16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šárka 25.9.2006 13:43

Re: Re: ... a dokončení

Cyklostezky jen na rovině, takže cyklisté mají jezdit do kopců jen po pozemní komunikaci a nedejbože, když to budou serpentiny s plnou čárou, tak jeden cyklista při rychlosti 5-7 km/h v hodině způsobí dopravní kolaps. Myslím, že začínáme být čím dál více degenerovaní.  Nechodit, neběhat, nejezdit. Mohli bychom se zadýchat. Na nadváhu máme dietní programy a na celulitidu krémy a ostatní spláchnou plastičtí chirurgové. Cyklisté mimo pozemní komunikaci je jediné rozumné řešení. Vybudovaná cyklostezka, na které bude dostupnými prostředky zabráněno vjezdu jakékoliv těžké mechanizaci, tady bude pro nás na věky. Cyklisté ani bruslaři ji nezničí. Proč si nebereme příklad z Německa a z Holandska?

Orisny 25.9.2006 13:33

Re: Den bez aut

Jenže za nízkou produkci zplodin se musí platit a tak si takové auto stejně mohu dovolit jen ti nejbohatší - podívejte se kolik stojí Toyota Prius - auto s kombinovaným pohonem. Nebo Lexus - také auto s kombinovaným pohonem, ale lizusnější podoba - lik lidí si ho bude moci dovolit? I když jednu takovou z doslechu znám. Vydělala si na to - vlastní totiž lékárnu.

honzak 25.9.2006 13:32

Re: Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

V Kroměříži (byl jsem tam párkrát autem) je taková rovina, že je radost jet kolmo do práce. Chce to jen  olepit kolo reflexní fólií a tutéž fólii ve formě pásků na sucháč obtočit kolem kotníků. Vzadu blikačku, vepředu  slušné světlo a je vymalováno. Kolo musí být odřené, případně přetřené štětkou, aby za něj v bazaru nedali ani korunu. A pořádný zámek. Hovoří ze mě letitá praxe, i když teď zajíždím cestou do práce horáka za 30 litrů...

Nekuřák 25.9.2006 13:31

Re: Re: kuřáci diskriminováni?

balíku z Plzně, to si jenom myslíš, že nikoho nediskriminuješ když právě nekouříš, ty totiž smrdíš jako každý kuřák permanentně a tvoje auto, byt a věci také. Proč nás nutíš žít v tvém smradu? A že máš chuť schválně smrdět to jen dokresluje jaký jsi balík.

JK 25.9.2006 13:29

Re: ... a dokončení

Vaše argumentace je velmi zcestná. Jestliže jsem to pochopil, říkáte jinými slovy: zaplaťte nám cyklostezky, ať si můžem užívat na kole. Kdo to zaplatí? Tato odpověď mizi řádky chybí, dovozuji státní či obecní rozpočet - tj. my všichni. Jezdit po Praze na kole místo MHD je blbost, protože členitý terén zvládnou jen mesengeři nebo sportovci. Normální člověk Prahu neudejchá. Potom vznikne problém, kam s kolem, aby se neukradlo. Nebo nepoškodilo fasádu či něco jiného. Dostáváme se do dlouhého řetězce neřešitelných problémů. Dalším argumentem je počasí, tj. použitelné jsou jen v létě a když nebude pršet (konjunkce). Něco mezi 50 až 100 dny v roce. Uklízet se musí pořád. Ne, takhle ne. Cyklostezky v Praze ano, ale jen za účelem rekreace. Do centra zakázat vjezd.

Cyklostezky (pracovní) jsou skvělá věc na rovině. Holandsko, Vídeň, u nás Hradec Králové, Přerov. Ale nikde, kde jsou kopce.

honzak 25.9.2006 13:20

Re: ... a dokončení

Tvoje horování pro cyklostezky a argumentování Německem a Holandskem svědčí o velmi jednostranném pohledu. Praha je limitována výrazně kopcovitým terénem a cyklostezka "odněkud někam" je možná pouze někde. Vřele doporučuji zamyšlení nad cyklostezkou nahrazující např. trasu A metra. A následné zamyšlení v jakém že stavu dojedu ze Strašnické na kulaťák 20 např. listopadu (kdy je pravděpodobnost plískanice téměř 1). 

Pro kolo se hodí města v rovině (Nymburk, Pardubice, Poděbrady, Kolín). Na druhé straně např. Semily jsou pouze pro drsňáky z BC Sportu a přidružených oddílů.

Jak si přijel dnes do práce? Já na kole z Čerrnošic na Zahradní město.

janoryna 25.9.2006 13:07

a ještě je třeba dodat,

že za to může Paroubek

Duf 25.9.2006 12:29

diskriminace

Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou

ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Podle výkladu komise EU NENÍ nepřijetí do zaměstnání zdůvodněné kuřáctvím diskriminací. Tedy inzerát přijmu nekuřáka/nekuřačku NENÍ diskriminační...

hodne neRtah 25.9.2006 12:26

Re: ...toto

neni nad padne argumenty

Chris Kelvin 25.9.2006 12:26

Autor svůj článek jistě myslel jako...

...mírně nepodařenou parodii. V opačném případě bych si o něm musel myslet, že je naprostý... sorry, to nemůžu uvést, protože by můj příspěvek byl podle upozornění pod článkem smazán....

8-o8-o8-o8-o8-o

vladimir314 25.9.2006 12:20

Re: Minulý pátek byla v Brně v rámci akce "Den bez aut"

O dni bez aut jsem nevěděl, MHD zdarma nepotřebuju, jelikož mám ŠK, do práce normálně autem nejezdím, paradoxně jsem ho výjimečně použil právě v ten "den bez aut" :-(

JW 25.9.2006 11:44

Re: diskriminace kuřáků ???

Milá Martino, denně chodimě na obědy do restaurace, kde máme tzv. závodní stravování, tedy každý den dohodnuté jídlo stejné pro všechny a kde máme vyhražená místa v prostoru pro nekuřáky, která jsou jinak prázdná. Majitel restaurace je rád, že je někdo zaplní, protože v oddělené části pro kuřáky je narváno. Mimo nás je tam nekuřáků minimum. Očekávám, kdy majitel restaurace, který je nekuřák, oddělení pro nekuřáky z ekonomických důvodů zruší. Určitě by se mu podstatně zvedla tržba.

Cech z Nizozemi 25.9.2006 11:25

Re: Je to teroristická akce,

Pouze pro informaci: Tato akce je obcas poradana i v Holandsku - naulicich jsou pak vselijake kramky a vubec se kona legrace;-D.

pepe 25.9.2006 11:22

...toto

je ryze demagogický článek, téměř nemá cenu s tím polemizovat. Goebels by měl z vás radost...

LOBO 25.9.2006 11:02

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Myslim, ze je to jednoduchy, kde zacinaji prava jednoho, konci prava druheho. Kurak v mistnosti s nekurakem ubira pravo nekuraka na cisty vzduch. Coz tloustik nebo katolik neni :-D;-D

Saša 25.9.2006 10:46

Je to teroristická akce,

jejímž cílem je tyranisovat lidi a omezovat jejich svobodu.

Radek J. 25.9.2006 10:44

... a dokončení

„Ptám se proto, co tento den bez aut znamená, jaký má význam. …..Jak ale může tyto problémy vyřešit to, že se na jeden den vyhlásí akce bez aut?“ Berte to jako propagační akci, která má upozornit na problém cyklistické dopravy v Praze. Prostě dostatečně nahlas zařvat „my jsme tu taky!“ Cyklistická doprava po hlavním městě živoří, prakticky neexistuje. Nejsou cyklostezky, které by rozumně vedly odněkud-někam. Ty které jsou postavené, mají kvalitu, která by opravňovala zastřelení pánů radních za úsvitu atd. Je to bludný kruh - hodně zjednodušeně: nejsou cyklostezky, tak cyklistů jezdí málo, pro tu „hrstku“ není třeba stavět další stezky…..

 

„Zatím, zdůrazňuji slovo zatím, je to otázka dobrovolnosti.“

A tak to i zůstane. Jestli chcete, strašte se tím, že Vám zlí aktivisté seberou auto a budou Vás nutit šlapat do práce na Ukrajině, nebo Libertě. V Německu mají v každém druhém městě cyklostezky, po kterých se dá skutečně jezdit ( i do práce, představte si to ),  Holandsko jako zemi cyklistů je skoro zbytečné zmiňovat. Nezdá se mi, že by snad tyto země směřovaly k ultra-zelené diktatuře, které se obáváte.

Mimochodem, cyklojízdy se konají každý třetí čtvrtek v měsíci, začátek na náměstí Jiřího z Poděbrad.

Radek J. 25.9.2006 10:43

Manipulace-začátek

„Inu proto, že se nápadu jednoho francouzského města chopily chtivé ruce manipulátorů společenského života.“  Nejjednodušší metoda, jak se zbavit povinnosti arguentovat, je onálepkovat protivníka. Ještě dodejte „ztroskotanci a samozvanci“ a bude to dokonalé.

 

„Politik, který jinak neudělá krok bez auta, si navlékne cyklistický dres, helmu a vyjede v průvodu cyklistů,….“  Když jsem na cyklojízdu jel, připravil jsem se na to, že se s ní samozřejmě sveze i spousta politiků a jiných zájmových sdružení – koneckonců, je před volbami. Ano, byli tam, ale byl jsem příjemně překvapen, že se nesnažili zbytečně narvat do popředí, nebo nedejbože řečnit. Pokud chcete cyklojízdu kvůli tomuhle sestřelit, poslužte si.

„…v němž naprosto dominují děti školou povinné a které se tak zcela jistě rády ulijí ze školy.“ Další pitomina a svinská manipulace, která má vzbudit dojem, že dětičky a studentíci nevědí, co činí. Cyklojízda mimochodem začínala v šest večer, to se děti určitě rády ulily z odpoledního vyučování. Za Vaše dělnický peníze, samozřejmě. Jaké bylo skutečné věkové složení pelotonu lze těžko odhadovat, ale mohu Vás ujistit, že občanů věku středního i pokročilého bylo dost.

Šárka 25.9.2006 10:42

Re: Re: Přesně tak, je to šaškárna, ještě mohli dětem dát mávátka na cestu.

Že bych jezdila do práce z Kroměříže do Kroměříže přes Bohdaneč? Možná se v Čechách budují cyklostezky vedle silnice, ale na Moravě je to ojedinělý úkaz, tam už nejsou finance. 

Jan Pechanec 25.9.2006 10:38

Re: Re: Pokud by nebyl přijat do práce z důvodu kouření, nebyla by to náhodou ta samá diskriminace jako nepřijetí do práce z rasového důvodu?

Kdo rozhodne? Zakonodarci, soudci, pak mozna zamestnavatele... ohledne kuraku pak obezni verici cigani.

Neldelinde 25.9.2006 10:37

Kuřáci a MHD

Zajímavé spojení, asi jsou to hlavní věci, které autora pálí.

Ano, kuřáci jsou diskriminováni tím, že musí kouřit na vyhrazených místech. Jenže na rozdíl od rasy, naboženství apod. kuřáctví je jen málokdy součástí osobnosti. A je to stejná diskriminace, jako zákaz močení na ulici či zákaz hlasité hudby v kanceláři. Navíc povolení kouřit je diskriminace nekuřáků, takže ze dvou se vybírá ta společensky a zdravotně "prospěšnější".

Den bez aut je podle pozitivní. Má upozornit na to, že je tady MHD, která funguje. Myšlenka je podle mně přesvědčit lidi, kteří jezdí autem, aby to jednou za rok zkusili. Nic se jim nevnucuje, ale jen nabízí. Za posledních několik let šla kvalita MHD nahoru. A přednost je logická - je tam více lidí. Dopravu auty více blokují řidiči, kteří si zaparkují, kde chtějí, zahýbají kam chtějí, nedávají přednost apod.

Pikantní na celém dni bez aut bylo, když jsem v Praze potkal více revizorů než jiné dny. Že by byli záměrně připraveni na cestující, kteří podlehli klamu (jako málem já), že i v Praze je ten den MHD zdarma.

Kes 25.9.2006 10:34

Re: Technické řešení

To je velmi špatné řešení, pokud není doprovázeno opravdu dobrou obslužností MHD a to včetně okrajových částí města - je přece nesmysl aby člověk vyjel autem z domu, ujel 10 km a pak přesedl na MHD, protože k blízkosti jeho domu jezdí MHD jednou za hodinu.

Nejprve je třeba mít fungující MHD s kapacitou nastavenou tak, aby při běžném provozu byly vozy zaplněny maximálně do poloviny (protože pak zvládnou i jednorázový nápor), a s frekvencí nastavenou tak, aby každou zastávkou projížděly vozy ve špičce minimálně po 15-ti minutách a mimo špičku maximálně po 30-ti minutách.

Pak by teprve byli lidé ochotni odložit auta protože pak bude MHD skutečnou alternativou k individuální jízdě. Jinak jde jen o šikanu lidí, kteří nemají to štěstí bydlet tam, kde již dlouhou dobu existuje zastávka s frekventovaným provozem.

Jan Pechanec 25.9.2006 10:31

Re: diskriminace kuřáků ???

Ale Martino, zde bys mela vycinit majitelum restauraci ;-) Pravda je, ze kolikrat nabizeji nekuracke prostory, ktere jsou jasne ohranicene a vymezene (v jedne mistnosti s kurackou zonou ;-))

kirast 25.9.2006 10:17

Re: Den bez aut

K vašemu příspěvku bych chtěl dodat, že pokud se budou prostředky z daní utrácet na provoz MHD (ředitelé, generální, uklízečky, techničtí náměstci, správa budov, mluvčí MHD a já nevím co ještě) a dopravní tepny mrzačit ve prospěch MHD (vyhrazené pruhy, kolejiště uprostřed ulice, refíže zužující vozovku na jeden pruh před křižovatkou), prostředky na řešení dopravy už nikdy nezbudou. Nevzniknou parkovací domy a parkující auta budou dá zužovat komunikace, nevznikne centrální navigační systém, který by nejefektivněji provedl auto od startu do požadovaného cíle, atd. Budeme si tedy připlácet z daní a doplácet na jízdném za to, abychom město překonávali průměrnou rychlostí 25 km/h, vstoje, jako když vezou dobytek na jatka, s rukama vytahanýma od nákupních kabel, které není kam složit, uvaření od zběsilého topení přesto, že jsme oblečeni do zimního počasí a ve společnosti tuberáků a vůbec přenašečů všemožných chorob a taky lidí, kteří obývají okraj společnosti a jejich domácího zvířectva (popřípadě hmyzu). Já jsem pro to, aby všichni, kdo tak chtějí cestovat, měli tu možnost, ale za své a ne za mé peníze. Pak zde nebudu psát pobouřené komentáře.

Martina 25.9.2006 10:16

diskriminace kuřáků ???

Skutečně mne pobavil Váš názor, že nový protikuřácký zákon terorizuje kuřáky na veřejných místech. 

Chudák terorizovaný kuřák, který kouří v restauraci naprosto bez omezení.

A skutečně si připadám jako terorista, když jako nekuřačka s manželem nekuřákem a s tříletou dcerkou dovoluji si vstoupit do těchto posvátných míst.

Naštěstí u nás boj s tetorismem (ovšem ve vašem pojetí obráceně) funguje a proto po zjištění nedýchatelnosti prostoru restaurace poraženě všichni tři vyklízíme pole a přenecháváme prostor utlačovaným kuřákům.

Kam jedeme? Domů, vařit, aby bylo co jíst, neb v restauraci nemáme šanci. (Skutečná situace - restaurace Ixcatlan v Plzni)

cca 25.9.2006 9:48

Re: ach ti chudinkové kuřáci

jednoduché řešení - kuřácký koutek je mimo pracoviště - opouští-li kuřák pracoviště musí se "odpíchnout" nebo se nedostane ven - pracovní doba se přeruší.....;-)

mechis 25.9.2006 9:47

Re: Re: kuřáci diskriminováni?

Souhlasím s panem Viletou. Jsem dtto - slusny kurak.

Ale taky mě vaděj smraďoši. Mejte se (hlavně nohy) a perte si a pak se budem bavit o smradu z huby kuřáků ;-P

vladimirekk 25.9.2006 9:46

Den bez aut

Den bez aut byl pro mě užitečný - znovu jsem si připoměl narvané trolejáky za komančů. (Podotýkám, že běžně kombinuji auto a MHDčko - do práce a po okrajích města autem, po centru města tramvají.) Teď při Dnu bez aut bylo v Brně MHD zadarmo, což mělo (očekávaný) efekt, že někteří nechali auta doma a jeli tramvají - nemohlo to být moc, protože aut na silnicích příliš neubylo. Každopádně i toto malé zvýšení mělo efekt, že vozy MHD byly plné - nebylo to nepříjemné, ale naznačilo to negativa, která by nastala při uzavření centra (či omezení vjezdu aut do města) a která známe z doby minulé, a na které se již zapomíná (spolu s tím, jak se zapomíná na blahodárný vliv konkurence). Toto rozhodnutí by totiž postavilo MHD do pozice blízké monopolu se všemi negativy, která u monopolů známe. Tzn. to, že je současné MHD docela rozumné je výsledek právě toho, že jeho uživatelů ubývá, což je způsobeno jen konkurencí v podobě aut a tedy MHD se musí o pasažéry snažit starat. Odstraněním konkurence se vrátíme do starých kolejí. Zkráceně, omezením aut ve městě nenastane ráj, kdy budeme jezdit v hezkých čistých vozech hromadné dopravy se slušnými řidiči a dodržovaným jízdním řádem, ale ve vozech narvaných, naštvaných a nepřesných. A tato negativa jsou pro mě výraznější než ve špičce zacpaná silnice.

(k omezení špatných ekologických dopadů aut na město - cestu vidím v tlaku na "ekologizaci" individuální dopravy - daňové zvýhodnění motorů s nízkou produkcí zplodin apod.)

petr 25.9.2006 9:43

ach ti chudinkové kuřáci

K diskriminaci kuřáků - bohužel si často myslívají, že mají právo smrdět nekuřákům pod nos a ještě se tvářit ublíženě když se ohradí. Věřím, že jsou ohleduplní kuřáci, znám jich pár. Bohužel je víc vidět ta parta bezohledných, kteří si zapálí kdykoli a kdekoli a po upozornění, že tady se nekouří začnou s takovým tím " .. ale dyť se za tu chviličku nic nestane, nééé  ... a zjevně se nechystají  ten svůj smrad típnout.

Kouření v práci je už vůbec úžasná věc - sečtete-li rauchpauzy zjistíte, že kuřák pracuje tak na 0,8 - 0,9 a plat má kupodivu celý ??? 

Ptal jsem se zaměstnavatele - když je kuřácký koutek, jestli by mohl zřídit hudební salónek, že bych chtěl cvičit na hudební nástroj - těch 5-6 čtvrthodinek denně mi zajistí solidní průpravu. Zatím se nevyjádřil  ...

Příběh ze života 25.9.2006 9:04

Re: kuřáci diskriminováni?

Ne dávno u nás nastoupila do fakturace nová paní. Když se dozvěděla, že na pracovišti kouřit nesmí a že podnik povoluje jen 3 kuřácké přestávky denně pod stříškou na dvoře, za 2 dny odešla s výmluvou, že ji prostředí stresuje. Myslím, že toho nikdo ve fakturaci nelitoval.