2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rik 28.6.2006 13:50

Re: Re: Re: Re: Kdo za koho.

Píšete:„bankrot - krachovani je beznou soucasti podnikani“ Možná máte pravdu, stejně jako je smrt běžnou součástí života. Přesto si myslím, že ne zcela obvyklou. Zažijete jí jednou … maximálně dvakrát za život. Nicméně pokud máte za to, že by se měl Zákoník práce zrušit a nahradit zákonnou normou upřesňující situaci ve firmách v době bankrotu, nebránil bych se takovéto diskusi.

damian.frach@atlas.cz 28.6.2006 13:37

Re: Re: Re: Kdo za koho.

melo by byt v zajmu kazdeho zamestnance pracovat pro solidni perspektivni firmu. pri sebemensin naznaku problemu ji opustit, at si to management vyzere.

ZP vytvari prostredi pro neschopne pasivni zamestnance, kteri po nastupu do firmy v jejich obci aby nemuseli dojizdet pracuji do duchodu, smrti nebo bankrotu.

rozumna vlada by vytvorila prostredi pro prvni pripad, KSCSSD vladam vyhovuje druhy pripad: pasivni individuum ktere vyzaduje ochranu sveho zbytecneho pracovniho mista a mastne socialni davky

R 28.6.2006 13:35

Re: Re: Kdo za koho.

Já jsem takhle "podnikal" na pracovním trhu tady na Ostravsku déle než dva roky a nabízel svou vysokoškolsky vzdělanou pracovní sílu s 15 letou praxí.  A poslouchal a četl cancy v televizi a v novinách, že tady zoufale hledají lidi s technickým a vysokoškolským vzděláním.  Párkrát jsem dokonce ty personalisty vyhledal a přímo se jim nabídl a pak poslouchal trapné výmluvy, proč ne.  A na různých rekvalifikacích poznal další podobné středoškoláky a vysokoškoláky.  Nakonec jsem diplom uložil do šuplíku...

R 28.6.2006 13:37

Re: Re: Re: Kdo za koho.

Myslím si, že díky idiotskému omezení propouštění tehdejším zákoníkem práce se dost podstatně snížila i nabídka pracovních míst a to vidím jako jeden z důvodu mého neúspěchu.

WWW 28.6.2006 13:38

Re: Re: Re: Kdo za koho.

Zajiste, prodavat lmrazaky a to i velmi kvalitni ,eskymakum, nebude zrejme cinnost dosti vynosna !

damian.frach@atlas.cz 28.6.2006 13:45

Re: Re: Re: Kdo za koho.

podekuj ZP. ZP chrani jen zamestnane a poskozuje nezamestnane.

take je divne ze v praze je nezamestnanost 3%, v ostrave 15%, i kdyz se do prahy porad vsichni stehuji.

na liberarnim pracovni trhu vsichni najdou praci podle svych schopnosti

R 28.6.2006 13:52

Re: Re: Re: Re: Kdo za koho.

ZP "děkuju"už dva roky.

WWW 28.6.2006 13:57

Re: Re: Re: Re: Kdo za koho.

ZP opravdu chrani zamestnance ( proboha, vzdyt je to ZP) !! Ale dobry ZP i podnikatele ! Ma byt vyvazeny.

 Kdyz v severni Francii skoncila tezba uhli, tak tam stoupla nezamestnanost na 20 i vice % ! Ve stejne dobe bylo mozne najit v jinem regionu praci behem dne. Praha je spatny priklad. Absorbovala neuveritelne mnozstvi lidi do sluzeb . Az se do Ostravy pohrnou milony turistu, bude lepe !!

Ale co by tam asi tak videli ??

ok 28.6.2006 17:21

Re: Re: Re: Re: Kdo za koho.

Jste naivni clovek bez zkusenosti z realneho zivota. Muzu vas ujistit, ze diskriminace kvuli veku skutecne existuje, a s nejakym Zakonikem prace to nema nic spolecneho. Je to psychologicka zalezitost. Proto je bohuzel zcela bezne, ze starsi clovek hleda praci radu mesicu, a to i v Praze !!

V Praze obzvlast, protoze je tu velka konkurence mladych lidi ze vsech regionu republiky a starsi pak ma prakticky nulovou sanci. Takze ty 3% v Praze tvori i starsi sikovni Prazaci, kteri jsou ve srovnani s mladymi z regionu vnimani jako "mene vykonni", nejsou totiz tak dobri ve sqashi jako ti dvacetileti.

Aleš Procháska 28.6.2006 16:00

Re: Re: Kdo za koho.

Jak by tě poškodili?

ok 28.6.2006 17:10

Re: Kdo za koho.

Zapominate na levnou pracovni silu z vychodu. V takove konkurenci vitezi ten levnejsi, i kdyz je nesikovny na prvni pohled. A vase vedomosti a nadprumerne schopnosti nikoho nezajimaji.

Jste nadprumerny? No tak to budete ai hodne drahy, vidte? Dekujeme, nashledanou, koupime si nekoho levneho, ten nas nebude obtezovat svym sbevedomim a schopnostmi.

Tak to funguje. Bohuzel.

AllName 28.6.2006 12:45

Panu Mackie :

Objevné, tak v NHL se pracuje, ano, vytvořené hodnoty jsou k nezaplacení...A pěkně prosím v jakém směru pokřivili hráčské odbory cenu "takové" práce ?

mackie 28.6.2006 12:58

Re: Panu Mackie :

mackie 28.6.2006 13:05

Re: Re: Panu Mackie :

mackie 28.6.2006 13:12

Re: Re: Re: Panu Mackie :

Omlouvám se příspěvky bez textu, asi jsme stisknul Enter příliš brzy. 8-o

mackie 28.6.2006 13:08

Re: Panu Mackie :

Odbory pokřivily cenu před stávkou tak, že už to majitelé nemohli

utáhnout. Když to majitelé nechtěli platit, tak odbory zvolily stávku,

aby nakonec musely přistoupit na ještě horší podmínky, než před

stávkou.

mackie 28.6.2006 13:09

Re: Re: Panu Mackie : pokr.

Výsledkem byl roční výpadek, poškození produktu NHL a málem

zánik zámořské hokejové ligy, Hokej je produkt jako každý jiný, o jeho

smysluplnosti sice můžeme vést diskuse, ale to je asi tak všechno, co

se proti tomu dá dělat.

Saša 28.6.2006 11:17

66 diskustních příspěvků a zákon je na světě teprve od 7. července.

To už ho všichni diskutující tak dobře prostudovali, aby se k jeho 396 paragrafům mohli zasvěceně vyjadřovat? Já sám jsem ho ještě přečíst nedokázal (stavební zákon má rozhodně přednost).

R 28.6.2006 11:29

Re: 66 diskustních příspěvků a zákon je na světě teprve od 7. července.

Máte pravdu, něco na tom je si ten zákoník práce prostudovat a teprv potom se k němu vyjadřovat.  Jenže už teď se tady na Psu prokecá plno času, co teprve kdyby si příslušné zákony musel každý předem nastudovat!

Jenda 28.6.2006 13:10

Re: Re: 66 diskustních příspěvků a zákon je na světě teprve od 7. července.

No kdyby nemeli pani legislativci pocit, ze jsou placeni od radky tak by se to mozna i dalo.

damian.frach@atlas.cz 28.6.2006 11:14

odobry

mne prijdou odbory protiustavni, protoze se staraji jen o nektere zamestnance. hlavne ve statnich podnicich.

moje matka prodavacka pracujici pro malou firmu tezko muze zalozit odbory a tezko by do nich i nekoho sehnala. kazdy na to nema zalozit odbory, ze. takze kdyz ji propusti tak dostane prd, takovy zamestnanec huti dostane 12 mesicnich platu.

dle meho nazoru to deli zamestnance na privilegovane a zamestnance druhe kategorie, coz mi prijde protiustavni. navrhuji zavest odboty absolutne pro vsechny zamestnance (pak to ale vidim jako duplikaci parlamentu) a NEBO JE ZRUSIT

mackie 28.6.2006 11:39

Antimonopolní úřad na odbory

Aby byla rovnováha mělo by se sledovat jestli odbory v určitém oboru nenabyly přílišné moci, podobně jako se zakročuje proti monopolům a ne jim zaručovat moc přímo v zákoně.

Stredocech 28.6.2006 13:58

Re: Antimonopolní úřad na odbory

Nejde o odbory ale o profese. Proto České dráhy zaměstnávají více lidí, než potřebují, což je OFICIALNÍ politika a to ještě na to dostávají státní dotace.

Ovšem zajímavé je, že na některé ještě méně postradatelné profese by stát v případě stávky nejspíše poslal policii či dokonce armádu. Neumím si totiž představit, že by třeba zaměstnanci energetického dispečinku odpojili celý stát od elektrorozvodné sítě.

gerontusinza 28.6.2006 14:05

Nevážený pane, vaše ctěná matinka se může odborově zapojit dle místa bydliště, pokud jí k tomu něco nutká.Re: odobry

Jinak samozřejmě i jako neodboráři zaměstnanci může ZDARMA navštívit jejich právní poradnu. Zbytek ale zcela sama. Právníka poskytnou pouze odboráři.

PS: nejsem odborově organizován, přesto musím mít tyto znalosti kvůli svým zaměstnancům. Aby všichni pochopili že ZP je nutná oboustranná forma chování a k jednání obou stran. Mít takového podřízeného jako vás, tak ho vykopu. Blbce neberem, odbory neodbory..

damian.frach@atlas.cz 28.6.2006 15:38

Re: Nevážený pane, vaše ctěná matinka se může odborově zapojit dle místa bydliště, pokud jí k tomu něco nutká.Re: odobry

jak tedy odpory vyvolaji stavku nebo donuti zamestnavatele vyplatit 12 mesicnich platu jako odstupne, kdyz ve firme me matky nejsou???

domnival jsem se, ze jako volic mohu mit i nejaky politicky nazor, treba ohledne ZP. BTW tahle diskuze neni o porusovani ZP ale o tom jak by mel vypadat. nechapu, ze me to dela blbcem. mozna by jste mi to mohl osvetlit ...

mackie 28.6.2006 10:17

Odbory pracovní místa nevytvářejí

naopak je ničí - viz britský automobilový průmysl. Nedávno málem zničily hokejovou NHL. Pokřivují totiž cenu práce, což vyhovuje lemplům. Pro postavení zaměstnance je nejlepší nízká nezaměstnanost, aby mohl říct "Já končím, jdu ke konkurenci". Bohužel socialisté nezaměstnanost systematicky vytvářejí, aby proti ní mohli "bojovat".

WWW 28.6.2006 10:49

Re: Odbory pracovní místa nevytvářejí

""Odbory pracovní místa nevytvářeji""

Aniz bych je chtel hajit, ale ujasnete si nektere veci , bude se vam snaze debatovat. Odbory tu od toho nejsou !!!

Aleš Procháska 28.6.2006 10:56

Re: Re: Odbory pracovní místa nevytvářejí

Nojo, tak k čemu ty odbory jsou? Nějak si nemůžu vzpomenout na žádnou užitečnou činnost, nebo aspoň na žádnou natolik užitečnou, že by bylo nutné je extra zmiňovat v zákoně (kromě obecného práva lidí se sdružovat v libovolné organizaci :-)).

R 28.6.2006 11:06

Re: Re: Re: Odbory pracovní místa nevytvářejí

Odbory tady jsou jako servis  pro lidi, kteří nechtějí a nebo intelektuálně nemohou pochopit běžnou smlouvu a důsledky z ní vyplývající, například běžnou smlouvu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem.  To je asi tak původní funkce odborů. Dneska odbory přerostly v organizace, které se snaží zásahy do politiky zmenšit úbytek svých členů na úkor těch, co jejich členy nejsou.

damian.frach@atlas.cz 28.6.2006 11:16

Re: Re: Re: Re: Odbory pracovní místa nevytvářejí

moje matka prodavacka ma stejne problemy a presto ve firme kde pracuje odbory nejsou. protoze ma vyse zminene problemy, tozko muze byt schopna zalozit odbory. proc nam tady stat a potazmo vlada vytvari dve kasty zamestnancu? privilegovane odborare a ty druhe kategorie??? neni to protiustavni??? bud odbory pro vsechny a nebo je zrusit !!!