15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
bruner 18.7.2007 5:30

proč dává autor

na vybranou jen dvě možnosti? Buď východ nebo západ. Musíme si opravdu vybírat jen takto? Člověk se narodil do celé Země a mně osobně je proti mysli, když mě někdo omezuje. Stačí, že již od počátku života si člověk sebou nese absolutní omezení, které přijde. My starší víme, jaká to byla beznaděj, když jsem věděl, že se nepodívám třeba do Australie nebo jen Mnichova, protože lidé autorova typu nám dirigovali svoji představu o světě. Nechte toho autore a nechte nás se rozhodnout, pokud je vůbec nutno se rozhodovat. To máme skočit na sebevětší krávovinu jen proto, že s ní přišel momentální papaláš?

wandy 18.7.2007 8:57

Re: proč dává autor

Asi si budeme muset vybrat. Včera TV přenášela přednášku ruského akademika (prof.???) , tuším poradce prezidenta Putina, kterou pronesl na půdě naší akademie věd (přednáška byla hodinová, další hodinu zabrala diskuse, senátor Šetina, ruští novináři, studenti Karlovy univerzity...).  Pan profesor prezentoval Putinův pohled na východní evropu s pozoruhodnou otevřeností: Základní chybou Jelcina bylo to, že se Rusko v devadesátých letech z východní evropy stáhlo. Protiraketová obrana nepředstavuje pro Rusko nebezpečí, ale znamená to, že se staneme vazaly USA a přesuneme se do sféry vlivu západu i když východní evropa a pobaltské státy považuje Rusko stále za svůj zadní dvoreček (pan profesor použil termín backyard, aby to pochopili i američané). A nám by to mělo být úplně jasné, jsme si přece tak jazykově a kulturně blízcí.... Pranic netoužím po tom být na ruském zadním dvorečku. Až bude radar na našem území, je pravděpodobnost reprízy 1968 téměř nulová. Rusové si vždy troufli jen na oslabené kusy stáda.

MLOK1 18.7.2007 9:28

Re: Re: proč dává autor

Wandy, pobavil/a jste starého mloka. Nikdy bych netušil, že ruskou "zadel" lze tak poeticky nazvat "ruským zadním dvorečkem":-):-):-).

        Mloci jsou pro radarovou stanici (Americkou - ne Ruskou!!!) v Čechách. Navzdory všem rusofilským politrukům, kteří poslušně drželi hu-ústa a souhlasně kývali svýma rudýma hlavičkama, když k nám hrdinná sovětská vojska instalovala v letech t.zv. normalizace rakety s nukleárními hlavicemi.

wandy 18.7.2007 10:02

Re: Re: Re: proč dává autor

Myslím si, že tyto důvody pro instalaci amerického radaru si uvědomuje většina politiků, ale bojí se to otevřeně říct. Čestnou výjímkou je pan ministr Schwarzenberg - ani nevím jak si vede v preferencím prezidentské kandidatury proti panu Klausovi. U něho bych měl alespoň jistotu, že při rozhovorech s Putinem nebude mluvit rusky (což je elementární chyba obyvatelů zadních dvorečků).

Haf 18.7.2007 11:38

Re: Re: Re: Re: proč dává autor

R^Vona služební podřízenost v KGB je asi služební podřízenost. :-D;-D

Petr Kolář 18.7.2007 20:04

Tohle je super komentář !

Wandy, dík. O to tady jde - zapadnout do správné sféry vlivu. !

Kacir 18.7.2007 5:17

RADŠI PASEJ KOZY

Na základě historické zkušenosti se Češi přikloní ke spojenectví s USA než k Rusku, které vytahuje drápky, čím je bohatší...........Přesto Západ je silný a věřím, že v něm nepřevládne defetismus a duch appeasmentu...........přesto každá vyspělá civilizace byla rozvrácená zevnitř nebo barbary

Pasáčku doopravdy si myslíš, že jenom ropa byla důvodem k Iráku? Ano možná byla, ale v jiném smyslu.To si snad mohou malé děti představovat , jak každý Amík má na zahradě sud irácké ropy. Domácí úkol: zjisti si kolik % ropy bere USA z Iráku a kdo/co určuje světové ceny?

Zajímavější je se podívat, kdo je dneska "parním válcem" výroby...........hlavně miliardové země ČÍNA a INDIE, které nemají prakticky žádnou ropu, ale velmi jí  potřebují. Existovala obava, že jí získají agresí v nestabilním pohusajnovském Iráku, možná se budeme ještě divit. Čínská agresivita je známá, 4 malé hvězdičky na rudé vlajce mluví za vše.......rozhodně dojde k válkám o zdroje (voda,půda) ... a nebude to hezké:-(

Lerak 18.7.2007 7:08

Re: RADŠI PASEJ KOZY

Pasáček je hlupáček. To je evidentní. Ropy bere USA z Iráku v řádu procent, o cenách rozhoduje ropná mafie točící se kolem arabských států. Jen pro informaci ropa stále v době před první ropnou krizí méně než 5 dolarů za barel. Dnes je to více než 75 dolarů (dolar zase tolik na hodnotě neztratil). Ti méně myslící lidé (obvykle na stupnici vlevo) na jedné straně řvou (až se jim dělá díra v anaálu), že benzín je u nás nekřesťansky drahý a (zdánlivě) parodoxně, že arabské země jsou imperialisty vykořisťovány. Jde tady samozřejmě o zrůdnou ideologii, které když se TVRDĚ nepostavíme, nás přivede do pekel.

Sk/ep/ticus Ma/ximus 18.7.2007 10:11

Hezká ukázka prostoduchého komunistického myšlení

USA se snaží do Iráku prosadit vlastní ropné společnosti přes loutkové ministerstvo ropy. Benzín je drahý kvůli dodatečným daním v zemích spotřeby. Co je Vám potom, za kolik arabské státy prodávají ropu? Když se Vám to nelíbí, kupujte ji jinde.

Od Sadáma USA braly 52% jím prodané ropy.

kotrbofil 18.7.2007 17:26

Re: Hezká ukázka prostoduchého komunistického myšlení

Od Sadáma USA braly 52% jím prodané ropy.

Haloooo pane prolhanej USA bere ze stredniho vychodu 12% ropy! (USboS)

Povidate pohadky ovci babicky voni "blistomile" ;-D;-P

Pasáček koz ve Vermontu 18.7.2007 4:23

Radarová základna v Čechách

Bylo toho napsáno mnoho o americké radarové zakladně. Jaký bude vyzařovaný výkon ? Neohrozí to zdraví lidí ? Nebude rušena televize ? To jsou technické otázky, kterým většina diskutujících nerozumí. Zakladna ale není problém technický, ale politický.

Proč tato  základna musí být americká a nemůže být základnou NATO ? Důvod je prostý: Staří členové NATO (Francie, Německo a další) se obávají americké agresivní politiky a odmítají další americké vojenské základny. Těch jsou po celém světě už desítky. Mnoho států NATO odepřelo účast na agresi USA proti Iráku, ty, které byly přinuceny, ted´ z Iráku odcházejí. Odmítají také posílat další vojáky do Afganistánu. Ve 30. letech minulého století se v Německu dostal k moci vojensko–průmyslový komplex. Nedopadlo to dobře, světová válka byla nevyhnutelná. Totéž se ted´ stalo v USA. Příznaky jsou stejné, jako byly v Německu. Americký vojensko- průmyslový komplex určuje vnitřní a zejména zahraniční politiku země. Války jsou výborný byznys, americké zbrojní továrny jedou naplno. To se projevuje agresemi proti jiným zemím (naposledy Irák – důvody pro invazi byly zcela vylhané, jde pouze o ropu), stále se zvětšujícím vojenským rozpočtem, vývojem nových zbraní, omezováním práv amerických občanů (Patriot Act), pohrdáním OSN a mezinárodním právem a dalšími nebezpečnými jevy.

Evropské národy odmítají další zbrojení, chtějí žít v míru a spolupracovat s Ruskem. To je proti zájmům USA. Proto Američané chtějí vybudovat nové základny proti Rusku ve východoevropských zemích, kde jsou vlády protirusky zaměřeny a ochotně základny přivítají. I když většina občanů těchto zemí je proti.

Česká republika je již členem NATO a EU. Radarová základna v Čechách bude podporovat agresivní politiku USA. Je to opravdu v českém zájmu ? To je ovšem pouze akademická otázka. O vybudování základny již bylo rozhodnuto !

Pišta 18.7.2007 6:01

Re: Radarová základna v Čechách

Srovnávat Hitlerovo Německo s dnešní Amerikou, může jen debil nebo bolševik, což je vlastně totéž!

Agent 18.7.2007 10:08

Re: Radarová základna v Čechách

Francie a Německo jsou energeticky závislé na Rusku, proto se v

téhle věci neangažuje NATO - nedohodnou se na protiraketové obraně s

dlouhým doletem. Nicméně NATO není proti, aby tuto obranu realizovali

USA.

Ostatní ani nekomentuju, protože to jsou <|>viny a la Rudé právo, žádná relevantní fakta.

Petr Kolář 18.7.2007 2:54

Malý dodatek

Úmyslně neuvádím

Rusko a USA, protože to nebezpečí Východu může vykrystalizovat i mimo

Rusko. Stačí si představit vládu ČSSD s Komunisty v Česku, Slovensko už

ted tímto směrem nemá dobrou reputaci, k tomu něco podobného v Madarsku, do toho trochu bratrské spolupráce těchto vlád 

- a máme malý neokomunistický blok, ze kerého se bude těžko vymaňovat.

kacir 18.7.2007 4:39

Re: Malý dodatek

tady komouši do vlády nemůžou, maximálně by tiše podpořili Paroubkovic jednobarevnou skvadru (ZS i lidovci by do takove vlady nesli) , ale garantuji, ze by se u moci udrzeli maximalne 4 roky, dalsi volby by drtive prohrali

SLOVENSKO je specificky "kraj" jednak pokud se nemylim jeste maji jen jeden volebni okrsek cele SR, Slovaci jsou nacionalisti (voli Slotu a Meciara) a populisti (voli Fica), to u nas az tak neni

kacir 18.7.2007 2:34

PETRE NAPROSTY SOUHLAS

Takto dnešní situace skutečně vypadá.................souhlasím

Platí základní premisa: KSČM chce pro tuto zemi jen to nejhorší, takže v drtivé většině případů je nejlepší opačné řešení. K Západu  jsme se připojili a další studený vítr z Kremlu je jen utopií Falmerových důchodců a červenající se Konečné

Uljanov měl pravdu v jednom, když prohlásil, že lidi upřímně hlasují jenom nohama!!! Proto také komouši museli vystavět dráty na hranicích, Velký Kim na 37 rovnoběžce a Kubánci se vydávají v koupelnových vanách s utěsněným špuntem na cestu k Floridě 

Formol 18.7.2007 0:52

Dobrá novinářská práce?

 Pane Koláři, to jste hodně nenáročný i na českou kotlinu. Článek paní Chlumské má titulek nekorpondující s obsahem, vesměs jde pouze o zkopírované údaje z odkazovaných serverů a z technických údajů vyvozuje závěry o pohnutkách odpůrců.

 Navíc použila z odborného hlediska blábol MUDr. Bendarčíka a zřejmě ani nepochopila (nebo nechtěla pochopit), proč je to prohlášení špatné.

Formol 18.7.2007 3:52

Re: Dobrá novinářská práce?

Ani mě nepřekvapuje, že pan Kolář necítí potřebu reagovat ;)

mik 18.7.2007 0:50

Taky doufám

že se jim rebolševizovat ČR ještě víc už nepovede. Jen mám obavy, že když rebolševizace nebude pokračovat podle jejich přání jsou schoni vyvolat nejen studenou občanskou válku.

Martin 18.7.2007 0:47

zakladni nesmysl

neexistuje vychod a zapad, pan kolar tvrde utkvel v dobach bolsevismu ze kterych mu zustalo i to cernobile mysleni

je tu cina, je tu indie, jsou tu arabske staty ani jeden z techto pripadu neni vychod, neni take zapad a take ani jedno z toho nepatri k sobe

mik 18.7.2007 0:52

Re: zakladni nesmysl

Vychod tu stale je, stejne jako zapad. To, ze jsou nektere staty mimo tuto delici rovinu (coz zrovna Cina rozhodne neni) ji nevylucuje

Martin 18.7.2007 0:56

Re: Re: zakladni nesmysl

1. autor zminil jen 3 moznosti o jinych vubec nemluvil

2. vychod je prolezly zapadem a zapad vychodem

3. evropa uz delsi dobu neni jen cistym zapadem ale necim uplne jinym

4. cernobile videni sveta kde je vse jednoduche a deli se na my a oni necham bolsevikum

Petr Kolář 18.7.2007 1:32

Re: zakladni nesmysl

Pro nás je tu jednoznačně pouze Východ a nebo Západ. Nikdo u nás neplánuje koalici s ČKSČM (Čínskou Komunistickou Stranou Čech a Moravy). A pořád taky ještě ne s nějakým ČMS (Českým Muslimským Svazem). Bud hledáte hnidy pane Martine a nebo záměrně mlžíte.

Formol 18.7.2007 1:43

Re: Re: zakladni nesmysl

Reakce hodná špičkového novináře ;-D  Místo argumentů se snažíte iracionálně zesměšnit námitky.

Martin 18.7.2007 1:53

Re: Re: Re: zakladni nesmysl

kdyby autor napsal muzeme si vybrat bud USA nebo Rusko tak by to bylo mnohem jednoznacnejsi, jenze sam si vybral mlzeni dnes jiz nic neznamenajicimi terminy Vychod - Zapad

udelal to ze samozrejmeho duvodu, protoze pak by mu kazdy mohl namitnout, ale my nemame na vyber jen ty dva staty, jsme obklopeni Evropou, jsme cleny EU atd.

Formol 18.7.2007 2:08

Re: Re: Re: Re: zakladni nesmysl

Mně je to jasné, k smíchu je mi spíš "špičkový internetový novinář" Kolář

kotrbofil 18.7.2007 2:23

USA nebo Rusko

ta otazka je zde od sameho pocatku teto maskarady "expertu" ;-D

takze Martine 70% nazpet k dubisku a 30% pryc od dubiska co nejdale? Je to tak?

Martin 18.7.2007 2:32

Re: USA nebo Rusko

tak se mi pripomnelo :)

K základně se stavějí pozitivněji příznivci ODS, (47 procent pro, 42 procent proti)  - 42 procent volicu ODS vybira vychod /Rusko/ a vubec jsou to levicaci :), 28 procent lidovcu na zapad - 58 procent na vychod, 26 procent zelenych zapad - 62 procent vychod, 14 procent cssd zapad - 69 vychod, 5 procent komunistu zapad - 92 procent vychod

to je u nas veselo :-D

kotrbofil 18.7.2007 2:46

Re: Re: USA nebo Rusko

Co kdyby si Cesko dalo rozchod? Mozna ze i to je reseni? Otec Kondelik a zenich Vejvara takovych problemu vskutku nemely ;-)

Martin 18.7.2007 2:47

Re: Re: Re: USA nebo Rusko

a rovnou se pripsalo jako hvezdicka na jistou vlajku ? :-D