26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
xtl 17.7.2007 11:52

Re: Re: Re: Autor nic nepochopil nebo nic pochopit nechce

Zřejmě neznáte všechny okolnosti, o radaru se skutečně začalo mluvit dlouho před volbami, takže vaše tvrzení o tom, že otázka americké vojenské základny se objevila až po volbách, je lživé. Některé politické strany tuto otázku úmyslně před volbami nevzneslo, protože jejich vstřícný postoj by mohl záporně ovlivnit volební výsledek v jejich neprospěch. Na to jednoznačně ukazuje nejen speciální načasování tzv. Kubiceho zprávy, ale například i načasování oficiální žádosti USA těsně po jmenování Topolánkovy vlády. Na otázky ohledně americké vojenské základny v ČR politikové odpovídali před volbami vyhýbavě, někteří pro rozhodnutí požadovali referendum, jako například tehdejší předseda KDU-ČSL Jan Kasal. Je nepochybné, že taková konspirace byla předem důkladně připravena pro oklamání českého voliče, dovoluji si odhadnout, že taktická doporučení pocházejí přímo od oddělení CIA zodpovědného za ovlivňování politiky v ČR ve prospěch zájmů USA. Do této konspirace rovněž zapadá mediální reklamní kampaň, s níž se Strana zelených naráz objevila v údajných průzkumech veřejného mínění ve volitelném pásmu, s jasným cílem odčerpat co nejvíce hlasů voličů nespokojených s domnělým prorůstáním zločinu a státní správy pod vedením politiků ČSSD, jak bylo prezentováno tzv. Kubiceho zprávou.

VLK 17.7.2007 12:53

Re: Re: Re: Re: Autor nic nepochopil nebo nic pochopit nechce

Ano, neco se tu o tom povidalo uz pred volbama. Ale malo. A ten, kdo malo povidal, byl predevsim Paroubek. Nebot ten vubec nejen ze vubec nevysvetlil, jaktoze jeho vlada a to ministri z jeho strany nejdtrive domlouva s Americany umistneni zakladny u nas a po te se jeho strana vyslovuje proti temto zakladnam. Ten to dokonce poprel. Tak odpovedne se choval ke svym volicum!

Nejsou to zadna takticka doporuceni od CIA. Je to realna politika. O nepopularnich ale nutnych opatrenich se pred volbami pokud mozno nemluvi. Delaji to vsichni, tak nepeskujte jen soucasnou vladni koalici. (Ja ODS spis vycitam, ze dokazala pred volbami mluvit o nepopularni danove reforme a ted ji nedostatecne prosazuje v praxi.) Myslite, ze kdyby tu byla vlada CSSD, ze by situace byla jina? Jen kosmeticky - Paroubek by domlouval radar a Klaus by ho z presidentske zidle napominal.

Jenomze Paroubek to dela ve vsem: slibuje na jednu stranu, slibuje na druhou, nehledi na to, ze jeho sliby jsou ve vzajemnem rozporu, a pak kdyz dojde k prusvihu, da od toho vseho ruce pryc.

xtl 17.7.2007 14:45

Re: Re: Re: Re: Re: Autor nic nepochopil nebo nic pochopit nechce

Nebyl to Paroubek, ale Jiří Payne 13. června 2000, zkuste zagooglovat 'Dopis Jiřího Payna pesidentu republiky V. Havlovi'. Ono pověstné domlouvání ze strany ČSSD bylo již snad vysvětleno jako možnost budoucího jednání bez jakéhokoliv slibu , nikoliv příslib základny (viz prohlášení Lubomíra Zaorálka v pořadu Václava Moravce tuším 4. 3. 2007), takže nemáte s argumentem, že Paroubkova vláda o něčem jednala, pravdu. Jaká byla v doporučení předvolební taktiky účast agentů CIA se zřejmě brzy nedozvíme, není však pravda, že by opozice použila tři dny před volbami taktiku vypouštění lživých informací formátu Kubiceho zprávy. Jinak si stejně jako vy myslím, že by i Paroubkova vláda byla (při)nucena jednat o radaru a s rukama máte bohužel pravdu.

Alk 17.7.2007 8:30

terč

Nevím jak Vám, ale mě to připadá, že povolením k postavení amerického radaru se chováme jako voják, který si na břicho a na záda nakreslí terč a jde s ostatními do boje.

Jsme ve válce s terorizmem a tahle válka se nedá vyhrát zbraněmi. Je to stejné jako boj proti počítačovým virům.

VLK 17.7.2007 11:36

Re: terč

Ne, chovame se jako zdavotak s cervenym krizem na rukave. Nepritel vi, ze odstrelenim zdravotaka zpusobi temer takovou ztratu jako odstrelenim dustojnika, nebot tim zaroven zabije i polovinu tech, co jsou jen raneni. A bude po zdravotakovi palit jak divy, prestoze mu to vsechny konvence zakazuji. Ale mame kvuli tomu nechat nase kamarady vykrvacet?

Ano, je to podobne jako boj proti virum. Ale myslite, ze by v boji proti virum bylo ucinne, kdyby si vsichni koupili ten v tento okamzik nejnovejsi antivir, spustili ho, a pak by se nedelo nic, nic, nic? Asi ne. Nekde musi byt vyrobce antiviru, serverove kontroly prochazejici posty, pocitacova policie, upgrade systemoveho software atd. A stejne je to i v boji s terorem. I tam si musime nektere ukoly rozdelit. Ne na komercni bazi, ale na zaklade politickych smluv a spoluprace ve vsech oblastech, ktere s tim souvisi.

Cricket 17.7.2007 8:29

Referendum?

Jak někdo může chtít referendum o tak specielní a odborné otázce národní obrany? To má o tom rozhodovat třeba můj soused traktorista, který mi přivezl dříví a vylezlo z něj, že s tím traktorem nmeumí zacouvat a proto mi to složil na silnici před vrata?? Nebo lidi typu intelektuálky Fischerové, která pro samou lásku k bližnímu je schopna ubohým muslimským bojovníkům za svobodu darovat z peněz vybraných na adventních koncertech bednu dělostřeleckých granátů? Mám pocit, že jsme se jako národní masa nechali už totálně zblbnout našimi hodně socialistickými médii.

tatra 17.7.2007 9:45

Re: Referendum?

pane vy jste vůl

čtenář 17.7.2007 7:49

To bylo jásotu, když se pí Fischerová

dostala do parlamentu jako tzv. "nezávislá" poslankyně ještě s Karáskem. Jestlipak se alespoň teď její bývalí voliči dokážou poučit z toho, že si zvolili za svou zástupkyni obyčejnou slepici. Počítám, že ne. Zase si najdou konečně tu správnou stranu pokud možno hluboko pod limitem a přivolí nám do sněmovny komouše. A pak budou naříkat, jaký to mají bolševici ještě velký vliv na polistopadový vývoj.

Vlastimil 17.7.2007 7:30

Trefný článek

Pan Bystrov mi promluvil z duše. Kolem plánované americké základny v ČR jsme svědky neskutečné eskamotáže ze strany jejích odpůrců. A těch "55 osobností" podepsaných pod výzvou žádající referendum jim jen slouží jako "užiteční idioti" - dle dávného označení V.I.Lenina.

Nevím, odkud se vynořil mýtus, že všelidové referendum je vrcholem demokracie. Z minulosti jsou ovšem známy otřesné příklady jeho zneužití. Po vítězných volbách v roce 1933 si Adolf Hitler nechal v referendu odhlasovat rozsáhlé pravomoci "Vůdce". Odhlasovala mu je drtivá většina Němců. Potom se už žádné další svobodné volby nebo referendum nekonaly. Po anšlusu Rakouska si tento akt Hitler opět nechal schválit referendem. Před 90% Rakušanů tehdy zpětně odsouhlasilo připojení Rakouska k Říši. V 70. letech minulého století si Rakušané referendem schválili zavření už téměř dokončené jaderné elektrárny Zwentendorf. Zamítnutí tehdy prošlo jen těsnou většinou několika desetin procentního bodu. To vše jen díky tomu, že odpůrci jádra se tehdy zaktivizovali a využili i jisté nespokojenosti s rakouským kancléřem Kreiským, zatímco ti, kterým jádro nevadilo, referendum podcenili a zůstali pasivní. Proto jsou dnes také v Německu k referendu tak zdrženliví. Referendum tedy mohou někteří demagogové zneužít pro dosažení svých často nepříliš čistých cílů (příkladem by mohlo být referendum o trestu smrti). Pro jiné politiky zas může být referendum zástěrkou pro jejich vlastní zbabělost, když mají strach nést politickou odpovědnost na svých bedrech. Politiků demagogů nebo korouhviček si však nevážím.

Lachman 17.7.2007 8:42

Re: Trefný článek

Článek pana Bystrova se mi líbil, stejně tak i Váš příspěvek v diskuzi k němu. Předesílám, že jsem příznivcem radaru i referenda. Bohužel momentálně jsou mediálně obratnější odpůrci radaru. Je potřeba lidem vysvětlovat a připomínat historické paralery, mezi jiným i tu, že bez USA by nevzniklo Československo. Naši spoluobčané nejsou ani hloupější nebo chytřejší než "našich 55 osobností" nebo poslanci a senátoři. Není třeba se stydět za propagaci radaru, článků na toto téma je stále málo jak z posice technika, vojáka a historika. Pište a publikujte.  

xtl 17.7.2007 10:05

Re: Trefný článek

Dovolím si tvrdit, že jako "užitečného idiota" lze spíše označit pana Vlastimila a jemu podobné, než zmíněných 55 "osobností". Užiteční idioti totiž musí někomu posloužit k dosažení zamýšleného cíle, a tím je v případě americké vojenské základny nepochybně rozšíření americké vojenské přítomnosti ve střední Evropě, zcela jasně v rozporu s ujednáními z období odchodu sovětských vojsk z Německa, což ukazuje na to, že tento odchod založený na pouhých slibech, byl strategickou chybou, jejímuž opakování se nynější ruská generalita oprávněně snaží bránit.

Vlastimil 17.7.2007 10:58

Re: Re: Trefný článek

Na rozdíl od vás považuji existenci americké vojenské základny na území ČR za významné posílení bezpečnosti ČR ať je už nepřítelem kdokoli - islámští fundamentalisté, Rusko nebo i Německo. Vzhledem k velmi redukované armádě ČR a velmi omezeným výdajům na naši obranu považuji poskytnutí našeho území pro vojenskou základnu USA za náš zřejmě největší příspěvek k obranyschopnosti Západu i nás samotných. A vůbec se nedivím tomu, že právě Poláci uvažují podobně jako my.   

xtl 17.7.2007 12:06

Re: Re: Re: Trefný článek

No právě, a v tom spočívá vaše role "užitečného idiota".

Vlastimil 17.7.2007 14:59

Re: Re: Re: Re: Trefný článek

Je-li tu někdo užitečný idiot, tak jste to právě vy! ;-D

Šimon 17.7.2007 17:56

Re: Re: Re: Trefný článek

Souhlasím s Vlastimilem.Nemáme-li se my nebo naše děti znovu dožít nějaké nové bratrské pomoci(třeba na pozvání mladých komunistů,kteří spolupracují s iniciativou proti radaru),je třeba co nejtěsněji vojensky spolupracovat s USA,které představují jedinou sílu schopnou bránit se rostoucím mocenským ambicím Ruska.

tomfuk 17.7.2007 7:19

Konečně...

Konečně jeden článek podle mého gusta."Osobnosti "jsou pojmenováni správně -občany.Referendum,které navrhují k radaru je tak "dobrý "nápad,že by si ho do filmu o republice nedali.V divadelním monologu by také špatně vyzněl.V písničkách by byl hezký o 20 let dříve.Referendum, moderní heslo,usilující vyloučit jednotlivé sporné otázky a ponechat je oddělenému schválení voličů.Společnost uvedena na atomy,z nichž se skládá,rozhodující       o osamocených otázkách,bude vedena choutkou a ne rozumem.Voliči hlasující dle této soustavy nepředstavují nic vyššího než uspokojení potřeb.Politika takto vedená stává se hrou zájmů,v nichž zásady mají malou váhu.

M.V. 17.7.2007 6:51

Pane Bystrove díky, trefil jste hřebíček na hlavičku. 55 "osobností" je mimo mísu.

Po přečtení výzvy 55  "osobností" si soudný člověk musí klást otázku, kdo všechno sám sebe za osobnost prohlašuje a do jaké šlamastyky tyto "osobnosti" chtějí republiku zatáhnout. Jakoby nebyly rády, že se tu už pár let neválčilo. Jakoby nevěděly, že se tu desítky let neválčilo zejména díky odstrašujícímu vojenskému, strategickému, ekonomickému a technologickému potenciálu USA. Lidé s akademickými tituly to však nemohou nevědět, a přesto . . .

Ptejme ze zda z vlastní blbosti, či za cizí peníze, v cizích službách?

M.V. 17.7.2007 6:48

Pane Bystrove, díky za uder na hlavičku hřebíku. 55 "osobností je mimo mísu.

Po přečtení výzvy 55  "osobností" si soudný člověk musí klást otázku, kdo všechno sám sebe za osobnost prohlašuje a do jaké šlamastyky tyto "osobnosti" chtějí republiku zatáhnout. Jakoby nebyly rády, že se tu už pár let neválčilo. Jakoby nevěděli, že se tu desítky let neválčilo zejména díky odstrašujícímu vojenskému, strategickému, ekonomickému a technologickému potenciálu USA. Lidé s akademickými tituly to však nemohou nevědět, a přesto . . .

Ptejme ze zda z vlastní blbosti, či za cizí poeníze, v cizích službách?

Claudio 17.7.2007 6:22

Radar je zástupný problém.

 Ultralevici a částečně běžně levicovým nejde v podstatě o radar jako takový. Jde jim o to, že je Americký. Všechno, co je spojené s USA těmto lidem vadí. Radar je pouze dobrá příležitost o politický zisk u voličů. Informovat tyto lidi o technických parametrech radaru je ztráta času a přesvědčovat je škoda sil a intelektu. Pro ně je požadavek referenda způsob jak vytvořit dojem, že část voličů(nyní značně ovlivněná proti radaru) jde s ultralevicí, nebo je alespoň levicově smýšlející a protiamericky jednotná.

 Referendum by snad bylo i zapotřebí. Ne však o radaru samotném, ale o tom zda vůbec chceme spolupráci v NATO a s USA obvzlášť. Zatím to v médiích vypadá spíše na to, že nechceme úzce spolupracovat s Američany a média tvrdí všeobecně, až kampaňovitě, že lid Česka odmítá obrannou spolupráci s USA, že dokonce naši političtí představitelé společně s USA připravují komplot proti svému lidu.

 Jsme sice v NATO a deklarovali jsme mnohokrát ochotu úzké spolupráce s USA mimo jiné i v obraně, ale ultralevice soustavně vytváří dojem odporu obyvatel proti této skutečnosti. To, že KSČM sedí v parlamentu demokraticky zvoleném, ještě neznamená její loajalitu se spojenci Česka a ani to neznamená, že se zřekla zarytého antiamerikanismu ve jménu vize diktatury proletariátu. Program má jasný a neustoupila z něj ani o kousek.

 Národ by se tedy skutečně měl rozhodnout s kým vlastně a kam kráčet!

Bohata9 17.7.2007 10:37

Re: Radar je zástupný problém.

Rusům jde o uran jako jim šlo vždy a my jej máme.Jen se o tom raději nemluví.Těžit pomocí koncentráků by už nešlo ,tak potřebují řídit celou ekonomiku,a to už se jim do značné míry podařilo.Němci si od Rusů koupí plyn a ropu a nám to potom prodávají pomocí společností včele s genose Schroderem.

 Smlouva Stalina s Hitlerem trvá a je platná.

Borek@exil 17.7.2007 2:29

Martine, naléhavá výzva.

Znovu vás snažně prosím: Napište už konečně svůj vlastní článek. Tam můžete vyjevit všechny své názory a netroškařit v komentářích. naopak, určitě pro vás bude potěšením přečíst si komentáře na váš článek. Nestyďte se, určitě vám váš článek rádi nas NP uveřejní. Všichni se za vás přimluvíme, že ano, psouni?

Vasekpasek 17.7.2007 2:36

Re: Martine, naléhavá výzva.

Vasekpasek 17.7.2007 2:37

Re: Martine, naléhavá výzva.

Já ne. Už delší dobu články Jelínka a spol nečtu a tohle by bylo něco podobného. Mně bohatě stačí ty komentáře pod články

Martin 17.7.2007 2:54

Re: Martine, naléhavá výzva.

hadejte k cemu slouzi moznost komentaru pod clanky ?

kotrbofil 17.7.2007 4:21

Re: Martine, naléhavá výzva.

Rovnez bych prosil! A to tak, ze velmi. Martina jako veleducha (radoby mluvciho, nebo vlastne antiamickeho mlufku ) bych opravdu rad cetl nekde jinde nez na "nazorech".....R^

Laco 17.7.2007 5:11

Re: Martine, naléhavá výzva.

USSraelsky psouni uverejni jenom ussraelsky lzi a propagandu, kdyby jim slo o pravdu, tak uz davno otisknou i nazor druhy strany z teheranu. To samy plati pro nasi vladu, kdy naposled byl nekdo z ceskejch politiku v teheranu, podivat se jestli je ahmadinezad skutecne takovej silenec jak nam ho lici zahranicni media a zdejsi celadka

ps 17.7.2007 5:55

Re: Re: Martine, naléhavá výzva.

Vydej se do Teheránu a Pchjong jangu pro  Ahmadínedžádova a Kimova moudra, určitě se s tebou rádi podělí.

Laco 17.7.2007 8:35

Re: Re: Re: Martine, naléhavá výzva.

urcite, ale co mi to bude platny, ja nejsem poslanec, ministr zahranici nebo premier, me nikdo neposloucha a referendum nebude, radar se v brdech nakonec postavi (pokud to nezablokujou sami amici) a zivot pude dal. Akorat me stve, ze lidem nenalejou cistyho vina, misto toho nas oblbuje ceska televize plna stbaku a podbnyho ksindlu, kterej tam ani zdaleka nesedi cirou nahodou

VLK 17.7.2007 10:45

Re: Re: Martine, naléhavá výzva.

No, do Iranu moc nasich zakonodarcu neleta, to je pravda. Zato v Koreji jsou peceni vareni. Tedy v te Severni, samozrejme. Kdyz uvazime, z kterych jsou vetsinou stran, tak co by delali na jihu? Tam je preci kapitalismus.

Martin 17.7.2007 0:28

boze to je zase zvast

hlavne ty litajici rakety na nas jsou krasny

safra jen je divny, ze na nas nezautocil od dob turku nikdy zadnej muslimskej stat /nebo treba ta severni korea/, vzdyt jejich jedinej sen je srovnat se zemi nasi stovezatou maticku, proc tak otalej ?