27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lída 6.6.2008 16:36

Re: Re: Otázky o dovolené

Máte pravdu, asi šlo o učitelky, co mají bohaté manžely, protože jezdily obvykle do drahých destinací.

portwyn 6.6.2008 16:32

Re: Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

FCE, Británie atd.: Ano.

Ředitel? Nevím. Podle mne musí postupovat podle tabulek, pravomoc malá. Má-li podle předpisů být úvazek 22 hodin, musí každu hodinu navíc připlácet 100% (to si vyřvali debilové z odborů), na což ovšem nemá... Příští rok mám mít 23 hodin, ale samozřejmě vše ostatní k tomu.

balthasar 6.6.2008 16:32

Re: Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

No tak to je opravdu pochod na hodně dlouhou trať.

balthasar 6.6.2008 16:30

Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Třeba ani nehloupnou, ale hlavu jim plní tolik podnětů z různejch vedlejších kanálů. že na tom školnim už pak přestávaj komunikovat. Za našeho mládí vysílala TV na jednom programu a jen šest hodin denně, tak to bylo prostě o něčem jinym. ;-)

Schumacher 6.6.2008 16:27

Hračky pro asociální jedince mezi dětmi ? Bohužel ano.

Nejen na základních, ale i na středních školách. Veřejných. Nemůže být disciplína mezi žáky, není-li mezi rodiči. Škola není převýchovný ústav. Na placených soukromých je situace lepší a bude se zlepšovat s  výraznější stratifikací společnosti. Iniciátory budou ne  učitelé, ne provozovatelé, ale zákazníci, rodiče žáků. Právě ti budou vyžadovat disciplínu, protože vědí, že disciplína je pro úspěch nezbytná.

portwyn 6.6.2008 16:21

Re: To je logické, Portwyne.

Ano, máte pravdu. Ovšem osvícený politik by vědět mohl. Jenže osvícení politici u nás nejsou, jen populisté :-/

Papouch 6.6.2008 16:20

Re: Re: Re: Fakta o pracovní době

Mel jsem za to, ze ministr neresi provoz v konkretni skole a reditel ma urcitou volnost zamestnat napr. vychovatele nebo "opravovace" standardizovanych testu (coz zvladaji i v autoskole).

V penezich problem nebude, v Britanii jsou ucitele placeni vyrazne naprumerne a vychovatele apod k dispozici maji, jenze ten sesup v urovni je zrejme rychlejsi nez v CZ (celonarodni narek nad klesajici urovni GCSE zkousek).

Jinak posledni setkani se skolou byl FCE (silne standardizovany z anglictiny, asi jako zakladni statnice) a na ten se clovek uci jinak - protoze za prezkouseni se plati a kdo neprojde, nema ani papir, ani penize ;)

portwyn 6.6.2008 16:19

Re: Re: Re: Re: Re: Platy

No on to nikdo zjistit nechce. Pro vládu bylo daleko jednodušší poslat školství do kopru než dobrými platy přitáhnout schopné. Voliči protestovat nebudou, každý přece ví, že učitelky jsou krávy.

Schumacher 6.6.2008 16:19

To je logické, Portwyne.

Je to proto, že většina lidí přikládá větší význam bezprostřednímu zisku a výsledky investice do vzdělání leží za jejich obzorem. Příliš dlouhá doba mezi úsilím a možnou odměnou v dalekém budoucnu. Většina se chová podle  experimentu "jednu čokoládu dnes, nebo dvě čokolády po týdnu. Vzdělání je pro ně nesrozumitelný obchod, jehož nejisté výsledky leží v nedohlednu. Nehledě na to, že tím "co je "zdarma" plýtvají a přikládají tomu menší význam než tomu za co museli zaplatit ze své kapsy. Práci automechanika rozumějí a jsou ochotni zaplatit. Dají auto do servisu, zaplatí a jezdí / nebo také ne :-) /  Výsledek vzdělání je pro ně vzdálený a příliš abstraktní.

ZW 6.6.2008 16:13

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ta čísla jsou hodně matoucí, protože průměrný příjem všech učitelů na ZŠ a SŠ za rok 2007 je někde kolem 21 tisíc. Ale je klidně možné, že ta čísla demagogicky uvedená  "vládíkem" jsou pravdivá, protože právě ve mzdě za listopad jsou zahrnuty odměny (poslední dobou ve školství udělované jen jednou ročně). Kdyby uvedl mzdy za stejné období i v jiných resortech, byla by také podstatně vyšší než průměr.

portwyn 6.6.2008 16:12

Re: Re: Fakta o pracovní době

BTW on by stačil Jan Ámos Komenský a jeho rákoska... Norimberský trychtýř se po nás žádá už dávno.

portwyn 6.6.2008 15:42

Re: Re: Fakta o pracovní době

Ale za to nenesou vinu řadoví učitelé... Samozřejmě, že bych radši jen učil (klidně i víc hodin) a na chodbě by stála pomocná síla (vychovatel). Ale pro pány ministry je evidentně výhodnější tohle, jinak by to změnili.

Z Vašeho komentáře soudím, že to je pro Vás novinka. V tom nejste výjimkou - to, že krom 4,5 hodiny denně před tabulí nic neděláme si myslí většina populace. Pkládám to za selhání médií, která neinformují objektivně.

portwyn 6.6.2008 15:36

Re: Otázky o dovolené

Začnu od konce: ne. Dovolenou v průběhu školního roku bych dostal maximálně jednodenní, pokud bych měl nějakou zbylou. Pro školu je to velmi drahé. Musíte totiž zaplatit zatupujícího učitele. Placená dovolená = plat pro "dovoleného" učitele + plat pro jeho záskok; stejné peníze se tedy dělí na více hromádek. Na případnou rekreaci bych musel jet v neplaceném volnu, to se ovšem povoluje u nás výjimečně. Pokud ovšem učitelky Vašich dětí mají bohaté manžely, mohou si to dovolit.

Ano, dělá. Ne na všechny vedlejší prázdniny, ale někdy ano. Nebo nám dává úkoly typu "upravit učební plány podle nových ŠvP", což sice můžete udělat doma, ale práce to je. Jak říkám - ne vždy, ale tak třetinu-polovinu vedlejších prázdnin. Kromě toho mnozí z nás využívají prázdniny, aby si udělali to, co normálně nestíhají (inventura kabinetu apod.). O prázdninách je ve škole takový klid...skvělé pracovní prostředí  :-)

Papouch 6.6.2008 15:32

Re: Fakta o pracovní době

otevrene, kdybychom takhle meli postupovat v automobilovem prumyslu, jsme nekde na urovni 20. let... kusova vyroba, vsichni delaji vsechno, misto zvladnute logistiky a just-in-time prostoje a  plneni skladu

asi se ceka, az prijde nejaky Jan Amos Ford a vynalezne Norimbersky trychtyr

Jura Jurax 6.6.2008 15:29

Re: Re: Fakta o pracovní době

No, po mém soudu je to tím, že se furt akcentují všeliká práva, nejlépe lidská, a o povinnostech se mlčí. A učit se bolí, je to dřina, ubohé děcko je stresováno nemístným požadavkem pamatovat si větu kosinovou či součtové vzorce, jakož i naprosto nemístným požadavkem použít těchže k výpočtům ... ;-P ... viděl jsem to i na svých potomcích - nároky, které měli na SVVŠ před cca 43 lety na nás za mých mladých let, byly na gymnáziu před cca 15 lety chápány jako přemrštěné - porovnával jsem své sešity s učivem potomků ...  :-/

portwyn 6.6.2008 15:28

Re: Re: Fakta o pracovní době

Nikdo po nich nic nechce. Jak naznačila paní autorka, celá zem se může přetrhnout, aby dětem vše strčila až pod nos. Pak je tu kult konzumní pasivity. Je to vidět třeba v reklamách - největší vzrušení přináší koupit si sušenky, svoji osobnost projevíme nákupem mobilu atd. Dětský mozek se jen pasívně nechává bavit (všimněte si - "bavte nás") a tím pádem se nerozvíjí.

Největší kázeňské problémy ve školách nastávají z toho, že děti strašně nechtějí nic dělat, ale přitom se nudí, protože nemají co dělat. Nejsou však páky, jak je přimět k práci aspoň na tak dlouhou dobu, aby vůbec zjistily, jestli je to třeba nebude bavit.

Alena 6.6.2008 15:24

Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ani můj hrubý plat nedosahuje zmiňovaného mediánu na 1. stupni ZŠ a učím na gymnáziu. Takže Vaše vysvětlení mě neuspokojilo

Jura Jurax 6.6.2008 15:21

Re: Re: Pěkný článek

No jo - jenže i v rozvinutém kapitálismu pro zdrcující většinu populace nejsou koláče bez práce; a kdo si tohle neuvědomí, hlady sice neumře - jsme humanisté a ani flákače a nemakačenky nenecháme zahynouti - ale moc si vyskakovat nebude (zpravidla dokonce míň než ti, co pracují a platí daně ;-D)

portwyn 6.6.2008 15:20

Re: Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ani ne, bral jsem to podle daňového přiznání v celoročním průměru. 13. a 14. plat už roky neexistuje a odměny jsou celkem nízké a jsou udělovány i v průběhu roku.

Lída 6.6.2008 15:19

Otázky o dovolené

A dělá to ředitel, že by vás o prádzninách povolal do školy (mimo přípravného týdne)?

A druhá, taky je na vaší škole běžné, že si učitelé berou dovolenou ve školním roce? Za mých mladých let to neexistovalo a ani mí příbuzní učitelé to nikdy nedělají. Ale u svých dětí na ZŠ i na SŠ jsem se s tím setkala skoro každý rok.

Kolma Puši 6.6.2008 15:18

Re: Fakta o pracovní době

dal jste mi teď pořádnou pecku do hlavy větou Protože děti postupně hloupnou, je nutno učivo neustále ředit. Čím je to podle vás a vašich kolegů způsobeno? (Nejsem rodič ani prarodič ani učitelka, jen jsem trochu pomáhala několika žáčkům s přípravou na hodiny angličtiny a u některých jsem měla podobný pocit.)

portwyn 6.6.2008 15:15

Proč v pondělí nestávkuji + poděkování autorce

Stávka nemá jasně definované cíle. Nebyla jasně vysvětlena veřejnosti. Přichází v nevhodném termínu (pondělí, červen). Nebude bolet nikoho krom stávkujících. Neproběhla řádná diskuze mezi odbory a učiteli-neodboráři (těch je mnoho, někteří se připojili, jiní ne).

Podfinancování školství není příčinou, ale důsledkem největšího problému oboru: totiž naprostého nezájmu veřejnosti o výsledky vzdělávání. Chápu úvahu stávkujících "Když už jsme jen hračky pro asociální jedince mezi dětmi, tak nám aspoň dejte rizikový příplatek", ovšem zvolená forma nátlaku je bezzubá.

Děkuji autorce za výstižný článek.

portwyn 6.6.2008 15:08

Fakta o dovolené

Učitel má za zákona 40 dní dovolené - prázdniny mají děti. To je sice hodně, ale je to nutnost - už teď máme všichni hlasivky zralé na doktora. Fyzicky prostě není možné učit víc týdnů.

Protože toto na všechny prázdniny nestačí, je ještě 15 dní na školení a podobné věci. Tyto dny ale přiděluje ředitel podle svého uvážení, na vedlejší prázdniny apod. Může však požadovat, aby učitel něco zpracoval a také to někdy udělá. Rovněž ředitel může na část prázdnin učitele povolat do školy (kromě těch 40 dní) a nechat je například uklízet kabinety. Je to tedy na konkrétním řediteli.

Sám za sebe musím říci, že nepotřebuji dva měsíce mimo práci, ale nutně potřebuji dva měsíce bez dětí. Ostatně ony beze mne taky... ;-)

Jura Jurax 6.6.2008 15:05

Re: Naprosto přesné

No, maturita pro každého je celkem blbost. Protože když mají všichni maturitu, jakoby ji neměl nikdo. A domnívá-li se někdo, že takový obecný "maturant" bude mít opravdu vědomosti a dovednosti skutečného maturanta z doby před sedmdesáti lety, je naivka.

portwyn 6.6.2008 15:02

Re: Fakta

Omlouvám se za zdvojení příspěvku.

portwyn 6.6.2008 15:01

Fakta o pracovní době

Úvazek 22 hodin vyučovacích, přestávky mezi nimi ovšem padnou například na přípravu pomůcek, návštěvu WC (o hodině nesmíme, na rozdíl od dětí), napít se čaje (jinak nemluvím) atd.

Tzv. nepřímá vyučovací povinnost - dozory, doprovod dětí (týdně cca 4 hodiny), opravy písemných prací a jejich příprava (cca 4 hodiny týdně, staré písemky jsou pro dnešní děti nepoužitelné, nezvládly by to). Jednání s rodiči, porady (průměrně cca 2 hodiny týdně). Péče o kabinet, pomůcky, příprava vyučování a laboratorních prací (cca 8 hodin týdně). Protože děti postupně hloupnou, je nutno učivo neustále ředit. Kromě toho staré přípravy nemůžete použít, protože prostě umíte teď udělat lepší.  Další práce (např. teď jsem půl hodiny zkoušel dvě žákyně, kterí si chtěly vylepšit známku) nepravidelně.

Třídnictví (cca 4 hodiny týdně). Vyplňování papírů - pořád jich přibývá. Korespondence s rodiči. Kontrola různých potvrzení (každou blbost musíte mít povolenou od rodičů - děti jsou nezletilé)

Dohromady je to těch 40 hodin odpracovaných. Přitom nasazení učitele v hodině (pozornost, práce s hlasem, pohyb) je rozhodně podstatně vyšší, než u úředníka za stolem.

Lída 6.6.2008 15:01

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Mně ten medián taky připadá dost vysoký. I když je mi jasné, že se asi počítá z ročního příjmu děleného 12 a to asi bude skoro všude aspoň o malinko víc než ten běžný měsíční plat.

Lída 6.6.2008 14:59

Re: Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

Ve statistikách se ale uvádějí hrubé platy. Už proto, že dva lidi se stejným hrubým platem mohou klidně mít docela jiné čisté platy.

portwyn 6.6.2008 14:58

Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

No tak to jsem po 13 letech praxe, s třídnictvím a vedením předmětové komise pořád tisícovku pod mediánem...

Alena 6.6.2008 14:57

Re: Nevím, zda by uspělo v hodinách češtiny

vládíku,

ta čísla o průměrných platech jste vycucal odkud? Učím skoro čtvrt století a můj čistý měsíční plat nedosahuje ani té destiny nejméně placených. Jestli jste, vy šibale, nepočítal jen s platy na ministerstvu, kde možná i uklizečka má víc.