3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

ROZLOUČENÍ: Otevřený dopis Gorbačovovi

Byla zima ‘91/92, Vaše země zanikla. Prakticky bez jediného výstřelu, což bylo vlastně po generace i u nás skutečně nepředstavitelné. Ale stalo se. A já nepochyboval ani v nejmenším, že díky Vám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 1.9.2022 16:19

Tady je dalsi pravda, ktera se stala obeti dlouho pred valkou. Ja si dobre pamatuji na podminky z Rambouillet, ktere byly postaveny tak, aby je Srbove nemohli splnit. USA se postavily na stranu UCK, mafianu a banditu, jejichz akce byly namiereny nejen proti srbskym bezpecnostnim organum, ale take proti Albancum, kteri "kolaborovali" se Srbskem. UCK spachala bezpocet teroristickych utoku a vrazd, to nikomu nevadilo.

Vykonstruovaly se duvody pro valku (pardon, "mirovou misi") jako "koncentracni tabory", ktere nikdy neexistovaly, nejaky ten masakr se zinscenoval a trimesticnimu bombardovani suverenni zeme nestalo nic v ceste. Myslim, ze Amici maji slusnou vojenskou zakladnu v Kosovu, o tu slo. Do te doby jsem verila na "dobre USA". Vy na tuto pohadku verite - nevim proc - dodnes.

R. Doubravský 1.9.2022 16:14

Krym není pro Rusy jediný přístup k Černému moři.

D. Laurencikova 1.9.2022 16:01

„Hier stehe ich, ich kann nicht anders. Gott helfe mir. Amen. “ Diese Sätze soll Martin Luther gesagt haben, als er vor genau 500 Jahren vor den Reichstag nach Worms zitiert wurde, um seine Thesen zu widerrufen. Ja vim, ze to vite. ;-)

Diky za tu svatozar, hezky se to hodi k mym ruzkum. U me najdete vsechno, pane Krivan. :-)

P. Labaj 1.9.2022 15:58

Toho plebiscitu na okupovaných územích se asi dočkáme. Tak uvidíme.

Sice se bude jako vždy mluvit o referendu pod hlavněmi samopalů, jak zní oblíbená průpovídka. Pokud ale nebude násilím nikomu bráněno se zúčastnit, a pokud bude hlasování tajné (což oboje doufám bude splněno, a třeba na Krymu bylo), tak nějaké "hlavně samopalů" nehrají žádnou roli.

Sám jsem zvědavý. Nechtěl bych žít ani pod správou Ruska, ani Ukrajiny. Ale z těch dvou zel by možná ta ruská varianta mohla být o chlup lepší. Resp. protože znám ukrajinské reálie před válkou, tak si skoro neumím představit, že by byla horší.

D. Laurencikova 1.9.2022 15:57

Cirkvo, je to jeste horsi, nez jsem napsala, vidim. Samozrejme, ze duvodem k obsazeni Krymu nebylo to, ze se tam vetsina obyvatel hlasi k Rusku, ale to, ze se USA s Ukrajinou chystaly uzavrit Rusum pristup k jedinemu nemrznoucimu mori. To by si zadny Clinton, Bush nebo Obama nenechal libit, sup, uz by tam probihala "mirova mise"! V Ceskoslovensku nebyli "rusti", ale "sovetsti" (tedy i ukrajinsti) a nikoliv "naciste" ale soudruzi. SSSR stal pro komunisticky internacionalismus, nikoliv nacismus. Kdo nepochopil ani to malo, ten nechci rict, ze patri do blazince nebo do kriminalu, ale rozhodne by se mel s komentari vic drzet zpet. Ted myslim vas. A netykejte mi. Ja si tykam jenom s lidmi, ktere mam rada.

P. Labaj 1.9.2022 15:49

Reagan bojoval za silnou Ameriku. A protože v té době bylo SSSR jediným státem, který mu mohl aspoň trochu stát v cestě k celosvětovému hegemonismu, tak proti němu ekonomicky bojoval. Kopal za svůj tým, ne za nás.

Tím ekonomický krach socialismu urychlil. Ale na tom, že byl ten konec mírumilovný a ne krvavý, podle mě zásluhu neměl. To je práce Gorbačova, že ustál tlaky na požadavky silového řešení rozpadajícího-se socialistického tábora.

P. Labaj 1.9.2022 15:43

Bez tlaku USA a tedy nutnosti horečného zbrojení by zřejmě mohl socialismus přežívat trochu déle. Ale na tom, že byl konec mírumilovný, podle mě Reaganova politika nic nezměnila.

V. Církva 1.9.2022 15:25

Tak až ti nějaký Ukrajinec, který, třeba přišel o někoho z rodiny vysadí čelist nebo omlátí hlavu o chodník, je to proto, že provokuješ svými chybnýmy stihomany na podporu agresívního Ruska.Nezapomeň že ti jen jemně napovídá a vrací úder ;-DRv.

Co se týká tvé poslední věty. Zdá se že ty naopak lezeš Rusům do zadku už od jejich okupace Československa.

V. Církva 1.9.2022 15:16

V Československu bydlelo německé obyvatelstvo a na to se Hitler odvolával když Československo obsadil. Ale obsadil by ho stejně, i kdyby tu Němci nebyli, tak jako Francii, Nizozemí, Švédsko....

Na Ukrajině se většina lidí hlásila k Ukrajincům a to i ve velké části dnes obsazených ůzemí.

Na Krymu se většina obyvatel hlásila k Rusku ale ani to není automaticky právo k obsazení cizího území. I kdyby Rusko zabralo v roce 2014 Krym, bylo to zaostalé a agresívní, protože v dnešní době není důvod, aby velké státy zabíraly čím dál větší území. Vím, nemáš kapacitu to pochopit. Dalo by se ale akceptovat, že Krym Rusům vyšel, bylo minimum mrtvých a zraněných a tak by jim to možná jednou svět uznal.

Jenže, pokud sis nevšimla, Rusko zaútočilo na Ukrajinu, na Donbas, chystalo se i na Kyjev, Charkov, a zabralo celý jih Ukrajiny. Žádný svobodný plebiscit by s tím nesouhlasil.

Ruské nacisty tu známe, byli v Československu dlouho. V roce 1948 je vítali naši spoluobčané. Pokud ale i po těchto zkušenostech někdo Rusy v jejich expanzi a okupačních válkách podporuje, patří buď do blázince, nebo do kriminálu!

J. Ganaur 1.9.2022 15:10

Okradený majitel bylo Turecko, před ním Byzanc, před ní Řecko.....:-/Máte to nějak pokřivené!;-D

M. Pivoda 1.9.2022 15:08

Otevřené historické archivy jsou mnohem zajímavější než otevřené dopisy Gorbačovi.

Takže: Gorbačov, jako pracovník sovětské tajné služby dobře věděl, jak na tom jeho země skutečně je, metaforicky řečeno, že SSSR již "mele z posledního". A že tedy jakási změna sovětské politiky byla již nezbytně nutná. Tu změnu politiky Gorbačov nazval Perestrojkou a Glasností. Jenže všichni jeho záchranné politice neporozuměli.

Američané (již tehdy) měli lepší technologii a odposlechli SSSR (přes sovětské kabely na dně moře). Američané se z odposlechů doslechli že na perestrojkového Gorbačova v SSSR byl chystán tuzemský atentát. Tuto kriticky důležitou informaci Ronald Reagan pak osobně sdělil Gorbačovi, čímž

1. Gorbačov pokus o atentát v SSSR přežil.

2. Nicméně v probíhajícím jednání SSSR versus USA Gorbačov nadměrně změknul.

...

M. Vaněk 1.9.2022 14:57

A kruh se uzavírá...

R. Gramblička 1.9.2022 14:53

Ano, v Srbsku se navzájem mydlili, ale že bylo napadeno vojsky NATO je fakt. Co se zájmů týče, jde zejména o bezpečnost. Pokud by UA navázala vojenské dohody s USA či NATO, mohli by si tito umístit na UA území své zbraně, zejména rakety, což by bylo ohrožení bezpečnosti Ruska. Krom toho šlo i o ekonomickou stránku. Evrop.Unii nabízená asociační dohoda byla podmíněná odchodem z podobných obchodních spolku v Asii

M. Vaněk 1.9.2022 14:41

O lháře a podvodníka václava havla, ex-prezidenta, který se nechal zvolit jen díky zavření jednoho politika, který podpisem pod českoněmeckou Smlouvu o "usmíření" nás připravil o cca 350 mld. kterých jsme se "dobrovolně" vzdali? Kdykoliv...

M. Vaněk 1.9.2022 14:37

Vaše inteligenční rovina vás bohužel pro další pokračování smysluplné diskuze vylučuje.

V. Kolman 1.9.2022 14:27

Vaňku, neotíraj si svojí hubu o pana Havla!!

V. Kolman 1.9.2022 14:24

M. Gorbačova jsem si vždy vážil a vážím si ho i po jeho smrti. Udělal toho pro lidstvo víc než dost.

Škoda jenom, že to jeho pokračovatelé nedotáhli do konce a že ten v řadě poslední to nebetyčně pohnojil:-(:-(:-(

V. Kolman 1.9.2022 14:22

V. Čermáku. Představte si, že bydlíte v bytě v panelovém domě. Proti vám bydlí hromotluk, kterému jste z jakýchkoli důvodů (třeba nepijete vodku a neopíjíte se.....) krajně nesympatický. Jednoho dne se (důvod se vždy najde) na vás naštve, vlomí se do vašich dveří a dá vám pořádně přes hubu.

To by se vám líbilo a s tím byste souhlasil???

M. Sedláček 1.9.2022 14:17

Ano, panuje socialismus nový a moderní. Ty jako starej komouš bys chtěl socialismus v původní verzi a tak to pořád nechápeš.

K. Křivan 1.9.2022 14:15

R^ R^ R^

V. Kolman 1.9.2022 14:14

.....a byl by smrádek a teploučččko;-D;-D;-D

J. Jurax 1.9.2022 13:50

Panuje.

J. Jurax 1.9.2022 13:48

Možná uměl.

Dnes umí hlavně rozkládat sebe sama zevnitř šílenými ideologiemi počínaje zeleným šílenstvím a konče svobodnou volbou pohlaví.

V. Kuhaj 1.9.2022 13:46

A naší Markétou.

K. Křivan 1.9.2022 13:22

A šílenou greténkou Grétou. ;-D

K. Křivan 1.9.2022 13:20

"ve sve nekonecne dobrote "

Kdyby tu byl smajlík se svatozáří, hned bych Vám jí frknul. ;-D R^

"Ich stehe hier, und kann nicht anders" To byl Luther, že ? To řekl, když jednou na jaře zapadl po kolena do bahna a nemohl se dostat ven.

K. Křivan 1.9.2022 13:14

Furt lepší, než nadvláda německých zelených ekoteroristů s jejich šíleným Green Dealem.

D. Laurencikova 1.9.2022 13:12

Ja vim. Kdyby nebyl blbej, nepsal by takove pitomosti. Ja jen ve sve nekonecne dobrote vycerpavam vsechny moznosti... "Ich stehe hier und kann nicht anders" ;-)

K. Křivan 1.9.2022 13:09

Je to marný, Písařík to nepochopí, je prostě bllbej !

K. Křivan 1.9.2022 13:07

Putinův podržtaška ? Myslíte, že by vládl hůř než pětikolka ? To přece nejde ! Hůř vladnout se už nedá ! A plyn a ropa by byly opět laciné, ... ;-D