18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
abc 23.11.2007 9:24

SPV v běžných školách

Moc by mne zajímalo, jak si to pedagogičtí teoretici a lidskoprávní aktivisté představují.

A hlavně, každý z nich by měl alespoň jeden rok v takové integrované třídě vyučovat. Posléze seznámit širokou veřejnost se stupněm vzdělanosti třídy a svým zdravotním stavem.

Dříve pokud někdo "zlobil", dostal "facku", nikdo se nad tím nepozastavoval a byl pokoj. Teď by za to učitel skončil v lochu a omluvou jsou různé hyper a hypo.

Lidskoprávní bojovníci v tom vidí diskriminaci jednotlivce, ale co ten zbytek třídy včetně učitele. Ti nejsou diskriminováni takovým přístupem? Takže místo možné diskriminace jedince se toleruje diskriminace většiny.

Alfred 23.11.2007 14:22

Re: SPV v běžných školách

Máte trochu zmatek v terminologii. Zlobiví jedinci nikoho nediskriminují, nýbrž terorizují. Obranou ostatních je právě diskriminace zlobivých. Pokud je diskriminace zlobivých označena za zločin 1 kategorie, nezbývá než se smířit s terorem ze strany zlobivých, neboť státní moc stojí na jejich straně. Možné řešení? Změnit zákon o povinné školní docházce v zákon o povinném vzdělávání  a na současnou školu (Y).

portwyn 23.11.2007 15:11

Re: Re: SPV v běžných školách

Proč ta poslední věta? Povinná školní docházka není výmysl učitelů. Divil byste se, ale já myšlenku povinného vzdělávání podporuji.

Fantom 23.11.2007 9:07

Tomu nerozumíte, platí tento zákon:

 § 1: Za všechno může učitel

§ 2: Pokud osoba druhá něco provede, nebo zmrší (žák, rodič) a nechce za to nést odpovědnost, platí bez výjimky, odvolání a dovolání §1.

Karel 23.11.2007 8:46

Samozřejmě..

Destrukce školství - a s tím související úpadek kázně i sebekázně, autorit, vzájemného respektu i prosté slušnosti - má vskutku katastrofální rozměr, je zcela systematická a cílená. Nejvíc na to doplatí budoucí generace, tedy studenti i žáci sami. Budou nejen nevzdělaní, ale především nevzdělatelní; v praktickém životě nezaměstnaní a především nezaměstnatelní. Co ale chcete? Rodiče je elementárním základům slušnosti a kázně nenaučí: buď to sami neumí, nebo to nepovažují za důležité. Čumí na televizi, kde vidí VyVolené, případně "jak zbalit milionáře" - mimochodem, výběr aktérů té frašky hovořil za vše. V osobním životě si mohou mezi medializovanými vzory vybírat mezi Tomášem Řepkou a Agátou Hanychovou: Tak se nedivme.

Jane 23.11.2007 8:15

amatér v profesionál

Učitel je amatérský herec před hledištěm diváků bez lístku.....no, to ano. Ovšem hlediště musí koukat na amatérského herce, ktrého NIKDO (a to doslova NIKDO) nedonutí, aby se stal trochu profesionálem. A z hlediště-žáků a studentů nemůže nikdo odejít, nemůže chtít výměnu herce, nemůže chtít zaplatit čas - protože někteří učitelé by měli PLATIT za to, že otravují svému hledišti - žákům a studentům - život.  Naštěstí existují i profesionální herci-učitelé, adepti na titul umělec republiky a hrdina studentů. To ovšem nejsou amatéři - to jsou profesionálové - a o těch nejspíš článek není.

Al 23.11.2007 8:25

Nač takové PATETICKÉ řeči!

Milá/ milý Jane. Nač takové PATETICKÉ řeči! Zkuste jimi "okecávat" vašeho šéfa ( až vás seřve nebo vám bude naznačovat vyhazov)!!!;-D

Víte - život, to fakt NENÍ divadlo, kde všichni mají povinnost jen hráta a skákat okolo Vás, adolescentních Osobností, jež blahosklonně hodnotí jejich "oblíbenost":-/

Tragédie dnešního školství je vskutku obrovská: kromě hlubokého podfinancování a nespokojenosti je ve vleku peudo-reformních hujerů (nejčastěji pak těch, co ani moc neučí). Fascinace Osobností žáka/ studenta vychovává zástupy namyšlných,  vulgárních a hlavně neschopných kreténů, kteří si myslí, že jim "svět leží u nohou"....

Znalosti - a to nejen v technických a přírodovědných oborech (na kterých je založena prosperita soudobé civilizace) - upadají. Jak dál?

Old 23.11.2007 9:23

Re: Nač takové PATETICKÉ řeči!

Jane reagovala vtipně i věcně dle článku.

Alfred 23.11.2007 14:36

Re: Re: Nač takové PATETICKÉ řeči!

Jane reagovala vtipně, ale problém je v neexistenci osobní zodpovědnosti každého za svůj život. Bylo by mi jedno, jestli je někdo kretén nebo ne, a jestli si myslí že mu život leží u nohou. Nebýt socanů a jejich sociálního státu, kretén by rychle  zjistil, jestli mu u nohou leží  a nebo ne, popřípadě co mu to u nohou leží. V současné Evropě to nezjistí nikdy. Osobnost vystuduje Gender studies nebo podobnou pavědu, vyleze ze školy a nedostane svých 50 000, zrudne vzteky a jde volit socialisty.  Za volební hlas kreténovi vždycky někdo podstrčí pod pozadí měkký polštářek, aby neměl bebínko! Samosebou, že ten polštářek není ani za peníze kreténovy, ani za peníze ušlechtilého dárce. A vo tom to je!;-P

Fero 23.11.2007 15:01

Re: Re: Re: Nač takové PATETICKÉ řeči!

Více než 100% pravda. Hlavně 3. věta by se měla sochat do kamene; to je totiž meritum věci !

portwyn 23.11.2007 15:05

Re: Re: Re: Nač takové PATETICKÉ řeči!

R^

portwyn 23.11.2007 9:37

Lež číslo 1

z hlediště-žáků a studentů nemůže nikdo odejít

Jakto že ne? Můžete si svobodně zvolit školu, případně svobodně přejít jinam.

portwyn 23.11.2007 9:39

Lež číslo 2

"nikdo nemůže chtít výměnu herce"

Jakto. že ne? Kdokoli může žádat o výměnu učitele a pokud ředitel má možnost, udělá to. Rodiče mají děti = prachy, jsou pány školy.

portwyn 23.11.2007 9:41

Proč by měli studentům platit?

Když mne nebaví představení v kině, taky mi nikdo nezaplatí. Ale mohu odejít. To studenti mohou a taky dělají - zjistěte si, jaká je účast na výuce na SŠ.

Sibi 23.11.2007 13:45

Re: amatér v profesionál

Jaké platy takoví profesionálové. Na platy profesorů a učitelů by mělo jít vážně mnohem více peněz. Tím by škola přitáhla kvalitnější lidi a bylo by možné se amatérů zbavit.

Alfred 23.11.2007 15:06

Re: Re: amatér v profesionál

To by to muselo chodit ve školství jako ve firmách / podotýkám , že to tak chodilo už za hlubokého socialismu /. Když chtěl dosavadní zaměstnanec přidat na platě, vyskytly se tak veliké objektivní překážky, že, pokud na zvýčení trval mu nezbylo než odejít. Pak na totéž místo přijali zelenáče po škole - s platem o 200 vyšším než byl požadavek původního zaměstnance.  Pak by bylo možné nově příchozí otestovat a plat jim stanovit až po prokázání té profesionality. Přidat všem plošně jen zakonzervuje současný stav.

Demosthenes 23.11.2007 7:34

společenská objednávka

Pokud má vláda představu, že každý druhý občan ČR bude vysokoškolák a přizpůsobuje tomu i způsob financování škol (na VŠ se platí za studenta, který ukončil daný ročník), tak se musí vzít každý, kdo přijde a také se každému musí nalepit diplom. Motivace se ztrácí jak na straně učitele, tak na straně žáka a celý systém se hroutí. Zkrátka, jakou vládu jsme si dosadili, takové máme školy. A taky nemocnice a úřady. Zkrátka život. 

Lída 23.11.2007 7:58

Re: společenská objednávka

Jak jste přišel na to, že vláda platí za každého studenta, který ukončí daný ročník? Platí se podle stavu k 31.10. daného roku, kdyby všichni skončili v listopadu, tak škola peníze dostane.

Ale jinak máte pravdu, je společenská objednávka, aby měl skoro každý VŠ i za cenu, že úroveň musí rapidně klesnout. Školám nezbývá než se tomu přizpůsobït.

neučitel 23.11.2007 8:29

Re: Re: typická učitelská hloupost

To, že jsou školy motivovány aby studovalo více dětí neznamená automaticky, že budou absolventi hloupější ale jen to že menší procento z nich bude opravdu dobrých. Bude to ale stejné procento v populaci jako bylo předtím. Nikdo Vás nenutí do vysokého počtu studentů ale těžko Vám bude platit za žáky, které neučíte.

  Model "vyučujte žáků kolik chcete, nechte z nich dostudovat jen desetinu a my vám zaplatíme za plnou školu" je sice ohromný ale jen pro učitele.

Čím to asi je, že z učiliště Jednoty je dnes "střední" obchodní škola ? z průmyslovky "technické lyceum" ? a z gymnázia málem regionální "univerzita s právem jazykové zkoušky"?.

To si vynutili žáci? Nebo se z mistrů odborného výcviku stali přes noc středoškolští "profesoři" ?

Jedna věc je společenská objednávka a druhá věc je nesmírná ochota ji plnit.

Lída 23.11.2007 9:30

Re: Re: Re: typická učitelská hloupost

Ta společenská objednávka je ale prvotní. Jednak stát platí sice za hlavu, ale celkový balík peněz je daný. Takže kdyby školy měly míň chytřejších studentů, na které by vlastně dostaly stejně peněz, tak by jim to jistě vyhovovalo mnohem víc. Ale společenský a politický tlak vyžaduje, aby možnost studovat měl téměř každý a dokonce aby to dost lidí dokončilo i za cenu snížení úrovně. Protože přece musíme dohnat Evropu v počtu vysokoškoláků. A bohužel to ovlivní i úroveň těch chytřejších. Celkové nároky ve studenta se totiž sníží, protože nemůžete tu část chytřejších známkovat přísněji. Takže většinou snížíte požadavky. A málo lidí je tak zažraných do oboru, že se naučí víc než je nutné.

Model vyučujte koho chcete, nechte dokončit jen desetinu si přece nevymyslely školy. Školy nezačaly propagovat přístup: "Každý má právo to aspoň zkusit" nebo "Tisíce nadaných mladých lidí nemohou studovat"

Změnu učilišť na střední školy si skutečně částečně vynutili žáci. Žáků ubývá a na učiliště už nikdo nechce. Na integrované střední školy přece nějaké žáky uloví.

Alfred 23.11.2007 15:17

Re: Re: Re: Re: typická učitelská hloupost

Zase jsme u sociálního státu. Pokud na to někdo má, ať si studuje až do aleluja, i když je blbej jako sáňky. Pokud je ale někdo socka, tak by měl alespoň makat. Měl by se snažit prokázat svoje studijní předpoklady tím, že projde u přijímací zkoušky. Nechat "to zkusit" každého za cizí peníze je pěkná blbost. A navíc podraz na ty, co nestudují, jen platí. Proč taky poskytovat vzdělání zdarma , když volba typu studia záleží jenom na studentovi. Tak máme kvanta humanitně vzdělaných, pro které není uplatnění, a technici chybí. Kdyby se platilo, lidi by si víc rozmýšleli, čemu věnovat svůj čas.

portwyn 23.11.2007 9:33

Re: Re: Re: typická učitelská hloupost

K tomu začátku: Ne tak docela. Student, který se nechce učt, totiž zpravidla dělá bordel a tím blokuje možnost učit se těm, kteří by chtěli.

portwyn 23.11.2007 9:35

Spíš typický komentář "chytrého" laika

Ještě druhá věc: o počtu přijatých rozhoduje vedení školy, magistrát, kraj. Učitelé nikdy.

laik 23.11.2007 10:34

Re: Spíš typický komentář "chytrého" laika

základním smyslem školy není poskytnout učitelům obživu.

Lída 23.11.2007 11:05

Re: Re: Spíš typický komentář "chytrého" laika

To jistě ne. Ale na druhou stranu každý chodí do práce proto, aby se uživil. Proč by měli být zrovna učitelé výjimkou?

portwyn 23.11.2007 12:44

Re: Re: Spíš typický komentář "chytrého" laika

To je pravda, ale autor komentáře obviňuje učitele z toho, co neudělali. To je přece nespravedlivé,nebo ne?

jirka.s. 23.11.2007 11:46

Re: Re: Re: Ano, neučiteli !!!

Model "vyučujte žáků kolik chcete, nechte z nich dostudovat jen desetinu!"

Správná parafráze na heslo pana profesora Klikorky, v 60-tých létech rektora pardubické VŠCHT: "Raději méně inženýrů, ale kvalitních!"

ambassador 23.11.2007 6:05

Mravnost nade vše!

Ale jak se člověk může chovat mravně v nemravné společnosti? To by si přpadal jako blázen! Základem slušné výchovy je rodina a tak je nás starých, abychom přemýšleli, kde se stala chyba ve výchově našich dětí, vnoučat a pravnoučat, že se chovají, tak jak se chovají. Odpověď asi nebude lehké najít! Vždy se našli nějací hajzlíci, ale dnes je jich nějak mnoho.:-P

Kvetla 23.11.2007 2:58

Vžená paní.....bohužel pamatujeme doby,kdy školství nebylo ještě dokur..no bolševikem.

takže jsme uctivě rozlišovali,mezi panem učitelem a paní profesorkou.Vysoká škola tehdá nebyla pro všechny předměty potřebná a to ani na 2.stupni.A dotyční si i to oslovení stavovsky střežili."Soužko" se smělo použít jen na veřejnosti a v aule před školníkem.A mohu Vás ujistit,že i učitelky bez vysoké školy měli plný respekt.Pokud si žák usmyslel,že bude "nepřizpůsobivý" nebo trvale chodit nepřipravený,ředitel si pozval do školy rodiče a dal čas na nápravu,zpravidla měsíc.Pokud nenastalo evidentní zlepšení,vyrozuměl sociálku a chlapec (i děvče-zažil jsem obě varianty) putovali rovnou do zvláštní školy a sociálka navštěvovala rodiče tak otravně,že klukovi raději napráskali,aby se té ostudy v bydlišti zbavili. To se ještě dávaly známky za vědomosti.Shodou okolností jsem půl roku musel chodit do školy v Plzni,první měsíc dokonce do dívčí třídy,než pro mne našli místo v chlapecké a z lepšího průměru jsem byl s menším úsilím naráz premiantem.U svých dětí jsem už ale zažil samé "soužky profesorky" .Ve škole samé ejchuchu- a látku se naučte do příště doma.A když ne,nic se neděje,propadnou ho nemůžeme nechat,jednou,podle toho jsme hodnocené,jindy,víte kdo je jeho....Snad, maximálně, ho přeřadíne do jiné třídy... Jo a v normálních třídách nás bylo kolem 35-4O žáků,na druhém stupni studentů (to už nám striktně vykali).Na maturitním tablu je nás 42 , 2 neprošli písemkami=opakovat ročník ,1 vypadla u ústních=oprava na podzim. Jo a do školy se chodilo na 3-4 hodiny i v sobotu,až pak neky ke konci,byly zavedeny dvě soboty volné.Jinak Po= 6 hodin,St,Pá=5 hodin,Út,Čt=5+2 odpolední vyučovací hodiny O volnech a prázdinách co jich je dnes během roku se nám ani nezdálo.Od 1.9.natvrdo do 15-20.6.to už byly konference,a pak jen v podstatě odlehčený program s výlety,vycházkami,úklidem školy...Takže soužky samé profesorky,plačte si na svém vlastním písečku.Až budete umět řemeslo "vyučovat",možná Vám ředitel přidá.

Pavel72 23.11.2007 6:45

Re: Vžená paní.....bohužel pamatujeme doby,kdy školství nebylo ještě dokur..no bolševikem.

Pan je znalec, to se pozna.

Vite, ze treba na ZS decko nemuze propadnout vi nez jedenkrat? Takze muze dojit do osmicky s deseti petkama a nic se nedeje?

Vite, ze na nejmenovane zdravotni skole v nejmenovanem meste budou letos brat vsechny,  kdo se prihlasi, pokud naplni stav na masi 60zaku?

Vite, ze Vami zminovane pohovory, kterymi se dala drzet prave velmi nutna kazen, jsou dnes vicemene nemozne?

Jenze Vy jste chdil do skoly a decka Vase taky, tudiz tomu hodne rozumite.