8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

NÁZOR: Ostrakizace KSČM

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kajan 31.8.2006 16:32

Re: Re: Ve společnských vědách velmi nezorientovaní čeští učitelé,

Ano, opravdu, zvládám, rozumím totiž tomu, že lidský svět je spontánním řádem lidské inerakce a nemůže být komunismem ani socialismem ! Dzp.

ICHoCH 31.8.2006 16:31

Re: Pro koho je KSČM nebezpečná ?

Vzhledem k tomu, že bývalých členů KSČ jak je vidět podle chování celé strany je nejvíce v ODS, tak proto se této straně také říká Modří bolševici. V KSČM již není moc ani koryta, tak plynule přešli do ODS. Oni ovšem nezapoměli svoje bolševické jednání a proto také jakýkoliv jiný názor ODS okamžitě kádruje a jejich nostiele nálepkuje.Pro ODS je typické černobílé vidění problémů, arogantní chování podpásové předvolební akce typu Kubice, Šinágl a podobně a to jen proto, že voliče musí strašit, co by se stalo, kdyby komunisté ve volbách vyhráli. Všichni vědí, že jejich potenciál není na vítězství, ale strašení 50. léty minulého století zatím úspěšně zabírá. Je také pravda, že primitivismus antikomunistických útoků komunistům nahrává především u mladé generace. Takže dost kontraproduktivní snažení bolševiků jiné barvy než rudé.

franta 31.8.2006 16:29

Komunizmus je stále hrozba

Bývalý komunista je jako bývalý černoch! O ostrakizaci mluví hlavně komunisti. Zbavit je toho jejich hanebného názvu je jako smazat jim Kainovo znamení z čela.A proto že se krev nedá smýti krví, jedinný způsob jak proti nim bojovat je neustále poukazovat na jejich zločiny. Tomu se urputně brání a součastné sdělovací prostředky včetně televize jim jdou na ruku, právě proto že jsou stále v rukou bolševika. Pro prosazení své smlouvy udělá Vatikán všechno, tak jako na Slovensku, kde již byla podepsána. A tak se klidně křesťan spojí s komunistou v zájmu naplnění svých mocenských choutek. Vládnout může pouze jeden! Pouze politická strana Pravý Blok Nemůže mít za členy komunisty a StBky, ani bývalé.

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005051108

Lojza 31.8.2006 16:11

Hlouposti

v článku jsou vyložené hlouposti a ke všemu nebezpečné. Není vůbec podstatné, co říkají současní představitelé KSČ (M), ale co by ta partaj udělala, kdyby se dostala pořádně k moci. V roce 1946 také slibovala podporu malému a střednímu podnikání a kdesi cosi a jak se naskytla příležitost, zakroutili všem pěkně po bolševicku krkem.

pepek 31.8.2006 15:57

Pro koho je KSČM nebezpečná ?

Neustálá ostrakizace KSČM, výkřiky s KSČM nikdy na věčné časy jsou vyvolány obavou přelít výsledek voleb doleva a vyřadit ze hry ODS. Kalouskova akce vyvolala nebývalou odezvu veřejnoprávních sdělovacích prostředků, které okamžitě vyhledaly po celé republice odpůrce tohoto řešení a daly jim obrovský prostor bez možnosti diskuze. Přitom pozice lidovců by byla v takovéto vládě mnohem lepší než v minulé, kde se trpně dívali jak je Paroubek s komunisty válcuje. Proč nevystoupili z minulé vlády ?

Marian 31.8.2006 15:49

Na váše otázky v závěru článku

mám po řadě  tyto odpovědi :  ne, ne  a  ne.Kumunistická   ideologie  je  zvhlá  už  v tom, že  komunistické  ideály  prostě  nelze  realizovat  bez  krutého  násilí. Komunismus  není  levicová idologie  ale  totalitní  zločiná  ideologie, která  zmeužila  některé   zcela  legitimní  levïcové myšlenky. Podobně jako kdysi nacisté. Nacisté  takéměli rozsáhlý  a převážně  úspěšný  sociální program,  přesto  to byli  zločinci a  a  činy, které  spáchali, byly  zločiny,  nikoli  chyby. Srovnání s  křesťanstvím  platí jen  do  té doby, kdy  se  křesťanství  stává  součástí  státní moci-jak tomu bylo  ve  středověku. Dnes  už  dávno se toho vzdalo a  nemá  tyto  tendence  ani v  zemích, kde  mají  katolíci  třeba 90%  většinu.Naopak  komunisté  usilují o moc nyní  a  zde. Že jde o zločiny  minulé-přečtěte  si některé projevy  pana Filipa, které  tyto zločiny  bagatelizují.  Paní učitelka   Semotánová, funkcionářka   KSČM,  soudí, že  lidé v  50-tých  letech  byly  potrestání  právem.  Dnes  není  vhodná chvíle, ale  kdyby  se  situace  obrátila- snad se to nestane- jsou komunisté schopni začít  vraždit  zítra.   

Ojebavac Marxe 31.8.2006 15:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komunismus

"zakony cili tim hnusnym socialismem " - boze vy jste ale vul ! VESKERE zakonodarstvi omazujici detskou praci treba v Britanii neprosadili socialiste. I mezi Chartistickym hnutim, bylo socialistu pomalu.

Jura Jurax 31.8.2006 15:37

Re: doporučuji ke shlédnutí

No, ono je ten web jak teologický seminář - je položena otázka a dána jedině správná odpověď. A některé odpovědi jsou docela třeskutě pitomé.  Kupříkladu:

Revoluce

Když je nějaký člověk oloupen o všechen majetek a dokonce zavražděn, pak toho, kdo spáchal takovýto hnusný čin všude v normální lidské společnosti nazývají vrahem a žádným způsobem nelze tento čin omluvit. Když byl při francouzské revoluci takový čin proveden pařížskou spodinou, tzv. lumpenproletariátem, dostal název revoluce.

Tak mne napadlo, že křesťanství, resp. katolicismus byl šířen hodně podobně. Pobijte je všechny, Pán Bůh si to už probere (odpověď biskupa vojenskému veliteli, jakže se pozná správný křesťan, při obléhání katarské pevnosti). Pobijte je a ujměte se majetku takto osiřelého ku větší slávě Boží.

Nebo A protože náboženská víra vede věřící k pravdivosti, soucitu, dobrotě a spravedlivosti. - ach jo, k tomu bych dodal jak koho. Například vzhledem k promořenosti Evropy křesťanstvím byli všichni mordýři, lupiči, zloději a vůbec arcilotři prostí i korunovaní tak od roku řekněme 1000 až do počátku devatenáctého století věřící - a že těch lumpů bylo, jak se lze dočíst v knihách smolných i v knihách o historii. Ono komunismus má taky líbivé teze - a rozdíl mezi hranicemi pro kacíře a gulagy pro třídní nepřátele jen v metodě. A řekne-li se, že křesťanství se již vyvinulo k lepšímu - nepíše autor článku, že komunismus taky, resp. že se k tomu lepšímu dovyvine?  8-o

Ojebavac Marxe 31.8.2006 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: můžete to dokázat, pane Houdo ?

Ne, nekape. Neexistuje zadny ideologicky kovany ODSak, co by mluvil o tridnim boji, ci tridach. ;-P

Jura Jurax 31.8.2006 15:18

Re: Jo, asi založím.....

Ale místo hakenkrajcu si dejte do loga třeba višně - i komančové mají místo rudé hvězdy se srpem a kladivem třešinky, a to se rudá hvězda kupodivu může, kdežto za hakenkrajc Vás budou popotahovat  :-D to jsou paradoxy ...

Jura Jurax 31.8.2006 15:15

Ach jo,

to je blábol. Autor je tak od pohledu socan, ne-li přímo sympatizant komančů.

Přeci není možné srovnávat stalinský komunismus například s komunistickým Československem po roce 1968 či s dnešní Filipovou KSČM či dokonce s Dolejšem či Ransdorfem.  No ale všechno to je komunismus. A na vlastní kůži pamatuju Husákův komunismus (v osmašedesátém mi bylo 19) a mohu dosvědčit, že stál pěkně za exkrement. I když se vyvinul a už - až na výjimky (Pavel Wonka) nevraždil a když byl jeden hodný, i do Bulharska mohl a na škodovku stovku ušporoval.

A povzdechy autora o útočení na ČSSD - ono slušná levice se s komunisty nezahazuje. Ovšem ta Paroubkova chce s nimi vládnout, neboť jen s nimi má těch sto poslanců. A to je samozřejmě fuj.

Dnešní komunistická strana, ač plně nereformovaná, se o postupnou reformu snaží a jde jí to těžce ... těžce až vůbec; donedávna byla vedena synkem estébáckého mučitele - ostatně postačí si přečíst komunistickou tiskovinu nebo pobrouzdat se po internetu - z některých článků Vám bude špatně, z jiných jde mráz po zádech.

Chris Kelvin 31.8.2006 14:52

Re: Ve společnských vědách velmi nezorientovaní čeští učitelé,

Se mi líbí, Kajane, jak právě Vy ty společenské vědy zvládáte ;-)

RadekH 31.8.2006 14:51

Re: Re: Re: Re: Re: ČSSD+KSČM

Ale já jsem v tomto případě nepolemizoval s Vámi.  Nicméně odpovím. 

Nevím co máte na mysli jiností komunistické strany.  U nás to vždy byla strana ve které se shromažďovali bezzkrupulózní kariéristé a v osmdesátých letech již ani to ne.  S výjimkou profesionálních špiček bych ty dva miliony komunistů nazval spíše švejkovským koloritem.  Skutečná moc ovšem byla po celou dobu v SSSR.  Ale ve které politické straně se neshromažďují bezzkrupulózní kariéristé?   Já žádnou takovou stranu neznám.

Zda mám obavy, že se Filip a spol navzdory celé Evropě, Putinovi v Rusku, USA a dalším pokusí opřít o trosky KSSS (bůh ví co jsou dnes zač)? Ne, toho se vůbec nebojím.  Právě proto, že nejsou nic jiného než kariéristé neschopní a neochotní se uživit normální prací.

Komunisty vnímám zcela stejně jako ostatní politiky.  Začenichali, kde by mohli nasbírat nejvíce voličů a našli místo na krajní levici.  Je to normální, je to tak všude.  A Paroubek? ten to řekl jasně.  Aby se udržel u moci, spojí se třeba s Marťanama.  Ale to platí i o Topolánkovi, Kalouskovi i Bursíkovi.  Jde jen a jen o počet teplých místeček ve vládě, parlamentu, výborech a spávních radách.  A z hlediska občana záleží v zásadě jen na tom, v kterém táboře oslovovaných voličů se zrovna nachází, což se velmi často odvíjí od výše příjmů a následně daní.

Chris Kelvin 31.8.2006 14:50

Jo, asi založím.....

...novou stranu, bude se jmenovat NSDuBAP, tedy Nacionálně socialistická německá a bavorská strana práce. A budu tvrdit, že už se NS hnutí od dob Hitlera hodně změnilo, a že kdyby nebylo norimberských procesů a členové nějaké NS partaje mohli občas zasednout v nějaké koaliční vládě, bylo by to jen ku prospěchu všech....................... :-/

eTony 31.8.2006 14:30

Re: eTonymu :".......Evropa je "nemocná" socialismem,...."

některé choroby jsou smrtelné, takže veselé pěstování, Šedovousi.

Honza 31.8.2006 14:24

Re: Re: Re: S rozumem na neviditelneho psa ?

Tedy námitky proti obnově nějaké strany nacionálně socialistického typu v Německu jsou také zcela scestné. Beztak by v dnešních dnech mohla tvořit jen nějakou tu koalici. Odhaduji, že s PDS a SPD.

jakovy 31.8.2006 14:21

nalevo, to je pochopitelné Re: Re: Re: antikomunismus

že si nepřipadáte nebezpečný. Ale jiným nebezpečný jste.

Malý Aston 31.8.2006 14:02

Re: Re: Re: Re: ČSSD+KSČM

Ale já s Vámi souhlasím, ten požár světové dělnické revoluce,když to nešlo, tak realizace jen v Rusku a vývoz revolucí do celého světa,skutečně to bylo využito ideologicky ale hlavně mocensky.Dějiny diplomacie od Kissingra,Na carském dvoře,Stalina a Hitler,vše co tady diskutujeme je známo a popsáno a je dnes dostatek literatury,která to popisuje. Můžete mi napsat,když je to vše již známo,proč se Paroubek s KSČM spojuje?Je skutečně již KSČM jiná?

RadekH 31.8.2006 13:51

Re: Re: Re: ČSSD+KSČM

Souhlas

RadekH 31.8.2006 13:50

Re: Re: Re: ČSSD+KSČM

Nedíváte se na podstatu věcí.  Gulagy, tajná politická policie, vyhlazování menšin, absolutismus dohnaný do absurdna, to jsou všechno definice carské Rusy. Nic z toho Stalin nevymyslel.

Ale pro Trockého a Lenina bylo Rusko "Otepí, na které se rozhoří oheň světové dělnické revoluce".  Předpokládali pád národních států a nic nenáviděli tak jako nacionalismus a národní obrození.  Proto také bylo např. mezi jejich stoupenci tolik židů.

Stalin byl na zcela opačném pólu.  Nic mu nebylo ukradenější, než osud dělnického hnutí.  Všechny jeho kroky vedly k posílení velmocenské pozice SSSR.  Tedy zcela stejná politika, jakou po staletí provozovali ruští carové.  Toto hodnocení ostatně najdete i v pamětech Kissingerových či Briezinského, kteří oba shodně vypovídají, že ideologie studené války předkládaná veřejnosti jako boj komunismu s demokratickými státy, ve skutečnosti byla jen cílená propaganda, která zakrývala skutečnou podstatu střetu a to byl velmocenský boj anglosaské zóny proti znovuožívajícímu ruskému hegemonismu.  Oproti minulým stoletím v tomto boji pouze chyběla německá oblast střední Evropy poražená ve 2. sv. válce.

Kajan 31.8.2006 13:47

Ve společnských vědách velmi nezorientovaní čeští učitelé,

vyškoleni svými velmi nezorientovanými učiteli, vypouštějí ze škol jen  samé potenciální socialisty a komunisty. Je to začarovaný kruh lidské blbosti ! Dzp.

Radek.B 31.8.2006 13:45

Re: Re: Re: KDO JEDNOU LHAL, VŽDYCKY LŽE!

to nebylo až tolik záměrem.

V situaci, kdy "haraší zbraně" a provolávají se silná slova, je rozhovor mezi názorovými odpůrci velmi obtížný. Mám dvě volby - buď jít svému protivníkovy po krku, nebo jej přesvědčovat. Demokracii chápu jako systém založený na komunikaci a přesvědčování. Na psu jsem byl zvyklý se nechat přesvědčit - a mnohkrát se to stalo již jen pouhým pročítáním. V poslední době se mi zde však toho dostává méně - čehož lituju - proto si občas rýpnu do "křiklouna", promiňte.

radek.B

brok 31.8.2006 13:44

Komunistická teorie a praxe

1) Komunismus předpokládá třídní boj vedoucí k vládě „proletariátu“ a k potlačení „vykořisťovatelských“ tříd.

2) Komunismus předpokládá rozdělování vyprodukovaných hodnot „podle potřeb“, tj. bez ohledu na zásluhy.Tolik teorie.

V praxi to znamená potlačení v současné době značně narůstající vrstvy občanů, kteří se podílejí významně na produkci, není je však možno zahrnout mezi „proletariát“ ani „dělnickou třídu“. Teorie komunismu nepočítá s tím, že postupně narůstá podíl duševní práce a že je čím dál obtížnější nalézt práci pro méně nadané a méně vzdělané občany.To, že komunistická teorie předpokládá rozdělování „podle potřeb“ potlačuje iniciativu těch schopnějších, kteří by sice měli táhnout hospodářství, ale neměli by z toho žádné výhody. Přirozeným důsledkem pak je (jak bylo vidět celých 40 let), že ti schopní své schopnosti potlačují a obracejí je v osobním cílům, aby nemuseli „dělat na flákače“. První bod popírá demokracii a pluralitu, druhý bod vede zcela nevyhnutelně k ekonomickému poklesu.

Aby bylo možné splnit bod 1) je nutné zřídit státní dozor nad sdělovacími prostředky a následně i nad jednotlivci. Je třeba zřídit politickou policii a koncentrační tábory. Je třeba mít co nejhustší síť donašečů a špiclů, které je třeba odměňovat a tím odčerpávat prostředky z ekonomiky.Aby bylo možno zvládnout důsledky bodu 2) je nutné zavést omezený trh, zvýhodnění „rovnějších“, omezení styků s jinými státy (i stejného systému) a zavést přísnou regulaci směny měn.

Z teorie zcela logicky vyplývá praxe. Potlačením praxe rázem zmizí i teorie.

MLOK1 31.8.2006 13:41

Re: Re: Re: Re: Re: doporučuji CO JE NA TOM ZÁVADNÉHO,

Ideály takto napsané vypadají krásně a ve společenství dobře naprogramovaných počítačů by snad i mohly fungovat. Leč ve společnosti lidské nikoliv! Velmi dobře jsou známy ČINY!!! komunistů, kteří se zaštiťovali touto líbivou ideologií. Zmiňte prosím JEDNU JEDINOU ZEMI, kde komunismus (nebo i jenom socialismus) dobře funguje, kde jsou lidé šťastni a spokojeni, do které emigrují nešťastní pracující, ujařmení kapitalismem z okolních kapitalistických států.

       Spíš si dobře pamatuji železnou oponu na hranicích "komunistického ráje", kde touha po svobodném životě byla považována za zločin a kde se nešťastníci, kteří už nemohli pokračovat v životě zde a prchali ven, byli vražděni střelbou z kalašnikovů. To se dost diametrálně liší od těch krásných ideálů, které jste výše nastínil.

       Takhle si představujete komunismus? Děkuji, NECHCI.

Pane "Zvědavý", jsem zvědavý na Vaši odpověď. Ale prosím fakta, ne rétoriku.

Radek.B 31.8.2006 13:38

Re: Re: Re: Přiznání viny

uznávám "kulhavost" - ale je to moje alternativa ke stavu pemanentní války, ve které si život představit nedokážu. Protože změna "vymřením" jak těch, kteří chyby dělali, tak jejich obětí, které jim nemohou odpustit (což se dá pochopit, není to však cesta ke komunikaci, která by umožnila pochopení a možnou změnu u viníků), se bohužel dostaví až po mé smrti - Vám je ta představa milá?

Co komunisté chtějí a hodlají, nevím. Dokážu ale pochopit, že se nebudu chtít změnit tehdy, když budu i se svým názorovým odpůrcem zalezlý každý ve svém zákopu a jediná komunikace mezi námi bude omezena na nadávky.

Radek.B

. 31.8.2006 13:37

Jen blázni mají pocit,

že v téhle nešťastné zemi poznamenané komunistickou totalitou do morku kostí přestal bolševický pořádek fungovat. Až budou Jáchymovské a ostatní bývalé komunistické lágry plné bolševiků "praskat ve švech", možná se zablýskne na lepší časy, ale do té doby, ani náhodou. 

jirka.s. 31.8.2006 13:29

Re: Re: Houdo, houdo!!!

Já také nejsem žádný politik, já jsem "jenom" jeden z těch tisíců, kterým komouši zku*vili život.

Malý Aston 31.8.2006 13:27

Re: Re: Re: ČSSD+KSČM

Vzhledem k mému věku,kdy jsem prožil většinu svého života za ostnatými dráty,které nás zavřely do lágru socialismu jen z důvodů ideologie jedné politické strany nemohu pochopit,že dnes kdy je dostatek informací se ještě někdo najde kdo věří v tuto ideologii. Uchopení moci,tak jak to provedl Lenin za prachy německé rozvědky,později Stalin a jeho likvidace konkurentů,to nemůže nikdo vyvrátit. Tato ideologie byla vytvořena jen pro vládnoucí elitu vyvolených,která pomocí této ideologie ovládala jiné občany a to terorem. Oni tomu říkali " Diktatura proletariátu" Ale platilo to jen pro ten proletariát,který nechápal a tak musel žít pod tímto terorem. To co tvrdí soudruh Paroubek,že komunisty vychová aby s ním mohl vládnout,je zcela zásadní omyl,oni svoji ideologii neopustí, oni nám ji natlučou do naších hlav ať chceme nebo nechceme.Doufám,že těchto světlých zítřků se již nedožiji.

Kajan 31.8.2006 13:26

Činnost komunistických stran, tedy institucioanalizované bránění civilizaci, musí být jednou zakázána !!! Dzp.