5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Haf 20.4.2006 21:25

Odpuštěno, zapomeňte

Vy všichni, co vás bolševici okradli, vy všichni, který ste byli perzekvovaný, zavřený za názor, vy všichni, kteří jste museli odejít, nebo byli odejíti za hranice, zapomeňte i vy všichni, kteří ste jim museli sloužit a musíte sloužit i dál, neboť oni vesměs privatizovali, zatím co vy ste zvonili klíčema a taky vy všichni nad které se byť jen vyvyšovali - zapomeňte a odpusťte. Nejen to, proste boha, aby vám dal zapomenout, neboť se na to zapomenout nedá. Ne-to by byla největší chyba. Totiž nová generace není jiná - když táta krad, syn krade většinou taky. Když se táta choval jako vrchnost i syn má vrchnostenské manýry. Nejen řemeslo se dědí z otce na syna, i zlé vlastnosti.

Odpusťte, ale zapomenout nemůžu a ani nechci a hluboce s Váma nesouhlasím. Ekonomická moc bývalých bolševiků není to pravé vořechové, milá paní.

tutor 20.4.2006 16:35

málo bylo prof. Čulíka......

- universitní profesor Jan Čulík je natolik respektovaná osobnost, že může žít kdekoli na světě tedy i ve Velké Británii a přednášet opět téměř kdekoli na světě tedy i na českých univerzitách, které mají odvahu ho pozvat. Reprezentuje tu část akademické obce, která má velmi daleko k černobílému resp. doktrinářskému vidění světa a je schopen a zejména ochoten kritického pohledu.Thank  heavens ! Česká média představují snadný terč, protože se dopouštěji trestuhodných selhání...kde byli například "hlídací psi demokracie", když během kongresu ODS v Brně byly prezentovány zjevné nepravdy, bylo manipulováno s informacemi ohledně ekonomické situace, nepravdivým způsobem prezentovány údaje v souvislostí s  rovnou dani, apod. Jiný můj universitní kolega Prof.Chýla který na toto téma poukazoval a předložil řadu nesporných a ověřitelných  důkazů o manipulaci s informacemi nebyl v tuzemsku téměř vůbec publikován !!!!!

Pouze dostatečně vyvinutá a sebevědomá společnost má schopnost a odvahu si přiznat chyby a nedostatky, platí to i o lidech.

Sch.glosátor. 19.4.2006 17:51

To naříkání nad historií je holt taková tradice. Tři sta let jsme trpěli....

Em 19.4.2006 16:48

Klobouk dolů před Čulíkem.

Když se to někomu nelíbí, nemusí to číst. Je spousta dalších portálů. Tady se asi ozvala potrefená husa. Jak říká klasik: Kyž vás něco svrbí, tak se podrbejte a nedrbejte druhýho.:-)

Jura Jurax 19.4.2006 15:33

Kecy

Generace seniorů je generací zatvrzelých a mnohdy zhrzených beranů, kteří si nechtějí nebo snad ani nedokáží připustit, že socialismus, který budovali 40 let, byl fatálním omylem několika pokolení, no a ti neumějí formulovat svoje myšlenky ...

Nejen tento citát, ale celý článek mi přijde jako od autora mírně zhuleného.  Mluv, majolenko, za sebe - nebo radši mlč, když kulové víš. Jsem skoro ta starší generace (je mi 57), bolševiky nevolím etc. a pravím, že tenhle článek je zcela mimo realitu.

xpoe 19.4.2006 18:23

Re: Kecy

No autorka ale nenapsala, že do té starší generace nepočítá i sebe - čili možná to myslela i sebekriticky a počítá tam i sebe.

Možná autorce jde o to, že dokud budou žít ti co pamatují "otroctví" /viz bible/, tak je každá změna dost těžká.  A je  bohužel jedno, zda to jsou ti co s režimem spupracovali aktivně, nebo pasivně, nebo i pod ním trpěli či naopak z něj profitovali - a je jedno zda dnes volí tu či onu stranu.   Možná vůbec jde jen o to, aby "odžila" generace, která pamatuje režim před rokem 89, protože zlozvyky té doby máme bohužel pod kůží. Ano mám jí tam i já a nic na tom nemění, že jsem nikdy KSČM, ani sec.dem. nevolil a před listopadem jsem byl dejme tomu opoziční hudebník, který měl s režimem problémy .

Bohužel se mi ale zdá, že budeme muset odumřít nejen my co pamatujeme starý režim ale i my kteří TEĎ žijeme v tomhle marazmu  vedeným  ať už soc.dem, nebo bohužel zparchantělou ODS. Bohužel

A taky nejde o to, aby se na historii zapomělo, naopak ta se má uchovat., ale uchovat v knihách a ne v našich zahořklých srdcích .Jen se nesmí táhnout dál zřetězení osobně vnímaných křivd a zášti nebo pocitu že stát se o nás má strat - to na jedné straně a na druhé straně, pocit, že třeba pangejt u silnice je státu - tedy cizí a můžeme tam nasypat jakýkoli bordel.   A tyto dva pocity, že stát se má strat a zárověň , že je cizí, že to jsou ONI ten se vice či méně kombinuje zároveň v každém z nás.

A my co jsme tací musíme prostě nejdříve v klidu dožít a vcedení státu se ujme nová generace.  

Jaroslav 19.4.2006 15:08

Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

pan Čulík to snad odmítl zveřejnit? On se nepovažuje za "levičáka", ale naopak za konzervativce. Protože prý v Británii nevolí levici. Proč by člověk, který kritizuje ODS a její příznivce, a ono je velmi těžké nekritizovat je, měl být označován za každou cenu za "levičáka"? 

Taraszátaras 19.4.2006 15:35

Re: Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

Ano, vážený Jaroslave, narazil jste na základní vzorec chování českých pravičáků: kritizuješ současné poměry a pravici, ergo kladívko jsi bolševik. Že je to přesně opsané právě bolševické heslo "Kdo nejde s námi, jde proti nám", to české fašizující pravici nedochází.

Kadlus 19.4.2006 15:48

Re: Re: Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

Kolego, dopouštíte se, zcela zrůdně,nehorázného zúžení problematiky. U nás platí doslova : Napiš něco o kvalitní kůži na boty,nebo třeba o svíčkové, už tě někdo pasuje na vola s velkým V, v případě ,že budeš stát za zmínku, budeš nejmíň předsedou HP ( což není zkratka pro tu firmu, to je Hovězí Partaj ).Platí to nejen o politických diskuzích, bohužel.

Kadlus 19.4.2006 13:28

Moje závěry

Tak koukám a vidím, přelouskal jsem znovu celou diskuzi.Bože,proč partajní ( i když volební = na hranici reality) programy ? Tady má lidí jasno , co a jak , třeba s důchodovou reformou.Jenže , zapomínáme na jedno : Celý vývoj měl svá demografická, lidská, společenská a mnoho dalších pravidel. Také ti, na které je zaměřena jsou - a hlavně - byli všemi těmito skutečnostmi ovlivňováni.Lze se pokusit ledacos implementovat ze zahraničí - stejně výše zmíněné skutečnosti neobejdete - zejména ne v hlavách.Bude to ještě dlouhá cesta - a pomineme-li na ní zkušenosti starších, včetně i negativních- na které oni dopláceli, a pokud budou žít, budou doplácet do své smrti, dopustíme se opakovaně a zbytečně chyb.Tady souhlas s jedním diskutérem- mladé o tom stejně nepřesvědčíš.

Jiří K. 19.4.2006 13:12

Tak tedy opravdu nevím,

co vlastně tato dáma zamýšlela tím svým svěžím dílkem obecenstvu sdělit.

No, asi usoudila, že slovní makulatury je v našich zeměpisných šířkách stále ještě málo.

ibn 19.4.2006 15:05

Re: Tak tedy opravdu nevím,

Ja taky ne. Z clanku:

"Proč tedy nemohou média suplovat osvětu, které je stále málo, zejména v postkomunistických zemích. A nepleťme si to s nějakou kapitalistickou propagandou, či co. Jinak nechápu, proč pan Čulík v kapitalismu žije."

To je, pane!

Baci 19.4.2006 11:36

Jahve věděl

Jahve věděl proč nechal Mojžíše a jeho lid vláčet 40 let po Sinaji či kde.Ke generační otázce jeden citát"Poslyšte,čtu knihu starou 2000 jen zde plno moudrost .Slyšte ,něco Vám přečtu.Milý Abé major Vaši knihu nečetl a nečetl by ji i kdyby byla mnohe starší.Cožpak si myslíte,že staří osli hýkají lépe mladých "děl mistr Antonín

honzak 19.4.2006 10:37

zase jedna, co mluví mým jménem!

děvče zlatý, tobě se uleví, až dostaneš rozum! Vol si koho chceš, dělej si chceš, ale nemluv za druhé. Nemáš na to gebír!

ASton 19.4.2006 10:28

Stará špína

Viděl jsem Lenina/mrtvého/.Tak mohu promluvit.Dle mého je autorka vedle.Ze svého života jsem se poučil,že prožitou skutečnost a zkušenosti nelze přenášet na mladou generaci.A je to dobře.Všechno co   jsme prožili,musí mladá generace prožít znovu.Nemám strach,že by mladá generace nechápala,nevěděla co je dobré a co špatné.Řadit seniory mezi ty,co brzdí rozvoji a volí komunisty je nehorázná lež. Právě tato generace,která si prožila masírování mozků je nebezpečná pro demagogy typu Paroubka,Ratha,odborových bosů. Občané tohoto státu se vždy dělili na občany pracovité a občany nepracovité. Z občanů pracovitých se stali přívrženci pravice,z občanů ostatních levičáci.Občané pracovití pracují,občané ostatní vlezli do Státní správy.Vy hovoříte o lidech,kteří se narodili v letech 1936 a později,tito lidé prožili část svého věku v kapitalismu a z donucení po zradě USA,Francie a Anglie,kdy nás prodali Stalinovi

v socialismu. Pro ozdravění národa navrhuji: Všechny občany této republiky kteří se narodili před rokem 1989-vyhubit,jen tím zachráníme republiku. Naopak má pravdu v tom,že největší nebezpečím pro nás jsou levicoví idealisté,dobře hmotně zajištěni.

Kadlus 19.4.2006 13:37

Re: Stará špína- pro odlehčení

S pousmáním- nemyslíte tím třeba rozšířenou státní správu, doufám, třeba státní nemocnice ( nebo taky kafilerku, či cvokhauz), nebo nedej bože, školství.Abych nemusel měnit názor a nebyl taky nemakačenko.Sice volím pravici,ale výjimka potvrzuje pravidlo.Myslel jste tím, doufám, přesně tu babu ouřednickou, co Vás minulý týden nasejřila na Národním Vejboře - pardon,to je vlastnost těch odpisových- "na Městskym Ouřadě "?Jinak, stát na snadnější identifikaci dlouhodobě pracuje- už jsem psal- ti nežádoucí mají v RČ jenom 3 (slovy tři) čísla. Jak Vy ? Zdravím, JK senior

ASton 19.4.2006 23:40

Re: Re: Stará špína- pro odlehčení

Státní správa,to jsou úředníci všeho druhu.Nepatří tam učitelé,zdravotníci a jiní občané,kteří skutečně slouží lidu.Nemám jen rád všechny,kteří mají razítka a rozmnožují se geometrickou řadou.Příjemný den

xpoe 19.4.2006 10:19

Moc roztomilé

Moc roztomilé, jak je to napsané s takovým pořekotným zápalem;-D. Docela bych rád poznal autorku více - napadlo mě;-P

Zajímalo mě, kolik je pisatelce let. Myslel jsem si , že je to dívenka a psaním se neživí, že jí to zdejší redakce uveřejnila na zkoušku.

Pak jsem ale zjistil, že pisatelka je ročník 1960, čili je o dva roky starší než já - hmm - no a já si ale moc mladý nepřipadám. Pak jsem ještě jednoduče googlem zjistil, že píše hojně a nejméně 5 až 6 let se tím živí. A mimo jiné měla nejméne jeden článek i v Britských listech.

Tak nevim

scurra 19.4.2006 10:38

Re: Moc roztomilé

Také jsem si po přečtení článku myslel, že autorkou je mladá zapálená kapitalistických světlých zítřků. Nyní mě napadá jiné vyvětlení - do svých 30 let žila v socialismu a ona jí kritizovaná mávátka se jí dostala tak hluboko pod kůži, že se jich nedokáže zbavit. Tak si pouze jejich barvu změnila z rudé na modrou a zelenou. Na dokreslení - často píše na Virtually cz., což jsou takové Haló Noviny v modré barvě.

scurra 19.4.2006 10:40

Re: Re: Moc roztomilé

oprava:  mladá zapálená budovatelka kapitalistických ...

xpoe 19.4.2006 10:54

Re: Re: Moc roztomilé

No omluvte mě - nemůžu za to, líbí se mi prostě blondýnky a za tímhle písáním je vidět blondýnka. Nemyslím si, že jsou blondýnky blbé či hloupé. Mají jen jiné vidění světa a jejich sdělení je nutné umět rozklíčovat. Tak jako můj kocour vidí svět svýma kocouříma očima, tak to má i ona. Myslím, že jí rozumím , co by chtěla říct. Neumí to ale sdělit tak, aby to nevyznělo tak nepřijatelně pro většinu lidí jako tento článek. Rozhodně je zajímavé pročíst více článků autorky, které se dají nahledat po celém webu, aby si člověk trošku víc jasno. Nevím proč mě ta bytost  tak zajímá.

dědeček hříbeček 19.4.2006 14:39

Re: Re: Re: Moc roztomilé

áááááááááÁÁÁÁÁ  Jo

 je to blondýnka, takovej diblíček  roztomilej, holčička - šestačtyřicítečka

http://www.obligatne.com/news_clanky/hraskralikem.jpg

honzak 19.4.2006 10:40

Re: Moc roztomilé

Tak to je rána! Taky jsem čekal rozmumpovanou pětadvacítku a ejhle, ona preklimakterická matrona. Tak ta už rozum nedostane, ověřeno v redakci (jak psávalo Amatérské rádio). Nebude kandidovat za stranu zelených?

xpoe 19.4.2006 17:46

Re: Re: Moc roztomilé

Tak to se snad chovejte trochu slušněji k dámě - a víte co ? - mě se líbí !!.  Mě se právě zdá docela zajímavé, že má kuráž psát jako dvacítka a moc se s tím nemaže. A musím trochu  korigovat svůj původní názor. Přečetl jsem si toho od autorky dnes během dne  víc - co tak po různu na webu napsala a hlavně na těch jejích vlastních stránkách a  zjišťuji, že má něco do sebe. Občas mě některé její myšlenky vělice inspirují a zahrají ve mě ladný akord souznění, ba dokonce objeví a rozechvějí strunu o které jsem něměl ponětí ale na druhou stranu mě občas nějaká majičkost opravdu praští přez oči těžkou disonancí. A hlavně je to syrové a neučesané.

Připadá mi jako taková novinářská PUNKačka Píše, tak jako když někdo spívá neškoleným hlasem, ale s chutí.  Jako když nějaký zpěvák zpívá od srdce co cítí - syrově a ani se nesnaží dát zpěvu zaběhnutou učesanou formu a najde si své posluchače.  A to i když nemá školený hlas či techniku. Občas zaspívá i dost falešně a má v tom kixy.  Snad jen trochu víc srovnat strukturu stavby myšlenek by to chtělo.

Prostě je PUNK, zatímco ti brilantní  novináři , komentátoři či učesaní politologové jsou Karlové Gottové.

A kromě toho je to ženská, která si nehraje na chlapa a prostě píše holčičkovsky a chvíli trvá než to jako čtenář pochopí - je to prostě něco úplně jinýho, než jsme zvyklí číst. Mám s autorkou asi společné modro-zelené vidění světa. To ale vůbec neznamená že bych byl bezvýhradně  nadšený z naší modré, nebo zelené politické strany.  Těch výhrad je spíš víc něž míň.  A skepse z toho jak se ty dvě barvy politiky podaří skloubit mám hodně.  A proto taky nechápu proč zde v diskusi většina lidí hned každého někam škatulkuje.No taky jsem se s tím moc nemazal a napsal jsem jako ona upřímě jak to její písání cítim.

 

scurra 19.4.2006 19:43

Re: Re: Re: Moc roztomilé

Ale no tak, Jitko Macháčková, přestaňte se schovávat za nick xpoe :))

xpoe 19.4.2006 19:51

Re: Re: Re: Re: Moc roztomilé

No přečti si další moje příspěvky, než ten tady dole a dojde ti to, že se pleteš ;-D

Ale je možný, že oíšu podobně neučesane a PUNKáčsky jako ona, ale zdání klame.;-)

Taraszátars 19.4.2006 10:46

Re: Moc roztomilé

Překvapení tržnice! Páčil jsem to na pomýlenou mladistvou. Pokud se někdo může živit s tak katastrofální intelektuální i odbornou úrovní, tak to dost vypovídá o současné publicistice. Horoucí srdce a špinavé ruce, jenom mírně pozměněné heslo.

Kadlus 19.4.2006 13:08

Re: Moc roztomilé

Díky,i mně jste otevřel oči.Máte pravdu ,i já jsem na BL její dílo četl a pak prošel její vlastnoručně uváděný "Curiculum Vitae ".Napovídalo o mnohém - a výstižně.To je ale demokracie - i sebeblbějšímu názoru sluchu dopřeje !

xpoe 19.4.2006 14:15

Re: Re: Moc roztomilé

Můžete mi zde napsat www adresu toho jejího C.V. - ta žena mě vzrušuje

Kadlus 19.4.2006 15:12

Re: Re: Re: Moc roztomilé

www.blisty.cz

ale nevím, jak dlouho jde archiv,spíš bych zagoogloval.Osobně používám Copernic Prof,ten projíždí víc vyhledávačů najednou,mně osobně najde ,kde jsem si pouštěl ústa na procházku řadu let zpátky.Jinak ještě doporučuji www.pravednes.cz; je zadara a máte přehled jako na dlani - vše, nejen politiku- zprava zleva,zdola,in vitro atd.Tam Bl také jsou. Napište ,jak jste dopadl - třeba na mail : Jmeno@gmail.com.Pěkný den, JK senior