1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jaroslav 23.10.2009 17:57

Odsun sudetskych Nemcu..

....se jiste neda nazvat zlocinem (spis to byl projev zbabelosti), ovsem zpusob jakym byl v mnoha pripadech provaden zlocinem beze sporu byl, at se to tem ceskym sovinistum libi nebo nelibi.

Jirka 11.10.2009 17:55

Odsun.

To, že se chce mít obyčejný člověk lépe, to je přece normální. A co věděli ti obyčejní sudeťáčci z hor o politice? Prd. Ale moc dobře to věděli ti co je vedli a věděli kam to povede. Bohužel to tak ve světě chodí, že to odnesou většinou ti obyčejní.

Hannah 10.10.2009 21:55

Doma cizincem

Němci,repatriovaní po válce do Německa,jejichž majetek byl válečnou reparací,měli býti odškodněni německým státem.Jestli toto odškodnění bylo formou nějakého důchodu či sociální podpory,pro neinformované "za nic",to by museli říci ti,jichž se to týká.Rozhodně z pohledu České republiky je záležitost uzavřena.Podmínky za kterých odcházeli Němci z Čech byly stejné jako ty za kterých odcházeli Češi ze Sudet.Akorát ten německý přístup nikoho nepřekvapuje,ten český ano.Vystěhovaní Češi byli v českém vnitrozemí stále Čechy.No a čím byli vystěhovaní Němci v Německu,ve zničené a rozvrácené zemi,se svými majetkovými požadavky?

JMS 10.10.2009 12:40

Nejdřív byli odsunuti Češi!

Jaksi se tu zapomíná, že nejdříve byli odsunováni z pohraničí Češi! V roce 1938 a úplně stejným způsobem, jako později po válce Němci! A Češi to ještě měli v dobré paměti, jak se s nimi zacházelo, takže je pochopitelné, že jim to Němcům oplatili! A Čechy vysídlovali i Poláci z Těšínska.

Benešovy dekrety a vysídlení by se už nemělo probírat, ani do toho šťourat. Je to uzavřená kapitola, vyřešená ve své době podle platných zákonů. Tak, jako se nepodařilo spravedlivě restituovat všechen majetek zabavený komunisty, tak se ani nepodaří vyřešit spravedlivě odsun.

A pro začátek: vraťte mi dědu (kterého jsem nikdy nepoznal) umučeného v Mauthausenu a jsem pro omlouvat se odsunutým!

Najednou se zjišťuje, že ty miliony hlasujících pro Hitlera a léta hajlujících po ulicích se nějak vytrácejí...

Kde jsou?

Jiřina 10.10.2009 15:15

Re: Nejdřív byli odsunuti Češi!

Jiřina 10.10.2009 10:37

Krevní skupiny

Vložte do diskuze  trochu humanizmu, lidé ! Mají snad Němci jiné krevní skupiny než Češi ??? Revanšizmus je zárodkem občanských válek, to přeci nechceme !!

Pedro 10.10.2009 12:15

Re: Krevní skupiny

Obě národnostní skupiny jsou tak propojené, že se nedá říci, že by byl nějaký rozdíl mezi sudetským Němcem a  Čechem. Stačí, když zajdu na hřbitov a čtu si jména na starých náhrobcích. Familie Jelinek, Reznicek, Nowotny (jenom jako zajímavost - letecké eso Luftwaffe byl  Walter Nowotny - to byl ale rakouský Němec, narozený v Gmündu). Neříkám, že mezi sudetskými Němci nebylo spousta rozumných lidí, kteří to v roce 1945 odnesli. Podle mé tchyně i mých rodičů do r. 1933 nebyly mezi oběma národnostními skupinami prakticky žádné problémy. Spolu pracovali, tátové chodili spolu do hospody, děti si spolu hrály. Dvě tety mé tchyně se provdaly za Němce (a šly s manžely v roce 1945 dobrovolně do odsunu). A dva její strýci měli manželku Němku (maminka tchyně byla ze 12 dětí), ty rodiny taky odešly do Německa (ale ne celé, některé děti tady zůstaly). V Německu máme dost příbuzných (i se strany tchána), takže ze mne nemluví nějaká nenávist. Jako na dokreslení - otec mé tchyně nesměl do vnitrozemí odejít, jako horníka - záchranáře ho německé úřady nepustily. Takže musel optovat a každých 14 dnů jezdil "na čáru" do Lipence.  Z druhé strany tam z Benešova přijela matka mé tchyně s dcerami. Dala manželovi vyprané prádlo a vzala si od něho marky na živobytí. Sviňská doba ……..

Novák S. 9.10.2009 21:11

Pitomci

S vystěhováváním začali němci! Po obsazení českého pohraničí vystěhovali téměř půl milionu (podle jiných pramenů až jeden milion) čechů ze Sudet! O těch se dnes nemluví! Zajisté byli němnci, kteří se na krutostech Henlainovců a poté nacistů aktivně nepodíleli. Ale jejich potomci mají smůlu, nesou následky toho čemu ze strachu nebo zbabělosti jejich předci nezabránili.

Leoš 9.10.2009 21:37

Re: Pitomci

Po zabrání Sudet, většina Čechů v Sudetech zůstala. Odejít museli hlavně militantní Češi,kteří se  za 1. republiky stěhovali  do pohraničí, v rámci čechizace Sudet a hráli si na nové pány v Sudetech. Domorodí sudetští Češi, kteří žili v Sudetech před r. 1918, ti většinou zůstali.

J.G. Pašek 9.10.2009 22:58

Re: Pitomci

Po vzniku ČSR, Sudeťáci demonstrovali, ječeli, zuřili, stávkovali, sabotážovali, protože jim nebylo vyhověno odtrhnout území kde byli většina a páni a připojit se k Němec´mu či rakouskému území. . .  Českým Němcům se nelíbilo aby jim poroučeli a dělali pravidla a zákony Češi . . .   Došlo to tak daleko, že legionáři po příjezdu do vlasti byli posláni severočeských měst udělat tam pořádek . . .V Ústí, na Mírovém náměstí, legionáři postavili kanóny . . .  pár drzých Sudeťáků,kteří stříleli na české vojáky bylo v přestřelce zastřeleno . . . . Státní úředník musel posílat své děti do českých škol . . .Když nechtěl? Mohl dát výpověď a jít pracovat do privátního sektoru . . .  Když řekli, že děti posílá do českých škol a přišlo se na to, že lhal, byl propuštěn a české úřady byly zaplaveny protesty, že to není fér . . .

J.G. Pašek 10.10.2009 2:57

Pardon . .

Když řekli, že děti posílá do českých škol . . . chtěl jsem napsat  NĚMECKÝCH

Kobylka Lajda 10.10.2009 10:33

Re: Pitomci

Čeští Němci dělali potíže ještě i za c.k. rakousko-uherského mocnářství, to oni byli militantní částí obyvatelstva , cítili se víc než sami Rakušané.

Chris Kelvin 9.10.2009 22:48

Re: Pitomci

Většina Čechů v Sudetech po záboru zůstala. Jestliže něko odešel, byli to vesměs Češi, kteří přišli do pohraničí po r. 1918, zpravidla jako státní zaměstnanci. Ale to jsem již v diskusi popsal, zkuste si to dohledat.

Pedro 9.10.2009 23:39

Re: Pitomci

Nežvaňte prosím nesmysly. Šli i Češi, kteří byli v Sudetech před r. 1918. Možná zůstali tam, kde neřádili ordneři, ale to asi bylo málokde. Obě rodiny mých rodičů i rodičů mé manželky ze Sudet musely odejít . Tchyně, ačkoliv mluví perfektně německy (narodila se po WWI v Sudetech), dodnes odmítá mluvit s německými příbuznými (jezdí k nám z Gery) se strany jejího manžela. A říká, že její nejhorší noční můra je když se jí  v noci ve snu připomene, jak jim přišli vybílit byt ordneři. A nejvíc se zřejmě snažili tí ordneři, kteří byli ze smíšených rodin (i matka Konrada Henleina byla rozená Dvořáčková). Můj otec (nar. 1914 v Hrdlovce  u Duchcova) tam chodil do školy se Sebekowskim (později vystudovaný právník - najděte si něco na internetu o jeho působení v sudetoněmeckém hnutí před válkou - provokace s údajnou střelbou na Henleina atd. - po válce působil v Landsmannschftu). Byl také z německo-české smíšené rodiny. 

Chris Kelvin 9.10.2009 23:49

Re: Pitomci

Mohl bych Vám také napsat, ať nežvaníte nesmysly, ale nebudu se snižovat na Vaši úroveň. Naše rodina žila za války v pohraničí jako česká rodina. Nebyla sama. Netvrdím, že nemohly existovat i jiné případfy, ale tvrzení, že většina Čechů po záboru odešla je prostě nepravdivé, a to velmi. Podrobnějí jsem to popsal již níže, dohledejte si to, prosím.

Pedro 10.10.2009 0:07

Re: Pitomci

Myslím,  že jakákoliv naše diskuse nemá smysl. Vy víte své, já vím své. Dobrou noc.

Pedro 10.10.2009 0:48

Re: Pitomci

Jen tak pro zajímavost jsem si klikl na heslo "Chris Kelvin". A vidím, že taky nejste - alespoň pokud se týká označení svého oponenta - nijak útlocitný (s tím Kaslem ale s Vámi souhlasím). 

Re: Poslouchaji Pacner, z logiky veci se na Mesic vratit: Autor: Chris Kelvin Datum: 19.08.2009 00:26

Koukám, že na fyzikální zákony se také může odkazovat kdejaký trouba

Re: No,:  Autor: Chris Kelvin Datum: 18.02.2009 22:07 Bohužel článek sám nemá vyšší úroveň než Vami vyjmenovaní pánové.... Kirkene, jste hlupák. Utěšit Vás může jen to, že v tom nejste sám

Kobylka Lajda 10.10.2009 10:36

Re: Pitomci

Ano, byla jakási možnost opce. Pracovala jsem v Mostě, a lidé, kteří optovali, se prý dobře neměli, můžete to blíže osvětlit?

Pedro 10.10.2009 11:32

Re: Pitomci

Ano, předpokladem pro Čecha, aby mohl zůstat v Sudetech, bylo optovat pro říši. A dále, aby v obci byli rozumní Němci, ne takoví, jako byli v bydlišti rodiny mé tchyně. Dneska večer zavolám jednomu vzdálenému příbuznému, historikovi (autor několika knih o sudetoněmecké otázce). Ten bude vědět přesnější údaje o tom, kolik Čechů zůstalo (t.j. optovalo) a kolik jich odešlo do vnitrozemí. Já se pak v tomto místě, pokud máte zájem o podrobnosti. Na dokreslení toho, že odcházeli i Češi, kteří mohli zůstat - rodina mého otce (nar. 1914 v Hrdlovce) i když splňovala požadavek pobytu v Sudetech před rokem 1918, ze Sudet odešla. A to se otec mohl dovolávat staré známosti s Willi Sebekowskim, který byl pravou rukou Henleina.

Pedro 10.10.2009 20:48

Re: Pitomci

Tak podle příbuzného (historika - specialisty na období WWII a na Sudety) do vnitrozemí odešlo cca 180.000 Čechů, v Sudetech zůstalo a optovalo pro říši cca 560.000 Čechů. Takže vidím, že rodiny mých a manželčiných rodičů a prarodičů, které i když měly možnost v Sudetech zůstat, ale přesto odešly (až na manželčina dědu, který nesměl odejít), nebyly "reprezentativním vzorkem". Takže Chris Kelvin nekecal.

Pedro 10.10.2009 21:06

Re: Pitomci

P.S. Ovšem že by se ti Češi zůstavší v Sudetech měli jako v bavlnce, to vůbec ne. Někde jsem četl (nemám čas ani  chuť to dohledávat), že i sudetští Němci nebyli v Říši zcela rovnoprávnými občany vůči říšským Němcům. Spadali do podřadnější kategorie. Není taky divu - spousta z nich byla smíšeného původu (i samotný Konrad Henlein).  Jediné v čem byli naprosto rovnocenní, to bylo právo narukovat do Wehrmachtu a jít na východní frontu. Jako mladík jsem poslouchal vyprávění tehdy už důchodce p. Kremla o tom, jak bojoval na východní frontě. Hrůza. To už je ale jiná věc. Možná na jeho památku vzpomenu a něco z jeho zážitků uplatním v některé jiné diskusi.

Paranoid 9.10.2009 21:07

Vše by bylo jinak

Je zajímavé si pročítat ty bláboly co se píšou k danému tématu. Většinou jde o to coby kdyby...   Kdyby přítel Adlof války vyhrál, už si naši nejlepší soukmenovci mohli lebedit někde v Patagónii, nebo v lepším případě v Kazachstánu, pěkně na celinách. Zdá se, že někomu se o těchto bájných končinách opravdu stýská. 

Hadí oči 9.10.2009 20:35

Konečně řekl zcela otevřeně to, co se špitá..

Teprve yjednáním výjimek z LS bude dána České republice garance, že nedojde k prolomení Benešových dekretů.  -  Václav Klaus.

Skutečnost, že Německo nebo V. Británie si podobné výjimky vyjednaly dříve, než v konečné fázi ratifikace nic nemění na podstatě věci. Oni si totiž mohli dovolit dělat obstrukce mnohem dřív, mnohem snadněji a mnohem účinněji.

Protože jsme si přece všichni rovni nejen před Bohem, ale i před Bruselem, že. :-D

Siegfried Nibelung 9.10.2009 20:33

jednou všechny vyčůraný čecháčky vyženeme z našich domů

a sakra,....sude'táci přecházejí do protiútoku: "jednou všechny vyčůrané čecháčky vyženeme z našich domů, které NIKDY nepřestaly být NAŠE, jednou příjde den kdy Evropská unie přestane trpět tento Váš odporný ZLOČIN GENOCIDY, jednou přijde den německé odplaty, den krutého trestu, kdy se sečtou všechny vaše zločiny od roku 1918 kdy jste nás připojili proti naší vůli proti do tzv. demokratické československé republiky, která byla ve skutečnosti zločinným utlačovatelským státem pošlapávající svébytnost německého národa, která bránila přirozenému spojení všech území německého do jednoho státu a na místo toho zvolila ODPORNÝ zločin VYHNÁNÍ pomocí sprostého zneužití našeho oprávněného hesla vyjadřující naši odvěkou touhu po spojení všech území našeho národa HEMS INS REICH !"

Tomáš Krystlík 9.10.2009 19:53

Oni nebyli z ČSR odsunuti jen Sudetoněmci,

nýbrž i německy hovořící Švýcaři a židé sotva se vrátivší z NS-KZs, která nemohli prokázat, že byli pronásledování za své protinacistické smýšlení, rasové pronásledování nestačilo.

S.P.Q.B 9.10.2009 20:10

Re: Oni nebyli z ČSR odsunuti jen Sudetoněmci,

po ovoci poznáte je

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tomáš_Krystlík

Siegfried Nibelung 9.10.2009 20:46

Re: Oni nebyli z ČSR odsunuti jen Sudetoněmci,

Kristlýk, profláklý sudeťácký janičář - poturčenec horší Turka, Posseltova podržtaška

kvetla 10.10.2009 0:21

Re: Oni nebyli z ČSR odsunuti jen Sudetoněmci,

Jaksi jste zapoměl,že v " Pracovních táborech " skončili bez vyjímky různí kapsáři,zlodějíčci,příživníčci,lichváři,,černí bukmejkři,šmelináři,,neregistrované šlapky,ap.ap.,bez rozdílu národnosti,víry,či barvy kůže.Desetitisíce lidí.A také ti,co se "jen" vyhýbali práci.Právo a povinnost pracovat ,pracovní kategorie atd.bolševici jen opsali od Hitlera.

Takže opravdu nestačila skutečnost,že jste byl někde zavřený,abyste  ze sebe mohl dělat hrdinu odboje.I když se to pochopitelně mnohým podvodně povedlo..I tak je ovšem váše připomínka lichá:-/

Hledajíci 9.10.2009 19:48

Ravnagorac

Zajímal jste se o více informací jak a kdo pomáhal nastolit Hitlera, sdèluji Vám následujíci.

Pan John Joseph Loftus http://www.absoluteastronomy.com/topics/John_Loftus ,  http://en.wikipedia.org/wiki/John_Loftus , nyní USA spisovatel, dříve vyšetřovatel USA Department of Justice v roce 1977  a spolupracovník USA Office of Special Investigation v roce 1979, byl pověřen vyšetřováním nacistických válečných zločinců žijícich v USA.  Ve svém pojednání “How The Bush Family Made Its Fortune From The Nazis” http://www.rense.com/general26/dutch.htm napřiklad nastínil jak rodina Bush přišla k svému majetku obchodem s německým bankovním domem Thyssen od 20-tých let minulého století. Bankéři Thysen byli jedněmi z velikých finančních podporovatelů Hitlera. A rodina Bush nebyla sama, do Hitlera investovalo několik USA finančníků a průmyslniků, viděli v tom veliky zisk. A prmíze jak je známo nesmrdí, je jedno jak jsou vydělán, hlavně že je jich hodně. Pan Loftus měl z oznámení výsledků svého vyštřování veliké problémy, to že USA finančníci podporovali Hitlera by lo přisně tajné. Jestli Vás to zajíma tak si vyhledejte odkazy na John Joseph Loftus, a při jejich studování se držte hodně pevně stolu.     

Leoš 9.10.2009 19:58

Re: Ravnagorac

Jestliže Hitlera podporovali finančníci, tak to museli býti Židé!