3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 23.6.2009 21:38

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Kiki, to máte pravdu. Ale příčiny jsou dvě.

a) když jsem já dostal od kantora facku, až jsem poskočil, musel jsem být rád, že jsem doma nedostal ještě přidáno. Dnes? Kdyby si někdo dovolil šáhnout na budoucího Einsteina, tak příští den vlítne do školy rozzuřená saň, schopná zbourat školu do základu.

b) Nás rozdělili po 5 třídě na měšťanky a střední školy. Většinou to bylo podle toho, jak dalece rodičům záleželo na vzdělání, finanční situace nebyla tak důležitá. A tím bylo zabráněno tomu, aby se na střední školy dostali grázlové, Na reálce se mnou studovali i chudší chlapci, nejlepší žák ve třídě (který často opisoval úlohy o přestávce před hodinou) byl synem uklizečky.

Ludva 23.6.2009 12:56

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Zapoměl jste, že za minulého režimu skončila spousta žáků na učilištích - výběr v podstatě určovala schopnost biflování učiva. Jen vyjímeční učni dokázali přejít z učňáku na střední školu a absolvovat pak i vysokou. Teď je tato bariéra pryč a je to dobře.

jirka.s. 23.6.2009 13:03

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Správně, Ludvo, jen ať se zase dostanou na místa nejvyšší nedoučení krejčí, s tím rozdílem, že Bilak svého času prostě ten výuční list nedostal, ale dneska by mohl klidně absolvovat i vysokou školu, tak jsi  zajisté myslel tu bariéru, že?  ;-( Svatá prostoto, ty to vidíš!!!

Ludva 23.6.2009 13:16

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Ten Bilak je příkladem, že vyšší vzdělání neznamená vyšší schopnost prosadit se v životě. Ale vážně, ve vzdělání by měla být jediná bariéra - mezi bakalářským a magisterským studiem. Aby si VŠ mohl vyzkoušet každý, kdo chce a současně, aby diplom nemohl dostat každý.

Minutus 23.6.2009 13:46

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Nejlépe, když si svou schopnost učit se ověří každý už na střední. Ale pořádně. Ona opomíjená schopnost "biflovat se" je v praxi velmi důležitá, jsme ve věku informací a člověk musí mít schopnost naučit se hodně věcí, stejně jako abstraktně myslet.

jirka.s. 23.6.2009 15:54

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

"Ona opomíjená schopnost "biflovat se" je v praxi velmi důležitá, jsme ve věku informací..."

Správně Minute! Jenže, jak říkáte, tato schopnost je VELMI opomíjená!  Viz třeba zdejší diskuze! Normálnímu člověku stačí přečíst odkaz jednou, dvakrát, ale spoustě zdejších "vzdělanců" je můžete dávat na každé vlákno a naprosto zbytečně! ;-)

Minutus 23.6.2009 17:21

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Teď si nejsem jist, co máte konkrétně na mysli

hafusak2 23.6.2009 13:25

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Ale vůbec ne. Taková byla i moje kariéra a za nijak vyjímečného jsem se nikdy nepočítal. Naopak platilo, že z dobrých učňů budou dobří dělníci a z učňů-darebáků budou jejich vedoucí. Opravdu, všichni bývalí spolužáci z učňáku tak dopadli: ti darebáci si udělali dodatečně školy, ti dobří pracují dodnes. Navíc ti darebáci alespoň na rozdíl od jiných středoškoláků dobře věděli čemu šéfují, rozumněli provozu a nenechávali si věšet bulíky na nos.

jirka.s. 23.6.2009 13:41

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

To by mne tedy, flusáku, zajímalo, jestli jsi byl ten dobrý či darebák!!!;-D

Autor: hafusak2 IP: 88.102.122.xxx Datum: 19.06.2009 16:37Také se pamatuji, že do oddělení ve firmě, kde jsem dříve vedl jedno oddělení nastoupili i dva absolventi soukromé střední školy a ti potřebovali kalkulačku i na malou násobilku. Byl to pro mne otřes.

Minutus 23.6.2009 13:49

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

No, škola není samozřejmě všechno. Ale pokud někdo na to má, prosadí se i bez ní, popřípadě ji dodělá, pokud je třeba. U nás ve firmě by nikdo bez schopnosti rychle pojmout mnoho informací a znalosti angličtiny neuspěl.

RomanL 23.6.2009 13:56

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Safra, mě nikdy nenapadlo, že by v 15 by někdo nevěděl, co chce do budoucna dělat...? Takoví lidé existují? 8-o

jirka.s. 23.6.2009 15:56

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Vy jste, Romane, jeden z těch statisticky nevýznamných jedinců??? 8-o

RomanL 23.6.2009 16:01

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Zřejmě ano, teď je mi 40 a to tvrzení mě překvapilo. Je pravda, že do statistik moc nezapadám... ;-D

jirka.s. 23.6.2009 16:31

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

V tom případě máte můj obdiv! Doufám, že jste mou původní poznámku nepochopil jako ironii! R^

Kanuk 23.6.2009 22:42

Re: Nádherný populismus, pane Khorele !!!

Romane, ona věc je ta, že mnoho těch smrkáčů, kteří se v 15 letech "rozhodují" co mají dělat, nevědí, co je čeká. Můj případ. Na reálce jsem rád rýsoval, dělal jsem i rysy "z pilnosti". Protože jsem slyšel, že na strojní průmyslovce je hodně rýsování, chtěl jsem na průmyslovku. Jenže tam se mi "rýsovací" předměty staly nejvíc nenáviděnými. Protože v matematickém rýsování je jen jedno řešení, a buď to uděláte dobře nebo ne. V technickém rýsování je možných řešení 58 a je třeba zvolit to, o kterém si pan profesor myslí, že je nejlepší.

jirka.s. 23.6.2009 12:20

Nádherný populismus, pane Khorele !!! (pokr.)

(pokr.) Naopak, absolventi gymnázií, pokud se na VŠ nedostali či sami seznali, že na ni nemají, měli možnost se přihlásit na tzv. abiturientské studium na některé ze středních průmyslových škol.

Ta dnešní, Vámi zmiňovaná "diferenciace úrovně a zaměření středních škol "  je pouhý eufemismus pro neskutečný bor/del, který, podle mého názoru, v dnešním školství panuje!!!

Minutus 23.6.2009 12:45

"diferenciace úrovně a zaměření středních škol "

Tu je potřeba teprve zavést a to zavedením diferencovaných maturit, Tak do max 10 kategorií, dle zaměření a obtířžnosti. Jinak se nikdo z maturitního vysvědčení nedoví, co vlastně absolvent umí a je to jen cár papíru.

neuropan 23.6.2009 12:15

Maturanti 2K9

Maturant, jehož znalosti začínají a končí dvojhmaty Ctrl+C a Ctrl+V, je dobrým základem pro společnost s vedoucí úlohou ČSSD s komunisty za zády. Jen tak dál.

portwyn 23.6.2009 13:00

To je pravda, ale

dobrý učitel si s kopírováním referátů poradí. Stačí hodnotit žáka za to, zda referát nečte z papíru ale přednáší jen s nahlédnutím do "taháku", pokládat rýpavé otázky k věcem zmíněným v práci atd. Říkám tomu "učitel v roli žáčka sviňáčka". Žák blekotá něco o paralaxe a Vy se zeptáte "Já nerozumím tomu, co je to paralaxa." Buď to ví, na referát se připravil a je hodnocen výborně. nebo to neví, referát stáhl a není hodnocen výborně :-) Ale samozřejmě tohle někteří učitelé nedělají a to je chyba. Pak učí špatně.

portwyn 23.6.2009 13:09

Re: To je pravda, ale

Mimochodem: úkol nezní "vědět, co je paralaxa", ale "říci spolužákům, jak se určí vzdálenost hvězd a planet". Slovo "paralaxa" vůbec nemusí použít. Zásada zní "říkám jen to, čemu sám rozumím".

Scully 23.6.2009 13:12

Portwyne

prosím, kde učíte? Že tam mluvíte o paralaxe. Ráda bych, abyste učil naše kluky.

portwyn 23.6.2009 13:15

Re: Portwyne

No, já o paralaxe nemluvím - vysvětluju metodu, "paralaxa" je jen název :-)

Děkuju za kompliment, znáte Hradec?

Scully 23.6.2009 13:18

Re: Portwyne

Králové? Jindřichův? Štýrský? Každopádně bohužel z Prahy daleko ;-( I tu paralaxu bych si nechala vysvětlit, to co používám já pro své studenty mě neuspokojuje.

portwyn 23.6.2009 14:00

Re: Portwyne

Králové :-)  soukromý gympl +sousední základka.

Jinak tu paralaxu používám buď v matice 9.r. (k čemu jsou goniometrické funkce) nebo ve fyzice 9.r. (měření vzdáleností planet přes průměr Země a úhlovou odchylku nebo hvězd přes průměr oběžné dráhy Země).

Kanuk 23.6.2009 23:08

Re: Portwyne

Pár poznámek

1) Chodil jsem na reálku za války, do kvarty. Trigonometrii jsme měli až na průmce. Ale jak koukám, komančové posunuli trigonometrii už do 9 ročníku. Asi aby za 11 roků matematiky zvládli to, na co bylo dřív 12 - 13 let.

2) K čemu jsou goniometrické funkce.... To nestačí říct, že to je k výpočtům trojúhelníků? A dát jim příklad z pozemské praxe, když s paralaxou se jich většina v životě nikdy nesetká?

Jiří Seidl 23.6.2009 11:30

Maturity

nemohou být samozřejmě stejné na gymnáziu a např. na stř. zemědělské škole. Ale jádro maturity by mělo být shodné - čeština (kromě znalosti pravopisu i nějaký ten kulturní přehled - spisovatelé, divadlo, film), cizí jazyk, matematika. Pokud někdo chce tvrdit, že je maturant a nesvede spočítat jednoduchou kvadratickou rovnici, ať se jde vycpat. Samozřejmě další předměty odpovídající povaze dané školy. Studenti se ale brání státním maturitám právě kvůli počtům - a kantoři je v tom podporují, aby nebylo poznat, jaké to debílky a ignoranty vypouštějí do světa s titulem MATURANT.

Ludva 23.6.2009 11:46

Re: Maturity

Pane, proč by měli v dnešní době řešit ručně kvadratické rovnice, když se dají počítat na kalkulačce ? Pokud je vůbec někdo někdy v životě potřeboval. Viděl jsem v televizi pořad o škole námořníků na Kiribati - učili se třeba, jak se pohybovat na světových letištích, aby byli schopni dopravit se na loď. To je moderní škola.

hafusak2 23.6.2009 11:54

Re: Maturity

Už jsem zde psal, jaký to byl pro mne otřes, když absolventi soukromé střední školy s maturitou potřebovali kalkulačku i na malou násobilku. To jsou opravdu "inteligenti" na baterky - dojde baterka, vypnou proud - a on je naprosto bezradný, neschopný jakékoliv činnosti, odnaučený myslet vlastní hlavou. Co s ním?

mlok 23.6.2009 11:57

Re: Maturity

Ono nejde ani tak o samotné vyřešení, jako o sestavení té rovnice a vědění proč to dělám a to za Vás milý Ludvo žádná kalkulačka nudělá.

Chris Kelvin 23.6.2009 13:38

Re: Maturity

R^