7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

RADAR: Radarologika

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rif 20.12.2008 7:26

100% souhlas

Pane Tuma, 100% souhlas, do kamene tesat...

Bořek 20.12.2008 8:49

Re: 100% souhlas

R^R^R^R^

ranbow 20.12.2008 1:45

To je právě otázka

Jestli naši občané mají ten dojem, že ti co je zastupují jsou ti co nejlépe znají a dovedou nejlépe posoudit co je pro náš stát nejlepší.

Ovšem, druhá otázka je závažnější - zda a jak je definovaná vojenskobezpečnostní a obranná politika našeho státu - zda na naší účasti ve svazku NATO(které radar odmítlo přijmout jako svou součást),a nebo na naší účasti na americkém systému protiraketové obrany (které nás ochrání jen v malém měřítku). Zda výrazná provokace Ruska v podobě umístění radaru a raket velmi blízko jejich území bude kompenzována poskytnutím zvýšených vojenskoochranných i diplomatických záruk ze strany USa našemu státu..

emersonskej 20.12.2008 1:53

Re: To je právě otázka

Jaká Provokace Ruska ??? Z vojenského hlediska je to naprostý nesmysl - onen radar je pro Rusy z hlediska jejich případného jadernéhu útoku bezvýznamný ( Ruské stealth topoly nezachytí ) a pokud máte na mysli provokaci ve smyslu samotné Americké vojenské základny (jakéhokoli typu) na našem území coby jakéhosi neoficiálního zdělení Američanů Rusům :" tady už vám to nepatří ", pak jsem pro ni všema deseti !!!

lookas 20.12.2008 4:53

Re: To je právě otázka

Ano, presne tak ... prave toto sdeleni je myslim to nejzasadnejsi co radar muze dat ... a taky jsem pro :)

Paul Sulc 20.12.2008 6:13

Re: To je právě otázka

 A co tisice ruskych vojaku , nuklearni rakety, tanky etc.etc na uzemi Ceskoslovenska??To nebyla provokace Zapadu?? Jakou skodu radar Rusum udela? Zli Amerikani s nim budou hodnym Rusum rozbijet hlavy? . Mohl by vadit jedine jestli Rusackove budou na Zapad vypoustet rakety, ne?? Pak ovsem je pro radar duvod, rekl bych. A USA to jiste nechce zadarmo, bude platit, ne? Zatim pro vselijake mizerne staty byla Amerika dojna krava, a stale je.Vazeny, ten radar Rusum vubec nevadi, to jej jen zaminka, jak na Zapad tlacit, jak tlacit na byvaly poddansky stat, a koukat jak ustupuje pred ruskym imperialismem. Ona ta studena valka totiz neskoncils, byt si pan Prvda-laska liboval jak je vse na dobre ceste.A troubove jako vy tohle berou vazne a diskutuji je li rada ucelny ci ne a jak to strasne vadi tem hodnym Rusum.

emersonskej 20.12.2008 1:09

Docela dobrý článek

Souhlas !!!R^

kirast 20.12.2008 0:38

Ten článek byl zbytečný

Diskuze pod ním bude stejná, jako pod předešlým. A protože někteří za ni zřejmě pobírají i žold a tak se znovu napakují.:-(

emersonskej 20.12.2008 1:02

Re: Ten článek byl zbytečný

Jo jo - taky mám ten pocit.... ale že jim to placeným antiradarořvounům není ani trochu hloupé.... jakmile se tu objeví téma radar, vyrojí se zničehožnic odněkud "diskutující" s nicky a IP adresami, jež zde před tím nikdo neviděl, a jež se v jiných, než "radarových" diskusích většinou vůbec nevyskytují... zvláštní;-D

Jirka 20.12.2008 1:10

Re: Ten článek byl zbytečný

Já bych to řekl jinak:"Běžte už s tím radarem (myslím tím jakékoli úvahy o něm,nikoli samotný radar) do (Y)!!

Roy Boehm 20.12.2008 0:27

Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Pane Tůmo, nestyďte se naplnit své předsevzetí a uveďte aspoň nějaké technické detaily, o kterých by se dalo diskutovat. To, že si nás s radarem v Brdech nikdo netroufne znásilnit není ani technický, ani údaj. To je blud. Blud, který pramení s nepochopení historie. Už jsme v naší historii měli, jak mocné spojence, tak nemalé obranné prostředky špičkové kvality. A k čemu nám to v září 1938 bylo?

ps 20.12.2008 0:40

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Nevím jestli u pana Tůmy jde o nepochopení historie ale u vás jde zcela jistě o nedostatek logického uvažování. Stačí položit jedinou otázku. Myslíte, že v září 38 by nám k něčemu bylo kdybychom byli zcela bez spojenců?

De.Sid 20.12.2008 0:59

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Eh .. dobre receno.

Pouceni z Mnichova je ze appeasment je kravina. Ne vojenska spoluprace.

emersonskej 20.12.2008 1:04

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Pokud Vás zajímá téma Mnichova 38, vřele doporučuji knížku "Žáby v mlíku" !!!!!

Roy Boehm 20.12.2008 1:37

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Pro nás je poučení z Mnichova zejména v tom, že pro každého spojence je košile bližší než kabát, a že si nikdo nebude pálit prsty pro malou zemičku někde v Evropě. Na tom, že appeasement je kravina se shodneme.

Dr.Sid 20.12.2008 12:12

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Kosile je blizsi nez kabat, bezesporu. Finta je ze v Mnichove 'zrada' nakonec hlavne Francii poskodila. Mnichov nebyla blbost jen vuci nam, my jsme z toho do urcite miry dokonce tezili (byt jiste ne perzekuaovane mensiny). Bylo to blbost globalne.

Nasledujici valku diktoval Hitler, na francouzkem uzemi, navic za pomoci ceske techniky.

Take to ze nakonec doslo ke 'zrade' byla do znacne miry zalezitost okamziteho slozeni dulezitych postu, a ani jeden z ucastnenych politiku doma nesklidil bezvyhradny potlesk.

Rozhodne si myslim ze sance ze by se to opakovalo nejsou az tolik vysoke. A taky jak bylo poukazano, pokud neni jasne jak spojenec zareaguje, porad je to lepsi, nez kdyz spojenec neni zadny.

Roy Boehm 20.12.2008 1:27

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

A Váš logický závěr je, že bez spojenců bychom na tom byli: a) hůře; b) lépe; c) stejně? To nejhorší, co nás mohlo potkat je, že by nás Hitler obsadil hned a ne až v r.39. A nebo bychom naopak nebyli spojenci nuceni souhlasit s okleštěním a mohli bychom zkusit bojovat. A ono to s tím radarem už stojí tak, že když odmítneme, USA nás vyloučí z NATO?

R.J. 20.12.2008 3:29

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Chci li záruku od spojenců, musím jim také pomoci, vojensky asi ne, je nás málo a máme jen ty sudlice po Žižkovi, ale můžeme pomoci svému spojenci, kdyby to bylo jinak, nechtěli by to po nás. Doufali , že se obrací na spolehlivého spojence, ne na připosrance a zrádce, to je pro mne to největší zklamání, to mě štve.Jen mě prosím neříkej nic o daních, rozkradených bankách a "rodiném stříbře", to s tím nemá vůbec nic  co dělat. Na to se vykašli, přes to dějiny "nejdou". To je mikroepizodka v jedné "vteřině". I když jako trpní akteři máme na to jiný názor. Tak se tomu postav "čelem" , zahoď to České kapitulanství , ten "klid na práci" , ten názor, že se nás nic netýká,ať to případně vybojují jiní, za nás. Od "krále českého" bych čekal jinou retoriku, hodnou toho nicku.

michal 20.12.2008 5:17

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

R^R^R^

Marat 20.12.2008 13:20

Re: Hmm...takové prázdné, byť dunivé

Vyloučit by určitě mělo ! K čemu je tak nespolehlivý spojenec,který chce jen brát,ale vůbec nic dávat ! Češi by chtěli jen takové spojence,kteří budou za ně bojovat,aby oni mohli pracovat na zvyšování své populace.Musejí  přece převelice pečovat,aby tak úžasný národ nezanikl.

Správně,žádný radar a žádné NATO,když většina národa je proti ! Zbaštěte si sami co si navaříte.

Karel K 20.12.2008 0:23

Japonci a Češi

Byl jsem pracovně delší dobu v Japonsku a udivil mě zvláštní paradox ve srovnání Japonců s Čechy: Ač je Američané porazili ve válce, nedá se říci, že by je Japonci nenáviděli, asi proto, že se k nim  chovali naopak slušně, zatímco Češi, které Američané   osvobodili od Němců (alespoň část až k Plzni) , je dnes otevřeně nenávidí. Přitom se vsadím, že  většina Čechů, co Američany nenávidí, v životě ani Američana neviděla, natož aby s ním mluvila.

Je to zřejmě ještě u těch starších dědictví po komunistickém oblbování, zatímco u mladých lidí je to hlavně to, že prostě někoho nenávidět musí . . .

Nejhorší ovšem je, že takoví ignoranti pak ovlivňují naši politiku, hlavně ti starší, kteří se sevřenými zadky kdysi chodili kolem ruských vojenských základen a dnes si hrdinně otvírají hubu, jen proto, že se to může.

Roy Boehm 20.12.2008 0:35

Re: Japonci a Češi

To je holý nesmysl. Pokud jde o Japonce, tak ti berou všechny cizince bez rozdílu jako barbary, nedosahující jejich úrovně. A to, že nechci radar neznamená, že nenávidím Američany. Jako národ je beru jako kohokoliv jiného. Pár jich znám osobně a s několika z nich se i přátelím (naopak mezi Rusy nemám ani známé, natož přátele). Argument, že kdo držel hubu za komunistů, ji má držet i nyní je pak hulvátství nejhrubšího zrna a svědčí o Vaší nedemokratické výchově. Ignorant je předseda vlády, který nerespektuje vůli svých občanů a prosazuje něco, co neměl odvahu dát do volebního programu.

ps 20.12.2008 0:44

Re: Japonci a Češi

"respektovat vůli svých občanů" to má být nějaký nový význam sousloví pustý populismus?

Dr. Chocholoušek 20.12.2008 0:44

Re: Japonci a Češi

"vůle občanů"...;-D;-D;-D, no to jste pobavil! A co to je ta vůle??? Neplatit daně? Brát sto tisíc měsíčně? Benzín zdarma? Doktora zdarma? O cizí se nestarat, ale v případě potíží ať nám rychle někdo pomůže? Běžte s prominutím někam, s tou vůlí, Royi...

emersonskej 20.12.2008 1:08

Re: Japonci a Češi

Z těch věcí, co by dle vůle občanů měly být jistojistě zdarma, jste zapomněl na tu nejdůležitější - PIVO !!!!!!!! ;-D

Dr. Chocholoušek 20.12.2008 2:33

Re: Japonci a Češi

No jasně!!! Pivo zdarma pro všechny!!! Ať se děje vůle lidu!!! ;-D

Karel K 20.12.2008 4:51

Re: Japonci a Češi

No pan Boehm je právě ten z těch nenávidících,  o kterých jsem psal. Že Japonci podceňují druhé, to je sice pravda, ale já jen tvrdil, že nenenávidí Američany, ač by mohli.  A to, že pan Boehm  píše s pár Američany? Buď jim píše tak hulvátsky jako tady a pak se nemá čím chlubit, anebo jim píše hezky a přetvařuje se, ubožák. Nikdo neříká, že mají protivníci radaru držet hubu - jen ti, co ji zbaběle drželi za Rusáků, protože tehdy to zřejmě pánům Boehmům nevadilo.  

Snowy White 20.12.2008 1:11

Re: Japonci a Češi

To je pořád dokola. Co měl dávat do volebního programu? Znáte, dejme tomu alespoň tři evropské země, kde by jeden prvek plánovaného speciálního systému byl ve volebních programech jako určující strategie pro veřejné ano/ne? Vždy jsou to jen všeobecné proklamace či politické jinotaje. Třeba Paroubek byl ještě v září 2006 pro (výzkum VM při ČT byl tehdy 2:1 pro radarovou stanici), na začátku října začal být zdrženlivý, a po průzkumu STEMu v lednu 2007 obrátil, a s ním pochopitelně i Zaorálek, Hašek, Tejc, atd.  To že s Tvrdíkem zvedla ČSSD "úroveň" vzájemných výměn odborných návrhů a návrh možných lokalit, na nebývalou míru se jim dnes jaksi nehodí do krámu. Jinak to není věc pro širokou veřejnost s výzkumy různých agentur či nakonec plebiscit, ale čistě věc charakteru spojence.

Roy Boehm 20.12.2008 1:34

Re: Japonci a Češi

Znáte nějakou civilizovanou zemi, kde se instalace cizí vojenské základny bere jako samozřejmá věc? Mě je úplně jedno, jestli se Paroubek točí jako korouhvička. Já ho nevolil. Ale to, že mi Míra Topolánků naslibuje x věcí ve své smlouvě s voliči a pak mi akorát zvedne daně, zavede poplatky ve zdravotnictví a nastěhuje do Brd krám, kterej nám bude k ničemu, ale udělá z nás terč pro všechny potrhlíky, mohamedánama počínaje a Rusákama konče, to mi docela vadí! 

Snowy White 20.12.2008 2:02

Re: Japonci a Češi

No třeba UK nebo Norsko. Ale proč mi něco říká, že je vám podobné konání proti srsti a vytasíte se příště s odpovědí ála "světový četník", a nebo spočítáte dle BL, buď počet US základen nebo konfliktů v režii USA. To že Topolánek něco slibuje a pak jste zklamaný, spíš svědčí o nějakém problému u vás. Vy všeobecně věříte politikům? Já tedy ne. Ostatní jen krátce - že to je k ničemu si třeba generalita RF nemyslí. Určitě v politickém rozměru. Terč z nás nemusí nikdo dělat, tím jsme pořád v moderních dějinách - za studené války i teď - Bužinskij letos a před rokem Balujevskij mluvili v tomto ohledu dostatečně jasně.