29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Matyx 27.9.2006 0:35

Re: Autor článku je tupec

Tak jsem si pro jistotu ještě jednou pročetl další články autora. A musím dodat, že jsem se ve svém úvodním prohlášení mýlil. Autor není tupec a tímto se mu omlouvám. Ale proboha, ať už se napříště zase věnuje zpět svému tématu, tedy politice a nepokouší se soudit jiné skupiny obyvatel, které zcela zjevně nechápe a ani pochopit nechce. Ono mu totiž zcela zjevně nejde o cyklisty jako takové, jen prostě musel něco "plácnout", aby mohl mediálně celou akci řádně zpolitizovat, protože o to mu zcela zjevně šlo především.

Takže pane Bartoši, slušně Vás prosím, vyhněte se napříště tématům, u kterých Vám zcela zjevně chybí objektivní nadhled a schopnost chápat různorodé smýšlení ostatních, které zrovna nesouvisí s politikou.

Děkuji

obyvatel Země 27.9.2006 0:12

ekologie je lobismus ?

No jasně, a součástí toho strašlivého nadnárodního spiknutí zvaného greenpeace jsou i stovky veděckých špiček dnešního světa, které jsou težce podplaceny aby tvrdili, že je něco špatně. Ono je totiž vlastně všechno v pořádku, ledovce netají, globální oteplování je jen společenský bonmot, vzduch je čirý jak křišťál a smog je jen jejich výmysl, ostatně voda z řek se dá pořád pít a jen Greenpeace do ní nechají vypouštět hnědé barvivo, aby měli více na příspěvcích na zbrojení pro blízký východ ..... víš co, Bedřichu, něco jsi asi zaspal viď ? Tak si vytři ospalky ze zalepených očí a napřed si zameť před vlastním prahem, než začneš ten svůj "lobismus" tady, ok ?

Matyx 27.9.2006 0:05

Autor článku je tupec

Nedá mi to, ale musím. Také jezdím denně autem do práce (na kole se fakt 80km denně dělat nedá), ale když to jde, nechám auto doma a jedu MHD či nejlépe na kole/pěšky. A jsem kuřák a stydím se za to, nedokážu přestat, ale se "šikanou" kuřáků souhlasím, je to nezdravý a nákladný neduh.

Tak jako tak, podstatné je že autor článku obhajuje motorismus v centru města, zatímco haní snahu lidí, kteří se dobrovolně rozhodli připojit k akci, která ma za účel naznačit a připomenout, že existují i ekologicky pozitivní způsoby přepravy. Tomu se říká omezenost.

Omezenost z toho hlediska, že každý z nás by měl být zodpovědný za sebe a za prostředí planety, na které žije, a to zřejmě autorovi zatím absolutně nedošlo. Možná by si měl sundat klapky z očí a pak by třeba zjistil, že ty povodně, co na ně pravidelně čučí v televizi po tom, co si doveze zadnici domů autem, nejsou jen náhlým rozmarem přírody, ale třeba mají původ právě v každodenní lenosti a bezohlednosti lidstva a na které se on sám podílí.

To že se někdo nepřipojí k podobné akci vcelku chápu. Ne každý je ochoten bojovat s vlastní leností a postavit se čelem k zrcadlu aby shlédl výsledek degenerace dané dlouhými lety nicnedělání, respektive práce hlavy s vynecháním zatížení svalové hmoty. Mě také není příjemná představa, že do divadla dorazím zpocený jak myš, takže ve večerním obleku raději sednu do auta. Ale to nic nemění na tom, že by zde byla na místě jistá míra tolerance, neřku-li snad i respektu k lidem, kteří se přes toto dokázali přenést a začít dělat něco pro sebe i pro své okolí.

Politiky vynechám, dnešní politickou scénu netřeba komentovat a to že jeden z jejích představitelů jel v čele peletonu bych vesele ignoroval, ale klidně si na tom postavte článek, proč ne. Závěrem však bohužel musím konstatovat jediné. Doteď jsem měl neviditelnéhopsa za solidní a sečtělý portál, ale dokud zde bude publikovat autor tohoto článku, tak se přesouvám jinam. To je svoboda volby. Zdar.

Kamyl 26.9.2006 23:04

Den bez kol!

Uvítal bych také den bez cyklistů, aby si veřejnost uvědomila že bez kol by to šlo ještě lépe než bez aut. Obzvláště nyní, když  "líznutím" plné čáry řidič auta riskuje vystavení značným perzekucím by kola na silnicích 1. třídy neměla co dělat. Krom toho že jízda kolmo po silnici je hazardem, je škodlivá i pro psychické zdraví řidičů za koly jedoucími dvacítkou. Zkusme to bez kol!

Kamyl 26.9.2006 22:36

Re: Re: Den bez volů

Chceš přesně tu samou "lidskost a zdravý rozum" jako byl za totáče, jen je ti blbé říkat tomu komunismus.

Kamyl 26.9.2006 22:23

Re: Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

Souvisí to tak, že i spontánní a dobrovolné může být bolševické, bystrouši.

honzak 26.9.2006 18:34

Re: Re: Re: ... a dokončení

otázka na tělo - kolik kol se vejde v ranní špičce do soupravy METRA? Odpověď - tak 2 za strašného ryku cestujících. Znovu opakuji, že cyklodoprava není pro Prahu řešení.Ono se to u klábosnice kecá - sucho, teplo a žádná námaha.

A to jezdím do práce 32. sezónu, od dubna do září na kole. A z místních diskutérů mám s největší pravděpodobností nejvíc najeto - zatím tak 7 tisíc (2 měsíce pauza po operaci kolena). A stejně mě ulice Před skalkami se svými 15% každé ráno dostane.

honzak 26.9.2006 18:23

Re: Re: Re: ... a dokončení

jsi zřejmě dokonalý a my bastardi ti nesáháme ani ke kolenům. Přesto bych rád porovnal svoji trapnou výkonost s tebou - Třebotovka je trať pravidelné časovky KPO a párkrát jsem ji jel, Urči si termín a zkusíme to.

Ludek 26.9.2006 12:15

Re: Re: Den bez volů

ValVlk: asi jste Den bez aut spatne pochopil. Jeho cilem nebylo zakazat automobily (pripadne MHD jak pisete), pouze primet lidi k zamysleni, jestli doopravdy musi jet autem nebo by to slo i nejak jinak. Samozrejme plno lidi tim autem fakt jet musi, ale plno by napr. premisteni se o 200m zvladlo i jinaci formou prepravy, dokonce nekteri otrli jedinci jsou schopni i vice, treba 2km na kole.

Ludek 26.9.2006 12:08

Re: Re: Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

Dalnice byla uzavrena, protoze se tam naboural kamion. Ale protoze kazdodenni bouracky kamionu na dalnici a tukance na hlavnich tazich mestem, spolu se souvisejicimi az kilometorvymi kolonami, uz nejak patri ke koloritu automobilove dopravy, nadavat se bude na cyklojizdu, ktera si dovoli zablokovat dopravu jednou za uhersky rok (no mozna za mene ;).

Ludek 26.9.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: ... a dokončení

honzak: tak bez emoci, pouze vlastni zkusenosti. Mame zatim jen dve kola, povesene doma v predsini na hacich (nijak moc mista nezabiraji), sice je v dome vytah, ale klidne si to kolo do druheho patra vytahnu kazdy den po schodech, je mnohem lehci nez moje telo, ktere taky musim nahoru vynest ;) Az budou detska kola, tak se daji tam, kde je ted kocarek, zadny problem. V miste zamestnani mame cyklopristresek (v arealu hlidanem vratnym), mam dojem, ze zamestnavatel ma dokonce i povinnost ze zakona mit uloziste pro kola (ale kdyz neni zajem, tak co by se staral, ze jo).

Ke kopcum v Praze - slapu na Floru kazdy den (sice ne od vody, ale ze Slavie, zato to neni jediny kopec behem me jizdy), no a kdyz se spotim, tak se doma/v praci osprchuju, v cem je problem?

Ludek 26.9.2006 11:51

Re: Re: Re: Re: ... a dokončení

Cykliste toho smogu lokaji mene nez ridici zavreni v autech, alespon to tvrdi nektere vyzkumy, kouknete na tabulku znecistujich latek (CO, NO2, benzen, toluen, xylen) vdechnutych cyklistou u frekventovane silnice a ridicem tamtez, viz http://www.nakole.cz/vemeste/zdravi_a_bezpecnost.php3

Ludek 26.9.2006 11:44

Re: Re: ... a dokončení

Fakt jsem se pobavil timhle vlaknem, obzvlaste tim, ze Praha je limitovana vyrazne kopcovitym terenem. Blbost na n-tou, ani kopcovita mesta v zahranici netrpi nedostatkem cyklistu a Praha neni co se kopcu tyce nic vyjimecneho; treba ja mam nadvahu, kazdy den vyjizdim "kopce" bohdalecky, sporilovsky a zpatky na Floru, o prazdninach jsem jezdil stoupak z Radotina na Trebotov, ono kolo ma takove udelatko, prevody, takze si muzete nastavit, jak malo/moc namahave slapat. A taky plno lidi, co mi rikalo, ze by rado jezdili po Praze na kole, tak se ani nezminili o kopcich, vzdycky to byl jen (opravneny) strach z automobilove dopravy. Nedivim se, zazil uz jsem tolik pokusu o zabiti ze stran ridicu (nedani prednosti, vytlaceni ze silnice, myska a nasledne odboceni), navic krajnice v Praze, to je neco neuveritelneho (propadle kanaly, vlny na asfaltu, soucastky z motoru), co se tyce "podpory" cyklistiky v Praze, tak to se jen tak nevidi (kvalita cyklostezek je takova, ze clovek radsi porusi zakon a pojede po silnici, navic zadne cyklopruhy, jo holedbani se cyklotrasama -to jest frekventovana silnice osazena zlutymi cedulemi-, nevyuziti opustenych chodniku, jednosmerek (nerikam ze to musi dojit az k videnskemu modelu, kde hodne bocnich ulic je autum uzavreno, pouze chodci a cykliste), prepravovani kol na nosici pred autobusem taky ne, prej by se tim ohrozili chodci (v Minneapolis kde to uspesne zavedli holt autobusaci dostali prikaz nenajizdet do chodcu), proste nekdo na uradech nema cyklisty rad.

Jeste k pocasi, v Holandsku jsem videl davy cyklistu v takove psi slote (dest + vitr), ze se mi ani z autobusu nechtelo vylezt, ve Finsku me zase fascinovali jizdou po ledovem chodniku (prisla v zime obleva, takze led a na nem voda), navic za tmy. Ale kdyz se nechce, vymluva se vzdycky najde ;)

Bedřich 25.9.2006 23:23

Re: Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

Já tím nic nedokazoval. Pouze to, že spontánnost a dobrovolnost není žádnou zárukou správnosti počítání. I ke spontánnímu a dobrovolnému jednání je někdy potřebný nějaký impuls. V dnešní době např. jedné nadnárodní lobbystické a manipulující organizace zvané Greenpeace ...

peter 25.9.2006 23:17

Re: Re: Den bez volů

ač jsem jenom zaměstnanec, rád bych se zastal továrníků (podnikatelů). Určitě by raději dotovali svozy svých dělníků, než dotování nemakačenků, jak to dělá vláda pod záštitou tzv. odborů

Zebra 25.9.2006 23:05

Re: Re: Neuvěřitelná slátanina

A tím jste dokázal co ? Leda snad, že mladé lidi bez životních zkušeností a bez svobodného přístupu k informacím lze pokřivenou výchovou a propagandou libovolně zmanipulovat a zfanatizovat ! Jak to prosím souvisí s tím, že spontánní a dobrovolné není bolševické ?

Bedřich 25.9.2006 22:39

Re: Neuvěřitelná slátanina

Den bez aut NENÍ pokračováním bolševické tradice, protože je spontánní a dobrovolný!

Tím hůř. Nemyslete si, v takových 50.letech šli mladí na stavby mládeže nebo agitovat za vstup do družstva taky spontánně a dobrovolně. Věřte mi. A bude líp!! A nebylo!!

Bedřich 25.9.2006 22:25

Re: Den bez aut?!

Já bych nebyl takovej škarohlíd. Na všechno se dá zvyknout. Byli jste někdy někdo třeba v Šanghaji? Panečku, to je mumraj (vlastně ekologický pokrok). Na auta se nikdo neohlíží. Stačí pár let  a člověk si na auto ani nevzpomene. Trochu cviku a člověk na kole uveze neuvěřitelný věci - pytel brambor, postel, vánoční stromeček. I nákup nábytku v IKEA se dá na kole zvládnout. Na začátek bych začal s taxikama a zavedl rykši (alespoň by za tu cenu pořádně mákli).

rolf 25.9.2006 22:19

Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Ještě bych dodal, že když jsem v jedné místnosti s rasově odlišným člověkem nekuřákem, nemusím dýchat ten hnus, který kolem sebe téměř neustále šíří i rasově shodní kuřáci. Tudíž jsem pro diskriminaci kuřáků. Jestli se pro svůj zlozvyk rozhodli sami a po zralé úvaze, nezbývá než počítat i s určitými omezeními, která z něj vyplývají.

ehm 25.9.2006 22:14

Re: Neuvěřitelná slátanina

;-D

Glass 25.9.2006 22:00

Den bez aut?!

Mel jsem tu cest videt peloton cyklistu, kretym razili cestu policiste. A mel jsem to stesti, ze jsem v dobe konani teto "ekologicke" akce jel po prazske magistrale smerem na Chodov.

Pruvod cyklistu zpusobil, ze se kolona aut tahla od Stavnice az na Chodov. A vysledek pro prirodu? Jeste vice znecistene ovzdusi z tech stovek stojicich aut s nastartovanymi motory! Toto cele se navic odehraje v patecni vecer. Takze pro me to byla pouze sikana mnoha lidi a ne ekologicky pocin.

A.D. 25.9.2006 21:39

Re: Konečné řešení kouření!

A nevíte náhodou, jaké číslo má směrnice, podle které bude muset od stejné doby chodit ve skafandru  každý, kdo se neumí ráno osprchovat, mýt si vlasy, čistit zuby a vyměnit si propocené a zatuchlé oblečení? A jaká směrnice bude ošetřovat, aby si prasata v lidské kůži čistila ten skafandr?

Jsem včera jela v autobuse s postarší madam, navlečenou do značkových hadříků, zmalovanou jak plakát, ale na dálku smrděla nedostatečnou hygienou. Pravda, kouř z ní cítit nebyl, ale bylo mi z ní na zvracení :-(

Zebra 25.9.2006 21:34

Neuvěřitelná slátanina

Den bez aut NENÍ pokračováním bolševické tradice, protože je spontánní a dobrovolný! V pátek po šesté odpoledne NENÍ dopravní špička ! Ochrana nekuřáků před kouřem na veřejných místech NENÍ terorem ! A tak to jde věta za větou a odstavec za odstavcem až do hořkého konce.

Jediným svěžím zábleskem jeví se mi nečekaně upřímné pojmenování ódéesácké pražské radnice, která se ke dni připojila, manipulátory společenského života s chtivýma rukama.

Šerlok Homeless 25.9.2006 21:23

Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Nebyla. Kuřáci jsou při přijímání do zaměstnání znevýhodněni už kvůli zvýšeným prostojům, větší nemocnosti, apod. Zvýhodňování kuřáků zaměstnavateli při přijímání do zaměstnání je jejich svaté právo, ať to nazvete diskriminací, či nikoli!:-)

remote 25.9.2006 20:45

hele...

Hele Bartoň, umíš vůbec jezdit na kole ? A kolik metrů seš schopnej za den ujet ? Dej si čouda a zase napiš takovej pěknej článek....

lesov 25.9.2006 19:36

Já to taky nechápu, ale...

Nechápu, že si takových pitomostí ve svém věku vůbec ještě všímáte. Je to stejné jako s tím chlapečkem, co šel ráno do školky s maminkou a na travníku uviděl hovínko.... Ch:Mami, tady je hovínko. M:Prosímtě pojď...Ch:To je asi pejskovo hovínko...?! M:Pejskovo nebo kočičky, nech ho být a pojď...! :-)

A s těma kuřákama jste to taky pohnojil!

Alex 25.9.2006 19:26

Re: Autor svůj článek jistě myslel jako...

Tak mě napadlo něco velmi podobného, teda o tom autorovi.

honzak 25.9.2006 19:15

Re: Re: Re: ... a dokončení

Radku, zkus uvažovat v klidu a bez emocí. Představ si rodinu s 2 dětmi, tedy celkem 4 kola. Ta je třeba umístit v místě bydliště (ne každý má garáž) a poté v místě zaměstnání  (školy). A jsme u krádeží - doporučuji shlédnout cykloparkoviště u nádraží Choceň. Samé plečky, protože slušné kolo by nevydrželo. Další problém parkování kol venku je rez - zejména řetěz trpí velmi, pastorky méně. Kryt řetězu se na kole s přehazovačkou neuplatní, řazení v zadním náboji je sice funkční, zato dražší.

K těm kopcům v Praze - zkuste si v létě vyšlapat od vody na Flóru a pak mi dejte vědět. Já se spotím jak dveře od chlíva. Suma sumárum, cyklodoprava není v Praze univerzální řešení.

Babky ve fěrtochu jsem na Moravě viděl na náledí a jen jsem zíral. A to si myslím, že to už trochu umím.

PetrM 25.9.2006 19:11

Den bez aut

Díky téhle havlovině jsem se dostal z Pardubic do Frýdku-Místku až v 1 hod. ráno, poněvadž cyklističtí aktivisté zcela zablokovali centrum města, a to tak, že trolejbus MHD, v němž jsem na vlakové nádraží vyrazil, nabral zpoždění, jež se ve výsledku ukázalo být fatálním. Jestli tedy bicykloví bezmozci chtěli někomu dokázat, že to jde i bez aut, tak na mě tedy nezapůsobili, naopak jsem ještě teď pěkně na*raný.

Jaryna 25.9.2006 18:43

Také si myslím,

že je to pěkná blbost, jako je blbost povolení jízdy kamionů skoro celý víkend....Tam je  to jádro pudla ...! ! !