2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Minutus 23.6.2009 12:38

Re: Maturity

Proč? Maturant by měl být schopen abstraktního myšlení. Pokud není toho schopen měl by být jasně označen jako maturant III. třídy. Na VŠ nemá co dělat. Viz zde .

Ludva 23.6.2009 12:51

Re: Maturity

Nemáte pravdu, systém umožňuje dosáhnout maturitního vzdělání v podstatě celé populaci. Nelze předpokládat, že všem to samostatně myslí. Ale není to špatně, škola něco předá každému. Lépe, než by se flákali po hospodách.

Minutus 23.6.2009 13:51

Re: Maturity

Systém umožňuje a proč by neměl. Ale měl by dotyčný mít na vysvědčení MATURITA III. třídy. Pokud by si ovšem netroufl složit maturitu I. třídy. Myslím, že by to bylo dost motivující.

RomanL 23.6.2009 13:52

Re: Maturity

"Nelze předpokládat, že všem to samostatně myslí." No ano, u některých příspěvků je to hodně vidět. Nejlépe by bylo, kdyby tak někdo myslel za nás, co? Třeba jak vypočítat kvadratickou rovnici, jak rozdělit naše peníze, nebo jak potrestat vnitřního nepřítele státu. To je pak pohoda a klid na práci, a žádné "myšlení" nás nemusí rozptylovat, že?

Stín 23.6.2009 13:06

Re: Maturity

Ono nejde jenom o to vyřešit kvadratickou rovnici, ale pochopit co to vlastně je. Matematika celkově má rozvíjet logický myšlení, které na kalkulačce nenajdete. Navíc těžko něco na kalkulačce spočítáte, když vlastně ani nevíte co počítáte. A c okdyž vám tam potom vyjdou dva výsledky, tak kterej z nich bude správnej? :-)

RomanL 23.6.2009 13:46

Re: Maturity

... to si ale jistě děláte srandu...? 8-o

Ludva 23.6.2009 11:30

Nepoužitelné učivo

Jen tak na okraj. Každý, kdo chodil do školy ví, že většina učiva (možná 90%) je pro další život dost nepoužitelná. Třeba z češtiny a matematiky. Je zřejmé, že i obsahem státních maturit bude hlavně nepoužitelné učivo - tak k čemu to je ?

jůhele 23.6.2009 12:28

Re: Nepoužitelné učivo

Ludvo, jak víte, co je obsahem stát. maturit?  Nepoužitelné učivo z češtiny je obsahem dosavadních maturit. U státních je to podstatně jiné. Sežeňte si pár informací.

Jarda 23.6.2009 12:31

Re: Nepoužitelné učivo

Každý kdo chodil do školy a poté prožil léta v různých zaměstnáních ví, že dopředu rozeznat které učivo pro váš život představuje těch 10% a které těch 90% je hodně obtížné. Jestli si ale myslíte, že vědomosti které žáci získají na střední škole v podstatě pro život nepotřebují, tak proč je nutit vůbec dělat nějakou maturitu - k čemu to je? Nestačilo by potvrzrní o absolvování školy?

Ludva 23.6.2009 12:45

Re: Nepoužitelné učivo

Doposud se maturovalo z učiva, které se na té příslušné škole probíralo. U státních maturit tomu tak nemusí být a proto se školy budou přizpůsobovat centrálním materiálům. Je to krok zpět a nedivím se, že studenti i někteří učitelé protestují.

portwyn 23.6.2009 12:55

Nejde ani tak o učivo

jako o pracovní návyky. Schopnost soustředit se, splnit daný úkol co nejlépe, sehnat si údaje, pracovat svědomitě, umět vysvětlit, co dělám atd.

Pokud se dítě naučí flákat, je to velmi často odůvoňováno tím, že "to stejně nikdy nebude potřebovat". Na tento oblíbený argument si vzpomenu dost často: auto omotané kolem stromu (nikdy nepotřebujete znát setrvačnost), čtu totální nesmysl v novinách (dějepis je k ničemu), hrubky tamtéž (gramatika je týrání dětí), slyším o zadlužených lidem (procenta jsou trapný a úrokování ještě trapnější)...další příklady si doplňte sám.

Kdyby se místo části matematiky povinně učily šachy (jako volitelně na PORG) nebo piškvorky, také by na to děti nadávaly - k čemu mi budou ňáký trapný šachy.

Sumo 23.6.2009 13:47

Re: Nepoužitelné učivo

Ano, přesně takoví pisálci, kteří považují např. 90% učiva ČJ za nepoužitelné, pak plodí jazykové superhrubky, nestydí se za ně a ještě tvrdí, že překlepnout se může každý. Ideální je, když pracují např. v médiích, to je potom bašta.

Dobré to je v angličtině, kdo nezná pravopis a plodí hrubky, je automaticky nevzdělanec a tečka. Teď zrovna se v rádiu místní borec natřikrát opravil, s broukama, s broukami, a pak se vrátil k s broukama - s brouky ho nenapadlo.

Ludva 23.6.2009 14:29

Re: Nepoužitelné učivo

Učil jste se s dětmi větný a slovní rozbor - graficky označovat vazby mezi větnými členy a pod. ? Tím stráví poměrně hodně zbytečného času. Nebo probírání mrtvé literatury, kterou nikdo nečte. Kdo pracuje v médiích je specialista, pro kterého je spisovná čeština samozřejmě nutností.

RomanL 23.6.2009 16:05

Re: Nepoužitelné učivo

Buran zůstane buranem, ten pravopis a mrtvou literaturu skutečně nepotřebuje. Ten potřebuje 30 Kč od doktora na pivko a cigárka, to se mu vyplatí, to si dokáže spočítat... ;-D

Štastný Jim 23.6.2009 11:19

Mimo mísu,

tak asi bude hodnocen můj blábol.Všechno souvisí se vším.Co se stalo s národem který byl v meziválečném období na sedmém místě ve světě.Kam se poděli dobří kantoři,neúplatní spravedliví soudci,neúplatní soudní znalci a poctiví bankéři?Odnesla je voda?Vychcánek se stal mediální hvězdou,výrobci potravin neustále snižující hmotnost svých výrobků za stejnou cenu,výrobci šmejdů které sotva stačí přežít záruku,šoumen který kváká jednu,dvě písničky ročně,se stali běžným zjevem.Devalvace skutečných hodnot,devalvace lidství,to je cena za nesmyslný konzumní styl života.Ministerstva plná pijavic,kam se poděl efektivní,spravedlivý stát?Je obrazem nás samých.Omlouvám se těm čestným,neúplatným a vzdělaným.Co vy na to přátelé??;-(

Name 23.6.2009 12:21

Re: Mimo mísu,

souhlas, ale co s tím?

Kiki 23.6.2009 12:37

Re: Mimo mísu,

A co teprve sportovci. Tam se vydělávají ty správné peníze. Při rozhovorech s nimi člověk žasne, někteří s bídou dají dohromady holé věty. Školy -s bídou obecná a potom koupená maturita.

Tomáš 23.6.2009 11:13

jednotná úroveň vzdělání nebo maturit?

Možná už to někdo podotkl přede mnou, nečetl jsem všechny příspěvky v diskusi. Ale autor kritizuje něco, co si sám vykonstruoval. Viz "Chtít po všech středních školách, kde je studium zakončeno maturitní

zkouškou, aby poskytovaly totožnou úroveň vzdělání, by popíralo jejich

vzájemnou soutěživost a atraktivitu." A pak znovu v přeposledním odstavci. To někdo chce? Totožná má být úroveň maturit, právě proto, aby šla jasně rozlišit úroveň jednotlivých škol. A toho se možná mnozí bojí.

emil 23.6.2009 10:58

Naprosto nerozumím

My jsem dělali maturitu, že v rádiu byla vyhlášena témata a my jsem psali a psali. Nerozumím, že mladí stávkují proti něčemu, o čem nemají ani páru. Jakou chtějí přípravu ? Buď umějí svůj předmět a mohou být úspěšní, jestli jim úkol zadá učitel ve třídě, nebo kolemjdoucí na ulici, nebo jsou vyhlášeny celostátně. Hloupý student by v  tomto případě neměl uspět. Nebo současní studenti nechtějí vědět, jak na tom jsou skutečně se svými znalostmi ? Většinou učňáky s maturitou  mají asi jiné nároky na studenty, než špičkový gympl. Při přijímačkách na vysokou jsou pak známky jedním z kritérií. Jak pak dopadnou dobrá gymnázia, když student z učňáku bude mít lepší maturitní známky než student ze špičkového gymplu ?, Tím se spíše dostane na VŠ student učňáku než gymplový student.IO to mladým jde, aby mohli s co nejmenší námahou a znalostmi studovat ? To snad ne. Opravdu protestům nerozumím, zvláště jdyž se ještě žádné maturity nezúčastnili a přeto vědí, která je správná. Asi i moc demokracie škodí.

Ludva 23.6.2009 11:16

Re: Naprosto nerozumím

Myslíte, že programátor je méněcenný, když má neznalosti v gramatice a v literatuře ? Nebo elektrikář, že nezná biologii ? Dnes se požaduje specializace, tak proč je zase všechny hodnotit podle jedné škatulky ? Problém vidím v tom, že státní maturita bude hodnotit znalosti, které jsou důležité leda pro studium, nikoliv pro práci. A mnozí tzv. výborní studenti jsou pro reálný život nepoužitelní.

M.S. 23.6.2009 11:44

Re: Naprosto nerozumím

Nemám nic proti specializaci, právě naopak. Specializace musí být budována na solidních (co nejlepších) základech. Brzká a úzká specialisace bez základů je škodlivá a to nejen ve vzdělání(např i sportu) Dnes se požaduje nejen specialisace, ale i nutnost přecházet na jiné pracovní obory případně mezioborové vzdělání. Ani dnes začínající programátor, přestože je to perspektivní obor, nemá zaručeno, že bude programátorem navždy. Nikdo z mladých lidí nemůže vědětjaké znalosti bude potřebovat v životě a které ne. Žádné znalosti však nejsou zbytečné.

hafusak2 23.6.2009 11:48

Re: Naprosto nerozumím

Ono to přece jenom nějakou tu všeobecnost chce. Jako člověk s desítkami let v průmyslu pamatuji, kolik profesí zaniklo po masovém rozšíření PC. Ti lidé byli skuteční odborníci, ale byli v průběhu velmi krátké doby nahrazeni SW a najednou byli v dost vysokém věku propuštěni pro nadbytečnost a jejich odbornost se stala nepotřebnou. IT jdou dopředu velmi rychle a je jasné, že tento trend bude pokračovat.

mlok 23.6.2009 11:51

Re: Naprosto nerozumím

No ale programátor, který nedovede srozumitelně napsat manuál je taky k ničemu.;-P

Jarda 23.6.2009 12:58

Re: Naprosto nerozumím

A on programátor (konstruktér, projektant,..) který pracuje samostatně, nemusí kromě odborných znalostí taky komunikovat se zákazníky, jezdit na různé schůzky, vypracovávat manuály, návody k použití, ...? A člověk který napíše do dopisu obchodnímu partnerovi "mislím že to uvydíme na mýstě", nepozná z anglického e-mailu od zákazníka co se po něm chce, nebo není schopný vytvořit srozumitelný text je použitelný dost omezeně.

Pamětník 2 23.6.2009 14:14

Re: Naprosto nerozumím

To co říkáte je pravda.Jen s malou připomínkou.Podstatnou část  všeobecných vědomostí získávají žáci na základní škole.Vždy jsem považoval za chybu,aby na specializovaných školách,museli žáci rozebírat,jestli Jan Neruda chodil s Karolinou Světlou a co jíchtěl vyjádřit ve svých dopisech.Základní škola,případně gymnasium,by měly být zárukou,že žáci se naučí tolik,aby odborné školy směřovaly ke specializaci.Podle toho co jsem slyšel budou žáci skládat maturitu s ohledem na studovaný obor.Proto si myslím,že ani maturity  nemají vliv na škatulkování.

emil 23.6.2009 12:43

Re: Naprosto nerozumím

Myslím si, že základní znalosti ze studia by měl mít každý a ve všech předmětech. Že se mu některý líbí více, není nic proti ničemu. Tomu svému ať se pak při dalším studiu věnuje, nebo jde v získaných znalostech pracovat. O tom to je. Lemplů, kteří nic neumí, ohánějí se svými "výsledky" ze studia díky  vysvědčení je mnoho. A tomu by měly státní maturity zabránit. Aby byla diferenciace ve znalostech, a tím i hnací motor pro zvyšování svých znalostí,  a lepší uplatnění práci.

Kanuk 23.6.2009 10:32

Co rozhoduje

Proroku, podle mého názoru je lepší lempl s maturitou než lempl bez maturity ale se strejčkem v té správné partaji.

Prorok 23.6.2009 10:52

Podle mého v tom není zásadní rozdíl.

Strejček ve správné partaji i dnes usnadní lemplovi vstup do života a následně se lempl usadí ve státní správě a škodí okolí. Dnes má lempl dokonce velkou šanci vystudovat VŠ jen za pomoci peněz.

Kanuk 23.6.2009 10:55

Re: Podle mého v tom není zásadní rozdíl.

Bať, bať, Proroku. Nejvíc škody nadělá pilnej blbec.

jirka.s. 23.6.2009 12:27

Re: Podle mého v tom není zásadní rozdíl.

Vsadím se, Kanuku, že máte septika přečteného!!!;-D