11.5.2024 | Svátek má Svatava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JH 24.12.2009 10:53

Trochu mimo, pane Jindro!

Stejně tak dělat recenzi knihy, která tady není běžně k dispozici a v češtině, je vazne uz trochu mimo.

H.K. 24.12.2009 10:53

Re: Podrobit kritice nečtené

Ani spálení na hranici by nebylo marné,.....

To je Váš názor. S  tím nemá pan Vlk nic společného.

huhu 24.12.2009 10:51

Re: Jen tak pro pořádek

ano, slezská knížectví (oblast těšínsko i hlučinsko) byla historicky zeměmi Koruny české. ČSR záskala malá území Vitorazsko a kolem Valtic (na úkor Rakouska) nic jiného. Nezískala zpět ani Horní a Dolní Lužici danou pouze do léna Sasku r. 1635 a na které měla právně do r. 1918 stále nárok.

K tomu Přemyslu Otakarovi II. - pod jeho vládu spadalo téměř celé území Rakouska - na výkladu bitvy na Moravském poli je též vidět rozdílný pohle d Čechů a Rakušanů.

Anton 24.12.2009 10:49

Re: No nevim, nevim

Mýlíš se, například Klaus se stal profesorem bez jakékoliv universitní praxe, v Plzni jseš za 3 týdny promovanej.

JH 24.12.2009 10:48

Vážená Harpyje

Úsudky o vzdělání a inteligenci mohou být přebity subjektivismem autorky, to je na závěr podstatné a je možné, že autorka tím trpí, nebo jí nějaký Čech šlápl na kuří oko, atd. Ani nechci domýšlet, co by se dalo domyslet :-)

IH 24.12.2009 10:47

Re: Dočasnost na furt, která trvala jenom 21 let, aneb "voko bere" :-))))

Čtenáři, buď jste v té době nežil nebo máte bujnou fantazii. Důkaz pro tyto konspirační teorie nemáte?

Vládínek Smolík 24.12.2009 10:46

Podrobit kritice nečtené

bylo kratochvílí provozovanou v ČSSR houfně, že pane Vlku!Možná by nebylo od věci, zorganizovat protestní podpisovou akci proti knize, která uráží všechny poctivé Čechy.Ani spálení na hranici by nebylo marné, (myslím knihy, ale s autorkou by to šlo také).Jsem pro to, abychom, když nemáme pořádné dějiny, vytvořili si nové.Vypíšeme výběrové řízení, a pokud si je nevytunelujeme, máme dějiny jak malované!Konečně nám je budou všichni závidět.

huhu 24.12.2009 10:46

Re: Tak mi napada, jestli ten udajny svetobeznik Vlk,

samozřejmě, že každý vykládá dějiny podle toho ke komu a k jakému názoru se hlásí. Heinemanová a Krystlík a vy nahnědle, Nejedlý rudě, Palacký byl protestant, Pekař katolík a Vlk je demokrat a cítí česky.

Taky kromě vzdělání jde o charakter - což bude asi i případ panů Korbela či Adlera, prostě lezou do zadku vždy tomu, kde cítí prospěch, ti jiný názor nemají. A jistě je to i případ Albrightové, které Srbové pomohli zachránit život a ona jim oplatila bombami.

zet 24.12.2009 10:41

Re: Dočasnost na furt, která trvala jenom 21 let, aneb "voko bere" :-))))

Tiež názor, ale dosť z iného sveta. Môžeme ho zaradiť ku konšpiračným teóriám o podvode s pristaním Apolla na Mesiaci a spiknutí WHO a firmy Baxter proti ľudu USA:-/

havran 24.12.2009 10:36

Re: Dočasnost na furt, která trvala jenom 21 let, aneb "voko bere" :-))))

Zdá se, že "čtenář" a já jsem zřejmě v roce 1968 žili v jiném (paralelním) světě. Hlavně si ale myslím, že Rusové měli tehdy jiné a podstatně jednodušší možnosti, jak se k nám nakvartýrovat.  Jinak mě fascinuje jistota vyjadřování "čtenáře" - někteří lidé s nižší inteligencí, jako třeba já, by si mohli myslet, že historie je poněkud komplikovaný fenomén na podobná zjednodušení.

S většinou názorů pana Vlka souhlasím.

sociolog 24.12.2009 10:33

Tak mi napada, jestli ten udajny svetobeznik Vlk,

coz se jiz odrazi v jeho rudopravnim zuranlistickem stylu, vubec vi, kdo byl "Doktorvater" pozdejsi pani ministryne zahranici.

Ze to byl "nahodou" otec pozdejsi pani Allbrightove, ktera to v Cechach mimochodem od podobnych inteligientu pri uvahach, zdali ji nenabidnout nasledovnictvi Havla, podobne schytala, snad Vlk ani nepostrehl, protoze pak by musel na osobe pane Korbela kritizovat uroven naseho skolstvi za 1. republiky, a to snad autor zrovna nezamyslel. Zminena publikace prichazi v okamziku nasi bohuzel asi dlouhodobe blamaze z dob predsednictvi EU, umocnene chovanim Klause, takze jiste u svetove intelektualni verejnosti zaboduje.

Vlk mimochodem vyzdvihuje geopoliticky vyklad nasich hranic, tedy tradici na vysost nemeckou. Jenze dejiny jsou vic nez komunisticka nadstavba nad nasem hranicnim pohorim. K nim patri napr. skutecnost, ze Premysla Otakara si prali za krale i Videnaci, nez padl na Moravskem Poli, co je ne nahodou mistem polozenem  hluboko na dnesnim uzemi Rakouska. P.O.II, ktery uvolnil cestu Nemeckym Rytirum na Balt zalozenim mesta, ktere se po nem nazvalo Kralovec, v nemcine Königsberg, ktery vytycil hranice pozdejsi Habsurske monacrchie!

Nemeckoceskou ucast na dejinach nasi kotliny po vyhnani nejvetsi mensiny nadale postbolsevicky kamuflovat!. A prave v tom  Vlkovi vadi jim kritizovana publiace zrejme potomka "Sudetaku". Co takhle obnovit tradici Bolzanovu, ktery, jsa potomek italskych immigrantu,  jeste pred nasim obrozenim razil nadjazykovy koncept "Böhmen", kteryzto vyraz nikdy nebyl nasimi jazykovymi puristy do cestiny prejat. Komu takovy koncept naroda nevoni, at se podivat do Svycarska, jehoz uzemi si narokoval jak Hitler tak i Mussolini, nehlede na Savoyen atd. atd. Presto se dodnes Svycari povazuji za "Willensnation". Diky vlkum asi nikdy nepochopime, o co jsme prisli tim, ze jsme v 19. stoleti na rozdil od Svycaru, kteri na to meli tez jen cas od roku 1948, kdy jim pristehovalec z Magdeburgu nadiktoval Amerikou inspirovanou ustavu. 

huhu 24.12.2009 10:17

Re: souhlas

podbně jako heinemanové a Adlerův zahnědlý výklad českých dějin měli stalinci výklad Nejedlého a Mackův

huhu 24.12.2009 10:09

souhlas

to že existoval a existuje kolaborantský a sudeťácký výklad českých dějin je přece známo. Že se k němu hlásí a šíří ho kolaboranti a zamindrákovaní hlupci také.

Je dobře, že NP Adlerův plk zveřejnil, aspoň připoměl v jakém světě žijeme a stále platí, to staré "lidé bděte"...

Benno 24.12.2009 10:00

Re: Paní profesorka samozřejmě šlápla do vosího hnízda

Lidé, kteří se nikdy nezajímali o historii a z české historie znají jen několik tendenčních frází, velmi vítají "osvěžujícím způsobem provětrávání zatuchlých oblastí českých dějin". A  to proto, že to jednak odpov ídá jejich momentálnímu psychickému nastavení, a  že jsou líní si vůbec něco ze skutečné české historie přečíst.

Baci 24.12.2009 9:56

Doporucuji

Doporučuji

přečíst knihu PO Europeana je to krásná kniha o světových bolavých nerestech

hlava22 24.12.2009 9:50

Důvod.

Co bylo důvodem vnitrostranických procesů v padesátých létech ? Pravým důvodem. Byl to vnitrostranický boj ? Asi ne. Slánský a spol. byli už od moci odstaveni. Nebo pomsta ?

P.S. Vlkovo odůvodnění se mi zdá trochu přitažené za vlasy.

M. Zima 24.12.2009 9:49

Myslíte ty

 "kvalifikované historiky" od Žáčka, nebo ty soudruhy z jiných leháren?

Prosím Vás ta parta totálně selhala nejenom při Listopadu, Masarykovi, Pražském Jaru, Pražském povstání, atd,... podívejte se např. jak ti kLausovští tuneláři vydražují historické předměty, ti mají úplně jiné zájmy.

M. Zima 24.12.2009 9:44

Pane Vlk, při Vaší nezištné obětavosti, se kterou

na vlastním příkladě demonstrujete, jak to s jedním dopadne, když čerpá historické informace z parodie na Babičku a z podobných zdrojů, zacházíte možná i pro české domorodce příliš daleko tvrzením o jistém Gottwaldovi představujícím "smrtelné nebezpečí" pro Stalina. Nehledě na to, že to už patří ke kategorii "Kalbáčova vidění nad toaletní mísou", popisujete ty české komunisty, jakobyste v Únoru '48 nesl sám vpředu rudý prapor.

M.j. Vaší obhajobou ve věci "Benešova hráčství" dokládáte, že je Vaše finální volání po "inteligenci a nadhledu" určitě na místě, ale ve Vašem případě zcela jistě marné. 

JaS 24.12.2009 9:42

Re: Paní profesorka samozřejmě šlápla do vosího hnízda

Souhlasím. To provětrání je užitečné i když to povídání nemusí být úplně pravdivé. Ta následující diskuse může být užitečná (pokud je to diskuse a ne machrování u piva).

Harpyje 24.12.2009 9:38

Re: Autor článku

To mi samozřejmě neuniklo, a o to nepochopitelnější jsou pro mně jeho úsudky o vzdělání a inteligenci autorky knihy ("Marušky Heimannové"), kterou nečetl.

Mgr. Milda 24.12.2009 9:29

Paní profesorka samozřejmě šlápla do vosího hnízda

a vypadá to na to, že docela úmyslně. I když některé these jsou spíše provokativní, nelze je jen tak bez pramenů odmítnout, ale také ne přijmout. Moje hodnocení té knížky je, že osvěžujícím způsobem provětrává zatuchlé oblasti českých dějin, má k tomu dobrou příležitost, protože naši historikové k pramenům této doby také mají velmi omezený přístup. Buďme rádi, že někomu stojíme za pozornost a bylo by například velmi záslužné, vydat nově Pekařovy Dějiny s doplňkem, popisujícím tu novější část dějin, zpracovanou opravdu kvalifikovanými historiky po r. 1914 dosud.

Kalamajka Mike 24.12.2009 9:24

???

8-o

Guláš 24.12.2009 9:18

Re: Autor článku

Škoda, že vám uniklo, že autor nediskutuje o knize (kterou nečetl), ale o článku (který četl).

mercedes 24.12.2009 9:12

Re: No nevim, nevim

Moje reakce byla na představu Kalamajky o genialitě a vysoké úrovni našich maturantů.

ťunťa 24.12.2009 9:06

Re: Dočasnost na furt, která trvala jenom 21 let, aneb "voko bere" :-))))

Tohle je jasné i úplné ťuntě. Jakto, že to nepochopil pan Vlk? Možná má přece jen rád pohádky.

mario 24.12.2009 9:05

Re: No nevim, nevim - napriklad zde

http://www.amazon.co.uk/Czechoslovakia-State-Failed-Mary-Heimann/dp/0300141475/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1261641836&sr=1-1

Hugo 24.12.2009 9:01

Vážený pane Vlku

"Průměrný Angličan nerozpozná Slovensko od Slovinska a Česko podle něj leží někde u Moskvy (moje vlastní zkušenost).....

Řekl bych, že většina Čechů vůbec netuší, že existuje Spojené Kálovství Velké Britanie a Severního Irska a že Velká Britanie se dělí na Skotsko, Anglii a Wales.

mercedes 24.12.2009 8:57

Re: No nevim, nevim

To vaše přesvědčení o úrovni našich maturantů platí bohužel pouze u nás. Se znalostí věci prohlašuju: není to pravda.

Kalamajka Mike 24.12.2009 8:56

Re: No nevim, nevim

Hlavně ta bezduchá bezpáteřní pizda Condoleezza Rice má mít kompletní politologické vzdělání, takže musela absolvovat předmět geografie a jeho varianty mnohokrát. 8-o Zřejmě to dostala za barvu pleti a angažovanost.

Harpyje 24.12.2009 8:54

Re: Autor článku

"Knihu jsem nečetl, a je tedy nemístné a zbytečné polemizovat s názory paní profesorky Mary Heimann".