek a zbytek od nikud nikam.

Vladimir 25.9.2006 14:08

Re: ... a dokončení

Dostatecne nahlas zarvat ? Slusni lidi nervou. Rvou snad ridici aut ? Rvou snad tak dostatecne nahlas, ze s tim obtezuji ostatni lidi, kteri jenom chteji nekam dojet autem ?

Cyklostezky at postavi. V lese, to je totiz misto, kam cyklisti patri. At je postavi ze spotrebni dane z cyklistickejch prileb. Nebo z dani z cyklodusi. Silnice jsou totiz placeny ze spotrebni dane z benzinu a proto patri autum. Doslova.