8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pametnik 21.4.2006 18:19

Souhlasim bezvyhradne s autorem prispevku "A"

Haf 20.4.2006 21:25

Odpuštěno, zapomeňte

Vy všichni, co vás bolševici okradli, vy všichni, který ste byli perzekvovaný, zavřený za názor, vy všichni, kteří jste museli odejít, nebo byli odejíti za hranice, zapomeňte i vy všichni, kteří ste jim museli sloužit a musíte sloužit i dál, neboť oni vesměs privatizovali, zatím co vy ste zvonili klíčema a taky vy všichni nad které se byť jen vyvyšovali - zapomeňte a odpusťte. Nejen to, proste boha, aby vám dal zapomenout, neboť se na to zapomenout nedá. Ne-to by byla největší chyba. Totiž nová generace není jiná - když táta krad, syn krade většinou taky. Když se táta choval jako vrchnost i syn má vrchnostenské manýry. Nejen řemeslo se dědí z otce na syna, i zlé vlastnosti.

Odpusťte, ale zapomenout nemůžu a ani nechci a hluboce s Váma nesouhlasím. Ekonomická moc bývalých bolševiků není to pravé vořechové, milá paní.

tutor 20.4.2006 16:35

málo bylo prof. Čulíka......

- universitní profesor Jan Čulík je natolik respektovaná osobnost, že může žít kdekoli na světě tedy i ve Velké Británii a přednášet opět téměř kdekoli na světě tedy i na českých univerzitách, které mají odvahu ho pozvat. Reprezentuje tu část akademické obce, která má velmi daleko k černobílému resp. doktrinářskému vidění světa a je schopen a zejména ochoten kritického pohledu.Thank  heavens ! Česká média představují snadný terč, protože se dopouštěji trestuhodných selhání...kde byli například "hlídací psi demokracie", když během kongresu ODS v Brně byly prezentovány zjevné nepravdy, bylo manipulováno s informacemi ohledně ekonomické situace, nepravdivým způsobem prezentovány údaje v souvislostí s  rovnou dani, apod. Jiný můj universitní kolega Prof.Chýla který na toto téma poukazoval a předložil řadu nesporných a ověřitelných  důkazů o manipulaci s informacemi nebyl v tuzemsku téměř vůbec publikován !!!!!

Pouze dostatečně vyvinutá a sebevědomá společnost má schopnost a odvahu si přiznat chyby a nedostatky, platí to i o lidech.

Moravák 20.4.2006 11:23

Re: Re: To snad ne !

BLBČE !!!!!!!!

Kadlus 20.4.2006 8:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, možná to autorka napsala příliš tvrdě,

Ne, byla to reakce všeobecná, proto,že s příspěvky této dámy se obecně neztotožňuji, ale nejsou - ani v jádru- ani doslova- hulvátské. Jenom takový myšlenkový "pšouk "- jak by asi děl milovaný JW.

ASton 19.4.2006 23:40

Re: Re: Stará špína- pro odlehčení

Státní správa,to jsou úředníci všeho druhu.Nepatří tam učitelé,zdravotníci a jiní občané,kteří skutečně slouží lidu.Nemám jen rád všechny,kteří mají razítka a rozmnožují se geometrickou řadou.Příjemný den

A. 19.4.2006 23:09

Re: Re: Re: Proboha..

Vím, že se opakuji. Nicméně: Dříve  lidé ulevovali svým duševním průjmům na stěnách veřejných záchodků. Dnes to píší na WEB.

A. 19.4.2006 21:20

Prumerne inteligentni lide prohledli uz po roce 1968 ?!?!

Tak to máte o průměrné inteligenci hodně špatné mínění. Pokud někdo za první republiky nečetl Čapkův essej "Proč nemohu býti komunistou" mohl se o podstatě komunizmu ještě poučit ze spousty pramenů, které tu průběžně vycházely před válkou. Svědci psali o hrůzách kolektivizace, hladomorech a koncentrácích. Nicméně Češi se stali snad jediným národem, který si komunizmus dobrovolně a s nadšením zvolil ve svobodných volbách roku 1946. Následovala násilná kolektivizace, zatýkání, politické procesy, kádrování atd. Je pozoruhodné, že skoro každý "prohlédl" zločinnou podstatu komunizmu až tehdy, když jemu osobně někdo začal kroutit koule. Do té doby se ho to netýkalo a cizí neštěstí bylo spíš důvodem k radosti v souladu s příslovím o sousedovic koze. Z tohoto pohledu pokládám osmašedesátníky za lidi s nesmírně nízkou úrovní etických hodnot nebo nízkým IQ. Ostatně ono se odhadem 95 procent lidí nacpe do partaje jen proto aby si pomohli k lepšímu postavení, prachům atd. A vůbec nezáleží o jakou partaj jde. Jen když je právě u moci.

xpoe 19.4.2006 19:51

Re: Re: Re: Re: Moc roztomilé

No přečti si další moje příspěvky, než ten tady dole a dojde ti to, že se pleteš ;-D

Ale je možný, že oíšu podobně neučesane a PUNKáčsky jako ona, ale zdání klame.;-)

scurra 19.4.2006 19:43

Re: Re: Re: Moc roztomilé

Ale no tak, Jitko Macháčková, přestaňte se schovávat za nick xpoe :))

xpoe 19.4.2006 18:23

Re: Kecy

No autorka ale nenapsala, že do té starší generace nepočítá i sebe - čili možná to myslela i sebekriticky a počítá tam i sebe.

Možná autorce jde o to, že dokud budou žít ti co pamatují "otroctví" /viz bible/, tak je každá změna dost těžká.  A je  bohužel jedno, zda to jsou ti co s režimem spupracovali aktivně, nebo pasivně, nebo i pod ním trpěli či naopak z něj profitovali - a je jedno zda dnes volí tu či onu stranu.   Možná vůbec jde jen o to, aby "odžila" generace, která pamatuje režim před rokem 89, protože zlozvyky té doby máme bohužel pod kůží. Ano mám jí tam i já a nic na tom nemění, že jsem nikdy KSČM, ani sec.dem. nevolil a před listopadem jsem byl dejme tomu opoziční hudebník, který měl s režimem problémy .

Bohužel se mi ale zdá, že budeme muset odumřít nejen my co pamatujeme starý režim ale i my kteří TEĎ žijeme v tomhle marazmu  vedeným  ať už soc.dem, nebo bohužel zparchantělou ODS. Bohužel

A taky nejde o to, aby se na historii zapomělo, naopak ta se má uchovat., ale uchovat v knihách a ne v našich zahořklých srdcích .Jen se nesmí táhnout dál zřetězení osobně vnímaných křivd a zášti nebo pocitu že stát se o nás má strat - to na jedné straně a na druhé straně, pocit, že třeba pangejt u silnice je státu - tedy cizí a můžeme tam nasypat jakýkoli bordel.   A tyto dva pocity, že stát se má strat a zárověň , že je cizí, že to jsou ONI ten se vice či méně kombinuje zároveň v každém z nás.

A my co jsme tací musíme prostě nejdříve v klidu dožít a vcedení státu se ujme nová generace.  

Sch.glosátor. 19.4.2006 17:51

To naříkání nad historií je holt taková tradice. Tři sta let jsme trpěli....

xpoe 19.4.2006 17:46

Re: Re: Moc roztomilé

Tak to se snad chovejte trochu slušněji k dámě - a víte co ? - mě se líbí !!.  Mě se právě zdá docela zajímavé, že má kuráž psát jako dvacítka a moc se s tím nemaže. A musím trochu  korigovat svůj původní názor. Přečetl jsem si toho od autorky dnes během dne  víc - co tak po různu na webu napsala a hlavně na těch jejích vlastních stránkách a  zjišťuji, že má něco do sebe. Občas mě některé její myšlenky vělice inspirují a zahrají ve mě ladný akord souznění, ba dokonce objeví a rozechvějí strunu o které jsem něměl ponětí ale na druhou stranu mě občas nějaká majičkost opravdu praští přez oči těžkou disonancí. A hlavně je to syrové a neučesané.

Připadá mi jako taková novinářská PUNKačka Píše, tak jako když někdo spívá neškoleným hlasem, ale s chutí.  Jako když nějaký zpěvák zpívá od srdce co cítí - syrově a ani se nesnaží dát zpěvu zaběhnutou učesanou formu a najde si své posluchače.  A to i když nemá školený hlas či techniku. Občas zaspívá i dost falešně a má v tom kixy.  Snad jen trochu víc srovnat strukturu stavby myšlenek by to chtělo.

Prostě je PUNK, zatímco ti brilantní  novináři , komentátoři či učesaní politologové jsou Karlové Gottové.

A kromě toho je to ženská, která si nehraje na chlapa a prostě píše holčičkovsky a chvíli trvá než to jako čtenář pochopí - je to prostě něco úplně jinýho, než jsme zvyklí číst. Mám s autorkou asi společné modro-zelené vidění světa. To ale vůbec neznamená že bych byl bezvýhradně  nadšený z naší modré, nebo zelené politické strany.  Těch výhrad je spíš víc něž míň.  A skepse z toho jak se ty dvě barvy politiky podaří skloubit mám hodně.  A proto taky nechápu proč zde v diskusi většina lidí hned každého někam škatulkuje.No taky jsem se s tím moc nemazal a napsal jsem jako ona upřímě jak to její písání cítim.

 

Em 19.4.2006 16:48

Klobouk dolů před Čulíkem.

Když se to někomu nelíbí, nemusí to číst. Je spousta dalších portálů. Tady se asi ozvala potrefená husa. Jak říká klasik: Kyž vás něco svrbí, tak se podrbejte a nedrbejte druhýho.:-)

Em 19.4.2006 16:38

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha..

O nic jsi nepřišel.:-)

scurra 19.4.2006 16:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, možná to autorka napsala příliš tvrdě,

V řazení příspěvků je "takovej kuláš, že se ftom prase nevyzná". Reagujete na příspěvek Pavly B. z 10:06, hl. poslední odstavec?

Kadlus 19.4.2006 16:12

Re: Re: Re: Re: Proboha..

Dík za odpověď, já ač věkem pamětník, BL sleduji asi 3 až 4 roky;nikdy jsem žádnou takovouhle diskuzi pod článkem v BL nezažil.

Kadlus 19.4.2006 15:48

Re: Re: Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

Kolego, dopouštíte se, zcela zrůdně,nehorázného zúžení problematiky. U nás platí doslova : Napiš něco o kvalitní kůži na boty,nebo třeba o svíčkové, už tě někdo pasuje na vola s velkým V, v případě ,že budeš stát za zmínku, budeš nejmíň předsedou HP ( což není zkratka pro tu firmu, to je Hovězí Partaj ).Platí to nejen o politických diskuzích, bohužel.

Taraszátaras 19.4.2006 15:44

Re: Re: Re: Proboha..

Nejsem pamětník, ale ti říkají, že Čulík musel diskuze zrušit kvůli nadměrnému výskytu agresivních hovad, jejichž jediným argumentem je nadávat někomu do bolševiků. Jak jsem koupil, tak prodávám. Čulík má ovšem někdy opravdu protektorské sklony, kdo je ale nemá, a příspěvky jsou tam opravdu vyváženější než kdekoliv jinde. Taky se dost bojí české justiční Godzily.

Kadlus 19.4.2006 15:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, možná to autorka napsala příliš tvrdě,

Tak Vám volně zacituji Jiřího Suchého , současného 70tníka :" Stáří má tu výhodu, že toho hrozně moc znáte a stejně to od Vás nikdo nechce vědět."

No, a tohohle pána určitě nebudeme podezřívat, že je to nevzdělanec z Neumětel, nebo flákač.Moc se mi ten jeho bonmot líbí.

Taraszátaras 19.4.2006 15:35

Re: Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

Ano, vážený Jaroslave, narazil jste na základní vzorec chování českých pravičáků: kritizuješ současné poměry a pravici, ergo kladívko jsi bolševik. Že je to přesně opsané právě bolševické heslo "Kdo nejde s námi, jde proti nám", to české fašizující pravici nedochází.

Jura Jurax 19.4.2006 15:33

Kecy

Generace seniorů je generací zatvrzelých a mnohdy zhrzených beranů, kteří si nechtějí nebo snad ani nedokáží připustit, že socialismus, který budovali 40 let, byl fatálním omylem několika pokolení, no a ti neumějí formulovat svoje myšlenky ...

Nejen tento citát, ale celý článek mi přijde jako od autora mírně zhuleného.  Mluv, majolenko, za sebe - nebo radši mlč, když kulové víš. Jsem skoro ta starší generace (je mi 57), bolševiky nevolím etc. a pravím, že tenhle článek je zcela mimo realitu.

Pametnik 19.4.2006 15:33

Hlupaci jsou bohuzel ve vetsine

Panove jste zcela vedle. Jeden clovek ve vedeni strany skutecne staci, aby zkazil dobre dilo.

Prumerne inteligentni lide prohledli uz po roce 1968. Jestlize jste prohledli az po roce 1989, pak jste hlupaci. A s narodem hlupaku se bohuzel neda nic delat.

Vlastimil Tlusty neprohledl po roce 1989, on se pouze chopil nove prilezitosti. A toho se prave desim, jake dalsi prilezitosti se chopi v budoucnosti.

Ve volbach rozhodne vetsina hlupaku

Taraszátaras 19.4.2006 15:32

Re: Souhlasím taky jsem syna málo řezal. Re: Re: Re: Proboha..

Jistě, je třeba rozlišovat pubertální bezvědomí (které u mužů trvá do té třicítky) od asociálně a kriminálně nastavených osobností, kteréžto vlastnosti se získávají v útlém věku, díky výchově bez omezování a zároveň bez citové vazby zejména s matkou (doporučuju Vzpouru deprivantů od dvou českých psychologů, jeden je dáma, kde je mé tvrzení o zmutované generaci doloženo statisticky, vzrůstajícím počtem takto poškozených osob). Ty facky jsem myslel jenom částečně doslovně, hlavně však jsem měl na mysli nevytýčení hranic chování a absenci kladných vzorů (připomínám Třísku v Obecné škole). Zdravím.

Kadlus 19.4.2006 15:32

Re: Re: Proboha..

Mimochodem, Dane z Písku, všiml jste si , doufám, že na BL pan Č. nepřipouští diskuzi čtenářů ? Vždy jde o úzký okruh jeho přispěvatelů, pokud se najde kritik, pak je jeho vystoupení vždy ze strany BL okamžitě - často formou vsuvek - komentováno- většinou negativně.Pro mne zvláštní přístup- to je můj názor,ty, čtenáři,ber-neber;hlavně drž ústa.I když, připouštím dle mentální úrovně diskuzí ( díky bohu, tahle pandemie českého diskuzního Netu - hulvátství- chodí kolem Pejska zatím okolo.Jo, chtěl jsem tím říci, ža by opravdu někdy bylo lepší, kdyby některá ústa zůstala němá ( a klávesnice osiřely)- hned by se těm, jimž o něco kráčí ,ulevilo a vzduch by na těch diskuzích mohl být jako po jarní bouřce.

scurra 19.4.2006 15:25

Re: Re: Re: Re: Re: Do Psa už píšou Boženky Šumpíčkové z 4.a!

poznámka: reagoval jsem na příspěvek z 10:17

Kadlus 19.4.2006 15:12

Re: Re: Re: Moc roztomilé

www.blisty.cz

ale nevím, jak dlouho jde archiv,spíš bych zagoogloval.Osobně používám Copernic Prof,ten projíždí víc vyhledávačů najednou,mně osobně najde ,kde jsem si pouštěl ústa na procházku řadu let zpátky.Jinak ještě doporučuji www.pravednes.cz; je zadara a máte přehled jako na dlani - vše, nejen politiku- zprava zleva,zdola,in vitro atd.Tam Bl také jsou. Napište ,jak jste dopadl - třeba na mail : Jmeno@gmail.com.Pěkný den, JK senior

scurra 19.4.2006 15:08

Re: Re: Re: "v pomerne klidnem obdobi a mohla se na stari pripravit"

Milý Pepo, já se vrátím k Tvému předchozímu příspěvku, na nějž jsem reagoval. Píšeš o lidech, kteří prošli světovými válkami a měnovými krachy a nemohli se připravit na stáří. Byla však devadesátá léta něco jiného než postupným měnovým krachem (reformou)? Jak se měl na stáří podle Tebe připravit člověk, kerému bylo v roce 1990 zhruba 50 let, celý život pracoval, nepřikrádal ze státního (aspoň ne moc), měl Š105, státní byt a na knížce řekněme 50.000 Kčs (jak jistě pamatuješ, to je zhruba dvacetinásobek tehdejšího průměrného platu, asi jako dnešních 400.000 Kč - tedy celkem dost). Takových lídí nebylo málo. Úspory dal později na koupi státního (pak obecního) bytu, aby z něj nebyl vystěhován, Š105 se mu rozpadla, takže byl rád, když do důchodu stačil splatit "lízink na feldu". Teď mi řekni, jak se měl takovýto "běžný, průměrný" člověk připravit na stáří jiným způsobem, než že celý produktivní život platil důchodové pojištění (za socialismu bylo skryto v jednotné položce "daň", ale platil jej)?  Každý neměl schponosti  na to stát se podnikatelem, ani žaludek a předlistopadové konexe na to stát se "podnikatelem". Nechci Tě v žádném případě rozbrečet, ale "pepo raď".

P.S. Nejsem v žádném případě  milovník starých  pořádků,  komunistů  ani socanů  a  o svůj  budoucí důchod mám postaráno.

Jaroslav 19.4.2006 15:08

Proč není tento článek uveřejněný v Britských listech?

pan Čulík to snad odmítl zveřejnit? On se nepovažuje za "levičáka", ale naopak za konzervativce. Protože prý v Británii nevolí levici. Proč by člověk, který kritizuje ODS a její příznivce, a ono je velmi těžké nekritizovat je, měl být označován za každou cenu za "levičáka"? 

ibn 19.4.2006 15:05

Re: Tak tedy opravdu nevím,

Ja taky ne. Z clanku:

"Proč tedy nemohou média suplovat osvětu, které je stále málo, zejména v postkomunistických zemích. A nepleťme si to s nějakou kapitalistickou propagandou, či co. Jinak nechápu, proč pan Čulík v kapitalismu žije."

To je, pane!