18.6.2024 | Svátek má Milan


Diskuse k článku

PRÁVO: Alkohol za volantem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ll 2.8.2007 7:27

Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Všechny, kteří prosazují toleranci k "desetince" spojuje jediné; mají chuť se před jízdou napít

Hrozba pokutou či vězením nepomůže. Existuje nesrovnatelně tvrdší postih. Odebrání řidičáku - za každou desetinku jeden rok. A bylo by po problému.

vobčan 2.8.2007 7:37

Re: Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Tebe by měli urychleně hospitalizovat - a za každou blbost, kterous' někam napsal, rok v klecovém lůžku! (Y)

Václav 2.8.2007 8:48

Re: Re: Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Blázníte?? To by nám v tomto státě nestačily ústavy a hlavně kdo by všechny ty zaklecované magory proboha živil. Přesně kvůli takovýmto extrémním fanatikům, jako je autor příspěvku na nejž reagujeme, jsem kategorický odporůce referenda, ať již by bylo o čemkoliv.

vobčan 2.8.2007 9:05

Re: Re: Re: Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Já bych je neživil, pouze bych je do té klece zavřel. A basta. Ať si Stehlíková a vUhlem řvou na celej svět! ;-P

Referendum v závažných a odborných otázkách je fakt průšvih - nevědomí lůzři tak cancají do něčeho, o čem ví prdinec! Ovšem u voleb se uplatňuje némlich to samé jen v jiném kabátě - hlas totálního pitomce těsně před hranicí zbavení svéprávnosti má stejnou váhu jako hlas moudrého. Co už ale naděláme... Rv

Leo 2.8.2007 12:14

Re: Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Ty jsi blb a třeba jsi neslyšel o zbytkovém alkoholu,což se mi stalo po 1/2 litru vína a 10 hodinách spánku i policajtům to bylo blbý, ale holt naměřili

soudce 2.8.2007 7:26

a co takhle

Při běžné kontrole tolerovat nějaké minimální množství  (jedno pivo). Při dopravní nehodě nulová tolerance (i zde je nutno stanovit hranici, byť velmi nízkou - nula je pitomost - nedosažitelná hodnota)

gerontusinza 2.8.2007 8:28

Jen pijte nealko, lze si na něj zvyknout. Re: a co takhle

Návykové drogy (i alkohol je droga) si nechte na doma na silnici ani do vzduchu nepatří, pokud může ohrozit jiného člověka či způsob škodu jinémui. Na vlastní zahrádce,si způsobte jakékoli škody.........

Joska 2.8.2007 7:16

Cosi mi tu schází...

V celé té letité debatě jsem ještě nenarazil na to, že by některý z novinářů, politiků či "odborníků" vzal v úvahu jednu podstatnou skutečnost, která je jasná každému technikovi: Jak přesně a jak spolehlivě měříme obsah alkoholu v krvi? U každého solidního měřidla (tlak, rychlost, napětí a cokoli dalšího) je známa přesnost, (ať už v měřených jednotkách nebo procentech) a pak je  jasné, o čem naměřená hodnota vypovídá. Má-li např. voltmetr rozsah 6V a přesnost +-2%, tj. 0,12V, nemá smysl se dohadovat, je-li údaj 2,95V víc nebo míň než 3,00V, prostě je to něco mezi 2,83 a 3,07V a víc se od toho voltmetru nedovíme. Proč všichni tak pečlivě utajují, jak přesná je dechová zkouška přístrojem, který používají policajti a jak přesné je laboratorní vyšetření? Domnívám se, že při znalosti těcho parametrů by se většina debat ukázala buď zbytečná nebo demagogická.

fep 2.8.2007 7:53

Re: Cosi mi tu schází...

Dechová zluoška má přesnost/chybu/nejistotu cca 0,2 promile. To je/musí být napsáno na každém přístroji. Každý přístroj (tedy používaný policií ať už radar nebo alktestr) MUSÍ mít kalibrační list, ve kterém MUSÍ být uvedena nejistota (chyba, přesnost).

Laboratorní vyšetření je prováděno tzv. Widmarkovou zkouškou, což je zkouška na redukující látky, nikoli selektivní stanovení C2H5OH.

"Nulovou" hodnotu si možná někteří pletou s pojmem dolní mez stanovitelnosti.

Mejla 2.8.2007 6:55

Autore Holásku, že jste si dal štamprli, Vy lidový mysliteli ? I dle Vašeho názoru "malé"

dávky alkoholu totiž zhoršují reakce tak, že to za volantem vede k tragédiím. Nemluvě o tom, že Čehůni se svojí příslovečnou nevychovaností jsou postrachem silnic i střízliví.

honzak 2.8.2007 7:34

Re: Autore Holásku, že jste si dal štamprli, Vy lidový mysliteli ? I dle Vašeho názoru "malé"

a na to jsi přišel sám, nebo ti to někdo řekl? Máš definici "malé" dávky? Je to 1 desítka po obědě pro 80 kg chlapa? Nebo "modrý" Radegast, obsahující 0,5% objemového?

Václav 2.8.2007 8:41

Re: Autore Holásku, že jste si dal štamprli, Vy lidový mysliteli ? I dle Vašeho názoru "malé"

Tak to je vážený pane omyl. Kolega hraje závodně softball a tam se prý nízká hladina alkoholu, cirka to jedno pivko, bere jako nepovolený doping. Proč?. Ono se totiž ukázalo, že u člověka s normální fyziologií dochzází díky tomu, že alkohol podporuje proudění krve, k lepšímu krevnímu zásobení mozku a v důsledku toho i ke zrychlení reakcí a ke zlepšení vidění. Zrovna tak se testují střelci, protože nízké dávky odbourávají nervozitu a zlepšují koncentraci.

Forsmeister 2.8.2007 6:41

C2H5OH

Zkuste šáhnout Francouzům nebo Italům na jejich povolenou hladinku za volantem (0,6 promile). To by bylo vzbouření v EÚ. Pokud ovšem s povolenou hladinkou způsobí řidič nehodu, a je  vinníkem (není to ale sváděno apriori na alkohol, náš princip, chlastals, proto za vše můžeš, byť jsi v tom nevině, tam se opravdu hledá vinník nehody) , dostane patřičně "opepřený" flastr, nemluvě ani o regresu pojišťoven. V našem Kocourkově se dělá z "prdu" kulička. Klasické tvrzení, že když povolím jedno pivo, dají si řidiči tři, neobstojí. Co brání tomu, aby byla povolena tolerance třeba 0,3 promile (0,3 promilových bodů, protože "promile" znamená tisícinu z celku a je nedělitelné), což je téměř fyziologická hladinka? Je to můj názor, považuji nulovou toleranci na C2H5OH za volantem za zpozdilou. Jenom kontrolní otázka, mají v alkoholické  Francii či Itálii větší nehodovost na počet řidičů větší, než v našem abstinenčním silničním provozu?

J.G. Pašek 2.8.2007 4:59

Statistika? V USA 40% mrtvých v auto či motocykl nehodě hrál roli alkohol . . . .

a neuvěřitelé číslo 500 tisíc / rok zraněných vyžadující lékařské ošetření . . . .

AAA 2.8.2007 10:02

Re: Statistika? V USA 40% mrtvých v auto či motocykl nehodě hrál roli alkohol . . . .

V tom pripade si USA tu prohibici zaslouzily a zaslouzi dal ;-D Nase statistiky jsou ovsem o rad jine... (cimz nemyslim 400%)

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 2.8.2007 4:10

mate i nemate pravdu

Je fakt, ze mnoho rozumnych lidi pokud uz museji jet "pod vlivem", tak jedou mnohem opatrneji nez za strizliva. Ovsem na druhou stranu zase kdyz si nekdo da 2dcl vina, tak si klidne rekne, ze dalsi 2 deci toho tolik nezmeni. Jenze pak vyjde z klimatizovane vinarny do letniho vedra a je v podstate "na mol". A jeste jedna vec hraje proti, totiz ceska povaha. Kdyz se ve mestech smelo jezdit 60-kou, tak se tady v mem okoli jezdilo 70 az 80. Kdyz byla zavedena 50-ka, tak se tu jezdi 60-70. Je to jako v tom starem vtipu, jak soudruh reditel ZOO poslal na KV-KSC zadost o zakoupeni 3 hrbeho velblouda. Predseda si ho nechal zavolat a rval na nej: "Co to tu pisete za blbosti? 3 hrby velbloud!". No a reditel ZOO mu odpovedel: "My uz zadali 3x o dvouhrbeho a vy jste nam pokazde jeden hrb skrtli, takze mame 3 jednohrbe."

Tomáš 2.8.2007 11:33

Re: mate i nemate pravdu

A nebo jinak: když vím že si mohu v klidu dát 2dl, tak učiním společenosti zadost a víc nepiju. Když je nulová tolerance, tak už je jedno jestli 2dl nebo celou lahev, v postihu to vyjde nastejno.

Honza z podhůří 2.8.2007 13:34

Re: mate i nemate pravdu

Jo, v něčem máte pravdu - namísto snížení povolené rychlosti v obcích na 50 km/h stačilo začít hlídat, aby byla maximální povolená rychlost 60 km/h dodržována. Jenže u nás ne - to není v české povaze, to je v povaze státních zaměstnanců, kteří mají na dodržování zákonů dbát. Pak není divu, že máme nesmyslně přísná pravidla a už tak nějak předem se počítá s tím, že se bude určité jejich nedodržování tolerovat (ono je výhodné když můžu určovat komu budu tolerovat kolik, že? - pak se nedivne bující korupci). Jsem pro rozumná pravidla a tvrdé postihy za porušování.

chytrý horák 2.8.2007 1:34

Můj známý se rozhodl ucházet

o místo nejvyššího dopravního náčelníka uvolněné odcházejícím Bimbasem a proto jsem mu pomáhal s přípravou novelizace silničního zákona. Problém alkoholu za volantem (řídítky) jsme vyřešili raz dva. Tak jako si dnes každý může udělat řidičák na řízení vozu s nebo bez automatické převodovky, měl by mít i možnost získat oprávnění k řízení při 0,5, 1, 2 atd. promile v krvi. Neboli - absolvuji-li řidičské zkoušky se 2 promile alkoholu v krvi na výbornou, není důvod mi to v praxi neumožnit. Jediné, co zbývá dořešit, je to, zda by takový řidič měl mít oprávnění k řízení za střízliva. Známý tvrdí, že nikoli. Každý prý má jezdit jen za podmínek, za kterých absolvoval zkoušky. Já bych byl benevolentnější, neboť jsem vypozoroval, že i střízlivý řidič může jezdit slušně. Zajímal by nás v tomto směru názor veřejnosti. Předem děkuji za podnětné návrhy. 

xxx 2.8.2007 2:35

Re: Můj známý se rozhodl ucházet

Jeden můj známý - taxikář mě snad nikdy nevezl střízlivý. Když já řeknu střízlivý tak tím  myslím  řekněme  od promile výše, kdy už je to znát na hlase. Jinak řečeno, chodil hůř, žvanil nesmysly, pohyby nejisté, nicméně - jízda stále bravurní. Do důchodu odešel ne snad že by mu sebrali licenci a řidičák, ale protože už toho najezdil spoustu a už ho řízení nebavilo. Holt, místní celebrita :-D

chytrý horák 2.8.2007 3:04

Re: Re: Můj známý se rozhodl ucházet

Tak to máme zatím aspoň jednoho, co bude určitě pro.:-)

vobčan 2.8.2007 7:21

Re: Re: Můj známý se rozhodl ucházet

Přesně tak, někteří pitomci jezdí za střízliva mnohem hůř, než jiní úplně na šrot. Jedna příhodička - manželka známého začala (kdysi - teď už jí to vcelku jde i bez těch piv) řídit zklidnělě a optimálně až po dvou pivech. To se už koukala do zpětného zrcátka i za jiným účelem, než přemalování, neklepaly se jí ruky na volantu apod. Zkrátka už nebyl tak velký strach s ní jet. Taktéž znám člověka, který se na dvou neudržel, ale když sedl "na všechny čtyři" (= za volant), tak jsem absolutně nepociťoval nějaký problém v jeho způsobu jízdy.

2.8.2007 7:11

Re: Můj známý se rozhodl ucházet

No je-li to pravda, tak doufám že se Váš známý náčelníkem nestane. Názor že "Každý prý má jezdit jen za podmínek, za kterých absolvoval zkoušky." znamená že když jsem dělal zkušky za sucha, nesmím v dešti za volant? A co my z menších měst, to nesmíme řídit po Brně kde jezdí šaliny? A jestlže se moje zkouška konala v místě bez semaforů, tak musím před prvními světly vystoupit a zahodit klíčky?

Já osobně plně souhlasím s přístupem že pokud nic neudělám, neměl by alkohol sám na úrovni 0,2-0,5 promile být důvodem k trestu. Ale pokud způsobím nehodu, pak ať je mi to přičteno jako přítěž.

Na www.alkotester.cz jsem se dočetl že hladina do 0,2 promile může vzniknout i bez alkoholických nápojů, takže náš současný zákon trochu popírá realitu.

vobčan 2.8.2007 7:44

Může to bý až 0,3 promile

U nemocných to může být až 0,3 promile. A přitom takový člověk nikdy alkohol nepožil. Má mu být tedy odebrán ŘP a ještě ho zatížíme vysokou pokutou? V parlamentu jsou (byli a asi i nadále budou) pitomci!

nik 2.8.2007 7:52

Re: Re: Můj známý se rozhodl ucházet

Copak po Brně, kde jezdí šaliny, ale po Praze, kde jezdí metro ...

Georgg 2.8.2007 8:00

Re: Re: Můj známý se rozhodl ucházet

Je ale pravdou, že řidiči mimobrněnští klidně šalinu předjedou na zastávce přes koleje v protisměru, s dnešní značkou  xBx xxxx jen zcela vyjímečně...   

Milan 2.8.2007 0:14

Není těžké nenapít se alkoholu.

Když vím, že pojedu, tak si pivo prostě nedám. Co je na tom těžkého? Vůbec nic.

Každý, kdo pije alkohol nebo kouří trávu a pak začne řídit patří do kriminálu. Za každou desetinu promile by měl být měsíc odnětí svobody natvrdo. Normální pevný sazebník.

patpong 2.8.2007 0:30

Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

vy jste, Milane, živoucí demonstrací přísloví o hrachu, co jím házejí o zeď. Četl jste ten článek vůbec ? "Za každou desetinu promile by měl být měsíc odnětí svobody natvrdo"... hmmm. Copak jste, chlape, dělal za totáče ? Bachaře ? Šéfa nějakého uličního výboru ??

AAA 2.8.2007 0:31

Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

Hmmm. A co tim ziskate, ze zavrete ma mesic do basy cloveka co si da jednu desitku a usedne za volant za dve hodiny misto dvou hodin a 15 minut a ma-li smulu, nadycha 0.1 promile. Bezpecnejsi silnice? Jinak kriminaly jsou preplnene uz ted...

Borek 2.8.2007 0:31

Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

Blbost.

Už mnohokrát jsem řídil docela "pod vlivem". Vždy jsem si toho ale byl vědom a jel o to pomaleji, opatrněji, s odstupem k vozidlům přede mnou i za mnou.

Není to o alkoholu, ale o soudnosti a agresivitě.

Kolik jen jsem potkal za desítky let co řídím agresivních nesoudných blbců, kteří možná nepili nic jen svůj pocit vícecennosti a nadřazenoti...