27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

MINULOST: Hitler a Stalin

Petr se mnou sloužil na vojně v půlce osmdesátých let v Prachaticích. Žil někde u Plzně, rozuměli si a často si povídali. Jednou mně překvapil, když řekl, že ti hnusní komunisté ublížili jeho rodině víc než nacisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Krystlík 7.12.2022 12:55

Dál už nevíte nic, pane Breii! Jako každý Čech jste neinformován, i když informace jsou k dispozici i v češtině. 12. 9. 1942 zcela znicotnil Heydrichův nástin zacházení s Čechy z října 1941 H. Himmler. Nařídil poté, co ze 120 protektorátních příslušníků z Prahy ucházejících se o německou státní příslušnost bylo uznáno coby vhodných pouze šest, aby byla pro poněmčování Čechů používána tatáž měřítka jako při výběru do SS s tím, že Čechy ze „skupiny I až III je v případě politických zásluh třeba poněmčovat bez pro-dlení“, tedy i ti, kteří tvoří nežádoucí (unerwünscht) přírůstek němectví!

J. Brei 7.12.2022 13:13

Ale no tak, pane Krystlíku. Tak hned nebrečte. Nicméně H. Himmler to, že se jednou „tento prostor musí stát německým a Čech tady nemá už koneckonců co pohledávat“ nijak nezpochybnil a už vůbec neznicotnil.

F. Navrátil 7.12.2022 15:48

Proces likvidace českého národa a jeho vymaání z tohoto území byl zahájen vystěhováváním obyvatel českých vesnic z oblasti Benešovka, Sedlčanska a Neveklovska a vystěhováváním moravských 33 vesnic z území mezi Olomoucí a Brnem. Po bitvě u Stalingradu byl tento projekt zastaven s tím, že bude obnoven po vítězství Třetí říše. Ke kterému nedošlo. I když vy se pane Krystlíku chováte, jakoby ano.

T. Krystlík 7.12.2022 16:32

Když někoho přestěhuji v rámci země, není to likvidace, pane Navrátile! A bylo to zcela v kompetenci protektorátní vlády, nikoli německého státu.

J. Rybník 7.12.2022 8:02

Nějak se mi nechce věřit, že by v tak malé zemičce, jakou je ČR, nedokázal autor vygůglit, zda Petr dostal hospodu zpět, případně, z jižních Čech není do těch západních tak daleko a jel se přesvědčit, jak mu to jde za současných kindrmanažerů. Předpokládám, že kamarád hospodu získal v restituci zpět. Spíš si pisatel koupil nové kopačky a teď předvádí, jaké pumelice v nich směrem na východ umí kopnout. Jo, a za výlet by to k Petrovi určitě stálo, aby se ódéesák přesvědčil, jaké podmínky mu byly k podnikání umožněny, proč ve stovkách krachují hospody vůkol a jakou spoušť po jejich zlodějské soldatesce zůstala.

M. Kanda 7.12.2022 8:13

Typický názor hloupého člověka. Pane, vy si neuvědomujete, že původní okradení majitelé jsou už dávno po smrti? Vy si neuvědomujete, že těch 40 let ponižování není možné odčinit?

Jinak, ani mě se nelíbí že kvůli covifdovým restrikcím zkrachovaly stovky hospod. To však nevyčítejte autorovi, ale gaunerovi, který ta mnohdy protizákonná opatření vyhlásil a prosazoval.

J. Rybník 7.12.2022 9:35

Vy jste úplně mimo. Jednak nechápete napsaný text, druhak jste zaslepen se do mě navážet. Tak aby to pochopil i blb vašeho kalibru, dnes ty hospody nekrachují kvůli kovidu, nýbrž neutáhnou energie. A děje se tak pod taktovkou ODS!! A co tady ta mafie zlodějská dělala od převratu, to si ještě dost lidí pamatuje. Smysl restitucí vám objasňovat nebudu, šlo by o házení perel.

M. Kanda 7.12.2022 10:52

Vy jste zaslepený fanatik. Během covidu Babiš rozdal 800 miliard Kč nekrytých žádnými statky. Sám se s tím chlubil na předvolebním mítinku. Vzhledem k množství peněz v oběhu tato suma způsobuje inflaci cca 13%. Pokud dnes máme inflaci 17%, pak to znamená že zdažení energií má na inflaci vliv pouze 4%. To by každá firma ustála naprosto bez problémů. I ty hospody.

Jenže oni neřeší 4%, ale díky Babišovi řeší 17%. A nejsou v plné kondici, ale po covidových restrikcích silně oslabené. Takže jejich krachy jsou sekundárním důsledkem covidu.

A když mluvíte o mafii zlodějské, proč se ani slovem nezmíníte o Babišovi? Jeho dotační podvody, neplacení daní, převzetí podniků, zaklekávání? Nic? Inu máte selektivní vidění a opravdové lumpárny prostě nevidíte.

R. Langer 7.12.2022 12:41

Díky Babišovi? ;-D

K. A. 7.12.2022 7:57

Ano, je to úhel pohledu. Akorát nevím, co tím chtěl autor říci. Zabavení majetku byla pro řadu lidí osobní tragédie, s níž se bylo těžko vyrovnávat. Jenže Hitler chtěl český národ vyhladit, resp. z těch méně inteligentních udělat nějaké otroky na Sibiři, jenom to jaksi nestihl mj. i kvůli tomu horšímu Stalinovi (resp. sovětským vojákům, Stalinovy osobní zásluhy jsou sporné).

M. Pivoda 7.12.2022 7:47

Hospodské srovnání nesrovnatelně závažnějšího problému. Jde to ale v souladu s redakcí Neviditelného psa.

Mám pouze jeden sarkastický komentář k následné citaci jedné věty z článku "... My si hleděli kšeftu, nás politika nezajímala. ..." Komentář: Nevšímali si, ale ta politika je nakonec dohnala.

P. Brecík 7.12.2022 9:38

To je to známé - nepřesně. Napřed vzali komunisty, potom židy, potom "jiné 4%" potom křesťany a když přišli pro mne, nezbyl nikdo, kdo by se mne zastal . realita :-(

F. De Winter 7.12.2022 7:25

Pamětníci už vymřeli, je tedy čas na přepisování dějin. A tak různí popírači holokaustu vylézají z děr. Židovský holokaust byl proveden, český holokaust byl připraven a nebyl uskutečněn jen proto, že to Němci nestihli. Je mi na zvracení ze zmetků, kteří relativizují zavraždění 360 tisíc našich spoluobčanů.

A nevím, jestli je Ziegler opravdu tak hloupý nebo vědomě lže, když vykládá, že u nás Rusové někomu ve 45. brali nějaké hospody.

A. Renjascu 7.12.2022 7:35

To snad ani nemá cenu komentovat. Pan Ziegler je tak plný nenávisti ke všemu ruskému, že je kvůli tomu ochoten i adorovat nacismus.

P. Lenc 7.12.2022 9:00

;-(

V. Němec 7.12.2022 6:02

Mnoho, mnoho lidí si Němců nevšímalo, ale skončilo v plynu. Můj prastrýc vybíral od kolegů v železárnách pár peněz pro manželky těch, kteří si Němců všímali, a proto byli zavření, takže skončil pod sekerou.

Pravda, ti, co poslušně vyráběli zbraně, střelivo, výstroj...měli i rekreaci.

Heil...třeba Bandera, nenávistný Zieglere.

J. Vrabec 7.12.2022 9:22

Nechte se přejmenovat :-) Doporučuji Rus !!

H. Rybnická 7.12.2022 2:01

Jo ale pane autore my jsme prostě zvyklí ukazovat ukazováčkem na Holocaust a to si nenecháme vzít a basta!!!!!!!!!

Právě dnes, vlastně už včera, tedy asi před dvěma hodinami vysílal ARTE (je to francouzský televizní kanál) pořad o Slánském. Zřejmě se našly v roce 2018 někde filmové a dokumentární záznamy, dokonce i složky státní bezpečnosti ve kterých byly soukromé filmy a fotografie, v pořadu vystopily také potomci několika těch odsouzených.

Přála bych si, aby se tento pořad vysílal častěji a byl dostupný .Slušný, opakuji slušný příslušník českého národa by už nikdy nedokázal vztyčit ukazováček na "Němce" a jejich pronásledování židovské etnicity. Zamést před vlastními dveřmi se tomu říká. .

H. Rybnická 7.12.2022 2:01

..vystoupili...

T. Diblík 7.12.2022 7:42

Když jsme u zametání před vlastním prahem mohli by Francouzi natočit dokument o tom proč Židé dnes prchají z Francie. Taky by si mohli připomenout, že už před sto lety vychovali Pol Pota, Čou En-Laje, a spoustu dalších, kteří přivedli do neštěstí celé národy.

Naprosto nemám pocit, že by mezi Čechy bujel antisemitismus. Těch pár lumpů mezi námi se zpravidla inspiruje německým nacionálním socialismem.

Pokud jde o Slánského a spol. a celu tu komunistickou bandu, je třeba si uvědomit, že ve vražedných bojích mezi sebou používali jakoukoli taktickou zbraň, včetně původu. Každý, kdo vystudoval v Československu v sedmdesátých letech by si mohl pamatovat, že komunista nemá národnost, ale Internacionálu. Nějak se mi zdá, že nejen to mají společné se současnými pokrokáři.

R. Toman 7.12.2022 8:56

Ano, proč bychom si měli nechat holocaust vzít. Arméni si také nenechají vzít tureckou genocidu, Ukrajinci stalinský hladomor, i v Německu byl nyní uznán za genocidu a basta !!!! Jinak Slánský byl občanem ČSR, ale nebyl příslušník českého národa, národností byl Žid.

T. Diblík 7.12.2022 13:15

Slánský národnost neměl. Byl bolševik komunista.

R. Toman 7.12.2022 15:58

Aha, a proto se dnes říká, že tady nepáchali zvěrsva Němci, ale nacisté. Neměli národnost.

T. Diblík 7.12.2022 16:05

Nejsem si jist, že jste se trefil. Nacismus byl národní socialismus.

J. Brei 7.12.2022 9:19

Ad šoa (nikoli „holocaust“, nechápu, proč nemůžete používat židovské pojmenování tohohle německého zvěrstva): Ano, já si to připomínání německých zvěrstev rozhodně vzít nenechám (ačkoli mám sám i německé a rakouské předky), i když chápu, že by si někteří lidé v Německu přáli, aby se o jejich zvěrstvech už nemluvilo.

Ad ARTE: Vy snad skutečně nedokážete nic jiného, než uvádět lži a polopravdy. Možná ještě tak obhajovat prasárny typu tahání vlajky z vagíny. Pro Vás v němčině:

Arte (Eigenschreibweise ARTE oder arte; Abkürzung für französisch Association Relative à la Télévision Européenne „Zusammenschluss bezüglich des europäischen Fernsehens“) ist ein öffentlich-rechtlicher Rundfunkveranstalter mit Hauptsitz im französischen Straßburg. Er wird in deutsch-französischer Kooperation von den beiden Mitgliedern Arte Deutschland in Baden-Baden und Arte France in Issy-les-Moulineaux bei Paris betrieben und ist als europäische wirtschaftliche Interessenvereinigung[4] (EWIV) organisiert. Der Sender wurde 1991 durch einen Staatsvertrag vom 2. Oktober 1990 zwischen der Französischen Republik und den damaligen zehn westdeutschen Ländern und West-Berlin gegründet[5] und ging am 30. Mai 1992 auf Sendung. (Wikipedie)

Jde tedy o francouzsko-německý veřejnoprávní kanál. Nikoli o francouzský.

Tento zelený, muslimům stranící, protiizraelský kanál sleduji každý večer. Především Arte-Info (zprávy od 19:20 v německém vysílání). Ale i dokumenty. Některé jsou kvalitní, jiné jsou čistou propagandou. Sleduji ho proto, že vaši levicoví kamarádi na něm o sobě často řeknou i věci, které se jinde nepublikují.

Ad Slánský: Ano, i v Čechách se najdou antisemité. To nikdo nepopírá. Nicméně pro Slánského žádnou slzu neroním. Pokud se vraždí komunisti mezi sebou, nezajímá mne to. Kdyby vyhrála Slánského klika, tak by visel Gottwald. Slzu bych také neronil. Jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet. Ale chápu, že se Vám to hodí k plivání na Čechy.

H. Rybnická 7.12.2022 10:25

A co tím chcete vlastně řici? Že televizní kanál ARTE nevysílá řádný dokumentární film? Nebo že dnes Spolková republika - v rozdílu k České republice - samozřejmě uznává vinu za Holocaust? Nezametá VLASTNÍ vinu za zločiny pod koberec? Nebo že nemáte ponětí jak složité jsou dějiny? Nebo že informuje o jiné, tedy pozitivní stránce migrace, než jste zvyklý Vy plný nenávisti, ačkoli jste pravděpodobně ještě žádného migranta neviděl ani z povzdálí? ?

J. Brei 7.12.2022 12:03

Asi jste, paní Rybnická, nečetla, co jsem napsal. Takže kopíruji: „Ale i dokumenty. Některé jsou kvalitní, jiné jsou čistou propagandou.“

Česká republika žádnou vinu na šoa nenese. To je německý vynález. Jen pro připomenutí 15.3.1939 – 9.5.1945 byla Česká republika okupována Němci.

Složité dějiny jsou především pro některé lidi v Německu, protože nevědí, jak už by se ze zločinů svých předků vykroutili. Čest těm, kteří se tak nechovají.

Migranta jsem viděl, paní Rybnická. Sám jsem jím byl. V Rakousku 2 roky a na Ukrajině 5 let. Jinak proti migrantům, kteří respektují české zákony, nic nemám. Baví mne žít v pestré společnosti a chápu migranty respektující české zákony jako přínos. Jsem ale proti nelegální migraci. Chápu také, že každá země má určitou kapacitu a že se celý svět do EU/ČR nevejde. S migranty pracuji každý den.

J. Vrabec 7.12.2022 9:25

ARTE: Deutsch-französischer Kultursender ..