8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kdosi 1.2.2006 8:15

Jedinou alternativou

trestu smrti by měl být tak těžký doživotní kriminál, že by si dotyčný přál umřít. A pak mu dát vybrat...
I-Worm 1.2.2006 8:19

Ale kdeže. Je zde ještě možnost :

Zastřelen v sebeobraně. Ta by navíc ulevila našim přetíženým soudům.
qwert 1.2.2006 10:39

Re: Jedinou alternativou???

TO raději nucené práce - galeje. Odsouzený si vybere dle libosti. Příklad: vražda, znásilnění - 30 let bezpracného kriminálu nebo 15 let na galejích. PS. na vojne před listopadem 89. se vetšina zaklaďaků měla mnohem hůře než dnešní basmani. Dle mého by se mělo udělat nejméně 10 stupňů věznic, s tím že 10 by byly holé cely s dekou bez vycházek.
MF 1.2.2006 15:22

Re: Re: Jedinou alternativou???

Já znám vojnu z počátku 60 let. Pokud by  měli dnešní odsouzenci stejný režim, ochránci lidských práv celého světa by se zbláznili.
I-Worm 1.2.2006 8:12

Každý rok umrzne tu a tam jeden či několik bezdomovců

je zajímavé, že naše společnost má větší starost o vrahy, nežli o ně. No, zřejmě jsou ti vrahové našim voleným zástupcům "sociálně blízcí".
Fantom 1.2.2006 8:11

Konečně

rozumné zdůvodnění zavedení trestu smrti. Mnozí pseudohumanisté zde poukazuji na "hnití". Ono to s tím "hnitím" není tak žhavé, naopak. Tito vězni organizují vězeňské podsvětí a nakonec je jim tam lépe než na svobodě, protože se jim prakticky nikdo nemůže pomstít za nic, co druhému provedli. Dále nechápu, proč se má blízký oběti brutální vraždy podílet na živení, šacení, ubytování a teplíčku vraha svého blízkého. Jo, kdyby dělali v kamenolomu, tahali 12 hodin kameny nahoru, shazovali dolů a zase nahoru, tak to bych bral. Ale posilovny, TV, videa, DVD,.... Mnoho lidí, poctivých, kteří makají od rána do večera za nízký plat a živí rodinu, takový komfort ani nemají.
Oko za oko, zub za zub. To vždy zabíralo. Účinně.
 
Zlý kukuč 1.2.2006 7:58

Milý autore,

no ono hnití ve vězení na doživotí není až tak mírný trest, jak se zdá, zejména pro mladé pachatele, kteří prochází přirozeným vývojem osobnosti.
Jinak diskuze o trestu smrti je strašně jednoduchá. jsem pro trest smrti pro pachatele, ale uvědomuji si riziko omylu. Takže jedině s povinným, desetiletým odkladem. Během této doby by se justiční omyl měl odhalit. A těch dvacel let bude moc príma.
 
Stoura.L. 1.2.2006 7:59

Re: Milý autore,

20?
Kočka 1.2.2006 10:51

Re: Milý autore,

To by mě zajímalo, jak si představujete, jakým přirozeným vývojem osobnosti projdou cikáni co zapíchli babičku nůžkami?
Jura Jurax 1.2.2006 12:49

Re: Re: Milý autore,

Jojo - a tata jednoho z nich, co je tam dovezl a čekal za bukem, neboť výkonné komando bylo převážně pod patnáct a tudíž beztrestné. Očekával bych přirozený vývoj ke kalašnikovu.
k 1.2.2006 7:55

nesouhlasím

autor nepochopil základní rozdíl - co je trest a co je pomsta. "trest" smrti jako trest nefunguje a navíc nás vystavuje riziku omylu. avíc se dostáváme do rozporu s našimi křesťanskými kořeny - jeden z citátů z bible, který si pamatuji "Má je pomsta".
Chechul 1.2.2006 8:23

Re: nesouhlasím

V tom případě je nejlepší zrušit trestní zákoník úplně, protože i vězení je pomstou společnosti.
stan 1.2.2006 9:04

Re: Re: nesouhlasím

to právě ne, občas se někdo v kriminále i napraví. Vidoq nebo John Wesley Harding budiž historickou připomínkou. Funguje to ale především na ty "slušné" lidi, kteří občas šlápnou vedle.
Chechul 1.2.2006 17:22

Re: Re: Re: nesouhlasím

Jenomže před tím zavraždili hezkou řádku lidí (Hardin něco mezi 6 - 21).
 
No a ani po jejich "polepšení", světe div se, jejich oběti neobživly.
 
Tedy trest smrti rozhodně ano.
kocour 1.2.2006 11:34

Re: nesouhlasím

A vy jste zapomněl, že vedle trestu a pomsty existuje ještě prevence.
L 1.2.2006 7:53

Zdokonaleni trestu smrti

Nejdokonalejsim trestem smrti je trest smrti na vlastni zadost, ktery zavedla komunisticka strana pro ty nejhorsi zradce. Pachatel se musel priznat a sam si pozadat o trest smrti. Take byl trest smrti na zadost pokrokoveho lidu.
 
Prikladem je to, jak razne zatocil soudruh Klement Gottwald s tou Slanskyho zradcovskou bandou. Byli odsouzeni k trestu smrti nejen na vlastni zadost, ale i na zadost pokrokovych delniku, druzstevnich rolniku i pracujici inteligence.
Jeden z nejvetsich zradcu lidu, zradce Clementis byl dokonce vyretusovan z fotografie se soudruhem Klementem Gottwaldem, prvnim delnickym prezidentem.
 
Pak byli i dalsi delnicti prezidenti, jako napriklad Havel nebo Profesor. Ty take byli zvoleni diky komunisticke strane, ktera zastupovala delnickou tridu. Profesor ma dokonce delnicky puvod.
 
klon 1.2.2006 8:32

Vyretušovat z fotografie

To je úžasný trest. To je skoro jako když vás pomlouvá tchýně. Smrt je jen vysvobození.
A.S. Pergill 1.2.2006 7:30

Bude-li řečeno A, je třeba říct i B

Bude-li obnoven trest smrti (jsem mírný zastánce), pak by musela též být v hrdelních procesech zavedena doživotní zodpovědnost všech zúčastněných za každý jednotlivý důkaz, svědectví apod., musel by z těchto procesů být vyloučen institut anonymního svědka. A muselo by být zajištěno opakované přezkoumávání procesních materiálů laickými komisemi (v zemi, kde se vynášejí rozsudky na základě "znaleckých" posudků, v nichž jsou chyby v triviálních počtech = látce do 5. třídy ZŠ, to považuji za vysoce přínosné). A "doživotní zodpovědnost" znamená, že by se šel např. policista, předhodivší falešný důkaz, zhoupnout třeba po 50 letech.
Stredocech 1.2.2006 15:26

Re: Bude-li řečeno A, je třeba říct i B ale i C

Pokud by se šel policista zhoupnout za přehodnocený důkaz, máte na mysli důkaz neviny pachatele nebo oddůvodněnou pochybnost o důkazu jeho viny?
Samozřejmě, vědomně nepravdivý důkaz je justiční vraždou.
klon 1.2.2006 7:16

trest smrti ano, ale kdo by o něm spravedlivě rozhodl

Pochybuji o poctivosti české policie, nezávislosti české justice a neovlivnitelnosti čehokoli pomocí dostatečné sumy. Tak daleko nejsme a hezky dlouho nebudeme. I když na druhou stranu u nás existují i horší tresty. Například když si česká justice jen tak mimoděk někoho neprávem odsoudí, omylem, nebo z pohodlnosti. To je snad horší než poprava. Ta je aspoň rychlá a bezbolestná.
I-Worm 1.2.2006 7:02

Zrušení trestu smrti byl nejlepší vtip, který se komunistům povedl

když ztráceli moc, honem ještě zrušili trest smrti, aby mohli blábolit o humanitě. Myslí si snad někdo, že by jim činilo obtíže znovu ho zavést, kdyby se k moci dostali ?
Kanuk 1.2.2006 6:43

Trest smrti

Pokud jde o....zkušené zločince, chladnokrevné vrahy atd., místo aby dožili svůj život v poměrném pohodlí, které stojí víc, než stálé lůžko v nemocnici, měli by být bezbolestně usmrceni, ne z trestu, neboť nemáme právo soudit ani trestat, nýbrž pro ochranu..... Za zločiny jsou odměněni největším privilegiem, jež lze člověku dáti, jež bývá obyčejně jako odměna za krásné skutky lidem odpíráno - privilegium rychlé smrti.
Axel Munthe, Kniha o životě a smrti.
MF 1.2.2006 7:11

Re: Trest smrti

Proč nemáme právo soudit a trestat?
Netřeba 1.2.2006 7:13

Re: Trest smrti - věcná poznámka.

Jeden den pobytu ve vězení stojí 600 až 800 korun. Moc by mě zajímalo, kolik stojí jeden den v nemocnici, nepočítáme-li operaci. Myslím jeden den na lůžku.
Onemocnět může každý. Ať už běžnou nemocí nebo úrazem z neopatrnosti. Úmyslné trestné činy lze páchat  výhradně úmyslně, nikoliv z neopatrnosti.
Kanuku, máte na mysli, že by zločincům bylo odebráno právo rychlé smrti? Humanisté budou pištět a řvát, ale je to myšlenka správným směrem. Pomalu a veřejně.
Kanuk 1.2.2006 9:14

Re: Trest smrti

Předložil jsem názory, které považuji za relevantní k diskutovanému námětu. Jsou to ale myšlenky A.M., nikoliv moje, a jakékoliv dotazy jsou proto bezpředmětné. Kniha o životě a smrti byla napsána počátkem minulého století, asi koncem 20. let.
stan 1.2.2006 6:31

no toto?

To jsou mi dneska liberálové.
Viktor 1.2.2006 3:22

trest smrti

je primitivní pozůtatek krevní msty a jenom primitiv ho bude hájit.
Nelze dopustit, aby se případně dodatečně přišlo na to, že byl odsouzen nevinný člověk. Trest smrti nemají civilizované národy!
68 1.2.2006 3:33

Re: trest smrti

Ale mají, Viktore, mají. To byste koukal.
rampepurda 1.2.2006 8:08

Re: trest smrti

A čeho pozůstkem/znakem je vražda??? Vyspělosti civilizace, že?
Jura Jurax 1.2.2006 12:56

Re: trest smrti

Jojo, voni opaku primitiva. Až přepadnu Vaši starou maminku, trošku ji pomučím, aby řekla, kde má vkladní knížky, aby nekřičela, dostane roubík a silonsáček přes hlavu, takže se za pár hodin udusí, dovoluji si vyslovit názor, že se z Vás stane primitiv nečekaně rychle.
 
Ono když nechám všude otisky, stopy DNA a zcizené šperky najdou u mne doma a moje kůže bude za nehty zavražděné, jak se bránila, moc prostoru pro justiční omyl nebude.