22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kalič ocele 9.10.2009 19:02

Argumentů i zde bylo sneseno mnoho, germánský "nadčlověče".

Pomalu dozrál čas, abyste za své štvaní proti Čechům byl náležitě odměněn právě tou "lůzou". Býval i  v Čechách pěkný zvyk vejlupky Vašeho druhu přivazovat k pranýři, aby si obyvatelstvo trochu zablblo a poznalo, kdo je kdo. Dnes už bohužel staré dobré tradice ustoupily žvástům převážně židovských krasoduchů a tak nezbývá než Vám příležitostně  nakopat pozadí tak nějak v anonymitě.

S.P.Q.B 9.10.2009 19:39

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tomáš_Krystlík

Vera 9.10.2009 20:04

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Dík. A je jasno.

Siegfried Nibelung 9.10.2009 20:21

Re: Byl odsun sudetských Němců zločin?

Krystlíku, ty Sudeťácká podržtaško, hned zalez Posseltovi do zadku

milan 9.10.2009 17:31

Myslím,že...

tohle všechno by mohla vyřešit sjednocená evropa,ale !!!,to by musely mít všechny státy stejné povinosti i práva - což LS zdaleka nezaručuje.Francie a Německo chtšjí diktovat a to nejde. Souhlasím s V.Klausem,LS je podraz na min. 20 států ze 27ti.

Hledajíci 9.10.2009 18:05

Re: Myslím,že...

Sice hlásíte stejné povinnosti pro všechny statáty v EU, ale jak je viďet mnoho občanů chce mít jenom stejná práva, a povinosti je nezajímají.

Gyula 9.10.2009 16:59

Zložitý problém

Je to všetko veľmi smutné, zároveň veľmi zložité a kontroverzné. Možno, keby sa odsun robil selektívne, mali by ste teraz s Nemcami podobné problémy, ako my s Maďarmi (presnejšie s väčšou časťou ich politických predstaviteľov, ktorí podnecujú vášne a stupňujú požiadavky).

Stanley 9.10.2009 16:47

Tragedie

Zajímavý článek,s jehož druhou půlí nezbývá než souhlasit. Když ale, pane Krejčí popisujete rodinu Vašich sousedů v České Třebové, píšete, obyčejní lidé, obyčejní sousedé. Ano, já znal taky takové a rozumím. Ale pro ostatní chci říci toto: Konrád Henlein, sudetský Němec, obyčejný člověk?

K.H.Frank "bluthund", vrah lidických mužů a dětí, obyčejný člověk? Množství sudetských Němců působících na Gestapu jako "dolmetscher",obyčejní lidé ? Vím dále z vlastní zkušenosti, že mezi sudetskými Němci byli i příslušníci SA a SS oddílů. Obyčejní lidé ? Sotva ! Po válce sudetští Němci Neubauer, Posselt a další. Obyčejní lidé ? Ano , ale plni vzteku a nenávisti ke všemu českému! Musíme i teď, 65 let po válce být stále ve střehu !

oh 9.10.2009 16:56

Re: Tragedie

To je právě ono. Sudeťák, který se dobrovolně dal do služeb rakouského desátníka s knírkem, býval horší než skutečný Němec. Dělal totiž všechno proto, aby dokázal, že je opravdu Němec a skutečně oddaný německé věci. A důsledky pak dopadly na všechny, i na ty nevinné.

ok 9.10.2009 16:57

Re: Tragedie

Češi - obyčejní lidé? Sotva!

Já vám odpovím: každý človek je jedinečná bytost bez ohledu na národnost, někdo je kriminálník, někdo je dobrý člověk. Třeba to jednou pochopíte.

Naše rodina za války zažila několik dobrých Němců, samostatně myslících lidí neovlivněných ideologií. To je přece jasné, ne? Pokud to nechápete, víte toho o životě hodně málo.

Jste ve střehu před Němci, a nevidíte, že vám po nohavicích leze už deset malých číňanů.

kalič ocele 9.10.2009 17:07

Re: Tragedie

Kdyby jen Číňanů ... Jenže když byl jen každý desátý Němec slušný, tak se s těmi ostatními devíti neslušnými svezl také. Kolektivní vina je uplatňována zcela běžně a spravedlnost je často hodně zamlžený nejasný pojem, stejně jako slušnost.

Stanley 9.10.2009 17:24

Re: Tragedie

Už mne to srovnávání Čechů s Němci nebaví ! Dobře, tak jsme všichni stejní, až na to , že my Češi jsme nevyvraždili v koncentrácích 6,000.000 Židů, nemáme na svědomí Oradour, Babí Jar, Lidice, Varšavu, Cowentry,bombardování Londýna, Ležáky atd. Jsme všichni stejní a v 80i milionovém národě zvěrstva dělalo jen pár pomatenců : Hitler, Himller, Borman, Heydrich,Frank,Streicher, Göring, Hess a další ! Já, že vím o životě málo? Kolik Vám je? Já když prožíval protektorát, tak Vy jste ještě asi nebyl ani v plánu!

Matěj 9.10.2009 17:24

Re: Tragedie

Podobnými bláboly už jste reagoval na můj dřívější příspěvek a tak se vás znova ptám-kolik že sudetských Němců volilo před válkou tu jejich správnou stranu?

Matěj 9.10.2009 17:34

Re: Tragedie

Toto je reakce na nick Ok nikoliv na Stanlyho s který na 100%souhlasím.R^

ok 9.10.2009 17:38

Re: Tragedie

To nejsou žádné bláboly, to jen vy chcete vidět svět co nejpřehlednější. Jenže on je zatraceně komplikovaný a nepředvídatelný. Přečtěte si Hlavu 22 - totéž se dělo v celé Evropě, jenže v Evropě není v módě popisovat tuhle "chaotickou" stránku reality. Válečných příhod ala Hlava 22 znám z rodinného vyprávění celou řadu. Svět prostě není černobílý, ani ten česko-německý.

Třeba jednou dospějete a pochopíte to.

Veronika 9.10.2009 17:58

Re: Tragedie

Zato ty nedospěješ nikdy!!! No a na ty Židy nereaguješ!!! To se nadá viď .To co se dělo v celé Evropě nebylo zdaleka takové jako u nás. Ale to nemůže pochopit zaprodanče!!!:-/

kalič ocele 9.10.2009 18:02

Re: Tragedie

Ne každý cikán je parazit a přesto musí nést toto břímě od narození. Svět skutečně není černobílý, ale také to není humorný román o orientálním zbabělci.

josef krouman 9.10.2009 16:39

jo, ta druhá světová

to byla jen taková bezvýznamná epizoda v rámci odsunu sudetských Němců ...

Bánší 9.10.2009 16:24

S Němci a Židy byly problémy od nepaměti

Nicméně za několik generací budeme řešit (na zatím našem území) horší problémy s Asiaty, Afričany atd.

Josef K. 9.10.2009 15:58

Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

soužití Němců, Čechů a dalších etnik. Můžeme se dohadovat, zda to bylo v rámci francouzských nebo Stalinových plánů, podíl gotvaldovských komunistů, či zda to bylo nacionalistické šílenství ze strany části  Čechů...Staleté soužití obyvatel různých jazyků a kultur jazyků vytvořilo nejen historii této země, ale i její bohatství. Už nikdo není schopen znovuvybudovat staleté vztahy, byť často antagonistické. Když zbouráte gotický dům /jak se dnes běžně děje/, nikdy ho už nepostavíte...Stejně jako bohatství i intelektuální potenciál ČR je zcela zanedbatelný s tím, co zde byl...Zbývá jediný užitek, avšak patrně po něm není poptávka: střízlivě   a s jistou odvahou posoudit odpovědnost "českého" ( co to ale je?)  etnika a české politiky, především v letech 1919-1921. Tato odpovědnost spočívá v tom, že RCS nebyla vybudována na základě občanského, ale na základě národnostního principu. Pokud toto obyvatelstvo této země pochopí, pak by mohlo mít jednou i lepší budoucnost než je přítomnost a mohlo by ovlivnit i myšlení bývalých sousedů před ulici. Soudobí "klausíčkové" tomu však moc nadějí nadávají.

NevericiTomas 9.10.2009 16:28

Re: Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

Tato odpovědnost spočívá v tom, že RCS nebyla vybudována na základě občanského, ale na základě národnostního principu

To je jen dalsi blabol vytrzeny z kontextu. byli to Nemci kdo trvale ODMITAL budovat stat na obcanskych principech. Znicili takhle Rakousko a rozbili tak i CSR, ktera jim zarucovala plna obcanska i politicka prava. jejich pozadavky na autonomii prave byly postaveny ciste na NACIONALNICH a JAZYKOVYCH zakladech.

Leoš 9.10.2009 20:47

Re: Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

Plná občanská práva? Desetitisíce propuštěných Němců ze státní správy, vyloučení z pozemkové reformy,nemožnost získání veřejných zakázek pro německé firmy, zákon o státním jazyku ap.Tomu říkáte plná občanská práva? Divíte se, že se Němci neztotožnili s tímto státem? Špatnou národnostní politikou,  prvorepublikové vlády doslova vehnali naše Němce Hitlerovi do náruče.

Honza 9.10.2009 16:29

Re: Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

Mimo jiné je důsledkem Benešovy vendety také to, že je dosud většina národa jazykově negramotná. Podle vyprávění mých rodičů byla před válkou alespoň částečná znalost němčiny u většiny lidí naprostou samozřejmostí.

kalič ocele 9.10.2009 17:18

V tom případě jsou Němci negramotní skoro komplet.

Kolik z nich se domluví česky? Prostě němí Němci, poslušná děladla původně nalákaná na práci do Čech ;-P

Jerome 9.10.2009 17:02

Re: Z dnešního ohledu je odsun tragedií, která tuto zem zbavila její podstaty:

Milý Josefe K, postesknout si na národní princip je tradice od  doby kritické reflexe filosofa Rádla, který stál v blízkém vztahu k TGM.  Ovšem národnostní uvědomění vůbec umožnilo, že existujeme. Evangelík Palacký, katolík Dobrovský a řada jiných běžně hovořili německy, ale dějiny české kotliny pamatovaly také jiné vztahy. Kutnohorský dekret, mnohými dnes zatracovaný, rozuměl "národem" území jazyka, nikoli natio -narození. Mluvilo se latinou a svobodní lidé, nepřipoutaní k půdě, nebo lennímu pánovi, byli především EVROPANÉ. Germanizace, maďarizace a rusizace přišly později a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. To jsme zdědili, a dějinná pokořování jsou zakódována snad geneticky. Současné Slovensko, a vztah k Maďarsku,nebo pobaltské země a vztah k Rusku jsou jen  následkem příčin ne tak historicky vzdálených. Těžko se na ně hněvat. Na křivdy neplatí domlouvání, ale jen dlouhý čas. A nedráždit.  Římské tábory u Rýna jsou dnes "kulturními památkami" a starověký Babylon - hrozný to žalář etnik, je dnes Mekkou archeologů. Ale vyprávějte to lidem, co milují vášně a emoce a chaos....a jsou z toho živi.

kalič ocele 9.10.2009 17:25

Pěkná blbost, z čeho tak soudíte?

"Kutnohorský dekret, mnohými dnes zatracovaný, rozuměl "národem" území jazyka, nikoli natio -narození"

Takové rozlišení je Váš výmysl. Viz: "... dávat přednost v lásce cizinci před domácím je proto zvrácením náležité náklonnosti, ježto pravá láska začíná vždy u sebe sama a potom se přenáší na potomky podle příbuzenství. Protože pak národ německý, který nemá vůbec žádného obyvatelského práva v Českém království, ..."

ok 9.10.2009 15:44

politici škodí

Severočeský kraj zrušil železniční trať do Śluknovského výběžku - prý se to nevyplatí.

Přitom právě tento snad nejzanedbanější region Čech potřebuje kvalitní infratstrukturu, spojení, podněty pro rozvoj. Namísto toho je ještě více utlumen. Takto si mocní představují rozvoj Sudet. Poděkujme jim za jejich ubohou krátkozrakost.

Doufám, že se Šluknovský výběžek připojí k Libereckému kraji, ke kterému kulturně patří víc, než k zaostalým pánevním okresům v podkrušnohoří.

Raul 9.10.2009 15:35

Vyhánění bylo, ale co zbylo.

Jeho míru ani dobu nikdo jasně nestanovil  a proto formálně skončilo až přijetím zákonů na ochranu menšin, prakticky snad ( dočasně ) až prohlášením o vyhaslosti. Již dříve sbírat a vysidlovat hrstky Němců, kteří vydrželi už bylo méně zajímavé, než si rozebírat majetek po těch co už byli pryč. Stigmatizace Němců, která vzešla z nejvyšších  politických pater nebyla možná bez současné stigmatizace Čechů ( my co jsme na dekretech vydělali a oni co si to "zaslouženě odskákali" ). Vyhasnutí dekretů pak jasně ukazuje, že pro českou stranu  (nebo lépe politické elity ) proces, který dekrety doprovázel nepřestal jako nástroj moci nikdy existovat.  Pro řadové občany se pak staly něčím jako povinnými vlaječkami za komunizmu ( tzn. nebudu-li je hájit budu zničen - kým Němci?, nenávistí vlastního lidu? ). Prosazení jejich zrušení bez zpětného účinku je tak pro současnou elitu neřešitelný problém ( LIDÉ SE JE OPRAVDU BOJÍ ZRUŠIT )  Je však možné, že budou založeny ( stejně jako vedoucí úloha KSČ ) ad actaa  a Česko se přestane na mezinárodní politické scéně chovat jako "dítě co má roupy". 

Jura 9.10.2009 15:29

Nejen zločin

byla to hrubá politická chyba. Na jejich místo přišli Cikáni z Maďarska a Rumunska. Tedy zadělalo se na problém do budoucna. Kdyby ale zůstali, byl by taky problém, ale jiný. Byl by řešitelnější? Nevím.8-o

kalič ocele 9.10.2009 17:33

Tomu se říká vytloukání klínu klínem

nebo vyhánění čerta ďáblem.