1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alfred 23.11.2007 16:56

Re: Re: Re: Re: Trefný člének

Vystudovala ekonomii a slušně programuje.

Alfred 23.11.2007 17:00

Re: Re: Re: Re: Trefný člének

Možná, že trpaslík je moc konkrétní, jeho vlastnosti se nekryjí s vlastnostmi elektronu a tak je váš výklad matoucí. Elektron není ani kulička, ani trpaslík, je to elektron.

pavel 99 23.11.2007 18:11

Re: Re: Re: Re: Re: Trefný člének

každé připodobnění se nekryje svými vlastnostmi - to by se přirovnání nedala používat. Podstatné je, aby se (v představách) kryly právě a pouze ty vlastnosti, pro které je přirovnání  prováděno - a dost dobře si dovedu hned několik představit.

Miloš 26.11.2007 12:04

Re: Trefný člének

Hm, hm. Opravdu si stojíte za názorem, že škola je tím místem, které má VYCHOVÁVAT? A co si vlastně pod tím představit? Mnozí z rodičů nemají ani základní návyky slušného chování - pozdravit v budově (a to s ním jde jeho dítě!), poděkovat, požádat... Kdepak se to děti mají učit? Ve škole? Těžko. Do škol přicházejí (čím dál víc, ne všichni) děti, které nic nemusejí (viz RVP PV), řád je nahrazován nedůsledným odložením k televizi, sebestřední (nikdo se jim nevěnuje - myšleno nedá jim svůj čas), obtížně zařaditelní do kolektivu (jájínci). Škola má především vzdělávat, ať je to v jakémkoliv směru, tzn. stavět na pevném základu z rodin. Když není základ, není dům.

pig 23.11.2007 12:28

A co až si učitel přečte...

...že vším je vinen on, bo má plnou třídu "indigových dětí"? :-D

František 23.11.2007 12:07

Pravdivý článek

Také jsem byl šest let učitelem, a díky Bohu jsem již mohl odejít do důchodu.

Učitelské povolání je krásné, ale také namáhavé. Poctivý učitel, jako je zřejmě autorka

tohoto článku, tak ten se ve škole skutečně nadře a jde mu i o zdraví.

Poznal jsem ale také učitele, kteří to vyloženě flákali a pro ředitelku bylo často obtížné se jich zbavit. Povolání učitele měli jen proto, aby si přivydělali, ale živili se vlastně lépe placenými aktivitami.

Poslední poznámka: Už učitelky v mateřské školce si stěžovaly na zvyšující se nekázeň u dětí. Inu, škola jen kopíruje naši nádhernou společnost

Pavel 23.11.2007 12:02

Vulgarity jsou bez identity

Je zjištěno(vědecky),že mladí lidé v adolescentním věku jsou nejvíce ohrožení schizofrenií.Rozštěpením mysli začíná schizoidní myšlení.Používáním neidentických slov,jakými jsou vulgarity se udržuje rozdělenecký stav.Komu to prospívá?Kdo má zájem na takto vulgární a rozštěpené mládeži?Mně osobně schizofrenici a schizoidové nezajímají.Neidentičtí lidé nejsou osobnostmi a tudíž si jich nevážím.Vážím si skutečných osobností,které v životě už leccos dokázaly a odpracovaly na tomto Božím světě své.A v dnešní komunikační době není těžké rozlišit,jak se kdo baví.Osobně bych školní prostředí vůbec nenavštěvoval a už vůbec bych neplýtval energií a drahoceným časem mládeží.V euroamerické civilizaci je odepsaná.Zato asijská mládež,kde je dodnes pěstována úcta k vyučujícím je na postupu:-)Kdo si zachovává větší úctu,vždy vyhraje.Schizofrenie a vulgarity bez identity k úctě nevedou.

Blaho 

Psí vrah Čumil 23.11.2007 11:40

No, obecně - buď je svoboden žák, nebo učitel...

Svoboda nezralých jest pak tak trochu podobna svobodě čtyřletého, jenmuž jsou svěřeny zápalky a rada, aby si šel hrát do stodoly...:-/

Taraszátaras 23.11.2007 12:03

Re: No, obecně - buď je svoboden žák, nebo učitel...

Asi pamatuješ: ti nezralí potřebují poměrně pevně (ale s porozuměním) vytýčené mantinely. Když je nemají, tak vlčí a jsou rozháraní, když jim je někdo nalajnuje, vocaď pocaď, tak se milerádi podřídí a šlapou jak hodinky a jsou spokojení. A potřebujou si občas vyzkoušet, že ten elektrický ohradník tam je, přiblíží se, dostanou šlupku, a jsou zase půl roku šťastnými telaty.

Psí vrah Čumil 23.11.2007 12:13

Re: Re: No, obecně - buď je svoboden žák, nebo učitel...

Velice přesně, Tarasi. K tomu ještě třeba vzíti do úvahy vliv ušlechtilých rodičů: Kluk se neučí. Tak co s tím ty budeš dělat, kantore?:-/

laik 23.11.2007 10:43

divné počty

není Vám podezřelé, že prakticky všechny školy učí žáky  které, jak tvrdíte "musely" přijmout?

není divné, že všichni by chtěli učit jen tu "lepší", chápavější, bystřejší a motivovanější polovinu (snad čtvrtinu) dětí ? Za tuto práci by ovšem chtěli celý "balík" peněz jak argumentuje odbornice výše. I já bych si přál aby ve škole byla jen ta schopnější polovina pedagogů (nebo snad čtvrtina?).

Je ovšem zřejmé, že vzdělávání horších žáků zvládnou bohužel jen ti kvalitnější učitelé, kteří tam nejspíš chybí.   

portwyn 23.11.2007 13:01

Re: divné počty

Laiku, ono vzdělávání není jen o inteligenci, ale i o sebekázni. Když nebudete trénovat, dopadnete špatně ve sportu i ve škole. Ale v minulosti bylo více prostředků, jak žáka přimět k práci (včetně toho, že rodičům záleželo na tom, co děti umějí). Úpadek vzdělanosti je docela měřitelný použitím starších testů; deset let starou písemku téměř nikdo nespočítá. Že bych se za těch deset let odnaučil učit? Podle mne je to spíše tím, že dřív se děti místo hraní si s telefonem více věnovaly mozkové činnosti.

I-Worm 23.11.2007 10:30

Pro povolání učitele se člověk rozhoduje z mladické nerozvážnosti

a když dostane rozum, většinou je už pozdě. Ono to je něco, jako špatně placený kaskadér. A když kaskadéra špatně platíme, nemůžeme po něm chtít více, než nějaký kotrmelec.

Von 23.11.2007 14:37

Re: Pro povolání učitele se člověk rozhoduje z mladické nerozvážnosti

Přirovnání ke kaskaderovi je trefné. Jen dodám, že v minulosti to tak nebylo. O morálce žáků a prestiži a kreditu pedagogů se nám ani nezdá. Ale kde a kdy začal ten úpadek učitelstva a KDO za to může? Můj děda na přelomu 19. a 20. století mohl během své padesátileté činnosti učit - jen namátkou - podle JEDNOHO náhledu na dějiny, ale současní starší učitelé nejméně podle TŘECH! Ještě můj učitel za války si SÁM psal učebnice pro tehdejší cvičnou školu, která byla součastí učitelských ústavů. Snad jen matematika zůstala prakticky nedotčena /až na zavržení "pavědy" kybernetiky/, ve fyzice se už našli noví vynálezci a tak.../  Jestliže má  pan Vízek chuť a je ještě přítomen, má možnost reagovat a dále školit. Říká ještě někomu něco jméno ministra školství a osvěty Zděnka Nejedlého ?

občanka 23.11.2007 10:18

V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Denně jsem kolem ní chodila do zaměstnání. Děti zdravily paní učitelky, ty ale bohužel neodpovídaly. Když jsem na třídní schůzce upozorňovala, že bez té odpovědi se děti prostě zdravit nenaučí, tak se paní učitelka velmi divila. Další hrůza byla, když byly děti nemocné a já při práci jsem jim pouze vyzvedla oběd ze školní jídelny. Kdybych nemusela, tak bych pro to jídlo raději nechodila. Bylo to vždy traumatizující . Paní učitelky zásadně chodily k okénku, na děti stojící ve frontě pokřikovaly, jeden žák byl trochu pohyblivější, tak jej paní učitelka chytla za límec a prudce odvlekla na konec fronty atd. Učitelky samozřejmě seděly mimo žáky, takže ani u stolu jim nemohly být vzorem. Přesto jsem nacházela ve škole některé kvalitní učitelky a o jejich kvalitě svědčilo to, že si jich děti vážily a v jejich hodinách nezlobily, protože prostě ty hodiny byly zajímavé. Např. nejoblíbenější učitelka učila chemii, což nebyl zrovna nejlehčí předmět. Netrvrdím, že dobře učit je snadné, jen nelze tvrdit, že s tím nemůžeme nic udělat. To prostě není pravda a výchovné části svého povolání se učitelé nevyhnou.Ono jsou to spojité nádoby, učitelé musí být v zorem a musí mít přirozenou autoritu, je to prostě součást jejich povolání a pokud s tím má někdo potíže, měl by to zkusit jinde. Obávám se, že by řada z nich zírala, jaký šrumec je v jiných podnicích a že např. musí být min. 9 hodin (a často i déle) na pracovišti.  

OCHB 23.11.2007 10:37

Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Jinými slovy: Za nevycválanost Vašeho parchanta mohou poťapané učitelky. Pěkný obraz společnosti. Že?

LJG 23.11.2007 10:42

Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

jeden žák byl trochu pohyblivější - nejspíš každý den předbíhal a na domluvu nereagoval

tak jej paní učitelka chytla za límec a prudce odvlekla na konec fronty - tak mu paní učitelka dala najevo že tentokrát ostatní předbíhat nebude ;-)

LJG 23.11.2007 10:43

Re: Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Soudím jako bývala žačka předbíhaná staršími žáky. Učitelka nejsem.

Lída 23.11.2007 11:06

Re: Re: Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Tak nějak bych to taky viděla. A učitelka taky nejsem.

abc 23.11.2007 11:35

Někteří lidé nevědí, kde je konec fronty

Vždyť jsou tam vlastně dva.

portwyn 23.11.2007 12:56

Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

1. Ano, učitel má odpovídat na pozdravy dětí. Neodpovídat je nevychovanost. Na druhou stranu i rodiče by měli odpovídat na pozdrav učitele, kterého potkají na chodbě.

2. Kdykoli mohu, frontu si vystojím (mohu Vám dát kontakt na své žáky, chcete-li). Někdy však na rozdílod žáků nemám na oběd hodinu volna, takže chtě nechtě musím předběhnout.

3. Ježíšmarjá, sedět s dětmi u stolu!!! To bych za prvé ohluchl a za druhé by mi asi přistálo něco v jídle. Stačí, že mi při jídle každou minutu někdo sprintem proletí deset centimetrů od stolu...a když se kteréhokoli dítěte ptám, kam tak letí, nikdy neví.

4. Doporučuji paní autorce chodit se stravovat do školní jídelny, když tam jsou děti. Není to drahé. Špunty do uší s sebou! ;-)

Lída 23.11.2007 15:22

Re: Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Ad 3) Navíc by to otravovalo jak děti, tak učitele. I děti, i učitelé se při obědě radši baví mezi sebou.

Portwyne, vy asi musíte být fakt dobrý učitel. Problémy školství popisujete velice výstižně a neubrečeně. ;-)

portwyn 23.11.2007 15:33

Re: Re: Re: V době školní docházky mých dětí jsem bydlela prakticky naproti škole.

Děkuji za poklonu, nicméně toto musí posoudit mí kolegové, žáci a jejich rodiče :-)

Brečet není důvod, být otrávený občas ano.

F.VÍZEK 88.100.57 23.11.2007 10:12

Svobodný učitel ? Za dané situace ? Problém !

Jak může být svobodný učitel, když sám jeho šéf - ředitel školy, kterému jmenovací dekret podepisuje starosta obce - se musí každé čtyři roky obávat, kdo v jeho obci obsadí po volbách post starosty, která strana bude "u vesla" a která v opozici?  Obcí máme přes 6 tisíc a ve stovkách z nich  se starosty stávají lidé i proto, že "to nikdo nechtěl vzít",  zastupiteli  jsou mnohdy lidé vzděláním téměř nepoznamenaní a pro kvalitu své školy a její učitele mají jediné měřítko: úspěch svých dětí a vnoučat...

Dokud závislost pedagogů na místních mocných bude "drcat o nebesa",  budou nejen nesvobodní, ale často i lidsky "nahlodaní" a púonížení, protože "mlčet a "držet h.bu. a krok"  pro ně bude  nezbytnost téměř existenční...

Von 23.11.2007 10:26

Re: Svobodný učitel ? Za dané situace ? Problém !

Pane Vízku - není náhodou úspěšné prosazení žáků a studentů v budoucím živitě ZÁKLADNÍ povinností školy a tedy učtelů? Vím, že to mají čím dál těžší, ale kod nemá? A to, že rodiče mají připravovat budoucnost zejména SVÝM dětem, to  se Vám zdá špatné? A že se o to snaží i rodiče těch zatím méně vzdělaných je doufám velmi prospěšné celé společnosti. Trochu zírám nad Vašimi názory a samozřejě  to není poprvé! Ach ty jistoty - to je problém, že?

I-Worm 23.11.2007 10:31

Re: Re: Svobodný učitel ? Za dané situace ? Problém !

zkuste si pořádně přečíst, co napsal. Tedy, pokud Voni nejsou taky starosta...

Von 23.11.2007 10:38

Re: Re: Re: Svobodný učitel ? Za dané situace ? Problém !

Worme - starosta nejsem a na ty jistoty učitelů a zodpovědnost každého jedince za sebe sama jste mi tedy odpověď nedal, i když ji na Vás samozřejmě nechci. Spíše na panu Vízkovi.

F.VÍZEK 88.100.57 23.11.2007 10:52

Mám 13 vnoučat...

Nikdy bych si netroufal hodnotit kantory podle toho, jak se pod jejich vedením daří právě jen mým dětem a vnoučatům.  Když má učitel ve třídě 25 dětí, potom "vemte na to jed" - ať je jeho kvalita jakákoliv - bude tam vždy skupina žáků vynikajících, skupina dobrých, skupina průměrných, skupina podprůměrných...  Dobrý kantor usiluje o tom, aby každý žák dosáhl (a překonal) svoji "laťku", aby  hendikep v tom či onom (kdo z nás nemá slabiny!) neovlivnil jeho psychiku, nevyvolával zbytečné komplexy, aby čas a úsilí, které věnuje "své slabině",  neohrozily rozvoj toho, pro co má předpoklady lepší, co mu dává šanci "zařadit se" rovnoprávně do společnosti. 

Základní povinností školy je vysvětlovat rodičům, že učení je práce, dřina, námaha a nikoli jakási hra, která musí bavit víc než sladké nicnedělání, hltání televize či sjezdové lyžování... Komenského heslo ŠKOLA HROU  je dnes trapně posunuté: v jeho době se do pojmu  "hra" schovala dramatizace, memorování (= učení se zpaměti) a ne pouze zábava...  Učení má být přiměřeně náročné, pestré a i poutavé, má dát žákům pocit, že i "objevují" , ale soupeřit se zábavou o stupně vítězů nemůže...  

A ještě poznámka: rodičům chybí pro posuzování kvality učitelovy práce to podstatně:  SROVNÁNÍ těch svých "drobečků" s kupou (masou)vrstevníků... 

Von 23.11.2007 11:46

Re: Mám 13 vnoučat...

K tolika vnoučatům samozřejmě gratuluji, sám jich mám taky pár párů, ale nechlubím se tím. Doufám, že se nám oběma kvantita stále bude měnit na kvalitu. Zajímavější je, CO považujete za základní povinnost školy - ŠKOLENÍ RODIČŮ !! Źe by to bylo ve školském zákoně? Poučte mne, prosím!

F.VÍZEK 88.100.57 23.11.2007 11:53

Ne, mýlíte se !

Nejde o školení, ale o zásadní věc: rodina + škola musí mít jasno, v čem jsou jejich plusy i hendikepy.  Kdo nese odpovědnost a jaké má kdo povinnosti.  Ruku v ruce jít  spolu, aby se zvýšila šance pro úspěšnost dítěte...   Odborník na výuku je pedagog, na léčení lékař atd...  Je dobré to vědět, milý pane...