19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Trotl 17.7.2007 0:42

Re: boze to je zase zvast

Víte z taktického hlediska dobýt Prahu a nechat okolní státy silné je blbost. Nejspíš by silným státům došlo vo co gou. Takže nejdříve Paříž, Londýn,  Berlín a teprve potom ti menší a malí. Ti už nic nenadělají. (češi hromadně nakoupí koberečky) Nebo snad máte jinou zkušenost? Jen tak na okraj. Paříž se mé maličkosti jeví, jako již částečně ovládnutá.

Martin 17.7.2007 1:20

Re: Re: boze to je zase zvast

no je fakt, ze islamsky staty a severni korea docela pravidelne utoci na tu francii, anglii a nemecko aby se konecne dostali ke svymu vytouzenymu cili jakym je praha, posledni stoleti to je stoleti neustalych utoku darebackych statu na nasi civilizaci

Vasekpasek 17.7.2007 2:30

Re: Re: Re: boze to je zase zvast

No já si myslím, že ve Francii mají s islámskými fanatiky již co do činění a Anglie je na tom dost podobně. Takže váš postoj, jak ho tak pozoruju, je takový, že se budeme dívat na to, jak se v okolních státech mydlí a s vyplazeným jazykem jim vysvětlovat, že si s nimi neměli začínat...

Martin 17.7.2007 2:54

Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

no jasne, ti islamsti fanatici pravidelne ostreluji francii a anglii mezikontinentalnimi raketami :-D konec koncu u wtc asi spadlo po zasahu nejake rakety, ze ?

muj postoj je realisticky, cili oceneni hrozeb a reakce na ne. to ze nekdo vidi hrozbu v islamskych statech ktere asi pravidelne utoci na evropu a ameriku /a jen staty muzou mit takovou raketu proti ktere je system nachystan - ukazuje to historie, kde se k teto technologii zadny jednotlivec nedostal/ je sice hezke, ale ja tu hrozbu nevidim. Ovsem, nekdo muze tvrdit, ze historie a zkusenosti nic neznamenaji a co nebylo muze byt. Ale pak nevim proc treba nestavime ochranu proti ufounum, sice nikdy nebyli, ale najdou se tisice lidi potvrzujicich ze existuji a ze nas furt sleduji :-D

Vasekpasek 17.7.2007 3:01

Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Váš postoj není realistický. Jednak nechápu, proč by balistické rakety musely mít pouze státy. Ale to je vedlejší.

Mluvíte o historii, ale byla to právě historie, která by vás měla poučit. Byla to Evropa, která neviděla možnost útoku Německa. Byly to právě spojené státy, které neviděly možnost útoku Japonska. Ovšem když něco nevidíme, neznamená to, že to neexistuje, či v blízké budoucnosti existovat nemůže. Můžeme se bránit proti únosům letadel, nástražným bombám či otravám chemickými látkami. A stejně tak k těmto všem obranám můžeme přidat i obranu vzdušnou, nevidím v tom problém

Martin 17.7.2007 3:09

Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

proc by mely je mit jen staty ? podivejte se jak dlouho trvalo korejcum odpaleni jedne rakety /onen neuspesny test/ a vse bylo foceno ze satelitu a vedelo se o tom drive nez na to nekdo upozornil. vy si myslite ze jednotlivec si smontuje raketu na zahradce a ji bez povsimnuti odpali ? tam je takove mnozstvi technologii a vubec je to tak ohromny kram, ze jakakoliv manipulace s nim by neunikla pozornosti tajnych sluzeb. To k realisticnosti odpaleni takove rakety jednotlivcem a z toho se i vyvadi duvod proc ji jednotlivec mit nemuze. Kdo by mu dal neco, co nemuze pouzit a navic ho to zdemaskuje jako dodavatele ?

Dnes situace neni porovnatelna jak s nemeckem tak japonskem. v obou pripadech slo o agresivni staty, ktere dlouhou dobu jasne rikaly co chteji ziskat, jen politici tvrdili, ze jsou to jen lacine vyhruzky. Navic oba staty mely tradici vojenske politiky a rozsirovani valkou svych sfer vlivu.  Takova situace dnes neni.

Chapu, ze se chcete branit pred neexistujicimi hrozbami. Ja to povazuji za zbytecnost a pripadne zastiraci manevr pro pravy smysl.

Vasekpasek 17.7.2007 3:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Rakety dle mého názoru nemusí mít pouze státy, mimochodem ti korejci je měli mnohem déle, ale ta jaderná technologie jaksi chyběla. Tím vším například disponuje Pákistán a tvrdit o něm, že je to stabilní země, to by bylo dost odvážné.To je ovšem nepodstatné.

Koukám, že historii používáte jen tam, kde se vám hodí. Tam, kde ne, napíšete, že situace není porovnatelná s dnešní situací. Já tvrdím, že je. Islámské státy jsou velmi agresivní a to již delší dobu. Nikdo jiný nevyhrožuje svým sousedům totální likvidací a zahnáním do moře. Jistě, můžete namítnout, že náš radar Izrael neochrání. Nicméně, kde je jistota, že tam by se cesta islamců zastavila?

Já naopak nechápu, že vy se před hrozbami bránit nechcete. I kdyby ta hrozba nikdy nenastala, přeci jen se líp spí v zavřeném bytě než s dveřmi dokořán. A to i tam, kde historie ukázala, že se tam nekrade

Martin 17.7.2007 3:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

U korejcu mi nejde o jadernou technologii, ale o to abyste se podival jak dlouho jim trvala priprava na odpaleni rakety /na urovni prvnich mezikontinentalnich raket sovetu a americanu z padesatych let, jejiz vyvoj stale nejsou schopni dokoncit a iran ji stale nema ani na korejske urovni/. To byl proces nekolika dnu a byl neustale monitorovan satelity. Prvni sovetske a americke mezikontinentalni rakety, ke kvalite kterych ma i korea kdyz vezmeme tempo jejich vyvoje minimalne deset-dvacet let, byly ohromne kolosy u kterych priprava na odpaleni trvala cely den. To si myslite, ze vyvoj, konstrukce, postaveni ohromnych sil a potom samotna priprava na odpaleni je v silach kohokoliv jineho nez statu ?

Historii nepouzivam kde se mi to hodi, pouzivam ji velmi konkretne. A souhlasim s vami, ze je cilem nekterych islamskych statu Izrael, ale duvody snad znate ? Evropa ani Amerika nevznikly na kousku zeme jeste v minulem stoleti ovladanem islamskymi staty /tim nijak nekritizuji vznik izraele jen pripominam at nemichate hrusky s jablkama/. Mimochodem izrael vyviji svuj protiraketovy system Arrow. Taky tyto staty nikdy na Evropu ci Ameriku nezautocily, co se ale opacne rici neda. Proc mam najednou videt v nich ohrozeni pro nas, kdyz uz od dob Suezskeho pruplavu to my jsme agresorem ?

Ja se chci branit pred hrozbami, ale pred realnymi ne pred pohadkami s nejasnym opravdovym cilem.

Vasekpasek 17.7.2007 3:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Na celý první odstavec odpovím jednoduše: Ano, myslím si to. Dnes není problémem technologii zakoupit a rychlost odpálení se dá též zrychlit.

Důvody napadení Izraele? Neznám, vy ano? Co se týká Izraele, ten nevznikl na půdě ovládané islámskými státy, nýbrž na půdě ovládané Brity. Jistě, předtím toto území ovládali Turci, ale pokud už chceme zacházet hlouběji do historie, zjistíme, že převaha Arabů zde nikdy nebyla.

Proč máte najednou vidět naše ohrožení z jejich strany? Takto se snad může ptát jen snílek či idealista. Obecně se říká, že ne všichni arabové jsou teroristi, ale všichni teroristi z poslední doby jsou arabové. Proto, Martine. Mimochodem, s tím agresorstvím to máte nějaké popletené. Zkuste si odpovědět na otázku, jestli by preventivní zásah Francie a Anglie proti Německu ve třicátých letech byl aktem agrese...

To, jaké hrozby jsou reálné a jaké reálné nejsou, neurčujete vy. Vy máte pouze pocit. Ovšem nemáte relevantní informace

Martin 17.7.2007 3:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Kdyz to neni problem zakoupit, tak jak je mozne ze uz to davno iran a korea nemaji ? Kdyz je to mozne zakoupit, jak je mozne ze pakistan a indie si to musely vyvinout samy a stale jeste nemaji mezikontinentalni rakety na urovni tech co mel sssr a usa uz v padesatych letech ? Velmi vyspela cina byla teprve pred nedavnem schopna raketou sestrelit satelit co soveti a americane dokazali uz pred nejakymi 30-40 lety.

Nechci se bavit o Izraeli, protoze to je uplne jine tema a na tisice stranek. Jedine co je k raketam dulezite, ze Izrael je jedinym overenym cilem pro nektere islamske staty - respektive posledne to vypada jen na Iran, ale tady si clovek nemuze byt nikdy jist.

Zvlaste ETA a pred nedavnem IRA to jsou arabove jak vysiti, totez se da rict o oklahomskem posukovi. Nehodlam michat jablka z hruskami a proto nebudu porovnavat Nemecko s aktualni situaci, zadny z arabskych statu nema jako program utok na Evropu a Ameriku, Nemecko to melo a Japonsko melo jako program utok na zeme pod vladou Ameriky /jako treba Filipiny/. 

A vy urcujete jake jsou realne hrozby ? Vy mate relevantni informace ? Jestli chcete tvrdit ze je maji americane, tak Vam pripomenu ohromnou hrozbu ze strany Iraku co za dvacet minut byl schopen zautocit na Londyn.

Vasekpasek 17.7.2007 3:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Indie i Pákistán přišly k jaderným zbraním za zcela jiných podmínek. Dnes je situace zcela jiná a já bych se dost divil, kdyby KLDR nebyla časem kontaktována našimi přáteli z Al-Kajdy.

Jistě, že se nechcete bavit o Izraeli, protože jste ustřelil, teď jste si to vygůglil a uvědomil si chybu. Nicméně to, že na ráně je "pouze" Izrael, je podle vás asi v pořádku a my to můžeme s úsměvem pozorovat, protože my přece nic "závadného" neděláme

Že vytáhnete ETU a IRU jsem přesně čekal. Jenže i tady se situace dost změnila a řekl bych, že narozdíl od islámského fanatismu nepředstavují tyto organizace celosvětovou hrozbu (IRA už tuším dávno odzbrojila a ETA snad též uzavřela smír - ale to se nechci hádat).

Právě, že ani já neurčuji, jaké jsou reálné hrozby. Jenže narozdíl od vás suverénně netvrdím, že neexistují. Jak říkám, i kdyby neexistovaly, pořád nevidím jediný rozumný důvod, proč se proti nim nezabezpečit. Já například jsem si ještě nikdy v historii nenamlátil na kole, přesto si vždycky před jízdou beru přilbu

Martin 17.7.2007 4:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Tento system neni protijaderny ale protiraketovy. Proto vsechny otazky co jsem psal ohledne mezikontinentalnich raket plati.

Nevim co jsem ustrelil, muzete to rozvest ? Nechci se bavit o Izraeli jen z toho duvodu, ze souhlasim s vami, ze na rozdil od Evropy a Ameriky je to zatim cil pro jeden stat cili pro Iran /a mozna tajne pro dalsi/.

ETA prave ukoncila smir jestli mne pamet nemyli a IRA snad ma nejake odnoze co s mirem nesouhlasi /ale tady si jist nejsem/. O celosvetove hrozbe se neda take mluvit, zatim je to hrozba jen pro zeme zaangazovane na Blizkem vychode.

Kazdy muze posoudit, co je racionalni hrozba a hlavne si poslechnout, kdo nejvice o te hrozbe mluvi. A kupodivu je to zeme, ktera pred par lety mluvila o jine strasidelne hrozbe ...

Vasekpasek 17.7.2007 4:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Hm, někdy (jako například teď) mám pocit, že jen píšete odpovědi pro odpovědi. Jsou to neustálé dohady, pocity a slepota před nebezpečím. Zřejmě máte někde noční a nudíte se. No mě už to bavit přestalo, navíc stejně nemám čas.

Takže naposledy: To, že je Izrael na mušce vám možná nevadí, mně ano. Írán zdaleka není jediným agresorem v té oblasti. Zanecháme IRU a ETU, protože vaříme z vody. Tvrdím, že islám je nebezpečím pro západní civilizaci, vy si to nemyslíte. Podle mě nezáleží na tom, kdo o hrozbě mluví, záleží na tom, jestli existuje. Vvy si to nemyslíte, já si nejsem jist, ale pro všechny případy se chci bránit (tj. mít účinné obranné zařízení). Vy ne.

Tím jsem to shrnul a můžu se jít věnovat užitečnějším věcem. Díky za debatu a zase někdy nashledanou (předpokládám, že hned v zítřejším vydání Psa).

Martin 17.7.2007 4:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: boze to je zase zvast

Nepisu odpovedi pro odpovedi, ale reagoval jsem na problem protiraketove obrany a realnosti ziskani teto technologie jednotlivcem a na kvalitu aktualni vyzbroje darebackych statu. Take jsem upozornoval na slozitost odpaleni o vyvoji a konstrukci ani nemluve. Vy jste utikal k jaderne technologii /o niz ale nepisu, protoze to neni protijaderna obrana/ a k frazi ze to lze koupit. Tak jsem upozornil, ze to asi nelze koupit, kdyz si to kazdy musel vyvijet sam.

Proto nechci psat o Izraeli, protoze kdyz skonstatuji suchy fakt, ze Izrael je cilem pro Iran, tak hned je riziko, ze to budete brat jako kdybych chtel sam znicit Izrael ci mi bylo jedno jeho zniceni.  Navic Izrael sam vyviji svuj system na co jsem upozornil. A upozornuji stale na to, ze neexistuje jediny dukaz, ze arabske staty chteji na nas zautocit - ale verim tomu, ze se budou branit, pokud my budeme na ne utocit, ale to je jina bajka a rozhodne nebudu podporovat budovu systemu umoznujiciho kvalitnejsi a bezpecnejsi agresi.

Dobrou noc a je dost mozne ze zitra v noci na shledanou.

starý poctivý dělník 17.7.2007 0:55

soudruhu Martine

Nedej se! Strana je na Tebe soudruh hrdá! Všichni partyzáni z Brdů jsou s Tebou!

Čest Tvoji práci soudruhu!>- VV

jirka.s. 17.7.2007 10:43

Re: boze to je zase zvast

Dlouhá je noční šichta na vrátnici, viď, soudruhu? A dáváš si takhle v noci z nostalgie na rukáv červenou pásku se žlutými písmeny ZS?