16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ValVlk 25.9.2006 18:24

Re: Den bez volů

Ano, zaveďme den bez volů! Den bez aut je v současné době přinejmenším demagogie. Jak by vám Pražáci bylo, kdyby vám ze dne ba den zrušili téměř všechny autobusové, tramvajové, trolejbusové spoje, včetně Metra? Navíc každý není natolik 100 % ně zdravý, aby si mohl dovolit jezdit na kole. To je zatím jen Praha. Na venkově je situace s veřejnou dopravou mnohem horší. Hlavní tahy jsou jakž takž zajištěné veřejnou dopravou, ale ty vedlejší? Ti mají prostě smůlu. nejhorší situace kupodivu není v horských oblastech, ale v nížinách jako třeba v Polabí a v oblasti Čáslavě. Tam už sotva jezdí autobusy na ranní směnu. většina zaměstnavatelů však pracuje ve směnných provozech. ty nezajímá, jak se chudák z vesnice dostane do práce. Zaměstnavatel prostě člověka propustí, pokud se nepřizpůsobí. Na to nikdo v podivně revolučních dnech listopadu 1989 nemyslel. Každý zvedal ruce, cinkal klíčema a co z´toho vzešlo? Jen zlí zaměstnavatelé, kteří se pasou na utrpení zaměstnanců! přitom většina z nich chodila před listopadem 89 v pracovní době na pivo a kradli jako straky, rozkrádali státní majetek a nedodržovali pracovní dobu, pokrytci! Stím už je potřeba něco dělat, než bude pozdě! Ne, nechci komunismus, jen lidskost a zdravý rozum! To se týká i dopravy. Žádné silniční zákony nepomohou, pouze je nutno vychovat národ k slušnosti, v první řadě velké podnikatele a Továrníky. Proti hulvátství a nastupujícímu nevolnictví, robotě a otroctví je třeba bojovat všemi dostupnými prostředky, stejně jako proti terorismu, kriminalitě a násilí!

Jenda 25.9.2006 18:12

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

No pokud se narodite muslimum tak si moc vybirat nemuzete. Teda jestli chcete prezit.

jan kolář 25.9.2006 17:55

jste vedle

Děti školou povinné,které se chtějí ulejt ze školy???Cyklojízda začínala v 18:00 v pátek, dětí školou povinných jsem odhadem viděl 15%...A rovněž s Vámi nesouhlasím,že akce má za cíl něco vyřešit. To je hloupost, cyklojízda ukazuje,že na kole by to také po Praze šlo, kdyby se ovšem chtělo a dělalo se pro to něco - viz. např. Švýcarsko (Bern je stejně členitý,jako Praha a jde to). Auta ovládají Prahu celý rok, tak proč se čertit kůli jednomu dni (DVĚMA HODINÁM) , to opravdu nechápu....A srovnávat podobné snahy,jako je cyklojízda či den bez aut s totalitními časy, to jste opravdu úplně mimo mísu.  

jarda 25.9.2006 17:42

Re: Den bez volů

Nejenom na silnicích.

Bananovnik 25.9.2006 17:37

Cyklojízda a jiné poznámky

Po Praze na kole jezdím celkem často, i když jen rekreačně, ale věřte mi, že i mimo špičku je cesta do centra o život, třeba jen na hlavní nádraží, jezdím od západu a tam jsou od Vltavy k Vltavě po celém obvodu půlky prahy 4 cesty a pár další jejich větví, jak se dostat dovnitř, na ně často nic nenavazuje nebo vedou na absolutně zbytečná místa. Cyklostezky nebo cyklotrasy co se kříží s metrem jsou raritou. To je ten hlavní problém, kopce vůbec přece nevadí, tam jedu z kopce a zpět metrem a pak po rovině, kopce jsou jen nad Vltavou, jinak i ta tvrzení, že MHD tady nefunguje jsou absolutně zcestná, já se s MHD dostanu kamkoliv, ale viděl jsem i města, daleko větší a tam to nefungovalo a lidé jezdili všichni autama, taky to je pak na nich vidět! Já jsem ještě školy povinný, ale moc lidí mladších ja já jsem tam neviděl, pár rodičů s dětmi, pár vrstevníků, ale naprostá většina lidí měla dávno po škole a to dlouho. Taky nezapomeňte, že ti lidé tam chodí absolutně dobrovolně. Třeba jen proto, že ty cesty z Vinohrad k Vltavě jsou za normálního provozu životu nebezpečné. Auta nemůžeme zrušit, ale dejme možnost kolům, stejně je to kolo rychlejší. Jo a ti politici se ztratí v davu, já viděl pár zelených, ale jen protože měli trička a to ještě se v davu lehce zapadnou.

Ještě k tomu kouření, viděl jsem v Americe, jak vypadá diskriminace kuřáků, tam už to hraničí, ale u nás, kde jsou lidé schopní jít do budky na zastávce, když prší a zakouřit si, přičemž je budka plná lidí nebo matka v autě se dvěmi malými holkami s cigaretou v puse, to už je opravdu drzost a nerozum. Jinak také znám slušné kuřáky, ale ti nejsou takhle agresivní a většinou chápou ostatní.

Cyklisté se ozývají, stejně jako motoristé, co nemají novou silnici nebo mají drahý benzín, kdybyste viděli řidič, co při cyklojízdě jeli po chodníku a někdo je zastavil, jak ječeli!!!

jarda 25.9.2006 17:37

Re: ... a dokončení

Trochu mi to připomíná akce maminek s kočárky které se rozčilují, že se nedostanou všude kam by chtěli. To bych chtěl vidět jak by pro ně třeba ve starší zástavbě dělali výtahy kdyby tam bydlely. Prostě někde to jde a nekde ne. Nutit si to mi přijde vhodné tak max do 5let kdy si děti věci vyřvou.

JDC 25.9.2006 17:28

Re: Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

A ony tady byly někde uzavřené dálnice? Sakra, to by teda byla kalamita. Co si o tom třeba přečíst něco relevantního? 8-o

Bananovnik 25.9.2006 17:19

Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Tohle je typický příklad moravského pocitu ublížení, věřte, že tady u Prahy se těch cyklostezek fakt moc nestaví, ale na moravě sem je viděl v každé dědině (byl jsem v okolí Kojetína).

volkswagen 25.9.2006 17:12

Kuřáci + cyklisti

Je to krásné jaká vlna odporu se vzedme v okamžiku kdy si někdo dovolí "zastat" se kuřáků.

Sám jsem odnaučený kuřák a musím říci že mi kouření smrdí. Nicméně nevím proč bych měl dobrovolně lézt někam kde se kouří a stěžovat si na to.

Do restaurace mě nikdo chodit NENUTÍ. Povaha mé práce mě velmi často zavede na služební oběd. Kamkoliv po republice. Už snad dva roky se mi nestalo aby se mě při rezervaci nebo při příchodu neotázali zda chci kuřáky nebo nekuřáky.

Kdybychom my, nekuřáci, byli tak zajímavá skupina už dávno by majitelé restaurací zakázali kouření plošně. Neučinili tak, ergo kladívko bychom jim vyšší zisky nepřinesli.

Ke kolům jen toto: jezdím pravidelně do práce na kole. Mnohem, ale mnohem lépe se mi jezdí trasa Zahradní město - Národní třída kde většinu jedu po "normálních" ulicích včetně přejezdu přes frekventovanou křižovatku na Bohdalci než trasa Komořany - Národní třída kde se musím prodírat ráno a večer brusleníchtivými davy mlamojů a mlamojek které si myslí že ta silnice je určená výhradně jejich potřebám.

viki 25.9.2006 16:54

Den bez volů

Lépe pořádat den bez volů, to by bylo na silnicích prázdno ;-D

Samael 25.9.2006 16:07

Re: Je to teroristická akce,

správně, neboť jen ve společnosti, kde si na vzájem omezujeme některá "práva" se dá přežít ;) o život na divokém západě nemám zájem.

Hnyk 25.9.2006 15:27

Nevím jak se organizuje den bez aut v labsko-vltavské kotlině

Ale tady v jižním Německu to znamená, že některé ulice a silnice jsou pro auta uzavřené, ale zato je městská doprava zadarmo. A ten den se organizuje především v turisticky zajímavých oblastech, ne v zemském hlavním městě a zaručeně nejsou uzavřené dálnice či silnice pro motorová vozidla.

Radek J. 25.9.2006 15:25

Re: Proč "den bez aut" není prvního září, nebo první školní den?

Vážení pánové/Vážené dámy, příště uspořádejte Den bez aut na nějaké snadno zapamatovatelné datum  Nebyl jste poslední dobou na Cimrmanovi? R^

jerry 25.9.2006 15:01

Re: Re: Re: ... a dokončení

pardon, ještě mi tam vypadl ?

jerry 25.9.2006 14:57

Re: Re: ... a dokončení

Cituji Petra Nárožného ve hře Tři Alberti a slečna Julie: ,,Člověče, tak blbej jste jen vy, nebo celá vaše rodina."Ale to nemyslím na nikoho adresně.

jerry 25.9.2006 14:52

Re: ... a dokončení

Naprosto souhlasím-já , moje žena i roční syn na cyklosedačce jsme se zůčastnili cyklojízdy v Liberci ke dni bez aut. V Liberci je situace sice lepší než v Praze , ale jen proto, že je tam menší provoz. Cyklostezek zatím pomálu. Já osobně jezdím každý den asi 2 km do práce na kole, v zimě pěšky. Po Liberci používám auto, jen když chci přivést něco těžkého a rozměrného. Dřív jsem radši jezdil vlakem, ale zkuste jezdit vlakem s kočárkem! V Německu jsem jezdil na kole třeba v Lubecku, Rostocku nebo Schwerinu a je to neporovnatelné! Jenže ideálem pana Bartoně je kuřák , řítící se autem a vyfukující kouř na své děti na zadních sedadlech...Neměli by být vlastně kuřáci chráněni a zapsáni do Červené knihy ohrožených?

MLOK1 25.9.2006 14:47

Re: Konečné řešení kouření!

AGO, zapomínáš/te na mračna čoudu a smradu ze spalovacího motoru klimatizace toho skafandru. Na námitku, že lze přece použít elektromotor a akumulátory, mám protinámitku: Nutnost podstatného zvýšení výkonu elektráren (zhusta též čmoudících;-() a otázka, zda by se na celém světě našlo dosti olova, (či jiných materiálů k výrobě elektrod akumulátorů).

       Ale jako fór - dobrý:-):-):-). Krásné představa kuřáků, vláčejících se a chrchlajících v těžkém a neforemném (jak jinak) skafandru.

Rebak 25.9.2006 14:39

Re: Re: ... a dokončení

Stejné se dá podstrčit i řidičům, když někde chtějí novou silnici: "Zaplaťte nám silnice, dálnice, obchvaty, nadjezdy atd., ať se můžeme prohánět v autech. A velká parkoviště, ať je máme kam odložit, když jsme v práci nebo doma." A kdo to platí (protože silnice se na rozdíl od cyklostezek staví)? My všichni, tedy i cyklisté. Nebuďte sobec.

Pokud jde o počasí, není problém jezdit půl roku (sám jezdím do práce 7,5 měsíce v roce, ale uznávám, že zvláště v listopadu to už hraničí s posedlostí), těch deštivých dnů zase tolik není, jak byste si myslel. Záleží na konkrétní lokalitě. V posledních letech vídám dost cyklistů i přes zimu. Pokud nenasněží, je sucho a starý sníh odklizen, je to jen otázka vhodného oblečení.

Než kvůli počasí, víc jízd vynechám kvůli dovolené. Suma sumárum mám za sezónu > 120 jízd do práce. Po ulicích mezi auty samozřejmě, protože cyklostezky tady u nás vedou hlavně "po vašem", tj. rekreačně podél řek a zbytek od nikud nikam.

Homunkulus 25.9.2006 14:18

Re: Re: Re: ... a dokončení

Pravda, degenerujeme, je nacase konat. Cyklostezkama zacnem a postupne se propracujeme k prekazkove draze na chodniku! To bude panecku zdrava populace! mestska úpolicie by mohla pokutovat ty co se ulejvaji, straznici se beztak nepretrhnou. A kdyz uz budeme v tom, mohli by dostat slapaci auta, at nam zakon nezakrni

jezevec 25.9.2006 14:18

Re: Re: Re: ... a dokončení

to jste madame ale špatně pochopila.

Cyklostezky jen na rovině - takže vůbec nemají co dělat na místech, kde by způsobili dopravní kolaps. Pokud myslíte vážně, že motat se na úzkých silničkách pod koly aut a lokat přitom tuny smogu, není známkou degenrace - dejte si na hlavu obklad. 

Saša 25.9.2006 14:17

Holandsko pro mne nepředstavuje zemi hodnou následování.

Ba právě naopak - v mých očích je Nizozemí domovem všeho zla a Holanďané byli jedním z hlavních důvodů, proč jsem hlasoval proti vstupu do EU.

Šárka 25.9.2006 14:17

Re: Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Za bílého dne můžu být olepená jak chci. Pokud zavčas nevletím s kolem na chodník, tak mě smete kamion s vlekem, který mě předjíždí v zatáčce nebo na kruhovém objezdu.  Na kruhovém objezdu jde cyklistovi takřka o život pořád. Vím co píši. Nehledě na "zdravé zplodiny". Denně jsem jezdila na kole 5-7 km do práce cca 30 let. Neřeším ani rovinu ani kolo araba.  Dobře si člověk zajezdí také do kopce a z kopce. Řeším jen to, že jediné rozumné řešení je v postupném budování cyklostezek, jenom to, že je naprosto normální v civilizovaném světě oddělit automobilovou dopravu od chodců, cyklistů a bruslařů. A jestli je to rovina nebo kopec je úplně jedno. V Norsku jsou i tunely zvlášť pro pěší a cyklisty. Takže nejde o hurá akci "Den bez aut", ale o promyšlené budování. Proč má maminka s dětmi a kočárkem chodit z jedné vesnice do druhé po frenkventované  cestě plné aut? Má také sednout do auta a jet 2-3 km zbytečně? Jenom proto, že pár sebestředňáků hájí své zájmy automobilistů? Jenom proto se mají děti odmalička odnaučovat používat nohy? Nikdy nebýval takový provoz, jako je teď a menší rozhodně nebude. I pro řidiče je bezpečnější, když jsou chodci a cyklisté oddělení na stezkách pro ně určené.

Saša 25.9.2006 14:15

Protože v jiných EU zemích začíná školní rok i prázdniny jindy.

Ekoteroristi to samozřejmě nevědí, takové poznání převyšuje míru jejich průměrného intelektu.

jezevec 25.9.2006 14:12

Proč "den bez aut" není prvního září, nebo první školní den?

Kdo si vůbec vymyslel toto pitomé datum? Mnohokrát jsem se na to organizátory ptal - s přípodotekem, že "den bez aut" který má nějaký logický smysl než buzeraci, by přinesl větší úspěch akce a byl přínosem i pro vyplašené děti co se první den motají na silnicích.

A odpověď. No prostě se tok dělá, no, nikdo přesně neví proč, no ale tak nějak se to už dělá tak my v tom tak nějak budeme pokračovat. Pouze pohrůžka cenzury mne brání vyslovit svůj názor na vyhlášení takto buzerativní akce

Vladimir 25.9.2006 14:08

Re: ... a dokončení

Dostatecne nahlas zarvat ? Slusni lidi nervou. Rvou snad ridici aut ? Rvou snad tak dostatecne nahlas, ze s tim obtezuji ostatni lidi, kteri jenom chteji nekam dojet autem ?

Cyklostezky at postavi. V lese, to je totiz misto, kam cyklisti patri. At je postavi ze spotrebni dane z cyklistickejch prileb. Nebo z dani z cyklodusi. Silnice jsou totiz placeny ze spotrebni dane z benzinu a proto patri autum. Doslova.

Radek J. 25.9.2006 14:07

Re: Re: ... a dokončení

Ano, chci vic penez na cyklostezky, ne kvuli "uzivani si", ale proto, aby byla realna sance dopravit se z mista A na misto B na kole. Kdo to zaplati? Stejni lide, kteri plati z dani silnice, MHD, policajty, uredniky na bernaku..... treba ja nebo Vy. Jezdit po Praze na kole místo MHD NENI blbost. Clenity teren je to posledni, co vas pali. Spis jde o to, jestli to do Vas nekdo nenapali. " Normální člověk Prahu neudejchá." To bude zrejme proto, ze cyklisti desne prdi a ten smrad se neda vydejchat. (Y) "Potom vznikne problém, kam s kolem, aby se neukradlo." Jo, stojanů na kola je málo. Jen tak cvicne, zkuste si predstavit 50 zaparkovanych aut a 50 kol a reknete mi, kolik zaberete mista s jednim a s druhym. "Dostáváme se do dlouhého řetězce neřešitelných problémů." Ty problemy jsou resitelne, jenomze kdyz se nechce, tak je to horsi, nez kdyz se nemuze. "Dalším argumentem je počasí" - tech 50-100 dnu jste vzal odkud? Ja kdyz to strelim od boku, tak reknu 150-200 (nebo 366? plnime petilektu na 105% :-). "Do centra zakázat vjezd. " Myslite autum? ;-P

Vladimir 25.9.2006 14:05

Re: Kuřáci a MHD

Den bez aut v tom provedeni jak byl letos rozhodne neupozornoval na to, ze je tady MHD ktera funguje (mimochodem, nesouhlasim, nefunguje). Ne-prednosti MHD jsou logicke - je tam smrad a spina a nejezdi to tam kam je potreba a nejezdi to vcas.

Navic v ramci dne bez aut magori na kolech zablokuji prujezd nejen autum, ale i MHD, jako se to stalo loni v Praze.

Vladimir 25.9.2006 14:02

Re: Manipulace-začátek

Povinnosti argumentovat ? Co tim myslite ? Kdo neni zaslepeny vykrikovanim "auta smrdi", tak autorovi rozumi. Sponzorem tohoto levicoveaktivistickyzeleneho svatku jsou bohuzel verejne rozpocty, vedeny snahou zastupitelu se zviditelnit, a ztratove Ceske drahy, z nasich dani. Sponzoruji hrstku silencu, kteri se v den bez aut jedou exhibovat tzv. cyklojizdam do mist, kam by normalne ani nepachli a prekazet pri tom doprave, ktera do tech mist na rozdil od nich potrebuje, anebo se v jine dny ti sami silenci vrhaji pod kola automobilove doprave, aby dokazali ze je malo cyklostezek a ze jsou auta nebezpecna. 

Ja vam neco reknu. Cyklisti smrdi !

Vladimir 25.9.2006 13:54

Re: Re: Je to teroristická akce,

...az do uplneho popukani. A vyhodi se spousta prachu z verejnych rozpoctu.

Radek J. 25.9.2006 13:51

Re: Re: ... a dokončení

Do prace dnes MHD.

Tem kopeckum, co jsou v Praze,  snad nebudes rikat vazny problem. Je tu jeste moznost dopravit se s kolem kus metrem. Blby je, kdyz se treba zkousis prepravit na kole od vody smerem na Vinohrady - tahy nahoru jsou vsechny pro auta. Stejna ptakovina je treba smerem z Rep dolu na Andela. Pravy pruh ve Vrchlickeho ulici je asi na kilometr vyhrazeny pro MHD, levy pruh pro ostatni dopravu. Teoreticky bys mel jet na kole v levem pruhu, jenomze v pravem se kolem zacpy jenom mihnes. Jeste se mi nestalo, ze bych tam zdrzel autobus. Stacilo by vymezit, ze do praveho mohou i cykliste a mas cyklotrasu/stezku jak vysitou.Pro ridice osobaku by tohle nepredstavovalo dodatecne omezeni.

Ohledne pliskanic - uznavam. Pro kravataka problem. Na druhou stranu babicky ve fertochu, ktere jsou schopne ustat naledi jak na stadionu na kazde dedine jsou dost inspirujici :-o