20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
opilec 20.5.2009 21:57

Sardinka je...

...de..il.A to proto,že se strašně rozkecal/a(abych nediskriminoval).Ono to za to nestojí....

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 21:45

Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

a sice že jiná než materialistická vysvětlení jakýchkoli jevů nepřipouští. Zároveň se ale cítí být kompetentní vynášet soudy o všem, co existuje, o všech jsoucnech. To mi připadá poněkud neracionální, proti zdravému rozumu.

A protože věda uznává existenci jen takových jevů, které lze vědecky zkoumat, připadá mi, jako by vědci postupovali podle vysmívané Berkeleyho zásady "esse est percípí", tj. být znamená býti vnímán a jako by diktovali přírodě, v jakých formách smí existovat, A pokud je příroda nebude poslouchat, tak ji prostě nebudou brát na vědomí.

Možná je to vědecké, ale i toto mi připadá neracionální, v rozporu s rozumem.

Lucifer 20.5.2009 21:57

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Máte v tom zmatek. Pokud pustuluji, že všemu, co existuje, budu říkat matérie, pak vše, co existuje je matérie. Tedy i případná entita zvaná Bůh. Je to pouze terminologická otázka. Nevidím nic špatného na tom, že věda se zabývá pouze těmi otázkami, které lze vědecky zkoumat. Není tudíž pravda, že by vynášela soudy o něčem, co vědecky zkoumat nelze. Věda také nikomu a ničemu nic nediktuje a už vůbec netuším, proč by měla být v rozporu s rozumem.:-/

Lucifer 20.5.2009 22:00

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

A ještě bych dodal, co už tady i onde bylo ixkrát omleto, že věda dnes už dávno nestojí ve sporu s vírou. Pokud jste zaspal dobu nebo patříte k nějaké fundamentalistické sektě, tak vám to asi těžko někdo vysvětlí.;-)

Nemo 20.5.2009 22:08

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Ono to je trochu jinak. Zatímco věda se neplete do víry, víra se často plete do vědy.

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 22:19

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Jaképak "neplete do víry" ... to jsou jen takové bezobsažné floskule. Věda prostě zkoumá svět, tj.vše, co existuje, a také o tom vynáší velmi kategorické soudy. Např.myšlení je jen produktem mozku, člověk není nic jiného než hmotné tělo, tudíž život končí smrtí těla, existence mino tělo je nesmysl, atd., atd. Tím věda náboženský obraz člověka a světa kategoricky popírá, neříkejte že ne.

Nemo 20.5.2009 22:23

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Nic jiného přece vědě nepřísluší.

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 22:41

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

To by se museli vědci a teologové domluvit a říct, že věda zkoumá jen část reality, tu hmotnou, vědecky poznávatelnou. Ale nic takového se v přírodovědeckých knihách nevyskytuje.

Lucifer 20.5.2009 22:48

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Jakto? Četl jste snad nějakou přírodovědnou knihu, v níž se zkoumala duše nebo počet andělů na špičce jehly?;-P

Znovu opakuji: realita je jenom jedna, a to ta, která je - co není, to není. Věda se zabývá pouze tím, o čem se ví, že se dá vědecky zkoumat. Vše ostatní, ať už to je nebo není nebo nevíme, je objektem zkoumání transcendentálních filosofií.;-)

certik 20.5.2009 22:56

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

prosimvás problém existence je jeden z nejtrnitějších filozofickejch problémů, ne že co je to je a co není to není. A jestliže věda něco zkoumá, tak se to dá vědecky zkoumat, to je bezobsažná tautologie.

Lucifer 20.5.2009 22:58

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

jste se v tom nějak zamotal, že;-D

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 23:25

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Nezamotal, jde opravdu jen o pouhé tautologie.

fyzik 21.5.2009 16:25

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

souhlas.Říct,že něco existuje,protože to zkoumám,je kravina....

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 23:20

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

To neopakujete, to říkáte teprve teď, a potvrzujete tím to, co říkám já, že je možné, že věda zkoumá jen část reality, protože možná jen část reality je jí přístupná, poznatelná. Jenomže tohle vědci nepřipouštějí, to popírají. Když hovoří o vesmíru, jsou přesvědčeni že to je opravdu všechno, co existuje, "věs-mir", celý svět. A proto také příčiny všech jevů nutně hledají v hmotném světě, a nikde jinde, na rozdíl od teologů. To mi řekněte, v kterých knihách vydávaných naší akademií věd, se dočtete, že věda zkoumá jen tu netranscendentní realitu a že existují také nějaké transcendentní jevy jí nepřístupné.

Knih, které experimentálně zkoumají duši jakožto nehmotné jsoucno, je dost., U nás např.Břetislav Kafka: Nové základy experimentální psychologie. A samozřejmě i již zmíněný Moody (Život po životě) má nepopiratelnou experimentální hodnotu. A co Dethlefsen (ještě žijící německý badatel), ten se původně věnoval jen hypnóze, sezení nahrával na magnetofon. Čirou náhodou při tom narazil na transcendentní realitu a snažil se ji pak zkoumat systematicky. A co nedávno česky vydaný Michael Newton, jeho čtyři brožurky shrnující jeho mnohaletá experimentální zkoumání. Také C.G.Jung na leccos narazil, ale bál se s tím vyjít na veřejnost. (Ten náš Břet.Kafka taky nezveřejnil všechno, co zjistil, protože se nechtěl dostat do konfliktu s církví. Ale úplně stačí to, co popsal. Zajímavé je, že nejen vědci, ale i katolíci, jeho souvěrci, ho ignorují.)

vědec 21.5.2009 12:17

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

ty chytrolíne,oni na to nenarazili čirou náhodou.....My lidi si musíme dát bacha na to,abychom  při experimentech nevyvolali výsledek,kterej chceme dostat....

certik 20.5.2009 22:53

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Prosimvás mohl byste vyprodukovat odkaz na nějaký vědecký článek který obsahuje frázi člověk není nic než tělo? Nebo život končí smrtí těla? Tohle totiž vypadá, že trpíte přeludama.

Že si nestěžujete spíš na právníky. Protože jak vám pojde tělo, tak vás prohlásej za mrtvýho a seberou vám důchod i vobčanku. Ani už nedostanete slevu na MHD. Ale na druhý straně třeba muzea jsou vaši přátelé, protože když existujete mimo tělo, můžete do muzea zadarmo, protože tam se platí jen za vstup těla.

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 23:40

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Všechny oficiální učebnice biologie i psychologie v ČR jsou psány v tomto duchu. Rovněž tak knihy vydávané nejvyšší autoritou - Akademií věd ČR.

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 22:12

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Nejde o to, čím se věda zabývá (jen tím, co lze vědecky zkoumat), ale že nepřipouští existenci ničeho jiného. To jsem myslím napsal dost jasně. A že automaticky vylučuje jakákoliv nemateriální vysvětlení, je také pravda. A to je samozřejmě v rozporu s rozumem. S terminologií to nemá nic společného, to je záležitost teorie poznání a ontologie.

Poslouchal jsem v rozhlase (v sobotním Meteoru) koncem minulého roku komentáře Fr.Koukolíka k jevům popisovaným v Moodyho knize Život po živote a podobné literatuře. Byl to ukázkový příklad celé série neracionálních úvah (před jakými mimochodem autor sám ve svých knihách varuje!)

Lucifer 20.5.2009 22:14

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

No ale to není pravda. Mezi vědci jsou i věřící atd... ale to už bychom se zacyklili:-/

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 22:31

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Ti mlčící a mlžící věřící mezi vědci, to je právě ten malér. Oni pouze předstírají, že věda a víra si neodporují, zatímco pravý opak je pravdou, věda je největší a nejrozhodnější protivník víry, tj.víry v existenci duše nezávislé na těle, života po smrti těla, "out of body existence", a podobně. Vědci a teologové se před veřejností snaží předstírat, že se doplňují a že každý si člověk může vybrat, pro co se rozhodne. A přitom nejsou schopni si uvědomit, že co jeden tvrdí, to druhý popírá. Pravda je jenom jedna. Pokud má (v otázkách lidského života a smrti) pravdu přírodověda, teologové se zásadně mýlí, pokud mají pravdu teologové (nebo třeba jen ezoterici), tak se fatálně mýlí věda.

Lucifer 20.5.2009 22:34

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Želbohu vám musím oznámit, že fatálně se mýlíte vy. Dzp!

Kolemjdoucí (J.Š.) 20.5.2009 22:44

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Tak dobrou noc. Už musím bohužel končit, aniž bych se dověděl, v čem se fatálně mýlím.

Lucifer 20.5.2009 22:49

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

Dobrou:-)

vědec 21.5.2009 12:14

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

co to je za blbost ?

sláva 20.5.2009 23:08

Re: Současná přírodověda má jednu zvláštní vlastnost,

V rozporu s rozumem mi připadá věřit ve všeliká jsoucná, která nejsou nikde k vidění, cítění.....

věda operuje s těmi, která vidím nahmatám, spočítám, prokáži.

Pane, kolik jiných jsoucen asi tak ještě máme objevit? Tisíc? Pět tisíc?

Svět nám ta opovrhovaná věda vykládá tak, abychom svět mohlil zvládat, přidává další poznatky, ale nefantazíruje o pánubohu!

Kdo na to nemá, chodí do kostela.

vojcek 20.5.2009 20:25

.

Proč musí filosofové vždycky každou blbost zaobalit takovýma frázema a "odborně" znějícíma věcma, aby to bylo co nejmíň srozumitelné? Je to směšné a trapné zároveň.

Jirka 20.5.2009 20:57

Re: Filosofie

Nás ve škole učili: "Filosofie je věda, která dělá z věcí jednoduchých, věci složité a z věcí složitých, věci nepochopitelné". Oč to mají lidé jednodušší, kteří řeknou: "Bylo to tak a tak a basta! Udělal to všechno Bůh a není tudíž  o čem přemýšlet. Běžte něco užitečného dělat!"

tich@dohoda 20.5.2009 19:09

podekovani vsem diskuterum

mam dojem, ze uz hodne dlouho nebyla na Psu tak zajimava diskuse, vidno, ze Psa cte/sleduje stale dost chytrych lidi, ac to tak casto nevypada. Cest :-)

Jakub S. 20.5.2009 21:33

Re: podekovani vsem diskuterum

Určitě. Přemýšlení čest!

Sardinka 20.5.2009 16:49

vědecká pitomost

Nevím mě ta evoluční terorie přijde opravdu jako víra v to, že notebooky vznikají výbuchy v továrně na notebooky. Prostě když se vezme to správné proudění vzuchu, pak nějaké záření atd. tak tu máme hardware a ten se pak sám naprogramoval a je tu i software. A pak že je to nějaká záhada! Jen pro staré báby! A už byly publikovány tisíce článků které to tak nějak vědecky dokazují, takže je to vědecky potvrzené i kdyby to byla jinak pitomost.