29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mira 30.5.2008 11:19

Re: Mě irituje, kolik komentátorů včetně pana mira

Já své názory nezakládám na článcích politologů, dávám přednost knihám a dokumentům. Asi proto mě jejich instantní komentáře tak neiritují, většina z nich nestojí za pozornost. Mohu vřele doporučit ;)

info 30.5.2008 9:49

Re: Re: Re: samá voda a jedna lez na druhou

Hledal jsem to vcerejsí téma, vy uz víte co, a ono najednou zmizelo. ( A já si to ani nezalozil.) No nevadí, snad si toho dost lidí presto vsimlo, snad i ti správní. Ani si uz nejsem tak jist, jestli ti dva psali  "opravdu" z Nemecka, mozná to byly taky jen nejaký anonymizátory ci proste "padelaný" IP.  Mozný je asi vsechno.

Diskusní fora tohoto typu jsou priserný, ty se dají prílis snadno zneuzívat vselijakejma "skupinama" k vselijakejm "ucelum". Byl jsem vcera trochu "neopatrnej", ze jsem se sem vubec podival  ;-)

Fleischer 30.5.2008 5:51

Re: Re: POLEMIKA

1/3 obyvatel Čech a Moravy.

Budoucí prezident Beneš slíbil po skončení války velmocem, že v ČSR zavede model národnostního uspořádání, podobný švýcarskému. To splněno bohužel nebylo, naopak Československo bylo koncipováno jako národní stát.

JH 30.5.2008 1:23

Mě irituje, kolik komentátorů včetně pana mira

podlehlo 100x opakovaným lžím H e r r   D o l e s c h a l l a  . Kolaborantů by se teď našlo mnohem více než za protektorátu  :-(

JH 30.5.2008 1:19

Pane mimu

Doležal není donkichot, ale Quisling

R.J. 30.5.2008 0:25

Re: Pane R.J. kdybyste si lépe prostudoval historii,

Ještě k argumentu o milionech vojáků co překročili hranice. S tím byl problém v Norimberku,řešilo se zda má být německý dustojník,který velel popravčí četě souzen jako válečný zločinec, srdce říká"pověste ho vraha,no a vidíte anglosaský právní názor zněl,vzhledem k tomu že onen ddůstojnik se nemohl přesvědčit o spravedlnosti rozsudku,nebylo to v jeho moci, není válečný zločinec.A nebudou proto trestáni jako zločinci.To se vztahovalo i na příslušníky popravčí čety. Tak, kde je ta spravedlnost? V tom nešťasném odsunu?Těžko, sám možná cítíte tu disproporci .

mira 29.5.2008 23:25

Máme pořád svobodu, nebo jste si nasadili chomouty?

Irituje mě, kolik komentářů by Doležalovi (ale na jménu nesejde, stává s to i jiným) zavřelo ústa - a tristní je, jakým způsobem (zemský škůdce - kde jsem to jen slyšel?).

Ne Doležalovy články, ale ty přiblblé komentáře, snažící se jej umravnit a spravedlivě odsoudit, připomínají protektorát a dusivou připosranost, která tehdy panovala a plynule přešla do komunistické éry. Máte už dost svobody? 

Doležalovi rozumím v tom smyslu, že není znakem slabosti či kolaborantství připustit vinu na mstě, která proběhla po válce, a to nikoli na jejích vinících, příslušnících SS či Wehrmachtu atp. Jasně, že 90% ze sudeťáků se z různých důvodů přihlásila k německé říši (podobně jako u nás posléze ke KSČ), ale to samo o sobě není hrdelní zločin - a lůza jednoduše není spravedlivý soudce. V opačném případě by řada zde diskutujících měla viset na kandelábru.

O Benešovi a jeho kapitulacích psát nebudu, zkazil bych si noc.

Pamětník starejch dob 29.5.2008 23:23

Máte pravdu, že Češi neutrpěli od Němců tolik. jako Poláci nebo Rusové

Ale totéž platí i obráceně a je zajímavé, jak Němci ještě po 60 letech drží ve vztahu k Rusům hubu. Dostali přes ni tak důkladně, že si to pořád ještě pamatují? Ne že bych schvaloval zvěrstva Rudé armády ve Východním Prusku ale tento rozpor přímo bije do očí.

R.J. 29.5.2008 23:21

Re: Re: Re: Kdybyste si lépe prostudoval historii,

Ale pane, víte dobře že je my šleno římské právo jako zaklad práva evropského, jak občanské, tak kanonické,radši prosím vyvracejte konkrétní tvrzení mého článku,jinak to nemá cenu.Veďte diskus k věci,pak se třeba někam dostanem,konečně po 50 prašivých letech. A jestli snad těch 50 let pro Vás nebylo prašivých, tak se mnou nediskutujte radši o ničem.

PAN 29.5.2008 22:19

Taky

se divím, že tento servr může v pohodě dávat prostor neo...., jako Doležal-který za Jidášúv groš hlá sá myšlenky sudeto.... v denících a jiných periodikách, která 1000% vlastní vydavatelé z Něm--Takže táhněte do háje ať už jste----

J.G. Pašek 29.5.2008 22:09

A ti kteří se narodili 5 let po 1989 Sametové revoluci . . .

volí pro KSČM . . .  Proč? Protože, takovým nikdy neublížili a nemusí omlouvat  . . .

Hrad 29.5.2008 22:04

Re: Pane Vlku, vyjete na špatnou notu

To je tedy výkon. Když vás něco takového napadlo, musíte mít šestý smysl. Po těch pěti však zatím není ani památky.  Patříte zřejmě mezi ty drobné lidi v modrých kazajkách, kteří při svých "výletech" do pro ně cizích krajů, sebou vozí vlastní cibuli.Lepší než znát "základní fakta" je znát všechna fakta  Analýza historických faktů předpokládá ještě značnou dávku dovedností(metodologie), které se získávají poměrně dlouhým studiem na VŠ. I když to pro váš obecný žvást nic nedokazuje, musím vám sdělit, že když ruský voják ukradl z věšáku na chodbě dědův dalekohled a moje matka si šla stěžovat veliteli, velitel chtěl vojáka  okamžitě na dvoře zastřelit . Matka mi vyprávěla jak plakala a prosila jej ať to  proboha nedělal, že dalekohled za to nestojí.  Až procítíte vyvraždění vlastní rodiny, vypálení vesnice z které pocházíte, a budete se rytířsky  chovat k těm, kteří vás chtěli jako etnikum vygumovat z mapy světa, dokážete jenom to, že ničemu nerozumíte. Možná by bylo správné, aby jste jako potomek etnika děveček a lokajů zmizel v obrovských rovinách mezi Volhou a Uralem, jak to bylo hitlerovskými stratégy naplánováno. Vážený pane. Je mnohem lépe držet hubu zavřenou a nechat ostatní aby si mysleli, že jste hlupák,  než ji otevřít, a nenechat nikoho na pochybách  

EW 29.5.2008 20:53

Re: Pane Vlku, vyjete na špatnou notu

Ale treba ja o zadne nemecke odpousteni nestojim - narodila jsem se 5 let po valce, tak jakepak uznavani viny?

mimu 29.5.2008 20:11

Pane Vlku, vyjete na špatnou notu

Článek je dle mého názoru demagogický. Místo konkrétních citací a protiargumentů dovozuje, že pan Doležal je nohsledem německého kapitálu...Lidé nejsou dobří nebo zlí podle národnosti. Němci rozpoutali 2. sv. válku, okleštili a pak okupovali Československo. Myslím, že lidé, kteří v okupované zemi příliš nevyčnívali (kromě českých Židů a Cikánů) netrpěli tolik, co jiné národy. Ostatně jsme byli výkonnou zbrojnicí 3.říše. Z historie je zřejmé, že zde byli stateční lidé, kteří pro vlast a svobodu nasazovali a obětovali život a také množství práskačů, kteří si přes Němce vyřizovali účty se sousedy...Většina sudetských Němců sedla na lep Hitlerovi, stejně jako po válce Češi komunistům.Během války se násilí na Češích dopouštěly Němci spravované úřady, policie a gestapo.Po válce se na Němcích dopouštěli násilí (pominu-li odsun) civilisté. Češi byli trestáni za odboj, nebo za podezření z něj (nespravedlivě, nelidsky, na základě okupačních zákonů), Němci za to, že jsou Němci. Neobhajuji tím nacistické Německo, nacistický systém a lidi, kteří mu z přesvědčení, nebo z loajality sloužili, uvrhlo do války a hrůz většinu Evropy a jeho vina nesmí být zapomenuta.Ale poválečné zločiny nelze omlouvat strádáním za války. Němci svou vinu po válce veřejně uznali. Platili odškodnění, byť malé a nedostatečné. Kdo přizná vinu a přijme trest, tomu může být odpuštěno.Jak jsme na tom my Češi? Vraždy po skončení války, z nenávisti, z touhy po pomstě, nebo kvůli majetku, pouze na základě rasové (národnostní) odlišnosti, nejsou vraždami?Soudím, že ta nenávist v mnohých stále je. A kdo neuzná vinu, nemůže přijmout odpuštění. Takto já rozumím donkichotskému úsilí pana Doležala.

Mirec 29.5.2008 20:07

Re: 100% souhlas s panem Vlkem

,,,souhlas....Dolezel je dle meho nazoru zemsky skudce....

jiri 29.5.2008 18:55

Re: No když budou Doležalovy články stále publikovány,

Demagogove se vyskytuji v kazde spolecnosti. "Rozestvani " vsak nezpusobi demagogove, ale neferova situace. Zakazani demagogu nepomuze; co pomuze, je reseni situace. Doporucuji: D. Kagan - On origins of war...

xxx Kubeš 29.5.2008 18:45

Autorovi článku

R^

Nový 29.5.2008 18:39

souhlas

R^

Fleischer 29.5.2008 18:35

Re: Re: Re: POLEMIKA

Pro Kolmu Puši: federace příp. autonomie.

Fleischer 29.5.2008 18:34

Re: Re: POLEMIKA

PPP, proč tam nemohli být němečtí pošťáci, železničáři, četníci?

Fleischer 29.5.2008 18:30

Re: Je mi smutno

Pane Nováku, máte určitě pravdu, ale vezměte prosím na vědomí, že čeští vojáci stříleli již v r. 1918 do civilního obyvatelstva (Kadaň a nejen Kadaň). Vezměte prosím na vědomí, že štvanice tentokrát na německé civilisty byly velmi často prováděny po skončení války českými občany. Vezměte také na vědomí, že při incidentu v Přerově na nádraží zahynul českou rukou zhruba stejný počet karpatských (slovenských) Němců jako obyvatel Lidic. Pochod smrti tentokrát německých nevinných lidí byl proveden z Brna směrem rakouská hranice. V Ústí n. L. házel zdivočelý dav Němce (dokonce i děti!!) do Labe. Co bylo příčinou a následkem je velmi sporné: oni i událostí kolem r. 1938 měli nějakou dřívější příčinu, a tato příčina měla zase jinou dřívější příčinu. Tak bychom mohli pokračovat až někdy k roku 1848, kdy začínají národnostní rozpory.

JH 29.5.2008 18:25

Pane ceskej Honza

buď nečtete Doležala pravidelně, nebo nerozumíte textu nebo jste stejný lživý demagog. Doležal ždycky plival na Beneše, na Čechy na Československou republiku. Nikdy nic neměl proti Hitlerovi, třetí řísi, českým Němcům (které vy, Doležal a hloupí novináři nazýváte mylně sudetskými Němci), záboru pohraničí, protektorátu. Nikdy nevzpomněl Lidice, Ležáky. Ale vždy neopomněl politovat občany třetí ríše, co se museli po prohrané válce (většinou) vrátit do svého státu a po počáteční obnově se pak měli jak Posselt v žitě :-)

Fleischer 29.5.2008 18:17

Re: Re: Re: Díky

Anonyme, Vy se divíte. Kdyby Vám někdo ukradl dům a ještě Vás vyhnal ze země, taky byste usiloval o navrácení majetku, nebo alespoň o odškodnění!

Krypta 29.5.2008 18:10

Re: Jenom koukám, jak jsem tupý...

To ze ses tupej ti vsak nikdo nevyvracuje.

U jakehokoliv clanku je treba trochu premyslet a jak vidim tak to ti moc nejde.

Vážný 29.5.2008 17:52

Můj soukromý názor.

Na Mnichovu nebylo špatně, že čeští Němci dosáhli přičlenění k Říši, ale to, jak to dosáhli, komu skočili na lep a co pomohli zničit.

Získali to nedemokraticky, násilím. Kdyby dosáhli v Mnichově vynuceného plebiscitu (který proběhl mnohde jinde v Evropě po 1. sv. válce), nemohl říci Beneš ani popel a prostě bychom se museli podřídit výsledku. Ale Hitler si v té době už přestal hrát na demokrata a plebiscit by byl málo vůdcovský a málo teatrální.

Další věc je, že svým krokem podpočili Henleina a Hitlera. To že německé strany skončili s aktivistickou politikou a sjednotili se až na soc.-dem. do sebeobranné národní strany lze pochopit, když aktivistická politika nepřinesla zlepšení národnostní situace pro druhý nejvýznamnější národ v Československu (víc než Slováků) - to nebyla menšina ale národ, podobně jako třeba Bavoři, nebo Rakušané. Navíc vláda dopustila, že nezaměstnanost měla daleko větší dopad v německých oblastech. Ale pro svůj zápas použili již metody násilí a přiklonili se k nacismu, rasové nadřazenosti atd.

A nakonec co zničili: Československo, přes uhozenou národnostní politiku bylo poměrně demokratickým, byť značně levicovým státem. Mnozí uprchlíci z Německa žili právě u nás. A myslím, že kvalita zřízení je víc než krev a národ a že to byl jejich úlet.

Pokud by zde Němci hypoteticky zůstali a v roce 2008 požádali o referendum o přičlenění k SRN, nebylo by na tom NIC nedemokratického a přál bych jim úspěch. Na druhou stranu, národnostní oddělení a vytvoření ostrých hranic je možná dobrý lék na trvalé nepřátelství a možná by fungoval (při finanční kompenzaci a pomoci ze Západu i na situaci na Balkáně)

Poloněmec 29.5.2008 17:35

Re: Re: Kdybyste si lépe prostudoval historii,

Kterou právnickou fakultu jste vystudoval? Pojem "evropské právo trvající 2000 let" je skutečná lahůdka.

Skutečně si myslíte, že v současném českém právu retroaktivita neexistuje?

Woe#terim 29.5.2008 17:23

Re: Jenom koukám, jak jsem tupý...

Vlk starší a Doležal "to jedno jest", líšia sa len v nátoroch na Sudeťákov... (Kladný užitočný Západ, zlí pravoslávni)

Luboš55 29.5.2008 16:46

Jenom koukám, jak jsem tupý...

Celou dobu čtu (nepříliš pozorně) komentáře pana Doležala a vůbec mi nedošlo, jaké má cíle! Já si pořád myslel, že jen kritizuje ty, kdo jsou pro odtrhování menšin a proto jim omazává o hubu odsun, který titíž lidé prohlašují za správný (s určitými rozpaky).

Budu si na něj odteď dávat větší pozor, protože s názory pana Vlka většinou souhlasím.

R. J. 29.5.2008 16:45

Re: Pane Harry, souhlsím s vámi a malá připomínka

No, s bolševikem tu žijeme, není to nic moc, ale dá se to také, co nám zbývá, a někteří ti starší,mají na rukou krev českých vlastenců, nevadí Vám to?Kde je trest za zločiny  komunismu?Proč se tak neberete za oběti komunistů? A jinak jste neodpověděl na těch pár otázek.Nejde to? Proč?

žaba(k) na prameni 29.5.2008 16:27

Re: pane dolezal

A to si piš.

Už si v koutě v tichu na něj brousím kinžál...

A kamarád Dežo britvový nožík......