2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J.G. Pašek 28.6.2007 3:21

Re: Re: Re: na vaclavak se prece 200 tisic nemuze vejit

Hele Martine, zajdi si do knihovny a koukni tam do knihy PRAHA VE STÍNU HÁKOVÉHO KŘÍŽE . . na straně 83 je fotka týdeníku časopisu Pražský ilustrovaný ZPRAVODAJ   . . . časopis vyšel 9. července 1942  a tam je toho 3. července 1942 na Václaváku 200 tisíc odborářů . . . . . když to porovnám kolik je na Václaváku hlava na hlavě 200 tisíc odborářů a kolik sejich jich tam tentokrát procházelo na špacír a zevlovat. . . . Wágner nemá pravdu . . . bylo jich tam méně než co on napsal. 

Pamatuji si, kolik je 1000 vojáků na nádvoří a 10 000 v Milovicích na velkém seřadišti . . . . a vím kolik je 40 tisíc diváků na stadionu . . . . kdyby jich tam tentokrát přijelo 200 tisíc, prodalo by se 800 tisíc pulitrů Smíchovského  . . . 

Martin 28.6.2007 3:35

Re: Re: Re: Re: na vaclavak se prece 200 tisic nemuze vejit

jo, jo tak to je kdyz se nechce si overit fakta, z fotek je jasne videt, ze na obou stranach byl husty dav minimalne za opletalku, to je nejakych minimalne 6000 metru ctverecnich

takze chces tvrdit, ze na fotkach je jasne videt, ze kazdy odborar ma k dispozici jeste vice nez 4 metry ctverecni ?  :-D:-D:-D /spis 5 sest kdyz jich ma bejt min nez 2000/

a pocitaje to, ze na leve strane lide dosahuji az temer ke stepansky tak to nejak vyjde jeden odborar na 8-10 metru :-D:-D:-D 

Štěch má pech 28.6.2007 10:08

Re: Re: Re: Re: Re: na vaclavak se prece 200 tisic nemuze vejit

Kdyby tam byl při odborářích v sobotu takový nával jako třeba při demonstracích v listopadu 89, tak vám na zem nepropadne ani jehla, lidé budou namačkáni do přilehlých uliček, není šance volně korzovat, natož aby projelo auto. Když měla v 89 projet Václavákem sanitka, tak to v tom davu nebylo možné.

Od té doby se na Václavaku dost změnilo - středový pruh je zabrán pro zeleň - nelze tam volně chodit. Spodní část -střední pruh je zabrán jakousi historickou tramvají-a kavárnou. Část vozovky je vyhrazena - jsou tam kovové patníky. Chodníky jsou zastaveny zahradními restauracemi (v r.89 v Praze téměř žádné zarádky nebyly teď jen na václavaku zabírají tak 1/3.

Odboráři stáli jen v tom malém volném úseku před koněm, vozovka je průjezdná, na chodnících korzují turisté. Do toho Paroubková líže zmrzlinu - kdyby tam bylo tak těsno jak říkate, tak by ten dav rozmáčkl zmrzlinu po Paroubkové tak, že by i na Paroubka něco zbylo. Navíc by na ní asi stála docela dlouhou frontu....

Na Silvestra máte na Václaváku X víc lidí, než když se odboráři "zorganizují a utečou do hospod a na nákupy".:-)

Martin 28.6.2007 15:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: na vaclavak se prece 200 tisic nemuze vejit

Ten maly usek ma vic nez 100 metru, a odborari stali na obou stranach az ke zdi jen nechavali kus chodniku pro turisty

proc nikdo z vas nema odvahu prohlasit, ze na fotkach je jasne videt, ze je jeden odborar na 10 m ctverecnich ? :-D

Štěch má pech 29.6.2007 1:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na vaclavak se prece 200 tisic nemuze vejit

Vaše dedukce tedy znamena, ze pokud byl usek velky 100 m a na 10 m pripadal jeden odborar, to  znacilo, ze se celkem ucastnilo 10 odboraru? Obavam se, ze jste vypoctem lehce mimo. Radsi si prece jen oteckujte ty fotografie, nebo vypoctum ostatnich duverujte ci uvedte link na jine pocty a fotky. Pokud naleznete foto s alespon 20 000-30 000 ucastniky, tak se s vami jiste nikdo prit nebude a takovy fakt proste uzna.

zdeněk 28.6.2007 1:25

Re: 3. července 1942 dav 200 tisíc odborářů přísahalo na Václaváku věrnost říši . . .

Jste demagog, v roce 1942 kdyby nepřísahali, tak by mnohé čekala smrt... Byla to povinná demostrace věrnosti říši. Už vás vidím jak raději zemřete než abyste tam šel. Ono to bylo ještě horší, nezabili by jen vás ale i vaši rodinu... Vzal byste si rozhodnutí o životě vaši dětí, manželky na svědomí?

Rok 1948 byl nevyhnutelný(po obsazení většiny našeho území rudou armádou v roce 1945) a s právem na stávku bych jej až zas tak nespojoval. Jen bych dodal že pokud dělníci budou mít dobré pracovní podmínky, komunistům neuvěří. Nebo se chcete vrátit na konec 19 století?

J.G. Pašek 28.6.2007 1:37

Re: Re: 3. července 1942 dav 200 tisíc odborářů přísahalo na Václaváku věrnost říši . . .

Ano Zdeňku, když nedostaneme co si myslíme že si my dělnický proletariát zasloužíme a chceme a patří nám, tak budeme stávkovat, na ODS budeme volit bič, KSČM, a to by v tom byl čert aby komunisti soudruzi náš blahobyt hubou nevytloukli a nevydupali . . . 

Víš co by byl nejlepší kšeft na světě? Kupovat dělníky za cenu jakou přinášejí skutečnou hodnotu a prodávat je za cenu, kolik si o sobě domýšlejí že přinášejí.

zdeněk 28.6.2007 1:42

Re: Re: Re: 3. července 1942 dav 200 tisíc odborářů přísahalo na Václaváku věrnost říši . . .

Na tohle nemám co říci. Založte si svůj ideální stát, pouze ředitelů továren, žádný dělník, někde na marsu  a produkujte HDP 1000x vyšší než my. Určitě se vám to vyplatí i s cestou na ten Mars.

Myšlenka že dělníci jsou póvl je asi na stejné úrovni jako myšlenka že buržoazii nepotřebujeme. Utopie.

zdeněk 28.6.2007 1:47

Re: Re: Re: 3. července 1942 dav 200 tisíc odborářů přísahalo na Václaváku věrnost říši . . .

Ještě bych dodal že to co píšete by platilo v zemi kde by vláda nepodporovala imigraci, nebo kde by majtelé kapitálu nepřesouvali výrobní prostředky do zahraničí. Tedy uzavřený systém. V otevřeném systému má stávka svoje místo.

J.G. Pašek 28.6.2007 3:31

Re: Re: Re: Re: 3. července 1942 dav 200 tisíc odborářů přísahalo na Václaváku věrnost říši . . .

Zdeňku, já nic proti tomu nemám, aby dělníci stávkovali proti majieli továrny, která je dře a šidí . . . . Stát s transparentz u vchodu, a vyjednávat  se svým majitelem . . . . co byl ale důvod toho stáda nyní  na Václaváku . . .  proti které fabrice stávkovali . . . . jak jsem koukal, vypadali pěkně vypasení, paděra jako Paroubková s Paroubkem, a ta vypasená pošťačka s vlajkou a na na ní trumpeta? Nevypadala, že by strádala u talíře . . . .  

Dag Badman 28.6.2007 0:28

No klidně

a co třeba zavést právo na okamžitou výpověď ze strany zaměstnance? To by se vám taky líbilo? ;-)

NevericiTomas 28.6.2007 0:40

Re: No klidně

Kdyz bude pravo na okmzitou vypoved ze strany zamestnavatele...proc ne?

AndyO 28.6.2007 0:41

Re: No klidně

a proč ne ?

k 28.6.2007 6:51

Re: No klidně

A proč ne ?Pak teprve si budete vážit toho,že máte práci.Pracovní podmínky,včetně mzdy,uzavíráte dobrovolně,po vzájemné dohodě se zaměstnavatelem.

m.l. 28.6.2007 12:36

Re: No klidně

Klidně. Klidně bych zrušil všechna práva (obou stran) vyplývající ze zákoníku práce a nakonec i zákoník práce samotný. Ať si zaměstnavatel se zaměstnancem dohodnou smlouvu jakou chtějí, jestli si dají výpovědní lhůtu rok nebo pět minut, to je přece jejich věc.

AndyO 28.6.2007 0:25

Pane Vlku, je to sice zajímavé,

ale mne by tedy mnohem více zajímal váš názor na kauzu Mauerovi. Nedávno jste zde horlil proti postupu zlé policie proti ubohým maminkám a učitelkám, kterým lezli oškliví kriminalisté do kvartýru a vyjádřil jste jasnou a nesmlouvavou podporu dotyčným osobám. Co dnes, ještě pořád si myslíte to, co ondyno ? Neškodilo by, kdybyste se k tomu vyjádřil. 

Martin 28.6.2007 0:16

tyhle argumenty presne mohly znit

v dobe 18 hodinoveho pracovniho tydne a detske prace, prece vse bylo naprosto dobrovolne, clovek mohl se jit dobrovolne past na louku nebo prijmout praci za sebehorsich podminek aby on a rodina vubec prezili

Nespavec 28.6.2007 1:19

Omyl

clovek se nemohl jit past na louku, protoze kazda louka nekomu patrila, a ten nekdo tam pasal svoje kozy, a o dalsiho stravnika nestal.

Štěch má pech 28.6.2007 2:00

Re: tyhle argumenty presne mohly znit

18 hodinový pracovní týden -kde to měli? To bych taky bral, to je něco jako 3,5 hodiny denně. To bylo asi ještě v dobách toho nejzapáchajícího kapitalismu... :-):-)

Dag Badman 28.6.2007 2:03

Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

Jste sockomouš, když chcete pracovat jenom 3,5 h denně :-P

Štěch má pech 28.6.2007 2:07

Re: Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

No to víte, s osmáctihodinovým pracovním týdnem se ta pracovní doba už moc natahovat nedá. To by vás odbory hned hnaly... 

Lapil 28.6.2007 8:12

Re: Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

Ne, s 3,5 hodinami je to lenoch. Sockomouši chtějí určovat, jaké kdo má potřeby.

Končím, protože teď mám zrovna potřebu  velkou.

Martin 28.6.2007 3:52

Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

:-D:-D:-D:-D samozrejme ze slo o den, kdyby byl 18 hodinovy tyden, tak by marxe ukamenovali delnici hned po napsani prvniho slova ;-)

milos 28.6.2007 11:43

Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

Doporucuji lepe cist! V clanku je jasne napsano 18hodinovy pracovni DEN.

Štěch má pech 29.6.2007 1:03

Re: Re: Re: tyhle argumenty presne mohly znit

Doporucuji leoe cist.! Toto neni reakce na clanek, ale na prispevek nicku jmenem Martin. Viz vyse, tj, 18-ti hod. pracovni tyden. Coz je pro odborare zajimava vyzva! :-P