23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VLK 27.11.2008 9:27

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Ne, do te sestehovat az po dosazeni patricneho veku. Driv by to bylo napomahani k trestnemu cinu.

Ludva 27.11.2008 8:29

Re: Názor ze Slovenska

U Vás na Slovensku ještě zůstal selský rozum, tak složité myšlení ovšem nemůžete předpokládat u českých zákonodárců. Když někdo není schopen pochopit, že může být trestné prodávat alkohol 17letému a přitom ten trestně odpovědný od 15 let, tak jak by mohl pochopit totéž v sexu.

Fafa 27.11.2008 1:02

Ypsilone,

No problem. Jsem zvykly na mnohem ostrejsi debaty. ;-) 

skrebec 27.11.2008 0:22

Názor ze Slovenska

U nás na Slovensku se hranice trestní odpovědnosti posunula a vypadá to takhle :

§ 22 ods. 1  Tr. zákona : Kdo  v čase spáchání činu jinak trestného nedovršil  14. rok svého věku, není trestně odpovědný.  § 22 ods. 2 Tr. zákona Pro trestní čin sexuálního zneužívání dle § 201 není trestně odpovědný, kdo v čase spáchání činu nedovršil 15. rok svého věku.

§ 201 Sexuální zneužívání : Kdo vykoná soulož s osobou mladší patnácti let .....

Pachatelem trestního činu tedy mohou být už čtrnáctiletí. Kupř. holka kterou stíhají za křivé obvinění protože týden po svých 14. narozeninách práskla otce, že ji obtězoval. Chtěla se, kráva, pomstít za to, že ji nepustil na diskotéku. Než se na to přišlo, tatínek strávil ve vyšetřovací vazbě tři a půl měsíce.  Holce teď hrozí 2 - 5 let a to je už sazba po snížení na polovinu. 8-o Avšak svede-li  čtrnáctiletý čtrnáctiletou (nebo obráceně), nic se neděje,  platí výjimka podle § 22 ods. 2 a za takový skutek nejsou trestně odpovědní. Potíž nastává jako v dosavadní situaci, t.j. až když jeden z partnerů dovršil 15 let.

Podtrženo, sečteno : hranice sexuální ochrany zůstala na hranici 15 let  (jsou to ještě děti, moc rozumu ještě nemají), trestní odpovědnost se však s výjimkou paragrafu o seuálním zneužíváni snížila o jeden rok (ale na lumpárny, na ty mají rozumu až příliš, zmetci ;-) )

Ypsilon 26.11.2008 23:59

Fafo,

díky za odpověď , prolezu si to. Jo, na gymplu bychom asi skončili víceméně všichni špatně, no naštěstí jsme žili v českém "švejkistánu"  ;-) .

Pokud jsem byl dnes vůči Vám (beru Vás jako z jednoho z mála slušných diskutujících na NP), nezdvořilý tak se omlouvám, dnes jsem byl  občas trochu sarkastický "nakukovač", odskakující na NP od jiné práce. Dobrou...

Fafa 26.11.2008 23:36

Re: Ypsilone,

Ty database existuji a mate pravdu, jsou dost strasne. Co si tak vzpominam na gympl, tak by v nich mohla skoncit podstatna cast populace. Jinak, rychle jsem se podival na prehled statu a prikladam Vam citaci ze zakoniku Colorada. Myslim, ze to dava celkem smysl.

The age of consent in Colorado is 17, however there exists in the legislation close in age exceptions which allow those aged 15 and 16 to engage in acts with those less than ten years older and those less than 15 to engage in acts with those less than four years older. However a 17 year old can not legally consent to person that is in position of trust.

Ypsilon 26.11.2008 23:35

Re: Ypsilone:

Mno, někdo se třeba jen  tím řidičákem živí

Ypsilon 26.11.2008 23:12

Re: Zločin má být vždy potrestán i mladistvím a právo souložení s tím nemá co dělat.

Madam, co jste to požila v množství větším než malém, že to má tak zhoubné důsledky na Vaši schopnost formulovat jednoduchou větu???

Ypsilon 26.11.2008 23:06

Re: Ypsilone,

Docela bych tu pubertální "svlečnu" ï dneska litoval, krátila si tehdy jen čas  povinné školní docházky jak uměla... , byla to fakt krásná kočka, byla by jí škoda pro bachaře.....

Nesedím na síti a nečekám na reakce, jsem jen nakukovač, takže se omlouvám, ale netuším, co je odkaz z Colorada? Můžete ho zopakovat? 

Fafa 26.11.2008 22:46

Ypsilone:

no treba ja bych pro "sram na povesti" musel odevzdat licenci a jit si hledat jinou praci. A to se tyka treba jizdy autem pod dostatecnym vlivem.

JaS 26.11.2008 22:29

Re: Povětšinou souhlasím, ale

Mluvíte o Cikánkách a tam to stejně nemá žádný vliv.

Ypsilon 26.11.2008 22:10

Re: Ypsilone:

Nespravedlivě nastavený? Proboha v čem? V tom, že "méně majetného" doslova stáhne z kůže, díky finančním trestům je existenčně doslova  zadupe do země, doslova zničí a ten "majetnější " utrpí díky trestu na svobodě většinou jen "šrám na pověsti"? Na  Které často už nemá co ztratit? Nedělejte ze mne i ze sebe trubku, prosím

Fafa 26.11.2008 21:46

Ypsilone,

no vidite. Dnes navrhovany zakonik by Vas nechal na pokoji, ale pokud Vasi slecne bylo 14, tak by si sla sednout. No jestli ty zakony nejsou krasa. ;-)

Dival jste se dole na ten odkaz z Colorada?

Ypsilon 26.11.2008 21:37

Re: Povětšinou souhlasím, ale

Hmm a ona tady oficiální věková hranice hrála někdy nějakou roli?

Ypsilon 26.11.2008 21:35

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Pochopitelně, jde o pitomost  prostou na obou stranách, netrestat ani jednoho, holt pudy byly silnější. Sám jsem v podobné situaci kdysi figuroval, naštěstí bez sooudružek, strážkyň zákona, bylo mi 13...

Fafa 26.11.2008 21:04

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Spolu do jedne cely? ;-)

Helena 26.11.2008 20:54

Re: Zločin má být vždy potrestán i mladistvím a právo souložení s tím nemá co dělat.

Bohuzel to spojuji . A Uzl je jako obvkle zcela primitrivni demagog. Neteri dspeli neumi rozezn asledky sveho covai  14ti leti casto vubec ne.  

MaR 26.11.2008 20:45

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Dle logiky věci dělají oba zakázanou věc a jsou za ni trestně odpovědní :o) Takže takový povedený páreček pěkně zavřít :o)

Marat 26.11.2008 19:51

Zločin má být vždy potrestán i mladistvím a právo souložení s tím nemá co dělat.

Dospělí lidé jsou trestaní za spáchaný zločin,bez ohledu na to,že smějí souložit. Souložení není a nesmí mít žádný vliv na trest za spáchaný zločin. To by měli pochopit i čeští politici i ministr spravedlnosti.

Marat 26.11.2008 19:42

Re: A kdo odpovídá za trestné činy dětí do 14 let?

Do té školy by mohly chodit i v Polepšovně.Ještě za Protektorátu byla Polepšovna v Opatovicích n/L.Chovanci tam měly disciplinu jak řemen a opouštěli tu polepšovnu jako slušní lidé.

Fafa 26.11.2008 19:40

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Co dvojice, partner i partnerka 14.5 roku? Zneuzivaji se navzajem? :-P

Fafa 26.11.2008 19:39

Ypsilone,

Ty database existuji a mate pravdu, jsou dost strasne. Co si tak vzpominam na gympl, tak by v nich mohla skoncit podstatna cast populace. Jinak, rychle jsem se podival na prehled statu a prikladam Vam citaci ze zakoniku Colorada. Myslim, ze to dava celkem smysl.

The age of consent in Colorado is 17, however there exists in the legislation close in age exceptions which allow those aged 15 and 16 to engage in acts with those less than ten years older and those less than 15 to engage in acts with those less than four years older. However a 17 year old can not legally consent to person that is in position of trust.

Marat 26.11.2008 19:37

Re: A kdo odpovídá za trestné činy dětí do 14 let?

Ale nahradit škodu můžou i ze socálních dávek. Prostě budou mět méně chleba a to je naučí,aby své spratky drželi zkrátka.

Marat 26.11.2008 19:33

Re: Nesmysl !!!

Jirko,ono už dnes je i mezi desetiletýmí nadějný zločinecký dorost.Takže ani tresty pro čtrnáctileté už více vygenerovat třináctileté ke zločinosti určitě nemůže. Už i mladším jak desetiletým je nutno dávat na vědomí,že se zločinu nesmí dopouštět beztrestně.Třebas i jen pohlavkem.

Marat 26.11.2008 19:27

Re: Žasnu nad takovou zvrácenosti.

Martine,naprosto s vámí souhlasím.Já se přece podivují nad tím,proč podmínkou trestnání darebáku už od čtrnácti let,je současně nutno snížít věkovou hranici pro souložení? Co to je za pitomost? Zrovna tak jako starší nad patnácti let můžou být už tresně zodpvědní za spáchané zločiny přesto nesmí pít alkohol.Přece není dovoleno nezletilé mládeží pít alkohol ač už můžou být trestaní za spáchaný zločin.Tak "mudrci" přichází s tím,že se mládež už bude moci trestat za závažné trestné činy a dovolíme  za to té mládeží souložení.Proč se tedy mládeží od 15 do 18 le nedovolí se veřejně opíjet,když už můžou být testaní za spáchaný zločin od těch patnácti roku? Proč jím nedat také tu výhodu se opíjet,když můžou chodit do kriminálu? Zločinost té mládeže se zvyšuje  jen proto,že tá mládež moc dobře ví,že nemůžou být trestaní ani za vraždu. Nevím proč nenapravitelný mladičký zloděj musí být chráněný,když tak je zaručeno,že se stane  dospělím vytrénovaným zločincem.Tá starostlivost a mladičké zločince není ničím jíným,jak péčí o zločinecký dorost.Starost aby se tá mládež ve ve zločinu neustále zdokonovala.

Fafa 26.11.2008 19:26

Ypsilone:

to si nerozumime. Ja nemam na mysli "detske" pachatele. Jenom jsem Vam ukazoval, ze uz dnes je trestni system nespravedlive nastaveny. Financni tresty jsou podstatne mene citelne pro bohatsi lidi, naopak tresty na svobode pro ne maji mnohem vaznejsi dusledky.

U deti "obalenych" tatinku si nejde nevsimnout toho, ze pred soudem uz byli synove ministru nebo pana Zelezneho.

Karel 26.11.2008 19:26

Re: Nesmysl !!!

Když se teď po zásahu Džamily nesmějí trestat děti do 14 let, tak po tomto jejich věku je na to stejně už pozdě.

Dětské party (věk méně než 10let) okrádají cestující třeba na Západním nádraží v Budapešti, osobně jsem je tam viděl a odháněl.

František 26.11.2008 19:25

Povětšinou souhlasím, ale

mne trochu děsí pouze možnost prostituce již od 14 let. Samozřejmě záleží na výchově dívek, ale dnes je pro peníze u nás možné zkrátka všechno, jen když to sype

Ypsilon 26.11.2008 19:04

Re: Ypsilone,

Jenže většinou je v těchto případech dosažitelný pouze jeden z rodičů, že . A já si je ze situaci nedovolím vinit. Nebo alespoň ne úplně. Nazvete mne extrémním levičákem nebo pseudohumaninistou nebo něčím podobně "odporným"? Jsem jenom realista, občas se s těmito týpky potkávám, aby bylo jasno.:-P

Ypsilon 26.11.2008 18:56

Re: A kdo odpovídá za trestné činy dětí do 14 let?

Opravdu? Pokud udělá prů/ser syn šéfa kliniky bude ho soud hodnotit stejně jako syna "pobírače dávek"?  Ani náhodou, syn "dobře obaleného" tatínka se vůbec k soudu nedostane, to přece dobře honorovaní právníci zvládnou...Jak dlouho jste už mimo ČR